Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2016

Jollain varmaa tietoa mistä löytyis auton asetukset eri radoille? Kun ei ole hajuukaan noista säädöistä[emoji3]
Youtubesta/foorumeista löytyy varmasti asetuksia hetken kuluttua. Itse en jakele moisia, koska kaikilla on oma tottumus ja ajotyyli. =)

Youtubesta/foorumeista löytyy varmasti asetuksia hetken kuluttua. Itse en jakele moisia, koska kaikilla on oma tottumus ja ajotyyli. =)
Pitää myös muistaa se, että youtubessa ym niin ne on yleensä time trial asetuksia, eli kisassa se ei välttämättä toimi. Toki aika-ajossa pommittaa järkyttävää aikaa, mutta kisassa voi olla eri ääni kellossa. Toki oon törmänny tyyppeihin jotka vetää älyttömiä aikoja 1 1 1 1 1 1 1 1 1 asetuksilla kisoissakin :)

Mut joo kannattaa muokata omaan ajotyyliin sopivaks että laitat tasasia kierroksia toisensa perään. Esim F1 2012 Kanadan Time Trialiin suositeltiin 1 1 siipiä. Ite Vedin 4 2 ja 1.11.100 kierroksilla, kisoissa taas 1.11.9-1.12.3 hyvillä kiekoilla :) Taino en muista tarkkaa aikaa. Jtn 1.08.00-1.12.00 kai

Ite kanssa PS3-aikoina otin netistä Setupit ja se näkyi kisassa... Nyt aion höylätä ne itse kuntoon harjoituksissa tai time trialissa.

Ei vaan kun käytät R3:sta R2 ja L2 sijaan niin auto kaasuttaa kun laitat R3 tattia ylöspäin, jarrutus taas tapahtuu kun laitat tattia alaspäin. Tosi simppeli systeemi.

Ymmärsin kyl,mut saivarrellaan vielä vähän..R3 on ku painaa tattia alaspäin.;)

Jokainen ajaa varmasti itelle sopivimmalla tavalla. Joskus koitin myös tota oikee tatti eteen/taakse systeemiä,mut paremmin luonnistu liipasimista,ku pystyy käyttään jarrua ja kaasua samaan aikaan.Vaihteet on risti ja neliö näppäimissä.

Jokainen ajaa varmasti itelle sopivimmalla tavalla. Joskus koitin myös tota oikee tatti eteen/taakse systeemiä,mut paremmin luonnistu liipasimista,ku pystyy käyttään jarrua ja kaasua samaan aikaan.Vaihteet on risti ja neliö näppäimissä.
Iskipä melkonen kuume tähän peliin kun tuli pari tuntia striimiä katsottua. Taitaa mennä tilaukseen. Ite kans todennu toimivaksi, että liipaisimissa kaasu ja jarru. Vaihteet sitten risti ja neliö. Saapa nähdä joutuuko sitä ratti ostoksille pitkästä aikaa. Vanha momo onkin jo seisonu pölyn keskellä varmaan 5vuotta . Joutuu aluksi ainakin pelaileen ohjaimella

Nyt on pelikellossa about 3h peliaikaa ja nautittu on joka hetkestä, haastetta löytyy varsinkin kun ottaa kaikki ajoavut pois. Uraan en ole vielä koskenut, yrittänyt vain opetella eri ratojen jarrutus yms paikkoja.

Ps. Uus damage mode on kyl ärsyttävän hieno, varsinkin Monacossa ajovirhe päättää helposti koko kisan, Me like it:D

Tässä taas on "Ei pro" pelaajille tarkoitettu setuppi. Liipasimista toki saat kaasua ja jarrua saman aikaisesti, mutta spinnaus vaara on 35% suurempi. :)

Vielä salmingille se vinkki niin yritä antaa kaasua 5% kun käännyt, varsinkin kun pelaat ohjaimella. Se traktioni antaa lisää kääntyvyyttä, mutta riskinä on se että renkaat kuluu todella nopeasti tai spinnaat :)
Kiitoksia vinkeistä. Kokeilin nyt taas kaasuttaa ja jarruttaa liipaisimilla ja nyt tuo sujuikin jo paljon paremmin kuin aluksi. Lähinnä olen keskittynyt ajamaan time trialia eri radoilla toistaiseksi. Mites tuo multiplayer toimii? Kokeilin liittyä eri sessioihin, mutta ne olivat jo ilmeisesti käynnissä, koska "select team and driver"-palkki oli harmaana, enkä voinut aktivoida sitä.

