Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2017

Vastaus: F1 2017

Minulla kans Kimi keskeyttänyt aika useasti. Olikohan Espanjan GP missä se johti toiseksi viimeisellä kieroksella kunnes rengas räjähti jarrussa :D

Peli omasta mielestä päivittämisen arvoinen. Autoa ei saa enään niin salaman nopeasti kehitettyä jne.
 
Vastaus: F1 2017

Mulla jeff toistelee aika useasti että can you repeat that ja jotain muuta,vaikka ei ole mikkiä edes käytössä?Onko muilla esiintynyt?
 
Vastaus: F1 2017

Jahas kolmannen kisan aika-ajo ja laatikosta hävisi yksi pykälä. Melko luettavaa tekniikkaa tässä sauberissa. Aika-ajon 10. sija, mutta vaihdoin laatikon ja muita osia, joten oikeasti lähdetään sijalta 20. Ajetaan kisa läpi ja katsotaan mitä käy.

Lopulta sijoitus Bahrainissa jopa kuudes. Ensimmäiseen mutkaan aggressiivisesti ja sijoitus hetkellisesti jopa viides. Sijoitus tippui seuraavaan mutkaan kuudenneksi ja sillä sijalla ajettiin loppuun asti. Lopussa kaksi kierrosta piti yrittää pitää ainoa lähellä oleva auto takana. Juuri ja juuri onnistui. Yksi kierros vielä ja ohi olisi tullut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2017

Huomasin hyödyn dynaamisen ajolinjan käytöstä, sillä se helpottaa minua löytämään oikeat jarrutuspaikat. Tätä ominaisuutta olen käyttänyt aikaisemmissiakin formulapeleissä ja jossain kohttaa vippaan sen pois käytöstä. Juuri jarrutuspaikan missaamisen vuoksi kierrosajat ovat alkuun hitaita, mutta se on osa oppimisprosessia.

Tänään sain hyvät kierrosajat Sennan -91 McLarenilla ja Kimin mestaruusferrarilla Suzukalla ja Interlagosissa. Jälkinmäisellä erinomaninen 1.17. En käytä kohtuuttomasti aikaa pelaamisen joten asetan tavoitteen, johon pyrin peliajan kuluessa. Tosin aika helposti kierros hylätään, jo kaksi rengasta kanttarilla riittää.
 
Vastaus: F1 2017 (25.8.2017)

Mikä siinä on että tämän pelin kohdalla varmaan 90% pelaajista käyttää t-camia.
Kyllähän sillä näkee paremmin, mutta realistisuuden kanssa sillä ei oo mitään tekemistä, tosin kaikkihan saa ajaa sillä kuvakulmalla millä haluaa.

Ehkä sillä saa paremman vauhdin tunteen, kolmannen persoonan kuvakulma on hölmö autopeleissä.
 
Vastaus: F1 2017 (25.8.2017)

Ehkä sillä saa paremman vauhdin tunteen, kolmannen persoonan kuvakulma on hölmö autopeleissä.
Varmaan johtuu tuo, että t-cam on suosittu, eniten siitä, että aika monet ajaa ajopelejä pienellä pc-näytöllä ja jostain syystä vuodesta toiseen CM ei saa tehtyä virtuaalipeiliä kuvaruudun yläreunaan. Joten jos haluaa oikealla fovilla ajaa kuten kuuluukin, niin peilit jäävät kuvaruudun ulkopuolelle. Kuulemma 55-tuumasellakin on hankala saada joillakin autoilla peilejä mahtumaan ruudulle.
 
Vastaus: F1 2017

Miksi XBonelle ole tulossa liigaa? ainoastaan näytti PS4:lle olevan...syrjintää sanon minä :(
 
Vastaus: F1 2017 (25.8.2017)

Varmaan johtuu tuo, että t-cam on suosittu, eniten siitä, että aika monet ajaa ajopelejä pienellä pc-näytöllä ja jostain syystä vuodesta toiseen CM ei saa tehtyä virtuaalipeiliä kuvaruudun yläreunaan. Joten jos haluaa oikealla fovilla ajaa kuten kuuluukin, niin peilit jäävät kuvaruudun ulkopuolelle. Kuulemma 55-tuumasellakin on hankala saada joillakin autoilla peilejä mahtumaan ruudulle.

Ja isossa massassa syy on siinä, että kun katsoo formulaa telkkarista, kaikki onboardit on tuosta, joten saa siitä fiiliksen kuin katsoisi oikeita Formuloita ja tosiaan se, että yksinkertaisesti näkee paljon paremmin.

Itse aloin vasta 2015 ajamaan ohjaamosta, vaikka ratilla ajoinkin. Lähes koko vuosi meni totutellessa, kun aina ajanut tuosta toisesta kuvakulmasta juuri Formuloita. Melkein mielummin ajaisin edelleen siitä, mutta kun ajopenkissä F1 ratilla ajelee, niin ei luonto anna myöden helpottaa peliä tuollatavoin.
 
Vastaus: F1 2017

Miksi XBonelle ole tulossa liigaa? ainoastaan näytti PS4:lle olevan...syrjintää sanon minä :(
Ei tuo PS4-liigan järjestäjät ole mitään konsolifinin työntekijöitä. Ihan normaaleja foorumilaisia. Kuka tahansa saa järjestää, joten pistä liiga pystyyn.
 
