Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bushi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fable - taas kerran

hmm... Niille joita kiinnostaa ja jotka ei vielä asiasta tiedä nii kannattaa käydä tsekkaamassa toi Alteregon Will Compendium

Assasin's Rush ja Slow Time kyll kuulostaa hyvält :)

Will Compendium
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Niin, kerrankin on taiat sellasia kun pitää ja niitä on vain niin vähän kuin tarvitaan. Näin sen piti olla jo kymmenen vuotta sitten, mutta kun ei niin ei. :rolleyes:

Vielä tulossa ehkä jotkut näistä:

Turncoat, Summon, Burning Hands, Battle Charge, Push ja Transformation.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
Niin, kerrankin on taiat sellasia kun pitää ja niitä on vain niin vähän kuin tarvitaan. Näin sen piti olla jo kymmenen vuotta sitten, mutta kun ei niin ei. :rolleyes:

Vielä tulossa ehkä jotkut näistä:

Turncoat, Summon, Burning Hands, Battle Charge, Push ja Transformation.
Joo... totta turiset. Ottaa aika vahvasti päähän se ku ropepeleissä yleensä on se 300 taikaa. Siin käy aina niin että huomaat että yks taika on hyvä ja loput 299 taika jää "nielemään pölyä".
Golden Sun on ihan esimerkki tapaus pelistä jossa on hyviä taikoja... ei yhtäkään turhaa loitsua.

ja muutenkin... ei se määrä vaan se laatu :rolleyes:
 
Vastaus: Fable - taas kerran

"Aina kun jostain asiasta sanotaan jotakin pahaa, ihmiset uskovat sen ilman minkäänlaista epäilystä, mutta kun jotakin asiaa kehutaan sitä ollaan heti epäilemässä pitääkö se paikkansa"

"Epäilevät silmät näkevät vain pahaa"

Pidän sitä itse kohtalaisen kummallisena kun ensin tulee 3 syvällistä artikkelia, jotka kaikki sanoo pelin olevan aivan uskomaton ja sitten tulee se yksi, joka sanoo, että peli saattaa olla mahtava tai sitten ei koska sen grafiikka ei ole niin hyvää kuin kirjoittaja uskoi, etc. niin se ajaa kaikkien muiden yli ja siitä tulee se määräävä artikkeli. Miksi?

Toi eurogamer artikkeli ei mielestäni anna oikeata kuvaa pelistä, koska kirjoittaja ei selkeästi tiedä edes mistä puhuu - toisaalta onpahan ainakin karkkia epäilijöille. Itse otan sen sellaisena kuin se on: mielipiteenä henkilöltä joka ei tiedä mistä puhuu.

Tämä ei ollut sinulle henk.koht. Hakkiz. :) Tämä oli minun ajatuksiani ääneen.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
"Aina kun jostain asiasta sanotaan jotakin pahaa, ihmiset uskovat sen ilman minkäänlaista epäilystä, mutta kun jotakin asiaa kehutaan sitä ollaan heti epäilemässä pitääkö se paikkansa"

"Epäilevät silmät näkevät vain pahaa"

Toi eurogamer artikkeli ei mielestäni anna oikeata kuvaa pelistä, koska kirjoittaja ei selkeästi tiedä edes mistä puhuu - toisaalta onpahan ainakin karkkia epäilijöille. Itse otan sen sellaisena kuin se on: mielipiteenä henkilöltä joka ei tiedä mistä puhuu.

ei millään pahalla, mutta tuskimpa sinä pystyt sanomaan antaako eurogamerin artikkeli oikeanlaista kuvaa.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Sigh...

