Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bushi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No siis käsittääkseni Black & Whiteä ja Fablea vertaillaan vain ja ainoastaan Molyneuxin hypetyksen takia...eli huono vertauskohde.

Mutta nyt jos siinä Fablessa ei nyt sitten voikkaan vallottaa koko maailmaa, tai ei se heinä ei nyt sit kuitenkaa keinu tuulessa ni se on taas kauhia pettymys kaikille. Ja taas kaivetaan se Black & White esille.

Fable vaikuttaa kieltämättä kuitenkin peliltä joka saattaa muuttaa ainaki rope pelien suunnan. Mutta voipi olla että monille isosti odottaville peli voi olla iso pettymys.:rolleyes:
 
Itse yritän pitää odotukseni mahdollisimman realistisina... muutenhan siinä käy melko varmasti niin että joudun pettymään. Esim. ikinä ei tule sortua luomaan mielessään eri mahdollisuuksia minkä lainen jokin juttu tulee olemaan Fablessa... muuten mieleen muodostuu haavekuvia, ja totuus on luultavasti melko karkea niihin verrattuna ;)

Mutta eräs asia jonka sain tietää vasta aivan muutama päivää sitten sai minut vieläkin varmemmaksi Fablen "hyvyydestä". Fablessa ei kuulemma tule olemaan exp. cappia... eli maksimi leveliä ei ole!!

Juuri tämä seikka on ollut monen hyvän roolipelin kohtalokas virhe (mm. KoTOR, BG DAII ja monia muita)
 
Veikkaanpa, että Fablessa ei mitään "master" leveliä edes ole vaan kyseessä on ominaisuuksista riippuva juttu. "Master" level saattaa olla näiden keskiarvo tai jotain, jolloin sille ei tosiaan tarvitse huippuarvoa antaa. Toisaalta jos jokaisella taialla on noin 5-6 tasoa, niin mitäs sitten tapahtuu kun kaikki on saatu täyteen? Eikös silloin ole raja saavutettu? Ja niiden muiden arvojen nostaminen tämän jälkeen pitäisi olla jo todella vaikeaa. Rajoja ei ehkä periaatteessa ole, mutta joka tapauksessa aina se johonkin loppuu. :rolleyes:

Se Kotorin 20 raja oli todella typerä. Onneksi tässä ei mitään D&D puppua käytetä.

Mitenkähän ne sen graafisen puolen hoitaa ilman rajoja...

Jättäisin Sam:in kommentin omaan arvoonsa. ;)
 
Mites muuten, onko hajua miten tossa näkyy erillaiset taistelu, kaupanteko jne. muut taidot ja varusteiden tasot?? Ei siin vissii mitää pisteytys juttuu o??
 
Hmmm... alunperin kaikki piti ilmaista palkeilla - ei numeroita, nyt on vaikea sanoa... kyllä se nyt siltä vähän näyttäs, että ainakin osassa jutuista pelataan numeroilla. GameSpot videossa ainakin näkyy erilaisia statseja kun se valitsee vaatteitta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Veikkaanpa, että Fablessa ei mitään "master" leveliä edes ole vaan kyseessä on ominaisuuksista riippuva juttu. "Master" level saattaa olla näiden keskiarvo tai jotain, jolloin sille ei tosiaan tarvitse huippuarvoa antaa. Toisaalta jos jokaisella taialla on noin 5-6 tasoa, niin mitäs sitten tapahtuu kun kaikki on saatu täyteen? Eikös silloin ole raja saavutettu? Ja niiden muiden arvojen nostaminen tämän jälkeen pitäisi olla jo todella vaikeaa. Rajoja ei ehkä periaatteessa ole, mutta joka tapauksessa aina se johonkin loppuu. :rolleyes:

Se Kotorin 20 raja oli todella typerä. Onneksi tässä ei mitään D&D puppua käytetä.

Mitenkähän ne sen graafisen puolen hoitaa ilman rajoja...

Jättäisin Sam:in kommentin omaan arvoonsa. ;)
:D

Jaah... voipi olla.
No jokatapauksessa todistettua on että ns. maksimi tasolle pääseminen vaatii aikaa PALJON. Saattaa olla että Sam on ymmärtänyt asian väärin... :rolleyes:
Mutta graafisesti se voisi olla mahdollista juuri niin kuin BBB forumeilla sanotaankin, eli käytössä olisi kaava mitä peli seuraa aina kun tulee uusi "level"... eli toistoa.

Tohon Herojuanan kysymykseen en muista että olisi mitään selvää vastausta... saa nähdä ;)
 
Tässä hieman selvennystä exp systeemiin.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dene
First, gaining experience is done in two ways. When you kill an opponent, green orbs will be dropped to the floor. By holding the right trigger on your game pad, these orbs will be sucked up by your hero, or you just run to them to pick them up. The second way to gain experience in a certain skill, spell or whatever is by using it. Fighting a lot with heavy weapons will give you more muscles and strength. Using a lot of magic will give you more Will Power and such. This is very important, as it means your character still develops completely accordingly to the way you play. This is a promise that was made a few years ago by the team.
 