Vastaus: F1 2017

Eipä ole F1-peleihin tullut paljon panostettua viime vuosina, mutta tämä uutukainen tuntuu olevan hyvinkin addiktoivaa puuhaa. Auton säätäminen treeneissä ja osien venkslaaminen on yllättävänkin taktista, vaikka takana on vasta parit harjotussessiot uramoodin alussa. Tallina susipaska McLaren. Verkossa tahkosin pari kisaa, ja sielläkin tuli kohtuullisen hyvää kisailua, vaikka kertaalleen yhteydet pätkäisivätkin kisan lopussa ja minut julistettiin kolmesta suharista voittajaksi, vaikka mukana oli alkujaan 10 kisaajaa. Päivitystä odotellessa.
 
Vastaus: F1 2017

Kuulostaa kyl hyvältä,että auton kehittäminen vaatii aikaa..ettei heti tuu tallista hyvää!

Ellei sitten alota jollain Mersulla tai Ferrarilla..
 
Vastaus: F1 2017

Minkälainen mikki pitää olla että voi huudella varikolle kyselyitä? Jos edullisesti saa niin vois ostaakkin. Monesti menee pari mutkaa persiilleen ko koittaa kysyä kuka mun takana ajaa jne..
 
Vastaus: F1 2017

"Hello all, we've done some investigation in to this and found a bug superficially with McLaren engine upgrades. In the short term you might be better putting your R&D in to other areas so you get some gain.

We're working on a fix and we'll try to get it out as quickly as we can.
"

Codemasters on löytänyt bugin pelistä joka koskee McLarenin moottoripäivityksiä. Ilmeisesti ostetut päivitykset eivät tuo juuri mitään apua moottorin suorituskykyyn.
Jotenkin koomista, kun ottaa huomioon McLarenin ja Hondan menon oikeassa formuloissa :D Itse olen kaksi päivitystä moottoriin ostanut ja en mitään eroa juuri huomannut. Toki nämä ensimmäiset päivitykset onkin aika pieniä olleet, mutta ehkä sitä ottaa varman päälle ja päivittelee muita juttuja sen aikaa kunnes joku päivitys asiaan tulee.

Bakussa tuli ärsyttävä bugi vastaan, kun virtuaalisen turva-auton aikana tekoäly tuli imusta ohi pääsuoralla ja tein sitten uhkarohkean syöksyn ykkösmutkaan ottaakseni väärin menetetyn paikan takaisin ja pääsinkin ohi, mutta sitten tuli ilmoitus että pitää antaa paikka takaisin. Katsoin vielä myöhemmin tallenteelta, niin VSC oli siinä kohtaa jo päällä, kun tekoäly tuli imusta ohi.
Muuten en ole pahempia ongelmia havainnut pelissä omalla kohdallani. Ilmeisesti online on aika kaaosta välillä, mutta olen vain uraa tässä tekoälyä vastaan hakannut.
 
Vastaus: F1 2017

Padin kanssa painellut Larenilla uraa nyt kolme kisaa vaikeustasolla=95 ja 50% kisapituudella. Vauhti on aika-ajoissa varsin realistisella tasolla, kun vasta kerran selvinnyt toiseen osioon. Mutta.. kisassa tuleekin sitten nöyryytettyä jälkeenjäänyttä AI:ta taktiikan turvin naurettavan helposti ja tähän mennessä sijoitukset 4, 5 ja 7. Tuo syö melkoisen paljon fiilistä. Niin ja Kimi tietenkin voitti kaksi ekaa kisaa :)

Viime vuoden versiota en jaksanut kauaa hakata, koska padin kanssa ei siitä saanut mitään nautintoa irti. Olin todella yllättynyt miten sulavasti tämän vuoden versio toimii padin kanssa. Nopeissa shikaaneissa jne ei tietenkään päästä lähellekään ratin tarkkuutta ja tasaisuutta, mutta homma yllättäen jokseenkin toimii.

Voisin vielä heittää omat setit ja padin asetukset joilla on ollut mukava pöristellä.

4
4

55%
75%

-3.20
-1.60
0.07
0.23

7
2
7
4
4
4

90%
60%

22.2 PSI
20.3 PSI

Ballast: 6


Steering Deadzone= 2
Steering Linearity= 18
Brake Saturation= 18
 
Vastaus: F1 2017

Padin kanssa painellut Larenilla uraa nyt kolme kisaa vaikeustasolla=95 ja 50% kisapituudella. Vauhti on aika-ajoissa varsin realistisella tasolla, kun vasta kerran selvinnyt toiseen osioon. Mutta.. kisassa tuleekin sitten nöyryytettyä jälkeenjäänyttä AI:ta taktiikan turvin naurettavan helposti ja tähän mennessä sijoitukset 4, 5 ja 7. Tuo syö melkoisen paljon fiilistä. Niin ja Kimi tietenkin voitti kaksi ekaa kisaa :)

Viime vuoden versiota en jaksanut kauaa hakata, koska padin kanssa ei siitä saanut mitään nautintoa irti. Olin todella yllättynyt miten sulavasti tämän vuoden versio toimii padin kanssa. Nopeissa shikaaneissa jne ei tietenkään päästä lähellekään ratin tarkkuutta ja tasaisuutta, mutta homma yllättäen jokseenkin toimii.

Voisin vielä heittää omat setit ja padin asetukset joilla on ollut mukava pöristellä.

4
4

55%
75%

-3.20
-1.60
0.07
0.23

7
2
7
4
4
4

90%
60%

22.2 PSI
20.3 PSI

Ballast: 6


Steering Deadzone= 2
Steering Linearity= 18
Brake Saturation= 18
Siis ajatko sä kaikki kisat samoilla säädöillä? Kokeilin tuota auton säätöjä Venäjällä ja eihän tuo käänny mihinkään noilla säädöillä. Puskee ihan pirusti. Itse olen säätöjä katsellut netistä mitä muut ovat ajaneet ja kyllä sieltä tosi hyviä löytyy.
 
Ylös Bottom