Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
Mutta mutta... Fablestahan on puhuttu että siinä voi mennä mihin tahansa. Itse ainakin uskon että noi aidoilla rajoitetut kentät olivat vain ihan demo versioiden omaa juttua. Kyllä lopullisessa pelissä voi mennä metsään eksymään, uskokaa ihmiset!!
Ihmiset ymmärsi sen Denen alkuperäisen kommentin väärin.
"There are no backgrounds in fable"
"You can go everywhere"
Nyt ihmiset luuli, että minne tahansa voi mennä - ton voi ymmärtää helposti niin. Dene kuitenkin puhuu 2D taustoista, ei maailmasta. Seuraava lainaus kertoo sen hyvin: "You can go everywhere, but you can't go anywhere" - kaikkialle pääsee mutta, ehkä vain tien avulla.
Osat alueista on rajattu aidoilla, tottakai, jotta saadaan aikaan ne paikat jossa trader vs. bandit tilanteet syntyvät, muuten pelaamisesta tulee vaan ympäriinsä harhailua. Näin varmistetaan se, että pelaaja aina silloin tälloin joutuu näihin tilanteisiin. Rajattuja teitä tarvitaan jo sen takia, että maailmaan saadaan minkäänlaista tolkkua.
En nyt tarkoita että koko peli olisi yhtä haarautuvaa putkea, vaan on olemassa alueita, joita on rajattu sen takia, että pelaajan halutaan pysyvän tietyn alueen sisällä koska siellä muualla ei mitään muuta olisikaan... ei sinne ole syytä mennä.
Ja tottakai sinne metsään voi eksyä, nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Kukaan ei sanonut, että pelissä ei voisi olla aukinaisia ja rajattuja alueita.
Ja kysehän on loppujen lopuksi siitä mitkä alueet ne kenttäsuunnittelijat aukaisee - eli laittaa käveltäviksi. Tottakai ne yrittää rajoittaa pelaajaa mahdollisimman vähän, mutta joskus on pakko uhrata vapautta pelattavuuden takia. Täysin aukinaisen RPG maailman antaminen pelaajalle, joka ei ikinä ole RPG peliä pelannut saattaisi olla hieman "vaarallista".