Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Nojaa, ihan hauskoja juttuja varsinkin tuo alasti leikkiminen, mutta ei paljon mitään muuta, ainakaan ihmeellistä. Minulla rupee odotukset vaan laskemaan (onneksi) kokoajan ettei tarvitse sitten pettyä kun käteeni sen saan.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Tätä pelii on tullu odotettuu enemmän ku pikkupoika joulua, mut aavistus on kyllä käyny päässä et Fable tulee olee sellast rajotettuu pisteestä pisteeseen juoksua. (metät, luolat jne.) Ei välttämättä niin hyvä juttu. Toisaalt maailman laajuus ja vapaus verottaa paljon muusta, esimerkkinä Morrowind.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Sehän siinä niin hienoa onkin, se näyttää ihan satukirjalta, mutta sisältäpäin se onkin täyttä kauhua.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Big Blue Box tekee uutta Lumikkia tai Grimmin Satuja. Hienoa! Kyseisten teosten alkuperäisversiothan ovat sen verran raakoja, pelottavia ja kieroutuneita, että eivät ne lasten iltasaduiksi sovi. Kuten ei Fablekaan. Fable todellakin videomateriaalin välittämän fiilisen perusteella vaikuttaa kuin sadulta.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Kahdesta asiasta olen kuitenkin harmissani tai huolissani. Ensinnäkin olen pettynyt siihen, miten paljon pelin ensimmäiset kuvat hämäsivät. Nykyiselläänhän grafiikka on jopa aika rujoa ja pop-upahtavaa. Ei siinä mitään, mutta kuvien parantelusta en pidä. Lisäksi olen huolissani pelin julkaisusta. Mahtaako sittenkään ehtiä jouluksi?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Molyneuxin hehkutusten ansiosta.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Most of the areas were in the forest. You had a trail that led through it that you had to stay on. You just followed the trail and fought or encountered whatever as you went.
Bushi: Tohon perustuu mun aavistus suppeesta pelimaailmasta.
Simuloitu maailma ainaki kuullostaa pirun hienolta, mut pari hyvä/paha valintaa ei paljoo lohduta jos pelin kulku on loppupeleis aina sama...mesierkkinä KotOR (hyvä peli tosin)
Eihän sitä kaikkee voi aina saada, mut sen Molyneuxin hehkutusten ansiosta hyviinkin peleihin voi pettyä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
No, tiedä nyt sitten tuosta Molyneuxin legendaarisuudesta... Ideat joita Molyneux lähtee toteuttamaan, pyörii varmaan joka toisen peli kehittäjän päässä, ymmärtääkseni Fable ei ollut alunperin Molyn idea...? Jutun hienous piilee siinä että Molyneux lähtee toteuttamaan ideoita ja sitä ei muut uskalla. Yleensä vaan Molyn tapauksessa tuhat sanaa vaan tuntuu kertovan enemmän kun lopullinen kuva.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Eiköhän tosta Fablesta hyvä peli tuu ja ostamiseen arvonen, hiukan skeptisesti vaan suhtaudun noihin kaikkiin hehkutuksiin mitä täälläki on pyöriny.
Joo... tästäkin demo kentästä on ollut netissä paljon keskustelua.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Most of the areas were in the forest. You had a trail that led through it that you had to stay on. You just followed the trail and fought or encountered whatever as you went.
Bushi: Tohon perustuu mun aavistus suppeesta pelimaailmasta.
Simuloitu maailma ainaki kuullostaa pirun hienolta, mut pari hyvä/paha valintaa ei paljoo lohduta jos pelin kulku on loppupeleis aina sama...mesierkkinä KotOR (hyvä peli tosin)
Eihän sitä kaikkee voi aina saada, mut sen Molyneuxin hehkutusten ansiosta hyviinkin peleihin voi pettyä.
pop-uppeja?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Big Blue Box tekee uutta Lumikkia tai Grimmin Satuja. Hienoa! Kyseisten teosten alkuperäisversiothan ovat sen verran raakoja, pelottavia ja kieroutuneita, että eivät ne lasten iltasaduiksi sovi. Kuten ei Fablekaan. Fable todellakin videomateriaalin välittämän fiilisen perusteella vaikuttaa kuin sadulta.
Kahdesta asiasta olen kuitenkin harmissani tai huolissani. Ensinnäkin olen pettynyt siihen, miten paljon pelin ensimmäiset kuvat hämäsivät. Nykyiselläänhän grafiikka on jopa aika rujoa ja pop-upahtavaa. Ei siinä mitään, mutta kuvien parantelusta en pidä. Lisäksi olen huolissani pelin julkaisusta. Mahtaako sittenkään ehtiä jouluksi?
Itsekin pidän tosta Grimmin satu tyylistä.....Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tricky Buddha
GRAPHICS
One thing I kept meaning to pay a bit of attention to but most of the time didn't was the 8km draw distance thing. For what it's worth, I didn't notice any pop in of any kind.
The frames seemed pretty good to me. In fact, the demo movie that played on the big screen seemed to be of lesser quality to the game itself. Hrm!
