Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bushi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja niiden parin vuoden aikana olen yritytänyt vain vältellä noita juttuja... Mutta siis kuitenkiis perhe katoaa kokonaan ja niin edelleen? Oi voi :(
 
Fable pian valmis?

Hoksasin TeamXboxin sivuilta uutisen, jossa kerrottiin LHTimes-sivuston julkaisseen jutun Fablen viimeistelystä. Tässä lainaus:

The final balancing of the game is also being done and tested, and sometimes this brings forth a funny story. Ben Huskins and Josh Atkins are mainly the ones responsible for this aspect. It's now for example possible - after you decapitated an enemy - to play soccer with the head you just sliced off. If you manage to hit someone with it (the head that is), it will do a little bit of damage! Crossbows haven't been dropped; gay marriage hasn't been dropped, etc...

but in these final stages the team has to make difficult decisions about certain features and if certain bits are left in as they are or completely cancelled. Sometimes it's impossible to finish a certain feature before the deadline, but I am sure the team tries to reduce this to an absolute minimum. Currently only a few things had to be changed or cancelled, but as a community pet (and your voice to the team) I plead to keep everything in, even if it doesn't work! Sometimes people don't like it for example when I try to raise the point regarding Horns and Halos again, I get angry looks from around the office, or the occasional punch. Funny!

En tiedä ko. jutusta sen enempää, koska LHTimes jostain kumman syystä toimii suunnilleen joka kymmenes kerta tällä koneella, mutta näyttäisi siltä, että pian itse peli on lokalisaatiota vaille kultakunnossa.

EDIT: Fablen kuvio muistuttaa Halo 2:ta. Halo 2 on pian valmis; peliä vielä hieman viimeistellään. Bungien FPS-eepos ilmestyy samaan aikaan sekä Euroopassa että Pohjois-Amerikassa, joten jos Fablekin alkaa olla kutakuinkin valmis, sen yhtäaikaiseen julkaisuun on hyvät mahdollisuudet. Ja koska Big Blue Box on brittiläinen kehittäjä, olettaisin sen kehittävän nimenomaan PAL-versiota ja tekevän siitä NTSC-version. En BBB:n kehityskalustosta tiedä mitään varmaa, mutta ainakin toisella brittistudiolla Codemastersilla myösivät kehittävänsä pelit ensin PAL-formaattiin.
 
Jenkeissä syyskuussa, täällä lokakuussa - virallinen tieto. Se lukee tossa samassa jutussa, tosin eri paikassa. :o
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Jenkeissä syyskuussa, täällä lokakuussa - virallinen tieto. Se lukee tossa samassa jutussa, tosin eri paikassa. :o

Tjoo hyvä kun korjasit. Kuten totesin en päässyt lukemaan kyseistä juttua kokonaan selaimen tai jonkin muun palikan jumituksen takia, joten oli tyytyminen tuohon TeamXboxin uutisessa olleeseen lainaukseen.
 
Community Update 7
The End?

The past year has been an incredible one for Fable and now we're getting to the stage where its finally finished! More and more people on the team can finally say they're done with their work and can have some more time off, while others have to work twice as hard to make their deadlines. This of course is only a good thing; as only two and a half months are left for the team to get the game out. From that point the version will be pressed on a DVD and shipped to the different stores around the globe; Fable will be released in September in the US and somewhere in October in Europe. Why postpone the European release by a month you ask me? Basically because all European languages are being put on one disc (e.g. so Belgian gamers can play the game in English if they wanted to) and Microsoft needs a month to translate our 22,000 lines of text, a 160,000 words, in all European languages. I think this is understandable and not worth worrying about.



The game itself is looking so polished now; I was especially surprised by the whole ending of the game. Without revealing anything about the story - that's one of the best kept secrets regarding Fable - I can tell you something happens to your family and as you play your way through the whole story most of it becomes clear. In some way or another that is, because there are many different twists and ways to deal with certain events. The final chapter for example can result in four different endings for the game, all depending on the different choices you've made during the time you played Fable. It's also complex and interesting to discover; the whole story leaves a lot of possibilities for the future. As you come across many different characters and places, you learn more about Albion and its people. This will answer many early questions but - and this is typical raise new ones! The story is fucking amazing as it hooks you in right form the very start. After you finish the game, it becomes even more interesting; as you can go back to all places in the world of Albion and do all the stuff you missed or had forgotten about, you can continue to go on a quest or experience life in the villages and towns. Or explore the world! It's cool and guarantees an almost infinite replay-value. You will also be pleasantly (or not so) surprised by the effect that completing the game has - as some things will have changed for good in Albion



