Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2018

Eilen illalla tuli pelattua onlinea vuosien jälkeen ja onhan sekin parhaimmillaan todella siistiä.

Muutama tosi tiukka kilpailu oikeasti hyvien pelaajien kesken ja vastapainona sitten muutama kisa ihan täyttä romurallia, kun jengi yrittää kolaroida toisiaan ulos.
Eniten tuossa onlinessa harmittaa se, että jengi luovuttaa todella helposti tai ylipäänsä lähtevät vain menemään syystä jos toisesta.
Kisaan starttaa se joku seitsemän ukkoa ja maalissa on sitten enää joku maksimissaan kolme ukkoa, kun loput lähteneet menemään tai alkaneet pelleilemään.

Parista hyvästä kisasta oli esimerkkinä Unkarin kisa, jossa oli sade alusta alkaen. Kolme ukon kanssa painettiin kärjessä 15 kierrosta sekunnin sisällä toisistamme ja jokainen kunnioitti toisiaan. Jos ohitit sait tilaa ja rehtia peliä ylipäänsä. Siitä jäi ihan uskomattoman hyvä fiilis maalissa, vaikka kolmanneksi jäinkin vaikka johdin suurimman osan kisasta.

Spassa sitten taas vähän hyvää ja huonoa. Aika-ajoon asti kuusi pelaajaa, sen jälkeen enää neljä jäljellä ja ensimmäisen kierroksen jälkeen enää minä ja yksi toinen.
No, tämän kanssa saatiin kunnon väännöt aikaan ja ajettiin se kymmenen kierrosta tiukkaa vääntöä. Lopulta säästelin pari kierrosta akkuja ja bensaa ja pistin sitten bensat ja ERS:t täysille ja takasiiven avulla Kemmelin suoralla sitten ohi.
No tämän jälkeen tämä kilpakumppani päätti sitten ajaa suoraan seinään ja lähteä menemään.
Eipä jäänyt hyvä maku tuostakaan sitten.

Itseäni vähän arvelutti tuo ERS:n käyttö. Alkuun oli fiilis, että eihän tässä muuta kerkeä tekemään kuin sitä säätämään. Toki parhaan hyödyn varmaan saisi jos sitä kikkailisi sen kymmenen kertaa kierroksessa, mutta itse otan iisimmin ja säätelen jonkun puolen kierroksen välein välillä ladaten ja välillä käyttäen riippuen tilanteesta radalla.
Tuo ihan hyvää säpinää, kun ajat jonkun perässä ja säästelet vähän akkuja ja sitten jossain kohtaa otat niistä hyödyt irti ja alat ottamaan eroa kiinni jne.
 
Omaa ajoa helpottaisi paljon jos ERS:lle olisi erikseen min. ja max. nappi. Sekä se saisi olla valikossa suoraan bensansäädön alapuolella ettei tarvitsisi plärätä niin paljoa.

Onlinepuoli PS4 ainakin vielä todella buginen, career maistuu hyvin. Tosin viime vuodesta sai laittaa vaikeamman vaikeustason ettei toro rossolla sentään jokaista kilpailua voita..
 
Omaa ajoa helpottaisi paljon jos ERS:lle olisi erikseen min. ja max. nappi. Sekä se saisi olla valikossa suoraan bensansäädön alapuolella ettei tarvitsisi plärätä niin paljoa.

Onlinepuoli PS4 ainakin vielä todella buginen, career maistuu hyvin. Tosin viime vuodesta sai laittaa vaikeamman vaikeustason ettei toro rossolla sentään jokaista kilpailua voita..
Eikö bensa ole ylhäällä ja tuo alhaalla? Eikö se valikko pyöri ympäri, jolloin pääsee suoraan siihen toiseen?
 
Omaa ajoa helpottaisi paljon jos ERS:lle olisi erikseen min. ja max. nappi. Sekä se saisi olla valikossa suoraan bensansäädön alapuolella ettei tarvitsisi plärätä niin paljoa.

Onlinepuoli PS4 ainakin vielä todella buginen, career maistuu hyvin. Tosin viime vuodesta sai laittaa vaikeamman vaikeustason ettei toro rossolla sentään jokaista kilpailua voita..

