Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2018

Sama vika kuin edellisissä osissa. AI tulee heittämällä ohi suorilla. Syö vähän intoa tollanen. Ihan sama mitkä säädöt tai ERS overtake kohdassa niin ei siltikään mitään jakoa. Kummasti taas mutkissa ajetaan etanavauhtia.
 
Omalta osalta toi safety rating on kyllä toiminu erinomasesti. Vaikka muut on kolhinu, muunmuassa kaks kertaa iso kolari eka mutkassa, niin aina on safety rating parantunu. Ainut kisa missä se on laskenu, oli kun vedin Hülkenbergmäisesti jonku konttiin eka mutkassa. Muutenkii tuntuu että se on siistiny kisoja, eka mutkaa lukuunottamatta ei oo mun kohalle osunu mitään törkytemppuja. Nyt jopa on mukava ajjaa randomeitten kanssa.
 
Sama vika kuin edellisissä osissa. AI tulee heittämällä ohi suorilla. Syö vähän intoa tollanen. Ihan sama mitkä säädöt tai ERS overtake kohdassa niin ei siltikään mitään jakoa. Kummasti taas mutkissa ajetaan etanavauhtia.
Oletko ajellut millä vaikeustasolla? Minun kokemukseni on nimittäin päinvastainen. Olen nyt ajanut vaikeustasoilla 90-97. On mahtavaa, että AI tulee rohkeammin rinnalle ja yrittää puskea ohi, kun on paikka. AI osaa mun mielestä myös puolustaa hieman röyhkeämmin sijoitustaan kuin aiemmin, enää ei kannata yrittää ohi sellaisissa puolivillaisissa paikoissa.

Tarkoitatko siis, että AI ajaa kaikki mutkat etanavauhtia vai ohitustilanteissa pelkästään? Minä en ole tätä huomannut, mutta voi toki olla että olen itse vain liian hidas. :D
 
Omalta osalta toi safety rating on kyllä toiminu erinomasesti. Vaikka muut on kolhinu, muunmuassa kaks kertaa iso kolari eka mutkassa, niin aina on safety rating parantunu. Ainut kisa missä se on laskenu, oli kun vedin Hülkenbergmäisesti jonku konttiin eka mutkassa. Muutenkii tuntuu että se on siistiny kisoja, eka mutkaa lukuunottamatta ei oo mun kohalle osunu mitään törkytemppuja. Nyt jopa on mukava ajjaa randomeitten kanssa.

Tai sitten sulla on käynyt hyvä tuuri, ja oot päässyt järkevien ihmisten kanssa ajamaan. Ei mullakaan rating tipu, jos mua kolhitaan, mutta juurikin nuo ekat mutkat ärsyttää, jos siellä jotain tapahtuu etkä kerkiä reagoimaan ja ajat joko itse siihen kolarisumaan tai sitten takaa tuleva tönäisee sut siihen. Ainut tapa välttää noi on hidastaa ajoissa ja kiertää pahimmat kolarit kaukaa, mutta silloin todennäköisesti ei enää voittotaisteluun ole asiaa. Eilen pitkästä aikaa pääsin ajamaan sessiossa, jossa oli mun lisäks vain 5 muuta kuskia ja meno oli erittäin asiallista koko ajan. Vaikka edellä ajanut kaveri tekikin ajovirheen ja sen ohi pääsi, ei se heti seuraavassa mutkassa yrittänyt kiilata sua radalta pois vaan haki ihan järkeviä ohituspaikkoja. Tänään sitten nousua B-ratingin puolelle yrittämään.
 
Kyllä sen ratingin vaikutuksen huomaa kun sitä ylemmäs saa nostettua. Itse olen A ratingillä, ja tosi puhdasta on ajelu ollut. Ihan jopa siedettävää kilvanajoa. Aina toki löytyy muutama hätänen, mutta mitään älyttömiä perseilyjä ei juuri enää näy.