The final balancing of the game is also being done and tested, and sometimes this brings forth a funny story. Ben Huskins and Josh Atkins are mainly the ones responsible for this aspect. It's now for example possible - after you decapitated an enemy - to play soccer with the head you just sliced off. If you manage to hit someone with it (the head that is), it will do a little bit of damage! Crossbows haven't been dropped; gay marriage hasn't been dropped, etc... but in these final stages the team has to make difficult decisions about certain features and if certain bits are left in as they are or completely cancelled. Sometimes it's impossible to finish a certain feature before the deadline, but I am sure the team tries to reduce this to an absolute minimum. Currently only a few things had to be changed or cancelled, but as a community pet (and your voice to the team) I plead to keep everything in, even if it doesn't work! Sometimes people don't like it for example when I try to raise the point regarding Horns and Halos again, I get angry looks from around the office, or the occasional punch. Funny!

Sam, Community Pet Lionhead Studios

www.lhtimes.com/images/cu7001.jpg
www.lhtimes.com/images/cu7009.jpg
www.lhtimes.com/images/cu70010.jpg
www.lhtimes.com/images/cu7004.jpg
www.lhtimes.com/images/cu7005.jpg
www.lhtimes.com/images/cu7006.jpg
www.lhtimes.com/images/cu7007.jpg
www.lhtimes.com/images/cu7008.jpg
 
Eiköhän toi pikku viivästyminen oo iha suotavaa... syy on ainakin hyvä. (itselleni ihan sama muttei välttämästi kaikille)

Ja kuulosti kyllä hyvältä :rolleyes: ...niinhän se on kuulostanu jo kohta 5 (?) vuotta.
 
After you finish the game, it becomes even more interesting; as you can go back to all places in the world of Albion and do all the stuff you missed or had forgotten about, you can continue to go on a quest or experience life in the villages and towns. Or explore the world! It's cool and guarantees an almost infinite replay-value. You will also be pleasantly (or not so) surprised by the effect that completing the game has - as some things will have changed for good in Albion

Tuosta tekstistä nappasi silmään eniten tuo. Kuulostaa oikein mukavalta ja varmasti pidentää pelin ikää huomattavasti. Erityisesti tuo, että maailma muuttuu pelin läpäisyn jälkeen. Tähän kun ottaa huomioon erilaiset mahdolliset loput, niin johan riittää pelaamista :)
 
Siis jos tekee jonkun sankarteon ja pääsee läpi, peli ei pääty lopputeksteihin vaan pääsee keräämään kaikki krediitit porukalta ja myymään viimiseen mättöön ostetut kamat? :eek: Tätä olen kaivannut!!! Se on niin ärsyttävää että kaveri tappaa pääpahiksen ja peli ihan vaan päättyy... Melkosta että pääsee vielä suorittamaan mitä tykkää... Niin ei tää mikään yllätys ollut mulle kun on näin Fable peli kyseessä, mutta silti:eek!!! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chromium Alpha
Siis jos tekee jonkun sankarteon ja pääsee läpi, peli ei pääty lopputeksteihin vaan pääsee keräämään kaikki krediitit porukalta ja myymään viimiseen mättöön ostetut kamat? :eek: Tätä olen kaivannut!!! Se on niin ärsyttävää että kaveri tappaa pääpahiksen ja peli ihan vaan päättyy... Melkosta että pääsee vielä suorittamaan mitä tykkää... Niin ei tää mikään yllätys ollut mulle kun on näin Fable peli kyseessä, mutta silti:eek!!! :)

Kyllä näin tosiaan on... eikö tätä muka ole ennen tässä ketjussa mainittu? :rolleyes: Semmoinen huomio tosin mikä sanottiin jo aikaa sitten - pelissä ei ole varsinaisia "tasopomoja". Eli, saattaa pitää paikkansa, tai sitten ei. Saa spekuloida. :)
 
Toivotaan, ettei tasopomoja ole. Mielestäni rajoittais liikaa jos pitäis hoidella joku tietty 'pomo' että pääsis pelissä eteenpäin. Tietysti joidenkin questien läpäisyyn vaadittavat tapot on asia erikseen.