Niinpä niin... monet sitä valittaa, että nyt Fable toimii kuin mikä tahansa muukin RPG - tuosta kun vaan viitti lukea ja vähän miettiä mitä se tarkoittaa huomaa, että ei tätä nyt niin montaa kertaa (mulle ainakin ihan uusi) ole näin tehty. Ei se täysin piilotettu systeemi olisi koskaan toiminut. :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Niinpä niin... monet sitä valittaa, että nyt Fable toimii kuin mikä tahansa muukin RPG - tuosta kun vaan viitti lukea ja vähän miettiä mitä se tarkoittaa huomaa, että ei tätä nyt niin montaa kertaa (mulle ainakin ihan uusi) ole näin tehty. Ei se täysin piilotettu systeemi olisi koskaan toiminut. :rolleyes:
Niinpä... peli olisi ollut paljon vaikeampi ja ei niin hauska jos kehitys systeemi olisi ollut täysin piilotettu. Näin ainakin Dene sanoo...

Loppu tuloshan olisi ollut että sinun olisi pitänyt käyttää pääasiassa taikoja jos haluat mahtavaksi taikuriksi tai vain raskaita aseita jos haluat päätyä vahvaksi ja lihaksikkaaksi soturiksi... riippumatta siitä kuinka ruipelo vihollinen sinua vastassa on. ;) Tai sitten päätyisit joka paikan höyläksi, koska olet koittanut vähän kaikkea; varkautta, taikoja, kevyitä aseita, raskaita tai jousipyssyä.

Olisihan toi ollut varmasti ihan kiinostavaa mutta kyllä se on varmasti paras näin kun se on tällä hetkellä. Sekoitus vanhaa ja uutta. Luotan että uusi kokemus systeemi on todella hyvä... onhan sitä testailtu niin paljon :)

Lisäväriä antaa tämä:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dene
There are several reasons for the experience orbs. It may seem a bit strange but it's in the game and makes it fun; so you have to become good at getting all the experience orbs, it's not just a matter of killing an opponent, in order to get the maximum experience out of it you also need to make sure you get all the orbs. If you really dislike this feature there is still the R-trigger to hold. You can also leave the experience orbs and get your combat multiplier up first, before absorbing them, that way they will give you more experience as you go at it, but if you get hit, your multiplier will go down and so will the experience gained from the orbs. It makes the combat experience much more reliant on skill.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Herojuana
No toi viherpallero juttu tuntuu vähä...hölmöltä:confused: Muuten vaikuttaa oikein toimivalta.
Niin no... itse ymmärrän noi vihreät pallot siten että ne on osa sitä manuaalista kehittämistä... ja mikäs sen vapaampaa kuin itse päättää milloin "kokea". :p Mun mielestä toi kuulostaa hyvältä.. antaa syvyyttä ja hieman taktikoinnin varaa taisteluihin. Taitavat taisteliat palkitaan suurella kokemus määrällä.

Onhan tätäkin valitettu tyyliin "Mitä järkeä siinä on että kokemus pitää manuaalisesti kerätä... eikös se nyt ole ihan selviö että kokemusta halutaan"
... mutta kun se ei ole selviö... taitava "taktikoija" kerää kokemukset vasta taistelun jälkeen kun "multipier" on kohonnut kattoon. Että näin :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
Niin no... itse ymmärrän noi vihreät pallot siten että ne on osa sitä manuaalista kehittämistä... ja mikäs sen vapaampaa kuin itse päättää milloin "kokea". :p Mun mielestä toi kuulostaa hyvältä.. antaa syvyyttä ja hieman taktikoinnin varaa taisteluihin. Taitavat taisteliat palkitaan suurella kokemus määrällä.

No siis toiminta noitten pallojen kanssa on iha fiksu idea, antaa enemmän taktikoinnin mahdollisuuksia. Mut olisko ne pomppivat pallot voinu korvaa jollai muulla...ei varmaa. Tulee vaan joku Super Mario mielee:rolleyes:
 
Pakostakin alko pelottaan ja päätin kääntyä teidän puoleen tämän "ongelmani" kanssa.

Onko Konsolfin.netin sivuilla ilmestyvät julkaisupäivät Euroopan julkaisupäiviä? Koska Fablen julkasupäivää kun katson ja menen sitten muille sivuille, monissa tuo melkein sama/täysin sama päivä on julkaisupäivänä USA:ssa ja joissakin Euroopan julkaisua ei edes vielä tiedetä... Joten onko tuolla Julkaisupäivät luettelossa Fablen kohdalla euroopan julkaisupäivä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nallet
Pakostakin alko pelottaan ja päätin kääntyä teidän puoleen tämän "ongelmani" kanssa.