Sielt voi asetuksist MFD Shortcutista mäpätä napit vaikka just ersin käytölle. Ite laitoin just ers + ja - omiin nappeihin. Bensansyötönkin vois laittaa mut sit joutuu kyl tekee jo vähä kompromisseja nappien suhteen ku loppuu napit keske. Tulispa se virtuaalipeili ni sit ei tarviais olla tota taakse katsomis nappia mäpättynä.
 
Juu tuli tässä nyt sen verran noin vuorokaudessa ajettua että voi muodostaa oman mielipiteen.

Uran aloitin Sauberilla niin saa tosissaan ajaa kilpaa. Laitoin vaikeustason sinne noin 60 tienoille niin mitä tahansa ei voi tapahtua. Okei ekoissa Australian treeneissä taisin ajaa käytännössä "täydellisen" kierroksen ja olin toinen heti Vettelin jälkeen.

No nyt äsken ajoin aika-ajot sijoitus oli 13. Kärki ajoi noin 2,5 sekunttia kovempaa. Tuo ylhäällä mainittu kierros oli varmaan täydellinen mutta Vettel ajoi sitten aikajoissa noin 2 sekuntia kovempaa. Tallin tavoite oli välttää viimeinen lähtörivi. Sijoitus parempi kuin 18. On se aika lähellä totuutta. Kisan jätän huomiselle. Ajan niitä 100% kilpailuja :D

Mut monta pientä kisaa tossa on ajettuna niin kyllä on huikeesti menty eteenpäin siitä 15 versiosta jota viimeksi pelasin. Ajomalli on mielestäni lähempänä simua kun arcadea. Autojen erot todella huomaa. Ei se Alonson McLaren sen nopeampi ole mitä se oikeastikaan on. Kisoissa todella myös tapahtuu. Usein tulee joko VSC tai oikea turva-auto kesken kisan radalle.

Äsken kävin sen yhden trophyn hakemassa että voittaa Räikkösellä kilpailun Barcelonassa. Johdin sitä lähdöstä maaliin mutta käytännössä jouduin ajamaan kovaa koko ajan. Hamilton oli noin 5-10 sekunnin päässä koko ajan.

Hyvin näkyy myös se mitä oikeastikin kisoissa näkee eli että pääset "lähelle" mutta et kuitenkaan niin lähelle että ohi pääset. Varsinkin joku Itävallan Red Bull Ring siellä on tasan yks mutka jossa voit teoriassa ohittaa. Puolet kisasta ajoin Haas autojen välissä kun ei vaan ohi pääse. Oli tosin myös helppo puolustautua samasta syystä kun rata on mitä on. :D

Tuo ERS systeemi pitää itekin opetella että miten sitä oikein kuuluisi käyttää?

Ongelmia oli esim lämmittely kierroksella saatetaan hylätä AI kuski jos toinenkin mutta lopulta kaikki lähtee kisaan. Myös tuo että porukkaa katoaa edestä varikolle aiheuttaa pienen DRS ongelman kun jos ero edellä ajavaan joka on VARIKOLLA on allle sekuntti niin saan käyttää sitä vaikka edessä ei olisi ketään. :D

Huippu peli tästä tulee kun nuo pienet ongelmat saadaan pois.
 
Myös tuo että porukkaa katoaa edestä varikolle aiheuttaa pienen DRS ongelman kun jos ero edellä ajavaan joka on VARIKOLLA on allle sekuntti niin saan käyttää sitä vaikka edessä ei olisi ketään. :D

Ei ole mikään bugi/ongelma vaan ihan oikein menee. Se on ainoastaan kiinni siitä oletko mittauspisteessä alle sekunnin päässä.
 
Mites onko porukalla ollut ongelmia nopeuden kanssa pitkillä suorilla? Onko mitään apua sille?

Uramoodissa Sauberilla, niin takana olijat ohittavat lentäen ja harjoitusohjelmien aikarajatkin ovat mahdottomia. Vaikeustaso on expert ja mutkissa kuitenkin ero pienenee.

Azerbaijan on suorastaan helvetti pitkien suoriensa ansiosta
 
Mites onko porukalla ollut ongelmia nopeuden kanssa pitkillä suorilla? Onko mitään apua sille?

Uramoodissa Sauberilla, niin takana olijat ohittavat lentäen ja harjoitusohjelmien aikarajatkin ovat mahdottomia. Vaikeustaso on expert ja mutkissa kuitenkin ero pienenee.

Azerbaijan on suorastaan helvetti pitkien suoriensa ansiosta

Setupissa liikaa downforcea ? Bensa ja ERS modea vaihtamalla saa myös enemmän vauhtia suorille.
 
