Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bushi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nojaa, ihan hauskoja juttuja varsinkin tuo alasti leikkiminen, mutta ei paljon mitään muuta, ainakaan ihmeellistä. Minulla rupee odotukset vaan laskemaan (onneksi) kokoajan ettei tarvitse sitten pettyä kun käteeni sen saan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Nojaa, ihan hauskoja juttuja varsinkin tuo alasti leikkiminen, mutta ei paljon mitään muuta, ainakaan ihmeellistä. Minulla rupee odotukset vaan laskemaan (onneksi) kokoajan ettei tarvitse sitten pettyä kun käteeni sen saan.

Katopa se GameSpot video... :D
 
nojaa...

Tätä pelii on tullu odotettuu enemmän ku pikkupoika joulua, mut aavistus on kyllä käyny päässä et Fable tulee olee sellast rajotettuu pisteestä pisteeseen juoksua. (metät, luolat jne.) Ei välttämättä niin hyvä juttu. Toisaalt maailman laajuus ja vapaus verottaa paljon muusta, esimerkkinä Morrowind.
 
Re: nojaa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Tätä pelii on tullu odotettuu enemmän ku pikkupoika joulua, mut aavistus on kyllä käyny päässä et Fable tulee olee sellast rajotettuu pisteestä pisteeseen juoksua. (metät, luolat jne.) Ei välttämättä niin hyvä juttu. Toisaalt maailman laajuus ja vapaus verottaa paljon muusta, esimerkkinä Morrowind.

Aavistus perustuu mille? :)

Siis eihän tästä mitään Morrowindia tulekaan, eikä koskaan pitänytkään tulla. Se on lähempänä Kotoria jos mitään - no ei nyt ihan sitäkään. :rolleyes:
 
Ainaskin mitä minä olen saanut ymmärtää että Fablen maailmassa on liikkuminen hyvin vapaata ja voi tehdä tehtävänsä oman mielen mukaan.
 
Minulla ei tällä hetkellä ole odotukset hirveän korkealla, kun ei ole oikein roolipelifiilistä muutenkaan. Jos siitä sitten ei tulekaan niin loistavaa peliä, niin ei ainakaan pety. Jos ropekuume nousee kesän aikana, voi ollakin vaikea odottaa tätä. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Sehän siinä niin hienoa onkin, se näyttää ihan satukirjalta, mutta sisältäpäin se onkin täyttä kauhua.

Big Blue Box tekee uutta Lumikkia tai Grimmin Satuja. Hienoa! Kyseisten teosten alkuperäisversiothan ovat sen verran raakoja, pelottavia ja kieroutuneita, että eivät ne lasten iltasaduiksi sovi. Kuten ei Fablekaan. Fable todellakin videomateriaalin välittämän fiilisen perusteella vaikuttaa kuin sadulta.

Kahdesta asiasta olen kuitenkin harmissani tai huolissani. Ensinnäkin olen pettynyt siihen, miten paljon pelin ensimmäiset kuvat hämäsivät. Nykyiselläänhän grafiikka on jopa aika rujoa ja pop-upahtavaa. Ei siinä mitään, mutta kuvien parantelusta en pidä. Lisäksi olen huolissani pelin julkaisusta. Mahtaako sittenkään ehtiä jouluksi? :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Big Blue Box tekee uutta Lumikkia tai Grimmin Satuja. Hienoa! Kyseisten teosten alkuperäisversiothan ovat sen verran raakoja, pelottavia ja kieroutuneita, että eivät ne lasten iltasaduiksi sovi. Kuten ei Fablekaan. Fable todellakin videomateriaalin välittämän fiilisen perusteella vaikuttaa kuin sadulta.

Juuri näin. Saapasjalkakissa on suuri idolini. :D Ei vaan, se on yksi pääsyy siihen miksi tästä pelistä edes koskaan kiinnostuin. Tämä peli vain tuntui tutulta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Kahdesta asiasta olen kuitenkin harmissani tai huolissani. Ensinnäkin olen pettynyt siihen, miten paljon pelin ensimmäiset kuvat hämäsivät. Nykyiselläänhän grafiikka on jopa aika rujoa ja pop-upahtavaa. Ei siinä mitään, mutta kuvien parantelusta en pidä. Lisäksi olen huolissani pelin julkaisusta. Mahtaako sittenkään ehtiä jouluksi? :(

Ei siinä mun mielestä nyt niin paljon pop-upia ole... missä sitä näkyy - siis merkittäviä määriä? :) Räkäsestä videosta on loppujen lopuksi aika vaikea sanoa mitään... Niin ja kannattaa kuitenkin verrata aina muihin RPG peleihin ja muistaa, että tämä on ensimmäinen laatuaan mitä tulee simuloituun maailmaan.

