Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bushi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Järki kasvaa loitsiessa? :) Mitenköhän sellasen videopeliin toteuttaisi... kyllä se vaan taitaa niin olla, että hahmo näyttää vanhemmalta ja heikommalta.
Meinasin tolla järjellä vaan tota will:iä.
Eiköhän se nouse ihan saman kaavan mukaan, eli että kun teet loitsuja niin Will nousee...

Tämä on muuten tietyllä tavalla huono juttu... tai en oikein tiedä mutta eikös juttu ole noin että kun teet taikoja Fablessa, niin sinä kaljuunnut. Eikö kaljuuntumiselta voi mitenkään välttyä...
vai voiko parturiin mennä korjaamaan asian.

Toinen melko sama asia... pahat hahmot. Tästä on puhuttu BBB foorumeillakin mutta näyttää siltä että pahat hahmot kaljuuntuisivat myös vääjäämättä. (tarkoitan hahmoja jotka ovat maksimi pahoja... joilla on sarvet.) Kaikissa screenshoteissa näillä pahiksilla on aina kalju.

Tietääkö kukaan mitään asiasta :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
Tämä on muuten tietyllä tavalla huono juttu... tai en oikein tiedä mutta eikös juttu ole noin että kun teet taikoja Fablessa, niin sinä kaljuunnut. Eikö kaljuuntumiselta voi mitenkään välttyä...
vai voiko parturiin mennä korjaamaan asian.

Toinen melko sama asia... pahat hahmot. Tästä on puhuttu BBB foorumeillakin mutta näyttää siltä että pahat hahmot kaljuuntuisivat myös vääjäämättä. (tarkoitan hahmoja jotka ovat maksimi pahoja... joilla on sarvet.) Kaikissa screenshoteissa näillä pahiksilla on aina kalju.

Kyllä, taikuuden käytöstä tosiaan jossain vaiheessa lähti hiukset, mutta nyt näitten sarvien mukaan tulon jälkeen en ole enää ihan varma... saattaapi olla että sitä vain näyttää vanhemmalta - hiukset kuitenkin harmaantuu, se on aika varmaa.

Sarvien kasvu aiheuttaa hiusten lähtöä ja ainakin käsien "rappeutumista" - kuten on sanottu, Fablessa pahuus mädännyttää sinut sisältä ulospäin.

Tuskin hiusten lähtöä pystyy parturissa parantamaan.

Tämä selittää kaiken: "for every choice, a consequence"... Kaikella on hintansa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Ei kukaan ole sanonut, ettei tulisi.

EDIT: Microsoft kertoo tod.näk. tällä viikolla tuloksen. Lionhead:kään ei sitä vielä tiedä koskeeko 21/09 vain USA:ta.

Toivottavasti tulee Eurooppaan edes "samoihin aikoihin". Olisi niin mukava päästä jo pelaamaan. Noh, eipä auta itku markkinoilla, odottamaan vain. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Kyllä, taikuuden käytöstä tosiaan jossain vaiheessa lähti hiukset, mutta nyt näitten sarvien mukaan tulon jälkeen en ole enää ihan varma... saattaapi olla että sitä vain näyttää vanhemmalta - hiukset kuitenkin harmaantuu, se on aika varmaa.

Sarvien kasvu aiheuttaa hiusten lähtöä ja ainakin käsien "rappeutumista" - kuten on sanottu, Fablessa pahuus mädännyttää sinut sisältä ulospäin.

Tuskin hiusten lähtöä pystyy parturissa parantamaan.

Tämä selittää kaiken: "for every choice, a consequence"... Kaikella on hintansa.
Joo... mä oon ihan ookoo ton rappeutumisen kans. Ihan hienoo että tukka harmaantuu ja pahiksilla alkaa kärpäset surraamaan ympärillä mätänemisen johdosta mutta toi kaljuuntuminen on ikävä juttu...
mä haluan olla pahis jolla on pitkä musta tai valkonen letti!! :p

Eihän tämmönen valitus tosin auta asiaa lainkaan...