Mites onko porukalla ollut ongelmia nopeuden kanssa pitkillä suorilla? Onko mitään apua sille?

Uramoodissa Sauberilla, niin takana olijat ohittavat lentäen ja harjoitusohjelmien aikarajatkin ovat mahdottomia. Vaikeustaso on expert ja mutkissa kuitenkin ero pienenee.

Azerbaijan on suorastaan helvetti pitkien suoriensa ansiosta

ERS tekee ainakin ihmeitä suoranopeudelle, eli sitä kannattaa käyttää puolustuksessakin. Ero Mediumin ja Overtaken välilllä on aika jäätävä. Mielestäni tosi hyvä lisä tähän peliin toi ERS. Mutta myös niillä säädöillä tulee erot. Itsekin ajan urassa Sauberilla, ja ihan hyvin pystyy puolustamaan näillä. Imuapu on pelissä myös aika kova, joten kyllä sieltä nopeammat ohi tulee.

Omat fiilikset ihan hyvät pelistä. Ajaminen pädillä tuntuu tarkemmalta kuin viime vuonna, ja autoa on helppo hallita ja ajaminen on kivaa. Uramoodi tuntuu kivan monimuotoiselta ainakin alun perusteella. Katsotaan miten pitkälle lento riittää.

Online tuntuu vähän rikkinäiseltä vielä. Mutta kun peliin pääsee, niin ihan kivaa kisailua siellä on.
 
Pari päivää pelattu ja hyvälle tuntuu. Careerin aloitin Mclarenilla ja tuli kahdessa ekassa kisassa 7. lähtöruutu, mutta kisassa epäonnistumiset ja sijat 12 ja 13.
Ajan siis 101 vaikeustasolla.
 
Juu tuli tuossa nyt eilen ajettua tuo Australian GP kun Uraa aloittelin. Lähtö sija oli tosiaan 13. Heti lähdössä menetin 3 sijaa. Otin vissiin turhan varman päälle etten osu mihinkään. Noh siitä sitten kun kisa eteni niin pikkuhiljaa nousin milloin kenenkin ohi. Parhaimmillaan kävin sijalla 4 kun edestä hävisi sopivasti porukkaa varikonpuolelle. Noh tuo nelos sija oli mulla vajaan kierroksen kun Vettel ja Hamilton tuli molemmat ihan heittämällä ohi.

Ite eka stoppi sijalle 14 takaisin radalle. ja taas jouduin ihan tosissaan ajamaan Renault ja HAAS kuskeja vastaan. Tais tuo taisto taas ratketa siihen kun aloin saamaan tuota kyseistä nelikkoa + Alonsoa kiinni niin kaikki katos siitä edestä taas varikolle. Siinä kohtaa heräs se ajatus et jos noista kisassa haluaa ohi niin nyt pitää ajaa kovaa. Itsellä kun oli se toinen Stoppi tekemättä. Tais Vandoornea lukuunottamatta kaikki mennä kahdella stopilla.

No tuo ERS on kyllä loistava uudistus peliin sen meinaan ainakin itse kuulen pelikuulokkeista pelkästä moottorin äänestä että nyt on vähän enemmän tehoa käytössä.

Pari vähän kovemman tason kierrosta ja Stopille ja tulos oli että pääsin Sainzin ja Mangussenin ohi. Siinä kohtaa oli noin 15 kierrosta kisaa jäljellä. Hulkenberg oli noin 4 sekunnin päässä sen nyt otti nopeasti uudempien renkaiden ansiosta kiinni. Alonso oli siinä kohtaa jollain päässyt karkuun kun se Australian rata ei kauheasti vaadi suora nopeutta.

On muuten vaikea ajaa siinä noin sekunnin ja DRS alueen sisällä edellä ajavasta. No siinä sitte alko kierrokset jo loppumaan kesken. Jotain taas tapahtu jossain päin rataa ja turva-auto radalle. Siinä melkein ajettiin koko loppu kisa SC perässä no sain ajaa siinä 2 viimestä kierrosta Alonson takana. Vaikeaa se oli kun tuntu että koko ajan puskee kun pääsee vähänkään lähelle. Noh sitte viimeisellä kierroksella yritin päästä viimeisen mutkan jälkeen ohi. Uudemmat renkaat ja todennäköisesti parempi suora nopeus. Taisin etusiiven verran olla edellä maaliviivalla :D

En olisi Alonsoa kiinni saanut ellei se SC olisi tullut lopussa radalle.