Kuvien parantelua? Does not compute. Fablen kuvat on aina ollu suoria screen captureja, mitä nyt niihin alkuperäisiin lisättiin antialias, jolla simuloitiin telkkarin antamaa efektiä. Tosin kuten on mainittu moneen kertaan, ne joutu pikkusen vähentämään (paremman sanan puutteessa) graafista laatua, jotta framerate nousisi vaaditun 30 yläpuolelle. Ja niissä 2002 kuvissa ei muuten ole edes nykyisiä partikkeliefektejä ja varjoja mukana ollenkaan... :rolleyes: Ja kuten moni Fablea pelannut on sanonut, kuvat eivät tee pelille oikeutta missään suhteessa.

Virallinen julkaisupäivämäärä on 21/09 (se on muuten ensimmäinen laatuaan) kuten sanoin jo ainakin viikko sitten. :) Sitä ei tosin vielä tiedä edes Lionhead tai BBB onko kyseessä vain USA vai koko maailmanlaajuinen julkaisu. Tästä tuskin enää luisutaan, pelin pitäisi olla jo kutakuinkin valmis.
 
Most of the areas were in the forest. You had a trail that led through it that you had to stay on. You just followed the trail and fought or encountered whatever as you went.

Bushi: Tohon perustuu mun aavistus suppeesta pelimaailmasta.

Simuloitu maailma ainaki kuullostaa pirun hienolta, mut pari hyvä/paha valintaa ei paljoo lohduta jos pelin kulku on loppupeleis aina sama...mesierkkinä KotOR (hyvä peli tosin)

Eihän sitä kaikkee voi aina saada, mut sen Molyneuxin hehkutusten ansiosta hyviinkin peleihin voi pettyä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Most of the areas were in the forest. You had a trail that led through it that you had to stay on. You just followed the trail and fought or encountered whatever as you went.

Bushi: Tohon perustuu mun aavistus suppeesta pelimaailmasta.

Simuloitu maailma ainaki kuullostaa pirun hienolta, mut pari hyvä/paha valintaa ei paljoo lohduta jos pelin kulku on loppupeleis aina sama...mesierkkinä KotOR (hyvä peli tosin)

Eihän sitä kaikkee voi aina saada, mut sen Molyneuxin hehkutusten ansiosta hyviinkin peleihin voi pettyä.

Siis noita demojuttuja kannattaa lukea ja katsoa varauksella, ne on yhden ihmisen mielipide suppealta alueelta rajoitetulla pelattavuudella. En tiedä kuin muutaman ihmisen, joka olisi tätä peliä päässyt pelaamaan sen oikeassa muodossa, ja hekään eivät siitä puhu. Tottakai peli sisältää paikkoja, jossa ei pääse liikkumaan kuin tiellä (tottakai näin, tämä ei ole mikään PC-RPG ;) ), mutta on olemassa myös paikkoja jossa näin ei ole. Sen kun katsoo videoita, niin sen huomaa - pienellä tarkkaavaisuudella. Suppea maailma voi tarkoittaa liian montaa asiaa...

Siis hyvä/paha sektori ei ole ollenkaan samanlainen kuin kotorissa, ei missään suhteessa. Tässä ei koskaan varsinaisesti valita oletko hyvä vai paha - tyyliin dialogin puitteissa valitset "nyt lyön sinua" tai "annan sinulle rahaa". Se valinta tehdään dialogin ulkopuolella, tekemällä se valinta itse, sitä ei sinulle anneta, tai ainakin yleensä.

Ja mitä tulee Moluneuxn hehkutukseen ja paikkansa pitävyyteen, kuten olen jo useassa paikassa sanonut, se kaikki riippuu siitä kuinka pitkään ja paljon on peliä seurannut ja mistä.

Tottakai PM:ää täytyy periaatteessa kuunnella, onhan hän elävä legenda :rolleyes: ja tekin tiedätte millainen hän on, niin silti sanotte että voitte hänen takiaan pettyä peliin... miksi? :confused: Se mitä PM on tästä pelistä kertonut on varmaan 10% kaikesta siitä mitä olen kuullut.

Fablesta on olemassa niin paljon editoimatonta videokuvaa ja tekstiä, että oman mielipiteen muodostaminen ei pitäisi olla vaikeaa.
 
