Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2016

Aivan mahtavat ensifiilikset.

Peli on tuttu ja turvallinen ja tuntee itsensä heti kotoisaksi, kun edellistäkin versiota tuli paljon pelailtua. Nyt vain on melkeinpä kaikki viime pelin puutteet lisätty ja muitakin osa-alueita hiottu kuntoon, niin kyllä kelpaa.
Positiivinen fiilis tuli jo omaa kuljettajaa luodessa, kun sai kypärän värityksen tehtyä mielen mukaan ja sai jopa sitten lopulta valita kumman tallikaverina ajaa tallissa johon lähtee uraa aloittamaan.

Harjoituksissakin riittää vihdoin tekemistä, kun ennen kävi vetämässä pari kierrosta lämpöä ja sitten suoraan aika-ajoihin. Nyt on erilaista testattavaa ja haastetta ja tulikin tuossa varmaan puolitoista tuntia Australian harjoituksia kahlattua läpi. Aika-ajot ja kisan (100%) jätän huomiselle. Tykkään myös, että harjoituksissa tehdyissä haasteissa on isoa vaihtuvuutta. Yhdessä kategoriassa riittää kun käyt vetämässä nopean aika-ajokierroksen, niin saat sen 50 pistettä mitä ikinä ne nyt olikaan. Sitten taas toisessa tavoitteena ajaa oikeaa ajolinjaa mahdollisimman tarkasti ja hyvät pisteet keräten. Kolmas tehtävä olikin sitten ajaa kaikilla rengassarjoilla kymmenen kierrosta per sarja. Eli suht nopeasti saat hyvät pisteet parista kategoriasta, mutta jos haluat kunnon potin sitten pitää nähdä jo enemmän vaivaakin.
Oikein hyvä systeemi ja varmasti kaikki ovat tyytyväisiä. Moni ei varmasti jaksa jo pelkkiä harjoituksia tahkota loputtomasti, mutta saavat kuitenkin tarpeeksi "nopeasti" pisteitä ottaakseen edes jonkinlaisia edistysaskeleita ja sitten hifistelijät ja ne jotka haluavat panostaa, voivat sitten saada enemmän vastinetta, mutta se vaatii myös jonkinverran työtä sen eteen. :cool:

Legend tasolla kokeilen niin Manorilla ajaessa olen selkeä viimeinen ja eroa tallikaveriinkin on jotain 1,5 sekunttia. Kuitenkin samalla vaikeustasolla taistelen Mersulla paalupaikasta, joten mietin että mistähän johtuu. Olisin halunnut Manorilla aloittaa, mutta ehkä ensimmäinen kausi olisi sitten hyvä vetäistä Mersulla, jotta saa edes jotain kilvanajoa aikaan.

No ei mulla. Yritin säätää mutta jarru ei toiminut vaikka kuinka sääti niitä muutamaa säädintä.

Onpa ihme homma. Eli jarrusta ei tapahdu mitään,toimiiko pädillä jarru? Koita jotain muuta peliä,jos vaik polkimiin ois tullu yllättäen vikaa. Jos toimii muulla pelillä,sit on ehkä joku bitti menny poikittain.
Onhan se harmi,ku ei pysty ajamaan.:mad:

No ei mulla. Yritin säätää mutta jarru ei toiminut vaikka kuinka sääti niitä muutamaa säädintä.

Tarkennatko miten se ei toimi?
Mullaki mä modi on ja ihan normaalisti toimii. Pelin asetuksissahan näkee 0-100% palkin kun painat jarrua. Miten se ei siellä toimi?
Modiin asti kun painaa, se on 85-90% ja modinlopun kun painaa saa sen 100%.

Millainen tässä on ffb jos vertaa vaikkapa Project Carsiin?
Täysin eri tyyppinen. Pcarsissa saa tuntumaan jokaikisen kuopan. Tässä on tismalleen samanlainen, kuin viimevuoden F1:ssä. Oikeat tärinät tulee vain kanttareista. Muutoin ollaan ilman tärinöitä. Itse ffb on kuitenkin kokoajan erittäin hyvin läsnä. Mulla ei ainakaan ole ollut koskaan valittamista näiden pelien ffb:n kanssa. Tänävuonna tais olla ekaa kertaa, kun F1 ratin kanssa en säätänyt mitään asetuksia (paitsi näppäimet eri paikkaan).

Nyt kun vähän enemmän jo saanut kierroksia alle, niin entistä enemmän ristiriitaiselta tuntuu koko peli. Periaatteessa moni asia on todella hyvin peliin mallinnettu; ura on toteutettu ihan mallikkaasti ja kisatapahtumassa on mukavasti formulafiilistä rengastaktiikoiden ja bensan yms kanssa kikkaillessa.

Kuitenkin siihen tärkeimpään eli itse ajamiseen ei meinaa saada oikein mitään kunnon otetta. Jotenkin tavallaan "luonnottoman" tuntuisia kaikki sutimiset, renkaan lukkiutumiset yms. Voi toki olla, että se siitä vielä iloksi muuttuu, kun jaksaa vaan jatkaa ajamista.

Tekoäly on myös suhteellisen heikko. Ohitustilanteissa jättäytyy oikeastaan aina suosiolla pelaajan taakse, kun vaan vähänkin rinnalle pääsee. Grafiikat myös tuntuu joltain osin aika heikoilta esim Project Carsiin verrattuna, tosin voi olla että siinä on aika kullannut jonkin verran muistoja, kun useampi kuukausi sen pelailusta aikaa.

