Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable III

Vastaus: Fable III

Ihan näin vain ketjua sivuten: Kahden ensimmäisen Fablen soundtrackit löytyvät Spotifystä, eli jos Russell Shawin tuotokset iskevät, niin sinne siis. :)
 
Vastaus: Fable III

Hail ja hei arvon Fablettajat! Tämmöinen asia askarruttaa vaivaantunutta mieltäni.
Olen pelannut pelin läpi ja haluaisin aloittaa alusta menettämättä kuitenkaan nykyistä sankariani. Eli pystyykö pelissä tallentamaan useamman sankarin ja pelin vai vain yhden kerrallaan? Tuhannet kiitokset jos löytyy vastaus :)
 
Vastaus: Fable III

Eli pystyykö pelissä tallentamaan useamman sankarin ja pelin vai vain yhden kerrallaan? Tuhannet kiitokset jos löytyy vastaus :)
Pystyy. Menet siellä sanctuaryssa siihen hammasrattaan kohtaan -> game management ja new game. Siellä samassa tais olla load game, joka johtaa huoneeseen, josta voi vaihtaa ladattavan hahmon.

Vaimohan tuota on enimmäkseen pelaillut, itte vaan vähän kokeillut. Jotenkin oon pettynyt siihen, ettei hahmon ulkonäkö mukaudu tekemisien mukaan entiseen tapaan. Ja inventaarion puute on silkkaa pahuuttaa, roinalla ei ole enää mitään merkitystä. Seikkailu-osiot on kyllä vanhaa kunnon fablea.
 
Vastaus: Fable III

Jotenkin oon pettynyt siihen, ettei hahmon ulkonäkö mukaudu tekemisien mukaan entiseen tapaan.
Eli varmaan ettei "bodarisoidu" lyöntivoiman mukaan vaan läskiä syömällä. Sama täällä, häiritsee.
Ja inventaarion puute on silkkaa pahuuttaa, roinalla ei ole enää mitään merkitystä.
Itse en kyllä pitänyt siitä inventaarioharhailusta. Tosin ei tuo nykyinen kyllä paljon parantanut asiaa.
Toimivasta inventaariosta tulee lähinnä mieleen Diablo II, vaan sepä olikin PC:llä...

(Herra sotilastuomari, aina kun näen pataseiskan, mieleeni tulee Diablo II ja seitsemän sinettiä.)
 
Vastaus: Fable III

Minuakin ihmetyttää inventaarion puute. Näenkö minä jostain omistamani tavarat vai roikkuuko ne vain jossain toisessa ulottuvuudessa, kunnes haluan antaa jollekin lahjan ja silloin se kukkakimppu materialisoituu syliini?

Olen nyt kuningatar ja hyvistelen ja tili näyttää miinusta. Vähän samanlaista menoahan tämä on kuin aikaisemmatkin osat, joskin pitää sanoa, ettei tämä ole samalla tavalla koukuttanut. Ei ole sellaista pakottavaa tarvetta päästä pelaamaan heti kun mahdollista.

Ehkä syy on kuitenkin vain minussa.Jotenkin tuntuu, etten vain ole päässyt sisälle peliin. Ehken minä vain löydä kaikkea tai osaa käyttää oikein Sanctuarya tai jotain. Ennen oli kivaa esim. muokata hahmoa, mutta ei tuosta vaatteiden värjäilystäkään paljon hupia saa aikaiseksi. Ja tuo koirakin on täysin turha, tosin mielestäni se oli jo kakkosessakin ihan turha. Kunhan haukkuu, kun on jotain kaivettavaa. Ja miten tuolle koiralle opetetaan mitään? Kakkosessa sai muistaakseni ostettua kirjoja kaupoista, mutta nyt ei näy mitään (tai sitten tämä on taas tilanne: en löydä mitään, evo). Kaksi kirjaa tullut vastaan löytönä tai lahjana, en muista. Jostain kuitenkin. Ja noita perhekuvioita ei ole koskaan huvittanut kauhean pitkään säätää. Hankkii sen miehen ja kakaran ja toivoo sitten, että he pärjäävät ilman minua.

Ja lisäksi tämä peli on kauhean helppo. Eihän tässä tunnu voivan edes kuolla. Joo, tulee vähän arpea, kun kaatuu maahan, mutta ei sekään mitään haittaa. Eikä minulla ole käytössä kuin yksi muistipaikka. Poikaystäväni mielestä tämä on typerää, mutta minulla on tapana käyttää useampaa muistipaikkaa, jos mokaan jotain ja haluan mennä takaisin tai jos peli kaatuu kesken saven ja katoaa siksi tai jotain. Ihan varmuuden vuoksi, koska olen vain niin vainoharhainen. Kauhea valituslitania :p

Hyviä puolia sitten. No ne tontut ovat hauskoja ja ääninäyttely on erittäin hyvää, sitä jaksaa jopa kuunnella. Tykkään maailmasta, se on sopivan monipuolinen eli värikästä toisaalla ja surkean harmaata yhtäällä. Pelissä olevista hahmoistakin olen pitänyt, ei ärsytä kukaan yli kaiken. Ja olen aina pitänyt muutenkin Fablen tyylistä. Juonesta en sano vielä mitään.