Luultavasti tulee jossain vaiheessa vastaan joku vaikeampi vastus, jota vastaan ei sillä hetkellä ole mitään mahiksia. Ei siinä kai sit muu auta kun ottaa jalat alle, ja 'kokemusta' kartuttamaan...

Kai noinkin pitkässä ajassa kun peliä on jo suunniteltu ja tehty, pystyy ottamaan huomioon meidän pelaajien toiveitakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Kyllä näin tosiaan on... eikö tätä muka ole ennen tässä ketjussa mainittu? :rolleyes: Semmoinen huomio tosin mikä sanottiin jo aikaa sitten - pelissä ei ole varsinaisia "tasopomoja". Eli, saattaa pitää paikkansa, tai sitten ei. Saa spekuloida. :)
Ei oo ennen tullu tätä ilmi keskustelussa... mutta näinhän se on. Tämähän ei ole mikään uusi uutinen... mutta edelleen niitten seikkoijen joukossa joiden takia peli kuuluisi jokaisen roolipelin ystävän kokoelmiin. Tasopomoja ei ole mutta viholliset kuten earthtroll tai kaksi kertaa kookkaampi serkku, icetroll (en oo iha sata varma noista nimistä) toimivat kyllä kuulemma pomoina... ovat sen verran pahoja.

Lisää kivaa tuo se seikka että/jos leveleillä ei ole maksimi rajaa niin pelistä tulee kyllä tosi hauska pelin läpäisynkin jälkeen. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kuoleeko pelissä raihnauteen, ja miten hahmo oikeastaan vanhenee? pelitunneittain vai tehtäviä suorittaessa? Heikkeneekö fyysisesti kun hahmo vanhenee tarpeeksi?
Varmasti juuri niitä juttuja joihin koko Fable perustuu mutta hieman on epäselvyyksiä :rolleyes:
 
Veikkaisin ikääntymisen seuraavan suoraan juonen edetessä. Muussa tapauksessa ikääntyminen voisi sotkea pelin juonta aika paljonkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chromium Alpha
Kuoleeko pelissä raihnauteen, ja miten hahmo oikeastaan vanhenee? pelitunneittain vai tehtäviä suorittaessa? Heikkeneekö fyysisesti kun hahmo vanhenee tarpeeksi?
Varmasti juuri niitä juttuja joihin koko Fable perustuu mutta hieman on epäselvyyksiä :rolleyes:

Pelaaja ei kuole vanhuuteen. Vanhentuminen tapahtuu jaksojen/osien/lukujen välissä. Ensimmäinen hyppy on 8 vuotta. Ja hahmo ei heikkene fyysisesti iän myötä.

FAQ pävitetty

Hius- ja tatuointityylit määritetään korttien avulla... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Will my hero age?

Your hero will age and morph in real time, and the same goes for important NPCs such as your wife. But no to the point where you become decrepit.

Bushin linkittämästä FAQ:sta löytyi tuollainen pätkä ikääntymisestä. Ikääntymisessä luulisi tapahtuvan sen intro-osan jälkeen tuo hyppäys, mutta tämän perusteella vanheneminen olisi sitten kuitenkin reaaliajassa tapahtuvaa. Ellei sitten tuo Bushin kirjoittama toteamus vanhenemisesta ole jostain luotettavammasta lähteestä.

Korteista tosiaan puhuttiin FAQ:ssa paljon. Veikkaisin, että noissa partureissa ja tatuoitsijoilla on jonkin sortin valikoima valmiina. Ehkä näitä kortteja voisi olla myös mahdollista löytää seikkailujen aikana. Saas nähdä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FatBaldingGuy
Bushin linkittämästä FAQ:sta löytyi tuollainen pätkä ikääntymisestä. Ikääntymisessä luulisi tapahtuvan sen intro-osan jälkeen tuo hyppäys, mutta tämän perusteella vanheneminen olisi sitten kuitenkin reaaliajassa tapahtuvaa. Ellei sitten tuo Bushin kirjoittama toteamus vanhenemisesta ole jostain luotettavammasta lähteestä.