Joissain tilanteissa pitää kritisoida rangaistusmallia, sillä omat varoitukset tulee pääasiassa kun en mitään väärää tee. Jos joku esimerkiksi edellä ajaa ulos, ja peruuttaa keskelle rataa ja en onnistu väistämään, niin rangaistus tästä tulee minulle. Näitä tilanteita on jonkin verran tullut. Mutta pitkässä juoksussa puhtaasti ajavat kyllä saavat sen ratingin nousemaan. Mielestäni hyvä lisä, ja jos sitä vielä vähä viilataan niin entistä parempi.
 
Oletko ajellut millä vaikeustasolla? Minun kokemukseni on nimittäin päinvastainen. Olen nyt ajanut vaikeustasoilla 90-97. On mahtavaa, että AI tulee rohkeammin rinnalle ja yrittää puskea ohi, kun on paikka. AI osaa mun mielestä myös puolustaa hieman röyhkeämmin sijoitustaan kuin aiemmin, enää ei kannata yrittää ohi sellaisissa puolivillaisissa paikoissa.

Tarkoitatko siis, että AI ajaa kaikki mutkat etanavauhtia vai ohitustilanteissa pelkästään? Minä en ole tätä huomannut, mutta voi toki olla että olen itse vain liian hidas. :D

Kannattaa keskittyä avauksiin, että saa mutkasta hyvän lähdön suoralle eli tarpeeksi aikaisin urku auki. Tämä siis ohjeena niille joilla AI karkaa suorilla.

Itse ajan 98 vaikeustasolla ja ihmeen realistiselta tuntuu.

Monacossa ei päässyt edes 3sek hitaammasta autosta ohi ettei etusiipeen tullut vaurioita. Leclerc voitti kotikisansa, Magnussen toinen ja Vandoorne kolmas :D
 
Viimeksi muokattu:
Monacossa ei päässyt edes 3sek hitaammasta autosta ohi ettei etusiipeen tullut vaurioita. Leclerc voitti kotikisansa, Magnussen toinen ja Vandoorne kolmas :D

Itse ajoin Monacossa seinään ja putosin hännille sekä aiheutin turva-auton. Nousin turva-auton jälkeen yhden kierroksen aikana sijalta 17 sijalle 12 :D Lopulta olin toinen, Ricciardo voitti puolella minuutilla ja Perez oli kolmas.
 
Mihin se top 6 hävis siitä edestä? :D

Kärki oli startissa liikeellä pehmeämmälllä renkaalla kuin häntäpää, joten kärjen käydessä varikolla kuudennella kieroksella, koko letka jäi Ericssonin taakse jumiin joka körötteli reilut 10 kierrosta pidempään eri taktiikkansa turvin.
 
4 kisan jälkeen McLarenilla 2 pistettä kasassa, mutta nyt tiimi laittoi tavoitteeksi saada 2 seuraavasta kisasta 25 pistettä. :rolleyes: . Yhdenkin pisteen saaminen on jo saavutus, joten aika lailla pilvissä nuo odotukset ja toivottavasti eivät potki pihalle mikäli epäonnistuu...
 
4 kisan jälkeen McLarenilla 2 pistettä kasassa, mutta nyt tiimi laittoi tavoitteeksi saada 2 seuraavasta kisasta 25 pistettä. :rolleyes: . Yhdenkin pisteen saaminen on jo saavutus, joten aika lailla pilvissä nuo odotukset ja toivottavasti eivät potki pihalle mikäli epäonnistuu...
Mulla oli Renaultilla kauden kahdesta ekasta kisasta tavoitteena 18 pistettä. Olin ensimmäisessä kisassa kuudes, eli sain siis 8 pistettä. Tavoitteeseen päästäkseni pitäisi toisessa kisassa olla siis vähintään sijalla 5. Eihän siinä, hyvähän tavoitteita on olla, mutta kyllähän tuossa tiimi on melko optimistisena liikkeellä.
 
Miten ton turva-auton kanssa pitää toimia. Varikolta huudetaan vaan kaiken maailman rangaistuksia mulle.
 
Miten ton turva-auton kanssa pitää toimia. Varikolta huudetaan vaan kaiken maailman rangaistuksia mulle.
Et saa ajaa liian kovaa VSC:n tai SC:n aikana, eli oikeassa yläkulmassa olevan kellon pitää näyttää vihreää. Jos ajat liian pitkään liian kovaa, niin tulee rankkua.