Loppu sijoitus oli 7. Sauberin autolla ihan hyvä suoritus. Vaikeustaso jolla ajan on 58.

Force India on kyllä ihmeen surkeaksi tehty kun ottaa huomioon miten loistavasti ne on kauden aikana ajanu.
 
On muuten erikoista ettei vaikeustasoa kai pysty muuttamaan mistään kesken kisaviikonlopun? Menee heti Melbournen avausviikonloppu vihkoon, kun laitoin vaikeustason liian helpolle alkuun. Noh, Renault kulkee nyt, mutta ensi viikonloppuna ei enää. :D
 
Kolme kisaa uraa Mclarenilla takana. Australiassa kamalalla tuurilla viidenneksi Turva-auton ja sateen avulla. Bahrainissa tuli voitto koska vaikeustaso oli liian helppo. Kiinassa 6. ja tuntuu että vaikeustaso vieläkin karvan liian matalalla. Bakuun nostin 10 pykälää (80).
Ilman apuja mennään ja itsellä tuntuu renkaat kestävän loputomiin. Bahrainissa AI teki 2-3 stoppia. Itse menin SS-S taktiikalla helposti yhdellä pysähdyksellä maaliin.

Kiinassa ajoin pari rengastestiä eri säädöillä mutta edes nopeissa mutkissa ei tuntunut purppuralta tippuvan osoitin.
Aika varovainen olen kääntämisen ja kaasun kanssa, mutta vähän harmittaa kun ei ole mitään murheita rengaskuluman kanssa.
Onko muilla tälläisiä ongelmia vai olenko yksinkertaisesti niin hidas vielä ettei renkaat kulu. Toinen etupyöräkin lukkitui vähän väliä Kiinassa mutta eipä mitään vaikutusta tuntunut olevan.
 
On muuten erikoista ettei vaikeustasoa kai pysty muuttamaan mistään kesken kisaviikonlopun? Menee heti Melbournen avausviikonloppu vihkoon, kun laitoin vaikeustason liian helpolle alkuun. Noh, Renault kulkee nyt, mutta ensi viikonloppuna ei enää. :D

Ennen julkkaria ei kyllä pystyny muuttamaan ollenkaan vaikeustasoa kesken kauden(mainitsin tästä arviossakin). Ne on varmaa pätsänneet ton heti julkasun jälkeen:confused:
 
Ennen julkkaria ei kyllä pystyny muuttamaan ollenkaan vaikeustasoa kesken kauden(mainitsin tästä arviossakin). Ne on varmaa pätsänneet ton heti julkasun jälkeen:confused:
Onneksi edes viikonloppujen välillä, kun mulla ainakin oli viime vuoden versiossa isot erot radasta riippuen. Välillä olisi kiva ajaa noita harjoituksiakin helpommalla vaikeustasolla, niin saisi opetella ajoa rauhassa, eikä tarvitse puristaa niin kovasti heti alkuun.

Ajaminen tuntuu kyllä mahtavalta, vaikka ihan padilla vain ajelenkin! Minulla on luistonesto täysillä ja silti auton saa kyllä aika hyvinkin lähtemään lapasesta. Varsinkin mutkien oikominen on tehty vaikeammaksi, mikä on erittäin hyvä juttu.
 
Online-puolen safety ranking homma ei vakuuta tässä yhtään ja toivottavasti tekevät sille pian jotain. Eilen tuli ajettua 5 ranking-kisaa. Ekassa neljässä tuli ns. puhtaat paperit ja safety-arvo nousi joku 8%. Viidennessä kisassa sitten riitti että oli kaksi perseilijää samassa kisassa mukana ja 6% tiputus. Ei voi ymmärtää näitä arjen sankareita jotka kierroksella ohitettaessa vetää joko jarrut pohjaan pitkällä suoralla tai sitten tahallaan yrittää tönäistä vieressä ajavia sivuun. Hieman on Codemastersin algoritmissa parannettavaa noissa tilanteissa. Eniten niitä turvallisuusvaroituksia tulee kuitenkin kolaritilanteissa, joihin itse joudut sivusta katsojan asemasta kun joku tönäisee sua toista autoa päin etkä siinä tilanteessa oikein voi tehdä mitään.
 
Ylös Bottom