Onko Konsolfin.netin sivuilla ilmestyvät julkaisupäivät Euroopan julkaisupäiviä? Koska Fablen julkasupäivää kun katson ja menen sitten muille sivuille, monissa tuo melkein sama/täysin sama päivä on julkaisupäivänä USA:ssa ja joissakin Euroopan julkaisua ei edes vielä tiedetä... Joten onko tuolla Julkaisupäivät luettelossa Fablen kohdalla euroopan julkaisupäivä?
Se on USA:n julkaisu päivä... mutta vielä ei tiedetä onko tuo 21.9 sama kuin euroopan/maailman julkaisupäivä.

Riippuu vahvasti käännös töistä (pal)
 
ei voi kyllä sanoa kuin:"Kyynel".

Hieman tahtoo sieppoa, mä jo haukoin henkeä että se ois tuollon tulossa :)


Noh, eiköhän se sitten joskus nähdä täällä euroopassakin. :o
 
Ei kukaan ole sanonut, ettei tulisi.

EDIT: Microsoft kertoo tod.näk. tällä viikolla tuloksen. Lionhead:kään ei sitä vielä tiedä koskeeko 21/09 vain USA:ta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
The second way to gain experience in a certain skill, spell or whatever is by using it. Fighting a lot with heavy weapons will give you more muscles and strength. Using a lot of magic will give you more Will Power and such. This is very important, as it means your character still develops completely accordingly to the way you play. This is a promise that was made a few years ago by the team.

En muista mistä luin (olisiko ollut BBB:n foorumi)että tuo huitominen -> lihas kasvaa, juttu on vanha eikä sitä käytetä enään, eli nykyinen olisi näin, saat levelin niin on pisteitä joita voi laittaa mihin haluaa esim. lihaksiin.

Tuohon julkaisuun vielä, pientä huhuahan on kuultu että peli voitais julkaista samaan aikaan kuin jenkkilässä. (vai olinko ihan väärässä?)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
En muista mistä luin (olisiko ollut BBB:n foorumi)että tuo huitominen -> lihas kasvaa, juttu on vanha eikä sitä käytetä enään, eli nykyinen olisi näin, saat levelin niin on pisteitä joita voi laittaa mihin haluaa esim. lihaksiin.

Eikä ole - sen on yleinen virhe luulo. Sanoin jo aikaa sitten, että nämä systeemit eivät ole toisiaan poissulkevia. ;) Kyllä se edelleen toimii niin. XPtä saa neljässä "poolissa" tai altaassa: strength, skill, will ja general. Strength XPtä saa silloin kuin tekee jotain raskasta (esim miekan käyttäminen), skill XPtä... jne. Tajuatte kyllä. ;) Näiden kolmen ensimmäisen altaan XP pisteitä voi käyttää vain kunkin ominaisuuden kehittämiseen. General pisteitä (ne vihreät pallot) voi puolestaan käyttää kaikkien kehittämiseen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Tuohon julkaisuun vielä, pientä huhuahan on kuultu että peli voitais julkaista samaan aikaan kuin jenkkilässä. (vai olinko ihan väärässä?)

Fablefrance sanoi, että se olisi muka koko maailmaa koskeva. Mutta kuten yllä mainitsin, jos sitä ei Lionhead tiedä, niin kannattaa jättää huhut omaan arvoonsa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Eikä ole - sen on yleinen virhe luulo. Sanoin jo aikaa sitten, että nämä systeemit eivät ole toisiaan poissulkevia. ;) Kyllä se edelleen toimii niin. XPtä saa neljässä "poolissa" tai altaassa: strength, skill, will ja general. Strength XPtä saa silloin kuin tekee jotain raskasta (esim miekan käyttäminen), skill XPtä... jne. Tajuatte kyllä. ;) Näiden kolmen ensimmäisen altaan XP pisteitä voi käyttää vain kunkin ominaisuuden kehittämiseen. General pisteitä (ne vihreät pallot) voi puolestaan käyttää kaikkien kehittämiseen.
Juu näin on... vahvistan. Jossain vaiheessa saattoi ollakin että sitä oltiin poistamassa tota systeemiä, että lihakset kasvaa huhkiessa. Siitä sitten syntyi huhu joka ei oikein vieläkään ole kokonaan kitkeytynyt pois.

Mutta noinhan se on... lihakset kasvavat treenatessa, järki nousee loitsiessa ja acrobaatti/jouskari saa nopeutta (tästä en tiedä mutta noinhan sen on mentävä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Fablefrance sanoi, että se olisi muka koko maailmaa koskeva. Mutta kuten yllä mainitsin, jos sitä ei Lionhead tiedä, niin kannattaa jättää huhut omaan arvoonsa.
Niin... kuten sanoin päivää ei tiedetä ja saattaa olla varsin mahdollista että peli julkaistaisiin maailmanlaajuisesti 21.9... olisi kyllä hienoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ruutana
Mutta noinhan se on... lihakset kasvavat treenatessa, järki nousee loitsiessa ja acrobaatti/jouskari saa nopeutta (tästä en tiedä mutta noinhan sen on mentävä

Järki kasvaa loitsiessa? :) Mitenköhän sellasen videopeliin toteuttaisi... kyllä se vaan taitaa niin olla, että hahmo näyttää vanhemmalta ja heikommalta.
 
Ylös Bottom