Toivottavasti tähän tulee jossain vaiheessa päivitys, että tuota vaikeustasoa pystyisi vaihtamaan aina eri osioiden välissä. On todella ärsyttävää asettaa se jollekin tasolle vain huomatakseen, että jäät jalkoihin aivan täysin tai sitten olet keskikastin autolla helposti viiden joukossa. Lisäksi nuo harjoitusohjelmat on usein ainakin itselleni ihan helkkarin vaikeita sillä kisaan sopivalla vaikeustasolla. En ole ajanut vielä kierrostakaan esimerkiksi Paul Richardissa, niin ei ole mitään hajua minkä vaikeustason sinne uskaltaa laittaa. Myös Monaco ja Azerbaijan, jotka olivat edellisessä versiossa itselle haastavia ovat kyllä täysiä mysteerejä tuon vaikeustason osalta.

Huomasin nyt myös itsekin, että tiettyjen ratojen tietyissä mutkissa AI on kyllä todella hidas omaan vauhtiin verrattuna.
 
Nyt on näköjään tullut uusi päivitys peliin pc:lle ja PS4:lle, mutta vaikeustasoa ei voi edelleenkään muuttaa kesken viikonlopun. Ongin googlettamalla tiedon, että ilmeisesti tuon ominaisuuden takaisintuomista peliin "tutkitaan".
 
Mitähän hemmettiä tuossa justiinsa tapahtui kun Ranskan kisan jälkeen ruutuun tuli sopimusneuvottelu valikko ja valittavana oli kaikki tiimit, paitsi McLaren jossa ajoin itse. Potkiko McLaren pihalle vai mitä oikein tapahtui kun ei mitään ilmoitusta tullut, mutta jokaiseen tiimini pääsin kyllä jos halusin, esim Ferrarille oli mahdollista mennä. Tiimi siis vaihtui heti seuraavaan kisaan.. :rolleyes: . Mutta joo eihän tuossa ole mitään järkeä että ilman varoitusta lentää yhtäkkiä pihalle mutta silti mahdollista mennä mihin tahansa muuhun tiimiin
 
SIIS EIHÄN TÄSSÄ OLE MITÄÄN JÄRKEÄ, ETTÄ JOUTUU VAIHTAMAAN TALLIA, ILMAN ETTÄ SIITÄ ANNETAAN EDES VAROITUSTA TAI MAINITAAN POTKUISTA. Ilman syytä ja selittelemättä eteen avautuu sopimusneuvottelu ruudukko eikä edes mainita onko kysessä kuluvan vai seuraavan kauden sopimukset. Toki vanhaa tiimiä ei voi valita, vaan oon siirryttävä mihin tahansa muuhun talliin. Siis ihan sama vaikka olisit keskeyttänyt kaikki kisat niin ilmeisesti Mersulle ja Ferrarille pääsee silti 2 kuskiksi...
 
Mites toi renkaiden kulumisen skaalaus toimii.
Ajelin Australiaa GP-modessa. 90min harjoitus ja kisaksi nyt laitoin 5laps kun sarjaa varten treenasin.
Onko harjoituksissa aina kuluminen 100% kisamatkan mukaan ja sitten skaalautuu kisassa valitun pituuden mukaan?
US pyörissä oli setin kestoksi merkitty 24 laps ja 11 kierroksen stintin jälkeen renkaissa oli vielä 16 laps varikkomonitorin
mukaan jäljellä.
 
Mitä pitäis ottaa huomioon uramoodissa tossa kun testiajoja ennen kisaa, niin kannattaako tota autoa aina päivitellä, turboa jne. Et ois jotku mahikset voittaa, antakaa neuvoja mitä kannatas huomioida ennen kisaa. En ole siis aikasemmin näihin f1 peleihin koskenut, eilen pelasin ekan uramoodin kisan easy tasolla ja sekin tuntu vähän haastavalta vaikka ajoinkin hyvin ilman kovia kolarointeja.
 
Ylös Bottom