No, tiedä nyt sitten tuosta Molyneuxin legendaarisuudesta... Ideat joita Molyneux lähtee toteuttamaan, pyörii varmaan joka toisen peli kehittäjän päässä, ymmärtääkseni Fable ei ollut alunperin Molyn idea...? Jutun hienous piilee siinä että Molyneux lähtee toteuttamaan ideoita ja sitä ei muut uskalla. Yleensä vaan Molyn tapauksessa tuhat sanaa vaan tuntuu kertovan enemmän kun lopullinen kuva.

Eiköhän tosta Fablesta hyvä peli tuu ja ostamiseen arvonen, hiukan skeptisesti vaan suhtaudun noihin kaikkiin hehkutuksiin mitä täälläki on pyöriny.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
No, tiedä nyt sitten tuosta Molyneuxin legendaarisuudesta... Ideat joita Molyneux lähtee toteuttamaan, pyörii varmaan joka toisen peli kehittäjän päässä, ymmärtääkseni Fable ei ollut alunperin Molyn idea...? Jutun hienous piilee siinä että Molyneux lähtee toteuttamaan ideoita ja sitä ei muut uskalla. Yleensä vaan Molyn tapauksessa tuhat sanaa vaan tuntuu kertovan enemmän kun lopullinen kuva.

Legendaarisuus ei liene kuitenkaan väärä sana... ja tottahan se on, että kyllä varmaan usea on samoja aisoita miettynyt, mutta siitähän ne legendat syntyvät kun joku yrittää jotain minkä piti olla periaatteessa mahdotonta. :rolleyes:

Tosiaan Fable ei ole PM idea ollenkaan. Se tulee Carterin veljeksiltä... PM "joutui" mukaan lähinnä sen takia kun BBB on Lionheadin satelliittifirma, ja tietysti siksi että pelillä on parempi olla joku tunnettu keulahahmo. Kuka meistä olisi tuntetut Carterit ennestään? :) Myöhemmin koko homma muuttui tuohon "Peter Moluneuxn käänteentekevä... blah blah blah...". Tästä itseasiassa ihmiset ovat olleet usein hyvin vihaisia ja ihmetelleet miksi ei Cartereita mainita missään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Eiköhän tosta Fablesta hyvä peli tuu ja ostamiseen arvonen, hiukan skeptisesti vaan suhtaudun noihin kaikkiin hehkutuksiin mitä täälläki on pyöriny.

Hehkutuksia... no joo... kriittisyys on tottakai hyvä. Jos noita tekstejä vertaa uusiin videoihin niin kyllähän ne paikkansa pitää. itse en juuri näe näissä uusimmissa E3 jutuissa juuri minkäänlaista hypetystä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Most of the areas were in the forest. You had a trail that led through it that you had to stay on. You just followed the trail and fought or encountered whatever as you went.

Bushi: Tohon perustuu mun aavistus suppeesta pelimaailmasta.

Simuloitu maailma ainaki kuullostaa pirun hienolta, mut pari hyvä/paha valintaa ei paljoo lohduta jos pelin kulku on loppupeleis aina sama...mesierkkinä KotOR (hyvä peli tosin)

Eihän sitä kaikkee voi aina saada, mut sen Molyneuxin hehkutusten ansiosta hyviinkin peleihin voi pettyä.
Joo... tästäkin demo kentästä on ollut netissä paljon keskustelua.
Eli pelin tekiät sanovat eräällä sivulla että he tekivät demo kentät tarkotuksella rajoitetuiksi. (en nyt muista mikä se sivu oli... sori)

Tai siis... he halusivat demoissaan esittää vain tiettyjä piirteitä: mm. keksustelua ja taistelua. Ainahan demot ovat rajoitettuja... esim ajatellaan että sulla on demo jossa on aikaraja 2 min. Et sä tosissas voi sanoa että "perkele, tää peli kestää vaa kaks minuttii!!! En varmaa osta!! Tää on iha Pa**ka!" :p ... sillä tolta toi sun kommentti kuulosti.

sori vaan... ei ole tarkoitus aloittaa tappelua eikä loukata missään mielessä.

peeäs: ja vielä. Mm. Sam lionheadin maskotti ;) sanoi pelattuaan "oikeaa" peliä neljä päivää vastaukseki tähän, että (ja en nyt muista linkkiä ja ihan tarkkaa sanamuotoa miten se meni mutta...)
"Sanot varmasti: Minä haluan mennä metsään ja eksyä (viittaan pelin "rajattomuuteen")... älä sure.. se on mahdollista"
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Big Blue Box tekee uutta Lumikkia tai Grimmin Satuja. Hienoa! Kyseisten teosten alkuperäisversiothan ovat sen verran raakoja, pelottavia ja kieroutuneita, että eivät ne lasten iltasaduiksi sovi. Kuten ei Fablekaan. Fable todellakin videomateriaalin välittämän fiilisen perusteella vaikuttaa kuin sadulta.