Saa nähdä sitten miten juttu toimii kun peli saapuu Suomeen. ;)
 
yeeh... Kaikkeen tottuu, kai... Mutta itse aion kehittää sotaisan atleettimiekkailian, ehkä hieman varkaan ja kauppamiehen ominaisuuksia. Niin ja hurmurin! Mutta kai mädäntymisellä ja kaljulla päällä on paljon merkitystä charmiin, ei toivottavasti haittaa :rolleyes: Sekoja ne siellä Molyn leivissä
 
Muunnelma parin viikon (?) takasesta GameSpot videosta - parempi laatusen version tosta gametrailer:sin versiosta saa gameinformerista. ;)

Täytyy pikkusen kommentoida, muuten vanhaa juttua paitsi:

* Briar Rose, vihdosta viimen!
* On yleisesti luultu jo pari vuotta, että pituuskasvu aiheutuu voimasta, mutta näin ei sitten olekaan?

Oliko vielä muuta?
 
Itse en ollut Fablesta pahemmin kiinnostunut, ennen kuin luin uusimman Pelit -lehden hypetyksen. Toivottavasti tästä tulee todella hyvä roolipeli. Eniten kyllä toivon tähän laajaa maailmaa (tyyliin Morrowind).

Toivon myös, ettei pelin täydellinen pääpaino olisi hahmonkehittämisessä, tai oikeastaan enemminkin sitä, että tehtävistä hyötyisi jotain muutakin, kuin "kiitos kiitos, annan sulle rupisen tomaatin, jonka voit myydä 2:lla kultarahalla". Falloutin tyyliin niillä tehtävillä saisi mielestäni olla useita tapoja tehdä ne, sekä toisin kuin Morrowindissa, tehtävistä pitäisi saada riittävästi kunniaa ja kokemuspisteitä.

Ja nyt imuttamaan traileri. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Itse en ollut Fablesta pahemmin kiinnostunut, ennen kuin luin uusimman Pelit -lehden hypetyksen. Toivottavasti tästä tulee todella hyvä roolipeli. Eniten kyllä toivon tähän laajaa maailmaa (tyyliin Morrowind).

Älä odota turhia. Fablen maailma on MWtä ratoitetumpi ja pienempi, en tosin tiedä sitten mitä tämä tarkoittaa käytännössä. ;) Sen tiedän, että peli sisältää alueita, jotka ovat sinänsä lineaarisia - esim aidattu tie.

"You can go everywhere, but you can't go anywhere"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Toivon myös, ettei pelin täydellinen pääpaino olisi hahmonkehittämisessä, tai oikeastaan enemminkin sitä, että tehtävistä hyötyisi jotain muutakin, kuin "kiitos kiitos, annan sulle rupisen tomaatin, jonka voit myydä 2:lla kultarahalla". Falloutin tyyliin niillä tehtävillä saisi mielestäni olla useita tapoja tehdä ne, sekä toisin kuin Morrowindissa, tehtävistä pitäisi saada riittävästi kunniaa ja kokemuspisteitä.

Lionhead kehitti Black & white:a varten skriptikielen, joka mahdollistaa ns. ennaltamäärittelemättömän tilanteen kontrolloinnin. Falloutin aikaan tätä ei vielä ollut - he kirjoittivat jokaisen tilanteen ja lopputuloksen itse. Lionhead ja ystävät eivät tee näin... he kirjoittavat lopputuloksen, muulla ei ole väliä. Tämä periaatteessa mahdollistaa äärettömän määrän tapoja ratkaista ongelma.

He eivät välitä miten se lohikäärme kuolee, kunhan se vaan kuolee - myrkyllä, toisen sankarin avulla, silloin kun se nukkuu ihan sama, kaikki käy. ;)

Kunnia systeemi - auto-vertailu:

MW - Lada
Fable - Ferrari Testarossa?

MW:ssa jokaisella NPCllä tuskin on henkilökohtainen mielipide sankarista ja siitä millainen hän on?

:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Älä odota turhia. Fablen maailma on MWtä ratoitetumpi ja pienempi, en tosin tiedä sitten mitä tämä tarkoittaa käytännössä. ;) Sen tiedän, että peli sisältää alueita, jotka ovat sinänsä lineaarisia - esim aidattu tie.