Noh, kunhan tässä ehtii läpi menemään, niin katsoo jos olisi järkevämpää sanottavaa. Sitten voisi alkaa pelata miehellä ja olla iivil. Kaikesta valituksesta huolimatta, tuttua Fableahan tämä on tähän asti ollut ja olen pitänyt.
 
Vastaus: Fable III

Kysymys koskien Driftwood saavutusta. Saattaa sisältää spoileria joten älä lue jos koet uhkaavaksi!
Tein sen questin jossa piti maksaa jollekin ukolle rahaa sillan korjaamiseksi. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään, vaikka olen odotellut jo aika kauan. Kyrvähtääkö tämä saavutusmahdollisuus jos olen antanut käskyn tyhjentää Bowerstone järven?
 
Vastaus: Fable III

Hieman petetty olo tuon Fable 3:sen ladattavan maksullisen sisällön osalta.
On selvää että viimeisin lisäosa oli jo pelissä itse levyllä tai sisällytettiin alkuperäisen päivityksen mukana ja lataus vain aukaisee kyseiset alueet.
Tuo selviää kun lataat tuon "250mb" paketin joka onkin vain muutaman kilotavun kokoinen. Muutenkin nuo on selkeästi sellaiset jutut jotka olisi peliin kuuluneet alunperinkin, ilmaiseksi.
Edes se että jouduin maksamaan 400 pistettä ei suututa vaan se että noita "lisäosia" joudutaan odottamaan viikkoja vaikka niiden itseasiassa kuuluisi olla pelissä jo.

Ei näin. Selkeää rahastusta :<
 
Vastaus: Fable III

On selvää että viimeisin lisäosa oli jo pelissä itse levyllä tai sisällytettiin alkuperäisen päivityksen mukana ja lataus vain aukaisee kyseiset alueet.
Tuo selviää kun lataat tuon "250mb" paketin joka onkin vain muutaman kilotavun kokoinen.
Taisivat tulla sen Free Weapons paketin mukana. Eli lataus menee nopeasti koska kovalevyllä on jo se täsmälleen sama 250mb Free Weapons osa.

Itselläkin jäi vähän huonomaku DLCstä, kun todella lyhyeltä tuntui. Mutta ei tuota oikein niinkään voi ajatella että se olisi pitänyt olla jo pelissä. Vaikka noita DLC sisältöjä tehdään samaan aikaan kuin itse peliä, niin varmaan niiden budjettiin on otettu huomioon DLCn ostosta saatavat tulot. Eli jos niitä tuloja ei olisi, niin samalla se osa peliä olisi jätetty tekemättä.
 
Vastaus: Fable III

Mutta ei tuota oikein niinkään voi ajatella että se olisi pitänyt olla jo pelissä. Vaikka noita DLC sisältöjä tehdään samaan aikaan kuin itse peliä, niin varmaan niiden budjettiin on otettu huomioon DLCn ostosta saatavat tulot. Eli jos niitä tuloja ei olisi, niin samalla se osa peliä olisi jätetty tekemättä.

Tuota en usko hetkeäkään varsinkin kun kyseinen lisäosa oli valmiina jo aikapäiviä sitten, itse asiassa ennen kuin peli itse oli edes ilmestynyt, sillä Microsoftin mokan takia tuo lisäosa julkaistiin vahingossa ennen kuin Fable 3 julkaistiin.

Eikä Lionhead ole niin huonossa jamassa että tuo olisi jäänyt muussa tapauksessa tekemättä. Sanoisin että päätös pätkiä ampumarata yms. emo pelistä pois tuli loppu vaiheessa kun huomasivat että se oikea lisäsisältö ei luultavasti tule olemaan julkaistavassa kunnossa vähään aikaan ja huomasivat tarvitsevansa mahdollisia lisätuloja nopeammin.

Kiinnostaisi tietää että onko Lionheadia painostettu Microsoftin puolelta tähänkin temppuun...

Edit: Pakko korjata, tuo lisäosa oli vahingossa julkaistu päivää ennen itse Fable 3:sen USA julkaisua.
 
Vastaus: Fable III

Kiinnostaisi tietää että onko Lionheadia painostettu Microsoftin puolelta tähänkin temppuun...
Päätellen siitä kuinka vahvasti myytävä sisältö on Fable IIIssa muutenkin mukana niin veikkaisin että ihan Lionheadin ideaa. Sen verran tiuhaan tahtiin John Cleese kehoittaa minua menemään Sanctuaryn kauppaan katsomaan uusia tuotteita.
 
Vastaus: Fable III

Kysymys koskien Driftwood saavutusta.
Sinne ilmestyy silta myöhemmin, sama mikä meni mustalaisleiriin edellisessä pelissä.
Sieltä löytyy hippejä joilta tulee tehtäviä.

Siitä en tiedä onko tyhjennyksellä vaikutusta, luulis ettei se kallioihin vaikuta.
 