Noniin. Ei tarvitse sitten ostaa. Ffb on samanlainen mitä edellisessä eli suoraan sanottuna aivan p*ska. Kun jarrutat niin et tunne milloin jarrut menee lukkoon. Pitää arvata ja kuulla. Muutenkin näiden F1 pelien ffb on ihmeen veltto. Ei siinä ole mitään järkeä ja tuntumaa. Taas oli sama kuin edellisessä, että ensin peliä hehkutetaan hirveästi, mutta todellisuudessa se on sama mitä ennen, mutta esim career modea ja muuta sitten muutettu. Codemasters ei vaan ilmeisesti osaa tehdä tuohon kunnollista ajotuntumaa.

Öö, kyllä mulla ainakin t300+F1 tuntee nimenomaan ratista koska etupyörät lukkiutuu, siitä sen juuri tajuaakin.

Tarkennatko miten se ei toimi?
Mullaki mä modi on ja ihan normaalisti toimii. Pelin asetuksissahan näkee 0-100% palkin kun painat jarrua. Miten se ei siellä toimi?
Modiin asti kun painaa, se on 85-90% ja modinlopun kun painaa saa sen 100%.

No siis niin, että kokeilin säätää niitä kolmea (jarrun) liukusäädintä niin ei ala ottamaan vasta kun suurinpiirtein seisoo jarrun päällä. Täysiä kun poljin niin jonkun 18% maksimissaan liikkui se palkki siinä.

Eikös nuo Thrustmasterin polkimet pitäisi kalibroitua automaattisesti sitä mukaa kun virtojen kytkemisen jälkeen vaan painelee polkimia pohjaan. Jos painaa hampaat irvessä polkimen pohjaan asti, niin määrittää sen 100% jarrutukseksi tai sitten painaa vaan juuri ja juuri kumitötteröön asti, jolloin se määrittyy 100%-arvoksi. Brake modin kanssahan poljin ei millään painu niin pohjaan kuin ilman, mutta kyllä sillä silti pitäisi täysillä pystyä jarruttamaan.

Jos ei jotakuinkin noin toimi, niin jossain lienee vikaa.

Harmi et lisenssien takia ei taida CPU:n kuskit vaihtaa talleja??

Ei vaihda ei. FOM (Formula One Management) on näissä asioissa varsin jääräpäinen, joten tuskin ihan hetkeen tätä ominaisuutta tulossakaan.

Tekoäly on myös suhteellisen heikko. Ohitustilanteissa jättäytyy oikeastaan aina suosiolla pelaajan taakse, kun vaan vähänkin rinnalle pääsee.

Tästä oli juttua Codemastersin foorumilla ja kyseessä on jonkin sortin bugi. Eli AI:n pitäisi ohitustilanteissa parantua patchilla.

Eikös nuo Thrustmasterin polkimet pitäisi kalibroitua automaattisesti, kun virtojen kytkemisen jälkeen vaan painaa ensimmäistä kertaa polkimia pohjaan. Jos painaa hampaat irvessä polkimen pohjaan asti, niin määrittää sen 100% jarrutukseksi tai sitten painaa vaan juuri ja juuri kumitötteröön asti, jolloin se määrittyy 100%-arvoksi. Brake modin kanssahan poljin ei millään painu niin pohjaan kuin ilman, mutta kyllä sillä silti pitäisi täysillä pystyä jarruttamaan.

Jos ei noin toimi, niin jossain lienee vikaa.

Se on just näin. Pcarsissa ku olin polkimet kalibroinut(painanut polkimet pohjaan),joskus säädin jarrumodee,ett liikerata lyheni ja näin ei mennyt jarrut lukkoon ilman abseja vaik kuin paino jarrua. Hyvä keino,estää lukkojarrutuksia ilman abseja,varsinki jos autoa pysty säätää.:)

Kimmo72,koita toimiiko pädissä jarrut,ni ku pitääkin.

Kimmo72,koita toimiiko pädissä jarrut,ni ku pitääkin.

Joo toimii, ja nyt toimii tuo poljinkin. Piti tehdä tuollainen usbin resetointihomma.

image.png

Miten ton sään pystyy laittamaan kuivaks keliks koko kauden ajaksi? Mulla on harmaalla koko sää sarake?? Pelkkä dynamic päällä prkle

Miten ton sään pystyy laittamaan kuivaks keliks koko kauden ajaksi? Mulla on harmaalla koko sää sarake?? Pelkkä dynamic päällä prkle

Urassa ei ainakaan pysty lainkaan säätä muuttamaan vai tarkoititko yksittäistä kautta oikealla kuljettajalla?

Missä välissä nuo renkaat saa valita viikonlopulle. En löydä missään sitä vaihtoehtoa. "Uutisvirrassa" lukee, että balanced on valittu, mutta muokkaamaan ei pääse, vaikka en ole vielä ensimmäisiin harjoituksiin edes mennyt.

Missä välissä nuo renkaat saa valita viikonlopulle. En löydä missään sitä vaihtoehtoa. "Uutisvirrassa" lukee, että balanced on valittu, mutta muokkaamaan ei pääse, vaikka en ole vielä ensimmäisiin harjoituksiin edes mennyt.
Renkaat valitaan siinä vaiheessa, kun pystyt muokkaamaan kilpailuviikonlopun aika-ajon ja kilpailun asetuksia. Lisäksi kyseisessä valikossa pääsee muokkaamaan assisteja sekä vaikeustasoja. Liipasinten(R1&R2) avulla liikkuessa joltakin välilehdeltä löytyy viikonlopun rengassarjat.

Ylös Bottom