"You can go everywhere, but you can't go anywhere"
Mutta mutta... Fablestahan on puhuttu että siinä voi mennä mihin tahansa. Itse ainakin uskon että noi aidoilla rajoitetut kentät olivat vain ihan demo versioiden omaa juttua. Kyllä lopullisessa pelissä voi mennä metsään eksymään, uskokaa ihmiset!! ;)


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Lionhead kehitti Black & white:a varten skriptikielen, joka mahdollistaa ns. ennaltamäärittelemättömän tilanteen kontrolloinnin. Falloutin aikaan tätä ei vielä ollut - he kirjoittivat jokaisen tilanteen ja lopputuloksen itse. Lionhead ja ystävät eivät tee näin... he kirjoittavat lopputuloksen, muulla ei ole väliä. Tämä periaatteessa mahdollistaa äärettömän määrän tapoja ratkaista ongelma.

He eivät välitä miten se lohikäärme kuolee, kunhan se vaan kuolee - myrkyllä, toisen sankarin avulla, silloin kun se nukkuu ihan sama, kaikki käy. ;)

Kunnia systeemi - auto-vertailu:

MW - Lada
Fable - Ferrari Testarossa?

MW:ssa jokaisella NPCllä tuskin on henkilökohtainen mielipide sankarista ja siitä millainen hän on?

:rolleyes:
Vähän erikoinen tapa verrata mutta osuva. :p

Tosiaan... Fablen tekoäly maailma pitää kyllä huolen siitä että kun teet urotyön sinut tunnistetaan kadulla ja sinulle hurrataa.

Toisaalta jos epäonnistut niin voit varautua pilkkaan...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
Mutta mutta... Fablestahan on puhuttu että siinä voi mennä mihin tahansa. Itse ainakin uskon että noi aidoilla rajoitetut kentät olivat vain ihan demo versioiden omaa juttua. Kyllä lopullisessa pelissä voi mennä metsään eksymään, uskokaa ihmiset!! ;)

Ihmiset ymmärsi sen Denen alkuperäisen kommentin väärin.

"There are no backgrounds in fable"
"You can go everywhere"

Nyt ihmiset luuli, että minne tahansa voi mennä - ton voi ymmärtää helposti niin. Dene kuitenkin puhuu 2D taustoista, ei maailmasta. Seuraava lainaus kertoo sen hyvin: "You can go everywhere, but you can't go anywhere" - kaikkialle pääsee mutta, ehkä vain tien avulla.

Osat alueista on rajattu aidoilla, tottakai, jotta saadaan aikaan ne paikat jossa trader vs. bandit tilanteet syntyvät, muuten pelaamisesta tulee vaan ympäriinsä harhailua. Näin varmistetaan se, että pelaaja aina silloin tälloin joutuu näihin tilanteisiin. Rajattuja teitä tarvitaan jo sen takia, että maailmaan saadaan minkäänlaista tolkkua.

En nyt tarkoita että koko peli olisi yhtä haarautuvaa putkea, vaan on olemassa alueita, joita on rajattu sen takia, että pelaajan halutaan pysyvän tietyn alueen sisällä koska siellä muualla ei mitään muuta olisikaan... ei sinne ole syytä mennä.

Ja tottakai sinne metsään voi eksyä, nämä eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Kukaan ei sanonut, että pelissä ei voisi olla aukinaisia ja rajattuja alueita.

Ja kysehän on loppujen lopuksi siitä mitkä alueet ne kenttäsuunnittelijat aukaisee - eli laittaa käveltäviksi. Tottakai ne yrittää rajoittaa pelaajaa mahdollisimman vähän, mutta joskus on pakko uhrata vapautta pelattavuuden takia. Täysin aukinaisen RPG maailman antaminen pelaajalle, joka ei ikinä ole RPG peliä pelannut saattaisi olla hieman "vaarallista".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No ollaan nyt kuitenki ihan rehellisen realistisia, eihän se nyt vaan edes o mahollista että Fablen kaltaisen Xbox pelin ympärille voitaisiin rakentaa täysin rajoittamaton maailma, ellei maailma ole sitten kokoa Minesweeper. Mutta kyllähän ne kylät ja kaupungit tulee olemaan vapaasti tutkittavissa ja kuten edellä mainittiin nii eiköhän joitakin metsä alueita pääse vapaasti kyntämään.