Nyt on peliiin otettu ensi tunnelmmat. Helppoa on ja ei niin helppoa. Välillä auto lähtee sutimaan kuudennellakin vaihteella!? MIKSI? Ultimate taso on hauska, mutta kyllä netti puolen haaste on jälleen vaikeampi. =)

Jooh itse kans ottanu tuntumaa. Kisat 50% ja kaikki practiset. Loppu sijoitus oli 3 kun sade pilas kisan, ei muuten ole yhtään pitoa sillo. Aika-ajossa #1, prakussa 0.230 nopeampi. Kisassa oli 19 sec eroa mutta ei vaan Force India pärjänny :(

Pakko kuitenki sanoa. Vaikka olisit kuinka konkari niin vaikeeta tulee olemaan

Kolmelta oli kello pistettävä herättämään ja kolmisen tuntia ehdin tässä tahkoamaan.

On kyllä aivan jäätävän vaikea itselle. Ajoin vielä illalla kaksi Australian viikonloppua 2015 pelillä Lotuksella, jotta on vertailupohjaa. Aloitin heti uran Renautilla. Ekoissa harjoituksissa kävi jo selväksi, että vaikea on.
2015: Lotus ja Legend (vaikein taso) -> harjoituksissa ja aika-ajoissa 7:s.
2016: Renault ja Legend (toiseksi vaikein) -> 6sek perässä toiseksi viimeisenä olevaa Manoria. Siis 6sek. Ajoin ja ajoin, lopulta super pehmeillä pääsin 1,5sek päähän, vaikka Manor veti mediumeilla.

Täs vaiheessa tiputin vaikeustason expertille. Tästä huolimatta niissä autokehitys testeissä teki tiukkaa sada kierrosajat alle vaaditun. Puhuttiin 1-2kymmenyksestä aina maaliviivalla.

Kaikenlisäksi kun opin ajamaan ilman sutimisia, puskemista jne. Tiedän etten kaikkialla saanut hyvää ulostuloa, tai jarruttanut oikeassa kohdassa. Tästä huolimatta en usko että pois olisin saanut omasta ajasta yli sekuntia.

No tason tiputtamisen myötä seuraavissa harjoituksissa suunnilleen samoilla ajoilla sijat 14-15. Ihan ok Renaultille.

Aika-ajoissa sitten paransin omaa parasta harjoitusaikaa 0,3sek, mutta olin sillä sijalla 19. Tallikaveri 16.

Kisassa sitten olikin vesisade ja en ollut metriäkään ajanut välikeleillä, enkä koittanut starttisysteemiä, enkä tullut varikolle sateessa liukuen.

Olin Manoreiden tukkona koko kisan käytännössä, mutta pidin ne takanani. Tallikaveri menetti etusiiven ekaan mutkaan ja edestä porukkaa keskeytti aika paljon. Lisäksi tein vain yhden pysähdyksen, muiden 2-3 pysähdyksen nähden ja sen turvin olin lopulta 15:sta.

Kisaan en tajunnut valikoista pistää lämmittelykierrosta ja turva-autoa mukaan. Turva-auto olisi ainakin kahdesti tullut radalle, hieman harmitti kun en kokenut sen tuomia taktiikanmuutoksia. Seuraavaan kisaan ne kävin jo pistämässä päälle.

Oli hienoa huomata, että kun rata kuivui tuli porukka ihan eri sikaan varikolle. Esim Hamilton tuli 2 kierrosta aikaisemmin kuin kukaan muu. Toisella kierroksella tulikin tekis, että Hamilton on ulkona kilpailusta. Vähän matkaa menin ja Hamilton keskellä rataa auto aivan kappalein ja siiven paloja reunavallissa. Ilmeisesti märällä radalla meni seinään.

Autoa o paljon vaikeampi ajaa hyvällä tavalla. Vihdoin saa varoa kanttareita, mutkien ajolinjat on paljon tärkeämmät jne. Sen vuoksi itse olenkin hidas, kun opin vanhaa peliä ajamaan väärällä tavalla. Myös nurmikolta on perä alta nopeasti.

Melkeinpä kaikki mahdollinen on kehittynyt todella huimasti ja on ehkä itselle se tämän vuoden top3 pelien yksi osallistujista. Ei voi kuin suositella.

Forcet jne ainakin F1 ratilla tuntuu käytännössä identtiseltä viimevuoden version kanssa.

Isoin ongelma mulla on, etten kuule radiosta kisainssiä juuri ollenkaan. Laitoin inssin äänet kymppiin ja muut äänet vitoseen (jostain syystä minimi). Siitä huolimatta neljästä kajarista kuuluu kaikki niin kovaa, etten keskikajarista tulevaa inssin ääntä juuri kuule, se on todella hiljainen.

Isoin ongelma mulla on, etten kuule radiosta kisainssiä juuri ollenkaan. Laitoin inssin äänet kymppiin ja muut äänet vitoseen (jostain syystä minimi). Siitä huolimatta neljästä kajarista kuuluu kaikki niin kovaa, etten keskikajarista tulevaa inssin ääntä juuri kuule, se on todella hiljainen.