Kahdesta asiasta olen kuitenkin harmissani tai huolissani. Ensinnäkin olen pettynyt siihen, miten paljon pelin ensimmäiset kuvat hämäsivät. Nykyiselläänhän grafiikka on jopa aika rujoa ja pop-upahtavaa. Ei siinä mitään, mutta kuvien parantelusta en pidä. Lisäksi olen huolissani pelin julkaisusta. Mahtaako sittenkään ehtiä jouluksi? :(
pop-uppeja? :rolleyes:

Tricky Buddha vastatkoon puolestani:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tricky Buddha
GRAPHICS

One thing I kept meaning to pay a bit of attention to but most of the time didn't was the 8km draw distance thing. For what it's worth, I didn't notice any pop in of any kind.

The frames seemed pretty good to me. In fact, the demo movie that played on the big screen seemed to be of lesser quality to the game itself. Hrm!

Sadly, I'm not so proficient at being a graphics whore so it is hard for me to really say with any level of authority.

I will say that walking through water looked a lot like Dark Alliance. It left a nice trail in the water as you moved that looked sharp. The water was also on par with Dark Alliance in terms of quality and reflection to my, again, extremely untrained eye. However, unlike PoP, when you get out of the water you're completely dry. You're also dry while in the water.

Textures seemed sharp, too, sharper than Doom III, in my opinion. Or was it Quake III? Whichever Xbox game they had for this E3 that people are excited over. In that one, when you got the camera too close to something, it tended to look pixelated and icky. I didn't notice that much at all with Fable, so BBB seems to be pulling off the Xbox's limitations better than some of the competition.

Animations on the characters were pretty smooth, too. Poor animations in Morrowind tended to bother me, but it was good stuff in Fable.

The wood on things like fences and houses looked nice, and I love the style of the art. A lot of the screenshots look, well, goofy with elongated body parts and huge feet and such. When you're actually playing, or watching a video of the game, you can tell the screenshots are just somehow odd.

Best graphics on the Xbox? I'd say it was up there with the best. There's not really a lot of RPGs out for Xbox, and you have to compare it with RPGs because you're using so much of the memory on things that don't exist in other games, such as NPC pathfinding, combat AI, and so on. It was definitely on par with KotOR, if not a little bit better - and actually a good bit better in some ways, such as the water which was more like Dark Alliance. It was also colorful, which made it, to me, more interesting and better looking than Morrowind.

I'm also hoping for a lot of cutscenes because they were really well done.

The player model (the hero) was amazing, and definitely better than any in any other RPG I have seen, and probably about as good as what I have seen of the Prince in Prince of Persia - except the player in Fable morphs so that gives it a thumbs up over the Prince, while the Prince probably has a ton more animations, giving it the thumbs up.

Oh! The grass! When you walked through the grass, it moved out of your way. It looked pretty sharp. And as I mentioned before, as you moved through the water it left trails behind you that looked really, really nice. True you don't slow down (the water was likely too shallow to slow you down, anyway) or get wet, but I think those are very minor graphical points that almost no one does.

The areas were somewhat small-ish. The area that the boy starts in, the small village, you could get to any point from any other point within about 20 seconds or so. It was basically shaped like a trident, or a U with a third path running the middle. On the left end, up a hill, was your house. At the base was the warehouse. There was a neat bridge that reminded me of the Sleepy Hollow bridge (a bridge with a roof). You couldn't leave this area for that demo. The bandit escort map was a little smaller, but there were, I think, 4 maps that you transitioned through. It was the same with the graveyard, where there were, I think, 2 maps.

The gore levels didn't seem too dramatic to me, but I stuck to the simple things. The other I played Fable thread mentioned a decapitation that I never managed to pull off. It all felt pretty good and solid, though, when you hit someone. I thought it was good stuff. To be honest, Jade Empire looked really icky gruesome. Every other person you hit either lost their head and featured a 20 foot tall geyser of blood, or exploded into chicken legs that bounced around the screen amidst a splatter of blood. Crazy stuff, and I'm not sure that Fable is going for that same level of blood. But again, I missed out on decapitations, so I don't know for certain.
------------------------------------------------------------------------


SOUND

------------------------------------------------------------------------
I thought the voice acting was good. Reminded me of Black and White, though maybe it's because I'm from the US and these are two of the only games I've played with decent British voice actors.