Sadly, I'm not so proficient at being a graphics whore so it is hard for me to really say with any level of authority.
I will say that walking through water looked a lot like Dark Alliance. It left a nice trail in the water as you moved that looked sharp. The water was also on par with Dark Alliance in terms of quality and reflection to my, again, extremely untrained eye. However, unlike PoP, when you get out of the water you're completely dry. You're also dry while in the water.
Textures seemed sharp, too, sharper than Doom III, in my opinion. Or was it Quake III? Whichever Xbox game they had for this E3 that people are excited over. In that one, when you got the camera too close to something, it tended to look pixelated and icky. I didn't notice that much at all with Fable, so BBB seems to be pulling off the Xbox's limitations better than some of the competition.
Animations on the characters were pretty smooth, too. Poor animations in Morrowind tended to bother me, but it was good stuff in Fable.
The wood on things like fences and houses looked nice, and I love the style of the art. A lot of the screenshots look, well, goofy with elongated body parts and huge feet and such. When you're actually playing, or watching a video of the game, you can tell the screenshots are just somehow odd.
Best graphics on the Xbox? I'd say it was up there with the best. There's not really a lot of RPGs out for Xbox, and you have to compare it with RPGs because you're using so much of the memory on things that don't exist in other games, such as NPC pathfinding, combat AI, and so on. It was definitely on par with KotOR, if not a little bit better - and actually a good bit better in some ways, such as the water which was more like Dark Alliance. It was also colorful, which made it, to me, more interesting and better looking than Morrowind.
I'm also hoping for a lot of cutscenes because they were really well done.
The player model (the hero) was amazing, and definitely better than any in any other RPG I have seen, and probably about as good as what I have seen of the Prince in Prince of Persia - except the player in Fable morphs so that gives it a thumbs up over the Prince, while the Prince probably has a ton more animations, giving it the thumbs up.
Oh! The grass! When you walked through the grass, it moved out of your way. It looked pretty sharp. And as I mentioned before, as you moved through the water it left trails behind you that looked really, really nice. True you don't slow down (the water was likely too shallow to slow you down, anyway) or get wet, but I think those are very minor graphical points that almost no one does.
The areas were somewhat small-ish. The area that the boy starts in, the small village, you could get to any point from any other point within about 20 seconds or so. It was basically shaped like a trident, or a U with a third path running the middle. On the left end, up a hill, was your house. At the base was the warehouse. There was a neat bridge that reminded me of the Sleepy Hollow bridge (a bridge with a roof). You couldn't leave this area for that demo. The bandit escort map was a little smaller, but there were, I think, 4 maps that you transitioned through. It was the same with the graveyard, where there were, I think, 2 maps.
The gore levels didn't seem too dramatic to me, but I stuck to the simple things. The other I played Fable thread mentioned a decapitation that I never managed to pull off. It all felt pretty good and solid, though, when you hit someone. I thought it was good stuff. To be honest, Jade Empire looked really icky gruesome. Every other person you hit either lost their head and featured a 20 foot tall geyser of blood, or exploded into chicken legs that bounced around the screen amidst a splatter of blood. Crazy stuff, and I'm not sure that Fable is going for that same level of blood. But again, I missed out on decapitations, so I don't know for certain.
------------------------------------------------------------------------
SOUND
------------------------------------------------------------------------
I thought the voice acting was good. Reminded me of Black and White, though maybe it's because I'm from the US and these are two of the only games I've played with decent British voice actors.
I was thinking I'd have trouble gauging the sound/music at first. It was pretty noisy in there. The headphones that were provided only covered one ear, and were turned up so loud that they were sounding pretty awful. But even with the volume so high, it was still hard to hear over the background noise.
At the after hours thing, it was a bit more tolerable in there. I think the sound was pretty good and very background / natural sounding. A lot of the sounds in Morrowind bugged me almost right away, whereas the sounds in KotOR seemed to fit more. I felt the same way about Fable. I didn't have any concerns, myself. I haven't downloaded any of the video clips that have come out since E3, but maybe some will have sound and you can hear for yourself.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Tai siis... he halusivat demoissaan esittää vain tiettyjä piirteitä: mm. keksustelua ja taistelua. Ainahan demot ovat rajoitettuja... esim ajatellaan että sulla on demo jossa on aikaraja 2 min. Et sä tosissas voi sanoa että "perkele, tää peli kestää vaa kaks minuttii!!! En varmaa osta!! Tää on iha Pa**ka!" ... sillä tolta toi sun kommentti kuulosti.
Siis kelailin vaan että jos pelissä on niin paljon kaikkee tekemistä ja mahdollisuuksia ni kyllähän jostai täytyy vielä nykyää verottaa...??!!
Eihän se Molyneuxkaan voi kirkkain silmin väittää että maaila on tyylii Suomi ja voit tehdä mitä vaa...Porukka vaa näyttää kuvittelevan jotai sellasta. Että mainospuheet puheina ja todellisuus jonain iha muuna...
Katellaa mitä tuleman pitää...!