Kunhan vaan eivät tee alueista ärsyttäviä putki sokkeloita...Meinaan vaan jos pelissä on "...mahdollisuus eksyä.":rolleyes:
 
No niin, sainkin taas mukava info paketin teiltä. Kiitos. :)

Tosiaan, ei sen nyt täytyisi aivan Morrowindin tapainen laaja paikka olla, mutta tarkoitin nyt lähinnä sitä, että en todellakaan halua siitä sellaista putkisokkelo peliä, että vain rajattuja teitä pääsee paikasta toiseen, eikä juuri mitään laajempia paikkoja kaupunkeja lukuun ottamatta.

Mutta selityksienne avulla ymmärsin, että taitaa pelissä olla ihan riittävästi niitä avoimiakin paikkoja. Hyvä niin.
 
Onko missään muuten ollut puhetta siitä minkälainen tallennus systeemi peliin on tulossa? Että voiko tallentaa koska vaan, vai esim. vain kaupungeissa...?
 
Koska vaan ja missä vaan - alunperin oli saveppoint systeemi, jostain syystä muuttui... Siitä ei tosin ole tietoa, mistä peli alkaa kun sen lataa, saattaapi olla, (90%) että lähimmästä Hero's Guild:istä tarkan tallennuspaikan sijaan.
 
Se ois ehkä kiva sellanen helppo autosave systeemi... Napin painallus ja pari sekuntia! Tai ehkä se pilaa vähän, niinku sellaset tuppaa pilaamaan tän tyyliset pelit... Voi ottaa minkä takansa riskin ja jos esim. pari kultaa häviää uhkapelissä, voi ottaa uusiks. Ei se oo hauskaa, mutta Morrowindissakin se on yleistä. Siis moni pelaaja tekee sitä... Semmosessa menee maku peliin mutta toisaalta liian pitkät chekpoint välimatkat tekee ärsyttävän varovaiseksi.:rolleyes: Eikä ne ess toimis kun kentät on eilineaarisia...
 
Näyttää Bushilla olevan vastaus joka kysymykseen. :p

Muistaisin että jossain sanottiin että peli alkaisi siitä Albionin suurimmasta kaupungista Powerstonesta (olikos se nimi noin?) ja siellä sitten teet pari ensimmäistä tehtävääsi. Tehtävät koskivat kai päähenkilön siskon syntymäpäivää.

Näin ainakin muistaisin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
Muistaisin että jossain sanottiin että peli alkaisi siitä Albionin suurimmasta kaupungista Powerstonesta (olikos se nimi noin?) ja siellä sitten teet pari ensimmäistä tehtävääsi. Tehtävät koskivat kai päähenkilön siskon syntymäpäivää.

Bowerstone, on Albionin pääkaupunki. Pelaaja aloittaa Oakvale:sta (siinä 10min videossa). Joo tosiaan, siskon syntymäpäivästä se kaikki alkaa. Tarkoitus on hankkia kolme kultarahaa, jotta voi ostaa siskolle lahjan. Sitten alkavat ne kummallisuudet. Sisko ja vanhemmat katoavat, kylä poltetaan, koira naulataan oveen tai jotain. :rolleyes: NPC sankari Mace löytää pelaajan ja vie hänet Hero's Guildiin sankarioppilaaksi...
 
AI OIKEEN TOSSII KIVA KUN KERROIT OIKEEN KOIRAA MYÖTEN!!!! :mad: No nyt tiedän mitä odottaa... Aika kivalta kuullostaa joku rahan ansaitseminen heti alkuun... Mutta oisin halunnu tehä tehtävän ilman että tiedän että sen jälkeen tuun kotiin ja perhe puuttuu ja koira roikkuu ovessa...:(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chromium Alpha
AI OIKEEN TOSSII KIVA KUN KERROIT OIKEEN KOIRAA MYÖTEN!!!! :mad: No nyt tiedän mitä odottaa... Aika kivalta kuullostaa joku rahan ansaitseminen heti alkuun... Mutta oisin halunnu tehä tehtävän ilman että tiedän että sen jälkeen tuun kotiin ja perhe puuttuu ja koira roikkuu ovessa...:(

Se koira juttu on pari vuotta vanha, tarkoitin sillä vain, että jotain ilkeää tulee tapahtumaan. Se mitä se oikeasti tarkoittaa, niin siitä ei kenelläkään ole mitään tietoa.
 
Ylös Bottom