I was thinking I'd have trouble gauging the sound/music at first. It was pretty noisy in there. The headphones that were provided only covered one ear, and were turned up so loud that they were sounding pretty awful. But even with the volume so high, it was still hard to hear over the background noise.

At the after hours thing, it was a bit more tolerable in there. I think the sound was pretty good and very background / natural sounding. A lot of the sounds in Morrowind bugged me almost right away, whereas the sounds in KotOR seemed to fit more. I felt the same way about Fable. I didn't have any concerns, myself. I haven't downloaded any of the video clips that have come out since E3, but maybe some will have sound and you can hear for yourself.
Itsekin pidän tosta Grimmin satu tyylistä.....
 
Tai siis... he halusivat demoissaan esittää vain tiettyjä piirteitä: mm. keksustelua ja taistelua. Ainahan demot ovat rajoitettuja... esim ajatellaan että sulla on demo jossa on aikaraja 2 min. Et sä tosissas voi sanoa että "perkele, tää peli kestää vaa kaks minuttii!!! En varmaa osta!! Tää on iha Pa**ka!" :p ... sillä tolta toi sun kommentti kuulosti.

Siis kelailin vaan että jos pelissä on niin paljon kaikkee tekemistä ja mahdollisuuksia ni kyllähän jostai täytyy vielä nykyää verottaa...??!!

Eihän se Molyneuxkaan voi kirkkain silmin väittää että maaila on tyylii Suomi ja voit tehdä mitä vaa...Porukka vaa näyttää kuvittelevan jotai sellasta. Että mainospuheet puheina ja todellisuus jonain iha muuna...

Katellaa mitä tuleman pitää...!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
Tai siis... he halusivat demoissaan esittää vain tiettyjä piirteitä: mm. keksustelua ja taistelua. Ainahan demot ovat rajoitettuja... esim ajatellaan että sulla on demo jossa on aikaraja 2 min. Et sä tosissas voi sanoa että "perkele, tää peli kestää vaa kaks minuttii!!! En varmaa osta!! Tää on iha Pa**ka!" :p ... sillä tolta toi sun kommentti kuulosti.

Siis kelailin vaan että jos pelissä on niin paljon kaikkee tekemistä ja mahdollisuuksia ni kyllähän jostai täytyy vielä nykyää verottaa...??!!

Eihän se Molyneuxkaan voi kirkkain silmin väittää että maaila on tyylii Suomi ja voit tehdä mitä vaa...Porukka vaa näyttää kuvittelevan jotai sellasta. Että mainospuheet puheina ja todellisuus jonain iha muuna...

Katellaa mitä tuleman pitää...!
:)
Aivan oikein...

Pelihän saattaa loppujen lopuksi olla aivan surkea. Mistäs sen tietää.
 
No en nyt usko että siitä surkea tulee...:rolleyes:
Mut esim. surullisen kuuluisa Black & White oli pettymys, vaik ite henkilökohtasesti pidin siitä ainaki jossai määrin.

Varmasti Fable tulee olee kova juttu, koitan vaan olla realistinen. Eihän sitä kaikkee voi n. 60egen hinnalla saada:rolleyes:
 
Hmm... asian voi ottaa niin monelta kantilta. Ehkä liiankin monelta.

Henk. koht. luulen tietäväni mitä tekijät ajavat takaa ja täten tiedän pitäväni pelistä riippumatta siitä olenko pelannut sitä vai ei - näinkin voi käydä uskokaa tai älkää. ;) Näin, hypetys on sinänsä tarpeetonta. Tämä on n. kolmas kerta, Shenmue oli ensimmäinen, sitten oli PSO ja nyt Fable.

Fablea vs. Black & White... hmm... en ole koskaan ymmärtänyt vertausta - se on ikään kuin joku sääntö. :) Itse en tätä vertausta menisi tekemään. Ei niillä niin paljon yhteistä ole? Eiköhän kyseinen vertaus perustu lähinnä siihen, että ihmiset luulivat B&W olevan vähän toisenlainen kuin se todellisuudessa oli ja nyt pelkäävät samaa. Mutta miksi? Fablessa kuitenkin kaikki täsmää - hypetykset, videot, esimulgasut kaikki osoittavat samaan pisteeseen. Tämän paremmin en sitä osaa selittää. ;)
 
Ylös Bottom