Siinä oli muutama täysin selvä kohta mitä kirjoittaja ei tiennyt mutta jonka kuka tahansa vähän peliä seurannut tietää. Mistähän tämä mahtaa kertoa? Olet oikeassa siinä, että minun ei ehkä pitäisi sitä noin arvioida, mutta kun samaa sanoo devaajat, niin siinähän sitä sitten ollaan. Siinä on yksinkertaisesti liikaa tietämättömyyttä meikäläisen sietokyvylle, jotta voisin ottaa sen sellaisena kuin monet muut previkat tai arvostelut.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Oottepas the myöhässä. ;) Pistäkäähään merkille sivun 10 alussa suluissa oleva juttu... :( Eikä me silti tiedetä pelistä kun joku 20%... artikkeli raapasee kaikista tiedetyistä jutuista vaan pintaa.

Pääsittekö gameinformer videoita näkemään? Mukana oli mm. intro videon pätkä (Danny Elfman tunnari kanssa - saman tyyppinen ku batman tai spiderman) ja 2D "muraali" cutscene pelin alusta.

Menu
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Vaikuttaa kyllä mahtavalta eepokselta, kait se pitää ennakkotilata. Eipä sitä taida muutakaan voida...
 
Ensimmäinen Fable-arvio?

Ilmeisesti GMR antoi Fablelle arvostelussaan 8/10. Arvostelussa mainittiin ainakin haastava vaikeustaso sekä taistelujen tönköt kontrollit.

Samassa lehdessä arvosteltiin myös seuraavat pelit seuraavin arvosanoin:

NASCAR 2005: 9/10
Street Racing Syndicate: 6/10
NHL 2K5: 8/10
NHL 2005: 6/10
Dead or Alive Ultimate: 9/10
GGX2R: 8/10
Burnout 3: 9/10
Sudeki: 6/10
The Guy Game: 3/10
Silent Hill 4: 7/10
Galleon: 6/10

Huom! Nämä "tiedot" perustuvat puhtaasti internetin eri keskustelupalstoilla esitettyihin asioihin. En ole lehteä lukenut, joten en voi sanoa, ovatko arvosanat ja väitteet tosia...
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Vai että Fablen julkasu jo lokakuun lopussa? Hooray!
Eihän tässä enään sitte edes ole pitkästi odottamista.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Tässäpäs heräillyt nyt muutamia kysymyksiä mieleen kun luin tämmöisen jutun Gamespystä:
The man offered me a choice: take his money and keep his infidelities a secret, or just walk away (and possibly run to tell his wife). I chose the money, and I instantly received a few evil points, which were signified by a devil's head popping up on the lower right side of the screen. While I may have been slightly bad, I still got money to put towards my sister's present. I felt a bit guilty, though, so I decided to seek out the cheating gent's spouse. When I found her and told her what was going on, she ran to her husband and chewed him out. For doing that deed, I received some good points, and I also got to keep the man's money. While my dad wasn't exactly happy with my deeds, he wasn't mad either. There were countless other small moments like this in my demo, and while they having little bearing on the story, each one helps to define what type of person you are, and what type you will eventually be.

Elikkäs mitä se tämmönen säätäminen on että repii tehtävästä tuplahyödyn?

Ensin kuittaa vähä eviliä itelleen ja saa rahat, sitte kertoo ja kuittaa takas hyvyys pojoilla ton evilin. elikkä +-0.

Siis eihän tossa toisin sanottuna ole mitään järkeä , vai?

Koska palkitseeko peli millään tavalla jos on evil? Ja peli kyllä varmasti tarjoaa miljoona kertaa enemmän mahdollisuuksia ja palkitsee avokätisemmin kun on hyvis. Eli ihmiset juttelee, tarjoaa tehtäviä, ehkä myy halvemmalla tavaraa etc. Mutta pahiksella: ihmiset karttaa, harva puhuu ehkä saat muutaman kuppasen evil tehtävän lisää joltain pahikselta... Tähänkö se nyt sitte jää?