Sama ongelma oli 2015 ja silloin piti vaihtaa asetuksista ääni kuulumaan headphones tai jotain niin alkoi pelittämään. Kannattaa kokeilla jos sellainen asetus tästä löytyy, ite en vielä älynnyt katsoa.

Mutta muuten allekirjoitan samaa mitä aiemmatkin kirjoittajat. Eli vaikeutta löytyy. Ja auto lähtee tosiaan lapasesta kanttareista ja kovistakin vauhdeista enemmän mitä aiemmin. On jo aika isoja kolareita tullut koettua tän takia harkoissakin. Legend tasolla ihan mahdotonta nyt pärjätä, vaikka aiemmissa sillä oon ainoastaan pelaillut. Lähdetään siis Expertillä liikkeelle ja nostetaan tasoa sitten kun vauhti löytyy.

Säädöt toki tekee paljon, ja nyt aika hatusta vedin säätöjä kun ei ollut illalla aikaa kunnolla paneutua. Eiköhän sitä tänään enemmän ehdi ja sitten säätöjä testailla samalla. Jospa siitä legendiksi pääsisi taas kääntymään.

Noihin säätöihin, tosiaa noi time trial asetukset ei aina parhaat kisoihin ole. Toisaalta itse huomasin 2015 että suurta eroa ei ollut rengasystävällisessä ja TT säädöissä ainakaan lyhyemmissä kisoissa. Ehkä 100 % kisoissa voi tehdä eroja. Mutta komppaan muita, eli itselle sopivat asetukset kantsii ettiä. Ja myös se vaikuttaa ajatko ohjaimeilla vai ratilla.

On kyllä aivan jäätävän vaikea itselle. Ajoin vielä illalla kaksi Australian viikonloppua 2015 pelillä Lotuksella, jotta on vertailupohjaa. Aloitin heti uran Renautilla. Ekoissa harjoituksissa kävi jo selväksi, että vaikea on.

No ehkä kannattaa vaihtaa vaikeustasoo??

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kisainssin kanssa on vähän ongelmaa täälläkin. Kuulokkeet päässä ajelen, mutta inssi höpöttää juttunsa vain dualshockin kaiuttimen kautta. Asetuksissa radio output device -kohta, jolla tuo oletettavasti vaihdettaisiin on harmaana. Muilla vastaavaa?

Kisainssin kanssa on vähän ongelmaa täälläkin. Kuulokkeet päässä ajelen, mutta inssi höpöttää juttunsa vain dualshockin kaiuttimen kautta. Asetuksissa radio output device -kohta, jolla tuo oletettavasti vaihdettaisiin on harmaana. Muilla vastaavaa?
Ottakaa koko asetus ps4 sisäisistä asetuksista pois. Tuo ohjaimen kaiutin tee muuta kuin laittaa vellit housuun kun oot vähänkin keskittyneempi peliin.

Ottakaa koko asetus ps4 sisäisistä asetuksista pois. Tuo ohjaimen kaiutin tee muuta kuin laittaa vellit housuun kun oot vähänkin keskittyneempi peliin.
Ok, pitääpä illalla tutkia. Jos kerran moinen asetus löytyy, niin sillähän tuo tosiaan luulisi hoituvan.

No ehkä kannattaa vaihtaa vaikeustasoo??

Et vissiin pidemmälle lukenut?

Hitto, täytyy odotella puoli viiteen jotta pääsee huristelemaan. VPD:stä nouto, kotiin ja hanaa. Mutta hyvältä vaikuttaa luetun perusteella. Tämä onkin meikäläiselle ensimmäinen F1 peli sitten F1 2013:n joten lienee kehitystä tapahtunut.

Pari iltaa tullut ajeltua uraa sekä ratilla että ohjaimella, molemmilla homma toimii.

Uramoodi vaikuttaa ainakin ensimetreillä ihan loistavasti toteutetulta: tallinsa saa valita itse mutta vaatimukset ovat kaluston mukaiset. Auton kehittäminen perinteisesti tylsimmän session eli harjoitusten aikana on yllättävän koukuttavaa, ja kerrankin myös tekoälytiimit saavat kauden mittaan päivityksiä. Samoin kiitettävän monipuoliset vertailut "haastajaan" ovat huomattavasti fiksumpia kuin pelkistetyt "kumpi tulee ensin maaliin" -ratkaisut. Fiilistä riittää Ferrarin Motorhomessa hengaillessa, kun taustalla Rauta-Mauri juttelee mukavia Kimin kanssa (tiedä sitten kuinka realistista). :D

Formulafaneille lienee ainakin pakko-ostos.

Codemastersin foorumilla haukkuvat padin ohjaustuntumaa tässä pelissä. Parin tunnin pelailun jälkeen ohjaustuntuma tuntuu ihan hyvältä meikän mielestä.

Lähtee muuten mukavan herkästi rengas irti simulation damagella. :cool:

Ylös Bottom