Vastaus: Fable III

Täytyy kyllä sanoa että olen toistaiseksi nauttinut fable 3:sta. Merkittäviä syitä tähän on ainakin vähemmän suttuinen grafiikka verrattuna kakkoseen, ja se ettei hahmoni ulkomuoto muutu koko ajan.. Loppupeleissä fable 2:n hahmoni oli kyllä ruma kuin synti... iso köriläs kiitos lihaksien ja naama neonvaloja täynnä kiitos magian.. Naamasta ei edes saanut kunnolla selvää kiitos sumeiden graffojen.

Toiminnan puolesta peli muistuttaa ehkä vähän liiankin paljon kakkosta, mutta ehkäpä nyt pystyn nauttimaan pelistä enemmän ilman ym. häiriötekijöitä. Eka läpipeluu on vielä kesken. Bugeja on esiintynyt välillä muttei mitään joka olisi pysäyttänyt etenemisen kokonaan. Eniten on ehkä häirinnyt pahat hyytymiset ruudunpäivityksessä silloin tällöin.. erityisesti jos fps putoaa vaikkapa silloin kun olen soittamassa luuttua.. :rolleyes:
 
Vastaus: Fable III

Onkos kukaan vielä ladannut tuota ensimmäistä kunnolliselta kuulostavaa lisuria eli Understone Quest Packia vai onko kaikki uusien Halo-karttojen kimpussa? 400MSP ei ole paha hinta, mutta tuo kuvaus vain jättää niin epäselvän kuvan sisällöstä.

Eli onko tuolla Understonessa muutakin tekemistä kuin tuon yhden mysteerin selvittäminen ja lisää taloja ostettavaksi?

Discover a whole new town built beneath the streets of Bowerstone. This full size region contains new houses and stalls to own, new creatures to fight and a major mystery to solve. As a special bonus, you will also receive two extra quests for free: the Mercenary Shooting Range, where you can earn prizes by hitting a variety of targets, and the Wheel of Misfortune, which gives you a chance to return to Reaver's manor and participate in his insane combat arena.
 
Vastaus: Fable III

Näin 10 tunnin jälkeen on kyllä käyttöliittymä iso ja karvainen pettymys, kaikki tehty pirun hankalasti kuteet aseet taiat etc.. tarvii aina hakea startti napin kautta ja ei saa kuin yhtä taikaa kerrallansa kantaa, hirveetä räpellystä tuntuu olevan. Peliä ei myöskään yhtään helpota kun pelaan sitä naiseni luona kuvaputki töllöllä niin teksteistä ei saa mitään selvää, kaupassa kun on jotain myymässä/ostamassa niin eihän siitä tajua hölkäsenpöläystä, alas ollaan menty edellisestä osasta ja paljon.

Asetuksiin on myös vaikea päästä, joskus harvakseltaan löytyy starttinapin takaa mutta pääosin menee kaveri sinne jeevesin karttahuoneeseen missä ei ole mitään järkeä taas, joskus tulee kiire ja haluaisi tallentaa pelinsä ja lopettaa, nyt se on laitettava armotta vain kiinni ja katsottava mitä kaikkea on taas hävinnyt seuraavalla peluu kerralla. Peter Molyneux saisi seuraavalla kerralla tehdä enemmän kuin puhua.
 
Vastaus: Fable III

Osaisko joku neuvoa, että minne helkuttiin toi mun Highlander asu oikeen meni? Tatuoinnit löytyi kyllä tuolta pukuhuoneesta, mutta asua ei. (olen kyllä saanut sen jo sieltä "lahjakasasta")
 
Vastaus: Fable III

Osaisko joku neuvoa, että minne helkuttiin toi mun Highlander asu oikeen meni? Tatuoinnit löytyi kyllä tuolta pukuhuoneesta, mutta asua ei. (olen kyllä saanut sen jo sieltä "lahjakasasta")

Sun täytyy vaihtaa sitä näytettävää kategoriaa. Olikohan liipasimilla vai bumpereilla, en muista varmaksi.
 
Vastaus: Fable III

Sun täytyy vaihtaa sitä näytettävää kategoriaa. Olikohan liipasimilla vai bumpereilla, en muista varmaksi.

Kävin kaikki kategoriat läpi, mutta ainut mitä löysin oli toi "Highlander tattoo set".
 
Vastaus: Fable III

joskus tulee kiire ja haluaisi tallentaa pelinsä ja lopettaa, nyt se on laitettava armotta vain kiinni ja katsottava mitä kaikkea on taas hävinnyt seuraavalla peluu kerralla.
Ei se niin vaikeaa tai hidasta ole, startista karttahuoneeseen ja oikealla hammasrattaiden kuvion kohdalla voi tallentaa kuten kesken tehtävän tulevassa pikavalikossa.
(Tai siis ei se niin vaikeaa ole kunhan sen opettelee ja siihen tottuu...)

Sun täytyy vaihtaa sitä näytettävää kategoriaa. Olikohan liipasimilla vai bumpereilla, en muista varmaksi.
Kävin kaikki kategoriat läpi, mutta ainut mitä löysin oli toi "Highlander tattoo set".
Otitko huomioon että joka kategoriassa pitää vielä vaihdella 1/2 tai 1/3 jne. sivuja?
 
Ylös Bottom