Eli niinkuin melkein kaikissa muissakin roolipeleissä, pahiksena olosta ei ole mitään iloa eikä hyötyä. Sure, saathan sä tappaa kaiken ja näin... Bleh...
Pahiksena pelaamisessa ei ole mitään järkeä suoraan sanottuna? Melkein vois sanoa että vaikeuttaa vaan pelaamista. Ehkä hahmo näyttää erinlaiselta mutta siinäkö se sitten on? Mikä hyöty on pelata pahiksella? Miksi valita pahis?

:/

Hetkellisen mielenjärkkymisen takia Fable näyttää tällä hetkellä silmissäni erittäin heikolta esitykseltä, roolipeliltä muiden joukossa. Se siitä hienosta Evil/Good systeemistä (vai onko se edes koskaan hieno ollutkaa?)...

Valaiskaas mua vähä et saan taas palautettua sen loiston takaisin. Tässä ei todellakaan mitään sotaa olla sytyttämässä, heräsi vain tämmöisiä pelottavia ajatuksia.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Hyvä pointti nalleilta, mutta kannattaa tietenkin huomioida se, että jos tekee kaiken niin että jää hyvyysasteikolla +-0 tilanteeseen ei hahmo kehity kumpaankaan suuntaan, vaan jää neutraaliksi. Ehkä siinä taas on omat haittansa. Toisekseen en usko että hyvän tai pahan pelaaminen pitäisi olla jotenkin erityisen palkitsevaa suuntaan tai toiseen, vaan antaa pikemminkin mahdollisuuden sille varsinaiselle roolipelaamiselle, eli pelaat sellaista hahmoa jota haluat.

Itseäni ainakin tuon esimerkin perusteella lähinnä ärsyttää se, että nuo valinnat tulevat olemaan melkoisen mustavalkoisia, suorastaan köyhiä moraalifilosofisesti analysoituna. Esim. tuossa tilanteessa ei omasta mielestäni vaimolle kertominen miehen uskottomuudesta ole välttämättä mikään hyvä teko, mutta tämä ehkä johtuukin omasta maailmankatsomuksestani. Niinpä kysymys onkin, minkä maailmankatsomuksen mukaan Fablessa on määritelty ns. "hyvyys" tai "pahuus". Toisekseen pahan hahmon pelaamisessa on se ongelma muutenkin, ettei kukaan oikeasti ajattele niin että "toimimpa näin koska se on pahaa", vaan jokainen toimii aina kuten parhaakseen näkee, eli hyvin. Äärimmäisenä esimerkkinä tästä Hitler, joka teki tekonsa siksi koska luuli olevansa Euroopan pelastaja.

Niin, peliähän tämä vain on, joten sikäli ei varmaan pitäisi ajatella asiaa näin pitkälle :)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

nallet sanoi:
Elikkäs mitä se tämmönen säätäminen on että repii tehtävästä tuplahyödyn?

Ensin kuittaa vähä eviliä itelleen ja saa rahat, sitte kertoo ja kuittaa takas hyvyys pojoilla ton evilin. elikkä +-0.

Siis eihän tossa toisin sanottuna ole mitään järkeä , vai?

Periaatteessa tuplahyöty on aina järkevää ja näin voi sitte korjata tekemänsä virheet, jos omatunto kolistelee. Näin on myös helppo pysyä kultaisella keskitiellä, jos niin tahtoo. Toinen asia on sitte onko se hauskaa. Oma valinta.

Ign:n previkassa kyllä mainittiin, että Albionin ihmisillä on kaikilla jollain lailla oma mieli ja suhtautuvat erinlailla erinlaiseen sankariin. Toiset pitävät pahiksista ja toiset hyvistä. Ja pahiksenahan voit aina puristaa tiedot tai rahat yms. ihmisistä. Hyvänä sankarina joudut tyytymään puhetaitoon ja mielistelyyn.

Eli hyöty/haitta suhteita pitäs löytyy. Previkkojen mukaan myös pahana olemisessa on omat hyötynsä. Jää nähtäväksi.
 
Ylös Bottom