Siis juu... näinhän se menee... mutta yleensä ihmisten vanhanemista on vaikea kertoa reaaliajassa. Jos tuijotat toista ihmistä niin tuskin huomaat vielä vuodenkaan päästä onko se vanhentunut ollenkaan. :) Tästä oli kyse kun tarkoitin chapterien välistä vanhenemista, se tapahtuu näkyvästi niiden välillä. Saattaahan se toki olla niinkin, että pelissä on pitkiäkin jaksoja ilman vaihtoja jolloin sen reaaliaika vanhenemisen saattaisi huomata. No...

Alunperin kaikki NPCt vanhenivat reaaliajassa. Nyt ja tod.näk. finaaliversiossa vain pelaaja ja tärkeät NPCt vanhenevat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FatBaldingGuy
Korteista tosiaan puhuttiin FAQ:ssa paljon. Veikkaisin, että noissa partureissa ja tatuoitsijoilla on jonkin sortin valikoima valmiina. Ehkä näitä kortteja voisi olla myös mahdollista löytää seikkailujen aikana. Saas nähdä...

Kyllä - keräilystä on kyse. Löydät kortteja, viet ne parturille, siellä ne lisätään valikkoon jossa niitä voi esikatsella ja valita sitten omansa. Tämä koskee siis hiuksia, tatuointeja, partoja ja viiksiä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FatBaldingGuy
Veikkaisin ikääntymisen seuraavan suoraan juonen edetessä. Muussa tapauksessa ikääntyminen voisi sotkea pelin juonta aika paljonkin.

Täytyypä kommentoida tätäkin... :) tarina ei liity pelaajan ikään. Nopeimmillaan pelaaja on tarinan lopussa n. 20+ ikäinen, kun taas aikaa kuluttamalla saattaa pästää jopa 50 pintaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Täytyypä kommentoida tätäkin... :) tarina ei liity pelaajan ikään. Nopeimmillaan pelaaja on tarinan lopussa n. 20+ ikäinen, kun taas aikaa kuluttamalla saattaa pästää jopa 50 pintaan.

Tarina ei tosiaankaan liity ikään, mutta lähinnä tuo ensimmäinen episodi voisi tuottaa erikoisia tilanteita. Jos pelaaja viipyy vaikka neljäkymmentä vuotta hakemassa lahjaa pikkusiskolle. Siellä sitten Hero's Guildissä lahjakkaana harmahapsena saa opiskella itsensä sankarinaluksi :) .

Mutta ihan vakavavissaan ajatellen, niin ei tuollaista voi pelissä kuitenkaan tapahtua ja tarina ei varmaankaan liity juoneen mitenkään. Lähinnä ajattelin tuon ikääntymisen etenevän askeleittain ihan käytännön toteutuksen vuoksi (vaikka en sitä tuohon aikaisempaan viestiini jostain syystä kirjoitanut ;) ).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FatBaldingGuy
Tarina ei tosiaankaan liity ikään, mutta lähinnä tuo ensimmäinen episodi voisi tuottaa erikoisia tilanteita. Jos pelaaja viipyy vaikka neljäkymmentä vuotta hakemassa lahjaa pikkusiskolle. Siellä sitten Hero's Guildissä lahjakkaana harmahapsena saa opiskella itsensä sankarinaluksi :) .

Niin... tuo on kyllä totta. En ole ajatellutkaan sitä noin. Hmmm... niin no eihän sitä koskaan tiedä saattaahan se olla mahdollistakin. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FatBaldingGuy
Mutta ihan vakavavissaan ajatellen, niin ei tuollaista voi pelissä kuitenkaan tapahtua ja tarina ei varmaankaan liity juoneen mitenkään. Lähinnä ajattelin tuon ikääntymisen etenevän askeleittain ihan käytännön toteutuksen vuoksi (vaikka en sitä tuohon aikaisempaan viestiini jostain syystä kirjoitanut ;) ).

Toi chapteri homma on kyllä omituinen, koska kukaan ei tiedä mikä jakson muutoksen aiheuttaa. Enempää ajattelemetta, voi tottakai sanoa, että se on tarina - mutta mites sitten se ikä kysymys? Tai se että naimisiinmeno tapahtuu myös chaptereiden välillä, samoten myös lasten saaminen. Hmph. :rolleyes:
 
Hmm, En oo lukenu kaikkia noita teidän juttuja Fablesta, mut esim Pelitin toimittajat ovat kehuneet peliä ja oon kattonu pari traileriakin. Saattaa olla seuraava sensaatio-peli?:D
 
Ylös Bottom