Vastaus: Fable - taas kerran
Jos tarkoitat tota signaturea, niin se on puhdas vitsi ihan provosointi tarkoituksessa. Mutta, miksi ohjelmoija ei saisi olla pelin fani? Aivan samalla tavalla kuka tahansa elokuvan tekijä voi pitää toisesta elokuvasta. Ei se muuta mitään, että minä sanon mitä haluan, suuri osa porukasta ei sitä saa tehdä tai ei viitsi.
Kyse on mielipiteestä kuten jo totesin, Fable on tällä hetkellä ainoa RPG peli, joka kiinnostaa edes vähääkään ja se ei kiinnosta niinkään siksi, koska se olisi hyvä peli vaan siksi, että miten se on toteutettu. Jos peli floppaa sekin on ok, haluan vaan nähdä miten se on tehty. Tiedän, että henkilökohtaisella tasolla se on hyvä, se on varmaa, johtuen muutamasta yksityiskohdasta.
Sillä ei ole mitään merkitystä annatteko painoarvoa sille mitä sanon tai ei, kuten edellisessä viestissäni sanoin. Mutta jos te jatkatte mielipiteeni "hakkaamista", täytyy minunkin jatkaa.
Puhutaan välillä Fablesta?
Juu en minäkään... Ilman muuta näinhän sen toisaalta pitäisi olla.
Fable on puhdas mainstream peli, niin tämä saattaisi kuitenkin ehkä aiheuttaa ongelmia?
Mites jos AI ohjaisi tarinaa? Silloinhan tarina ei koskaan loppuisi.
Noniin... tarkoitin jälleenpeluuarvolla AIta, mitä se sitten ikinä mukaan tuokin. Miksi sanon näin johtuu lähinnä siitä mitä AI on, tai mitä se voi olla. En tosin tiedä millainen se Fablessa on faktojen tasolla, vaan lähinnä millainen sen luulen olevan "Lionhead porukan" vanhoja pelejä silmällä pitäen.
Kyllä, kyllä, tarkoitin lähinnä itseäni kun sanoin, että negatiivisista asoista puhuminen on turhaa. Minä en sitä täällä tee, jääköön se muiden harteille, mutta jos koen, että sitä yleistä ideaa mikä negatiivisesta ideasta syntyy täytyy muuttaa tai täyttää niin silloin sen myös teen - tai ainakin yritän Suoritan valitukseni B5lla...
Hex sanoi:Aika kova juttu se ohjelmoijan koulutus, jos pystyy ilman pelin pelaamista toteamaan "The Best RPG of All Time" yms. ja olemaan ärsyttävä besserwisser. Odota nyt ihmeessä, että peli ilmestyy! Tätä fani-rataa kun jatkat, ei kukaan anna mitään painoarvoa kommenteillesi edes pelin ilmestyttyä.
Jos tarkoitat tota signaturea, niin se on puhdas vitsi ihan provosointi tarkoituksessa. Mutta, miksi ohjelmoija ei saisi olla pelin fani? Aivan samalla tavalla kuka tahansa elokuvan tekijä voi pitää toisesta elokuvasta. Ei se muuta mitään, että minä sanon mitä haluan, suuri osa porukasta ei sitä saa tehdä tai ei viitsi.
Kyse on mielipiteestä kuten jo totesin, Fable on tällä hetkellä ainoa RPG peli, joka kiinnostaa edes vähääkään ja se ei kiinnosta niinkään siksi, koska se olisi hyvä peli vaan siksi, että miten se on toteutettu. Jos peli floppaa sekin on ok, haluan vaan nähdä miten se on tehty. Tiedän, että henkilökohtaisella tasolla se on hyvä, se on varmaa, johtuen muutamasta yksityiskohdasta.
Sillä ei ole mitään merkitystä annatteko painoarvoa sille mitä sanon tai ei, kuten edellisessä viestissäni sanoin. Mutta jos te jatkatte mielipiteeni "hakkaamista", täytyy minunkin jatkaa.
Puhutaan välillä Fablesta?
Hakkiz sanoi:Tarina voisi olla kuin iso verkko, jonka solmukohdissa valinnat ohjaisivat tarinan kulkua tiettyyn suuntaan. Minä en panisi tätä pahakseni.
Juu en minäkään... Ilman muuta näinhän sen toisaalta pitäisi olla.
Fable on puhdas mainstream peli, niin tämä saattaisi kuitenkin ehkä aiheuttaa ongelmia?
Mites jos AI ohjaisi tarinaa? Silloinhan tarina ei koskaan loppuisi.
Hakkiz sanoi:Se olisi hauskempaa kuin oman kodin perustaminen, piereskeleminen naisseurassa, ulkona juokseminen ilkosillaan tai naapurin kanojen potkiminen. Se myös lisäisi dramaattisesti pelin elinikää, koska jokainen valinta sulkisi pois jotain oleellista. Näin peli olisi lähes pakko pelata ainakin toistamiseen. Ei hyvää uudelleenpeluuarvoa millään pikku rihkamalla saavuteta.
Noniin... tarkoitin jälleenpeluuarvolla AIta, mitä se sitten ikinä mukaan tuokin. Miksi sanon näin johtuu lähinnä siitä mitä AI on, tai mitä se voi olla. En tosin tiedä millainen se Fablessa on faktojen tasolla, vaan lähinnä millainen sen luulen olevan "Lionhead porukan" vanhoja pelejä silmällä pitäen.
Hakkiz sanoi:Keskustelualueillahan on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä, eikö? Onko sillä mitään väliä, voinko minä vaikuttaa siihen, millainen Fable on? Ei. Mutta minä voin vaihtaa mielipiteitäni pelistä muiden kanssa. Ja sillä on minulle arvoa. On hauska lukea, mitä muut pitävät tuotoksesta ja mahdollisesti mukailla toisen mielipidettä tai esittää vasta-argumentteja. Olisi jotenkin typerää, jos pelin huonoja ominaisuuksia ei toisi esiin. Peleistä pitäisi puhua kokonaisvaltaisesti hyvine ja huonoine puolineen, koska ne molemmat määrittelevät pelikokemuksen.
Kyllä, kyllä, tarkoitin lähinnä itseäni kun sanoin, että negatiivisista asoista puhuminen on turhaa. Minä en sitä täällä tee, jääköön se muiden harteille, mutta jos koen, että sitä yleistä ideaa mikä negatiivisesta ideasta syntyy täytyy muuttaa tai täyttää niin silloin sen myös teen - tai ainakin yritän Suoritan valitukseni B5lla...
Viimeksi muokannut moderaattori: