Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bushi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
Se, että Gamespotin kaveri sanoo, että kaiken näkee ensimmäisellä kerralla - on täyttä sontaa, kyllähän sen nyt kuka tahansa tajuaa!? :confused: Luulen, että hän tarkoitti lähinnä tarinavetoisia juttuja (se olisi pitänyt sanoa), mutta näinhän sen piti ollakin, tiesin tämänkin jo vuosi sitten. Se oli devaajien tietoinen valinta, he eivät halunneet, että pelaaja kokee menettävänsä jotain jos valitsee näin eikä näin. Yksinkertaista.

Tarina ei ole pääasia, vaan se hiekkalaatikko. Tarkoitus on tottakai tarjota hyvä tarina, niille jotka sitä haluavat. Mitä tähän hiekkalaatikkoon tulee, parempaa ette ole koskaan konsolilla nähneet. Jos lasketaan devausajassa, hatusta heittäen, tarinaan on käytetty 20%, hiekkalaatikkoon 80%. :rolleyes:

Elämä voi olla suora viiva tai vuoristorata...

Jotain rajaa tohon mehusteluun. Kyllä minä ennemmin tässä vaiheessa luotan puolueettomiin peliarvostelijoihin kuin peliä jeesuksen toisena ja kolmantena tulemisena sokeassa kiima/raivossa puolustavaan uberfaniin.

Odotan hyvää peliä, mutta kun tarina on nähty en usko, että monikaan jaksaa peliin laittaa jotain 80:stä ylöspäin tuntia( tuo 80 tuli siitä sinun 20% tarina 80%hiekkalaatikko höpötyksestä).
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Sinällään itseä vähän harmittaa että ton good / evil systeemin pystyy vääntämään mihin suuntaan tahansa kun lahjoittaa vaan rahaa jompaan kumpaan tempeliin.

Minä sanoisin että aika pettymys sinällää toi hyvis / pahis homma, eihän tossa ole mitään iloa jos "teot" ovat noin HELPOSTI kumottavissa. Nakkaa vaan pari säkkiä rahaa ja voila olen taas hyvis. Kaikki edut tänne vaan, teen mitä tahon ja olen silti hyvis.

No onhan se tietysti ihan jännää miten hahmo muuttuu ja ihmiset reagoivat mutta ei mitään mullistavaa luvassa... Tähänkö se hieno ero sitten jäikin pahiksen ja hyviksen välillä?

Aikaisemmin puhuttiin jostain rosvoleireistä sun muista mutta... Pah ei kykene uskomaan enään ton pelin vakuuttavuuteen. Hyvä roolipeli luvassa, eipäs siinä mitään. Innolla odotan tietysti peliä että pääsen pelaamaan mutta karsia raakasti vain näitä hehkutuksia.

Mutta todella hyvin sanoi Dr Evil tuossa aijemmin tuosta hirveestä hehkuttamisesta ja siitä jauhamisesta miten mahtava pelistä tulee vaikka kuka sanoo mitä. Ja myös Hakkiz on oikeassa omasta mielestäni, pelkkä hiekkalaatikko ei toimi ja onhan tietysti Fablessa muutakin mutta jos se on 80% sitä "hiekkalaaria" niinku Bushi sanoo niin... :rolleyes:
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Jahas... mitäs jännää täältä nyt löytyy...

Dr Evil sanoi:
Jotain rajaa tohon mehusteluun. Kyllä minä ennemmin tässä vaiheessa luotan puolueettomiin peliarvostelijoihin kuin peliä jeesuksen toisena ja kolmantena tulemisena sokeassa kiima/raivossa puolustavaan uberfaniin.

Mehustelu... sigh... hohhoijaa. Luepa tarkemmin, mitä olen sanonut, onko yksikään asia ollut Fablea hypettävä - ei. Jos niin luulet, olet väärässä.

Uberfan - kyse ei ollu mistään fanista vaan Ben Talbotista... teidätkö edes kuka se on? Ja jos tarkoitit tuolla minua, jätän sen täysin omaan arvoonsa.

En yritä tuputtaa mitään muuta kun sitä, että arvostelut ovat kuin sormi, joka osoittaa kuuhun. Älkää pitäkö sormea kuuna.

Dr Evil sanoi:
Odotan hyvää peliä, mutta kun tarina on nähty en usko, että monikaan jaksaa peliin laittaa jotain 80:stä ylöspäin tuntia( tuo 80 tuli siitä sinun 20% tarina 80%hiekkalaatikko höpötyksestä).

Puhuin devausajasta, en pelimäärästä. Kaksi täysin eri asiaa. Ja mitä tulee siihen 80 tuntiin... se on täysin sinusta kiinni, en mä välitä kuinka kauan sinä tai kukaan muu sitä pelaa, mutta sen takaan, että tekeminen ei koskaan lopu kesken, olettaen, että AI on tehty on niinkuin pitäisi.

Mikä on AI:n ja skriptauksen ero? :)

nallet sanoi:
Sinällään itseä vähän harmittaa että ton good / evil systeemin pystyy vääntämään mihin suuntaan tahansa kun lahjoittaa vaan rahaa jompaan kumpaan tempeliin.

Minä sanoisin että aika pettymys sinällää toi hyvis / pahis homma, eihän tossa ole mitään iloa jos "teot" ovat noin HELPOSTI kumottavissa. Nakkaa vaan pari säkkiä rahaa ja voila olen taas hyvis. Kaikki edut tänne vaan, teen mitä tahon ja olen silti hyvis.

Kyse on valinnasta, mitä vikaa siinä on? Onhan se tottakai halpa keino, mutta mitä väliä sillä on jos se mahdollisuus on olemassa?

nallet sanoi:
No onhan se tietysti ihan jännää miten hahmo muuttuu ja ihmiset reagoivat mutta ei mitään mullistavaa luvassa... Tähänkö se hieno ero sitten jäikin pahiksen ja hyviksen välillä?

Luepa lisää tekstiä. Saatat oppia jotain. ;)

nallet sanoi:
Aikaisemmin puhuttiin jostain rosvoleireistä sun muista mutta... Pah ei kykene uskomaan enään ton pelin vakuuttavuuteen. Hyvä roolipeli luvassa, eipäs siinä mitään. Innolla odotan tietysti peliä että pääsen pelaamaan mutta karsia raakasti vain näitä hehkutuksia.

Ootteko koskaan huomannu hype kulkee kumpaankiin suuntaan. Kuitenkin se rosvoleiri on mukana pelissä, kyllä, ei ollu vanhaa juttua.

nallet sanoi:
Mutta todella hyvin sanoi Dr Evil tuossa aijemmin tuosta hirveestä hehkuttamisesta ja siitä jauhamisesta miten mahtava pelistä tulee vaikka kuka sanoo mitä. Ja myös Hakkiz on oikeassa omasta mielestäni, pelkkä hiekkalaatikko ei toimi ja onhan tietysti Fablessa muutakin mutta jos se on 80% sitä "hiekkalaaria" niinku Bushi sanoo niin...

80% hiekkalaatikko - oli heitto - ja edelleen en puhunut siitä paljonko sitä on vaan siitä kuinka kauan sen tekemiseen meni.

Suurin osa teistä on vielä kiinni perinteisissä ropeissa... ja se näkyy... olisiko aika jättää ne taakse, saattasitte jopa tykätäkin tästä pelistä, muuten saattaa jäädä kokemus turhan laihaksi.

Yksi sana selittää kaiken - Lionhead.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
En yritä tuputtaa mitään muuta kun sitä, että arvostelut ovat kuin sormi, joka osoittaa kuuhun. Älkää pitäkö sormea kuuna.

Suurin osa teistä on vielä kiinni perinteisissä ropeissa... ja se näkyy... olisiko aika jättää ne taakse, saattasitte jopa tykätäkin tästä pelistä, muuten saattaa jäädä kokemus turhan laihaksi.

Yksi sana selittää kaiken - Lionhead.

Äijä kuulostaa ihan verkostomarkkinointimieheltä/saarnaajalta!. Kyllä sinunkin kannattaisi odottaa, että peli ilmestyy ennenkuin julistat evankeliumiasi. (enpä ole aikaisemmin nähnyt hypen uppoavan näin tehokkaasti :rolleyes: )
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Äijä kuulostaa ihan verkostomarkkinointimieheltä/saarnaajalta!. Kyllä sinunkin kannattaisi odottaa, että peli ilmestyy ennenkuin julistat evankeliumiasi. (enpä ole aikaisemmin nähnyt hypen uppoavan näin tehokkaasti :rolleyes: )

selvasti samaa hype hysteriaa kun black & whitessa :)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Eiköhän se ole näin että Bushi vähä liikaa lietsoo tuota Fablen mahtavuutta. :p Edelleen samaa mieltä Dr Evilin kanssa Bushin lietsonnasta...

Ja sen verran perinteisimmistä roolipeleistä, eipä nuita tule pelattua. Itse olen enemmän nuihin kuiviin ja laihoihin putkiseikkailuihin japsi"ropeihin" vääntäytyvä ihminen.



Mutta tämä Evil/Good systeemi kuitenkin pissii AIKA tehokkaasti. Vaikutukset tuntuu jäävän melko vähään ja se että systeemiä pystyy raiskaamaan nuilla temppeleillä tuntuu erittäin ärsyttävältä. En pidä vain siitä.

Kyllä olisin halunnut että jos saastutat itsesi pahuudella ihan katkeruuteen asti ja tietyn pisteen kun olisi ylittänyt niin ei pystyisi enään palaamaan täysin hyväksi, jotku ihmiset muistaisivat pahat tekosi ja eivät uskoisi hyvyyteesi etc. Muitakin juttuja tietysti pystyisi nopeasti kehittämään mutta en viitsi alkaa luettelemaan niitä tässä. Eihän se ole edes pointtina vaan se että en pidä siitä miten Evil/Good systeemiä voi raiskata turhan helposti. Ei väliä sinällään mitään teet, käväiset temppelissä, muutama lantti kolehtiin ja voila olet taas hyvä. Eihän tässä ole mitään järkeä. Tyhmää sanon minä. Joillakin asioilla pitäisi olla vain seurauksia mitä olisi melkein mahdoton perua. Kuten jo sanoin, hiton tyhmää... Mitä väliä sillä on? No sitä mahdollisuutta vaan ei saisi omasta mielestäni olla. Temppeleistä pitäisi poistaa tämä näin vahva good/evil systeemin halpa säätäminen. Ehkä tietysti pientä vaikutusta voisi olla, mutta ei niin suurta että sillä olisi täysin suuntaa vaihtava vaikutus kunhan iskee vain rahaa tarpeeksi tiskiin.

Vaikkei pelissä nyt kuitenkaan ole mikään maailmaa mullistava tuo good/evil systeemi (harmi...), niin eiköhän peli tarjoa kuitenkin mielenkiintoista pelattavaa. Tai no ainakin minua kiinnostavaa pelattavaa kun lueskelin arvosteluja pelistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Äijä kuulostaa ihan verkostomarkkinointimieheltä/saarnaajalta!. Kyllä sinunkin kannattaisi odottaa, että peli ilmestyy ennenkuin julistat evankeliumiasi. (enpä ole aikaisemmin nähnyt hypen uppoavan näin tehokkaasti :rolleyes: )

Sigh... Musta tuntuu ihan siltä, että puhuisin seinälle, mitään mitä sanon ei mene perille asti, ei missään muodossa. Miksi tämän pitää aina mennä näin? :confused:

Toi Lionhead kommentti meni selvästi täysin kuuroille korville ja se mihin se viittasi, sillä ei ole mitään varsinaista tekemistä Fablen kanssa vaan sen kanssa miksi Fable on sellainen kuin se on, sekä hyvässä, että pahassa. Kyse on siitä onko samaa mieltä Lionheadin kanssa siitä miten pelejä tehdään ja mitä niissä pitää olla ja miten.

Ja tosta viimeisestä kommentista... samaa voisin sanoa sinusta, vain toiseen suuntaan.

nallet sanoi:
Ja sen verran perinteisimmistä roolipeleistä, eipä nuita tule pelattua. Itse olen enemmän nuihin kuiviin ja laihoihin putkiseikkailuihin japsi"ropeihin" vääntäytyvä ihminen.

Tarkoitin myös näitä. Itse edes pidä useimmista länsimaisista ropeista.

nallet sanoi:
Mutta tämä Evil/Good systeemi kuitenkin pissii AIKA tehokkaasti. Vaikutukset tuntuu jäävän melko vähään ja se että systeemiä pystyy raiskaamaan nuilla temppeleillä tuntuu erittäin ärsyttävältä. En pidä vain siitä.

Mitä väliä sillä on, jos sellainen mahdollisuus on? Johtuuko se siitä, että kun on mahdollisuus, niin sitä pitää käyttää? Nykyään peleissä alkaa olla jo kaksi tasoa, fyysinen ja henkinen... ja se tulee lisääntymään tulevaisuudessa.

Mutta olet oikeassa tuosta raiskaamisesta, miltä se sinusta tuntuu? :) Ärsyttävältä? Niin, ehkä sen pitää olla niin. Toivottavasti ymmärsit. Miten devaaja sen näkee?

nallet sanoi:
Eiköhän se ole näin että Bushi vähä liikaa lietsoo tuota Fablen mahtavuutta

Mihin kommenttiin tämä viittasi? Dr Evil kommentoi puolestaan minun filosofiaani, ei sitä mitä pelistä ajattelen.

frozen9999 sanoi:
selvasti samaa hype hysteriaa kun black & whitessa

Hysteriaa... voi voi... ette te tiedä millä tavalla minä tätä peliä odotan ja miksi ja mitä minä siitä pelinä ajattelen. Te ootte nähneet siitä vaan pienen, pienen osan. En pysty selittämään miksi kyseellä ei ole hype, mutta sanottakoon, että se johtuu lähinnä työstäni ja koulutuksestani, se antaa hieman... toisenlaisen näkökulman.

Jostain syystä te ette näe kuin sen, kun minä sanon jotain joka puolustaa Fablea, niin se on automaattisesta tätä kaikkivoipaista hypeä. Menkääpä hieman syvemmälle. Sieltä saattaa löytyä jotain muutakin. Se miksi tämän teen johtuu siitä mitä ajattelen ihmisistä ja kayttäytymisestä, tekisin saman minkä tahansa muun pelin kanssa, jos koen että se on sen arvoinen.

Miksi muuten sanoit b&w, etkä esimerkiksi Halo2 tai KotOR?

Minä osaan vaihtaa tien puolelta toiselle, entä te?

Haluatteko, että annan vähän hypeä tässä on teille hypeä!

Gradius @ B5 sanoi:
Game Stars Live was a new event held at the London Excel centre from Sept 1-5 (last day today so still time for you Brits to get there and play Fable).
It was a good event, and I totally enjoyed my 3 days there manning the Fable pods.
Not once was a pod left alone, and many people were engrossed.
I received a lot of feedback, and listened to passing comments, and the response was extremely positive.
We even had Warren Spector...yes, of System Shock and Deus Ex fame rubbing his hands and saying how much he wanted to play the game.
Other incidents? How about the producer of Final Fantasy nodding his head approvingly and watching the game for a good while?
Or a member of a rival studio saying "I thought they said the graphics had been downgraded?"

Funniest thing for me at the show though was when Jeff tried to incite a scrap between Master Chief and the Stormtroopers who were patrolling around.
"Did you hear what he called your mother?" he screamed at a perplexed Master Chief, while pointing accsingly at a baffled Stormtrooper.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
En pysty selittämään miksi kyseellä ei ole hype, mutta sanottakoon, että se johtuu lähinnä työstäni ja koulutuksestani, se antaa hieman... toisenlaisen näkökulman.

Kerroppa hieman tuosta koulutuksestasi ja työstäsi, ja perustele miksi se antaa toisen näkökulman. Ehkä pitää sitten itsekin pyrkiä samalle alalle, että saa Lionheadin peleistä kaiken irti ja opin "kävelemään tien yli". Tilanne on se että itse odotan Fablen olevan joku 85-92p peli eli erittäin hyvä, mutta jutuista päätellen sinä odotat tai oikeastaan tiedät (vaikket olekaan pelannut) sen olevan jotain 120-130p peli.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Black&White nyt oli täyttä paskaa, itse peli oli unohtunut jonnekkin takavasemmalle. Aikansa sitä elikkoa jaksoi kiusia jonka jälkeen käteen ei jäänyt yhtään mitään. Toivon ettei Fablen kohdalla käy näin, mutta jos käy niin voinpahan sanoa ettei tullut yllätyksenä.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Kerroppa hieman tuosta koulutuksestasi ja työstäsi, ja perustele miksi se antaa toisen näkökulman. Ehkä pitää sitten itsekin pyrkiä samalle alalle, että saa Lionheadin peleistä kaiken irti ja opin "kävelemään tien yli". Tilanne on se että itse odotan Fablen olevan joku 85-92p peli eli erittäin hyvä, mutta jutuista päätellen sinä odotat tai oikeastaan tiedät (vaikket olekaan pelannut) sen olevan jotain 120-130p peli.

Noniin nyt päästiin eteenpäin... :D

Selitä mitä tarkoittaa tuon "tien yli käveleminen".

Koulutus("tästä sen näkee");

Tuo numero juttu oli hyvä veto... jossain 90-99 välimaastossa, yhdenkään pelin ei kuulu sataa saada. Toisaalta jos arvostellaan peli siten kuinka hyvin se täyttää sen mikä alunperin oli idea, niin silloin Fable menee 75-90 välimaastoon. Ja edelleen, en ollenkaan ajattele, että IGN tai TXB arvostelut olisivat huonoja, hyviä arvosanojahan ne ovat, kyse on lähinnä siitä miten he asiansa sanoivat ja miksi.

horna sanoi:
Black&White nyt oli täyttä paskaa, itse peli oli unohtunut jonnekkin takavasemmalle. Aikansa sitä elikkoa jaksoi kiusia jonka jälkeen käteen ei jäänyt yhtään mitään. Toivon ettei Fablen kohdalla käy näin, mutta jos käy niin voinpahan sanoa ettei tullut yllätyksenä.

B&W:n ongelma oli siinä, että ihmisten oli vaikea käyttää hyväkseen sitä miten se Creature toimi, jos siihen ei käyttänyt tuhottomasti aikaa ja vaivaa. Mutta ne jotka sen tosiaan tekivät saivat aikaan aivan uskomattomia joskin idioottimaisia asioita. Samaa voitte odottaa Fablelta.

B&W oli todella hyvin tehty, yksi parhaista devaajien taidonnäytteistä koskaan. Pelinä se jäi vähän puolitiehen.

Fable on periaatteessa B&W:n muunnelma, tai seuraava permutaatio, ei mitään muuta. Se ei ole täydellinen, se ei ole jotain maagista jota pelataan seuraavat 100 vuotta, vaan vain seuraava taso. Se on hyvä, tiedän sen omalta kohdaltani, koska se toteuttaa suuren osan niistä mietteistä miten asiat olisi voinut tehdä joita minulle on tullut kun näitä ropeja on hakannut.

Fable on seuraava vaihe ropejen evoluutiossa, näissä peleissä on usein virheitä johtuen siitä, että devaajat joutuvat keksimään kaiken itse, mutta sille ei voi mitään. Siihen on totuttava.

Selvensikö tämä yhtään?
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Heheh, Joo. Siis itse en tule käyttämään tuota temppelien evil/good systeemiä (siis vaihda omaa olemustani sillä esim. hyvästä täysin pahaksi). Mutta hieman se tahtoo silti pelinautintoa nakertaa kun tämmöinen "tyhmyys" (tietysti vain minun mielestäni tyhmyys :p) on päästetty peliin. Tietysti odotan että sieltä temppeleistä saa revittyä paljon muutakin iloa, skillejä ym ym. En tiedä. Katsotaan. Mutta tämä kyseinen aligmentin muutos kyllä jää tekemättä... :)

Nuista pisteistä kun tuossa puhuttiin niin jos nyt näin voisi sanoa että arvostelujen perusteella ja peliin liittyvien tietojen perusteella minä odotan tai antaisin pelille arvosanaksi 90 / 100. Erittäin hyvältä vaikuttaa. Hieman vaan tahtoo sieppoa tuo erhm.. raiskaus ^_^

Ei kait siinä muuta, enköhän mä ole kitissyt kaiken haluamani jo.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Itsekin odotan Fablelta todella, todella paljon, mutta jotain rajaa tuohon ennakkohehkutukseen!
Harvoin törmää ketjuun, jossa joku (saatte ihan itse päätellä ketä tarkoitan :D) näin sokeasti hehkuttaa ja puollustelee peliä jota ei ole edes ikinä nähnyt saati pelannut tunteja. Tuntuu, että kyseinen henkilö pitäisi Fablen puolen tunnin välein kaatumistakin nerokkaana "ominaisuutena", jos se sellaista sattuisi tekemään.

Ja mitä tulee siihen "hyvyyden takaisinostamiseen", niin onhan se typerää ja ei ainakaan nosta pisteitä minun kirjoissani, mutta ilmeisesti olen väärässä ja tämäkin on suorastaan nerokasta ominaisuus, koska se Fablessa on!

Älä ota itseesi, mutta palaa nyt toki maan pinnalle! :)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
Selitä mitä tarkoittaa tuon "tien yli käveleminen".

Bushi sanoi:
Minä osaan vaihtaa tien puolelta toiselle, entä te?

Tuollainen pikku sanaleikki vain kun mielestäni sinulta on tullut turhan ylimielisiä kommentteja.

Jeps kohtahan tuota pääsee pelailemaan, niin sitten nähdään.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

puhveli sanoi:
Itsekin odotan Fablelta todella, todella paljon, mutta jotain rajaa tuohon ennakkohehkutukseen!
Harvoin törmää ketjuun, jossa joku (saatte ihan itse päätellä ketä tarkoitan :D) näin sokeasti hehkuttaa ja puollustelee peliä jota ei ole edes ikinä nähnyt saati pelannut tunteja. Tuntuu, että kyseinen henkilö pitäisi Fablen puolen tunnin välein kaatumistakin nerokkaana "ominaisuutena", jos se sellaista sattuisi tekemään.

Älä ota itseesi, mutta palaa nyt toki maan pinnalle! :)

Harvoin törmää ketjuun... et oo tainnu paljon foorumeita lukea?

Nähnyt peliä... onhan sitä tullu kateltua videolta kun ihmiset sitä pelaa, eikö se jo riitä kertomaan pidänkö pelistä vai ei, jos luulet että ei, niin mä en voi sille mitään. En mä voi muuttaa sun käsitystäs siitä minä pelistä ajattelen, mutta kuuluuko se edes sinulle?

Palaa maan pinnalle... selittäkääpä nyt tyhmälle miksi en olisi maan pinnalla?
Siis siksikö, että en sano pelistä pahaa ja valita joka asiasta? Vai siksikö, että puolustan pelin "huonoja" ominaisuuksia? Ei se sitä tarkoita, että en olisi maan pinnalla. Se miksi en sitä tee, johtuu siitä että negatiivisista asioista kitiseminen on täysin turhaa, varsinkin koska minkäänlaista vaikuttamisen mahdollisuutta ei täällä edes ole. Se on muualla. Ja joku kitisee jostain, niin yritän tottakai saada hänet ymmärtämään asiat toiselta kantilta - miksi asiat ovat niinkuin ovat. Asiat eivät koskaan ole niin yksinkertaisia, että feature on joko hyvä tai huono, eikä mitään muuta. Täytyy muistaa kenelle se on tehty ja mitä varten.

Jos te pystytte minulle selittämään, että jollain tavalla se mitä olen sanonut ei ole totta, uskon sen ja muutan ajatusmaailmaa sen mukaan, jos se totuus on parempi.

Ja ihan vaan tiedoksi, olen samaa mieltä asioista joista valitatte, suurimmalti osin. En vain näytä sitä, enkä välitä siitä. Se saattaa tietysti hämätä koska ihmisen äänensavyä tai puhetyyliä ei tekstistä suoraan pysty lukemaan.

Älä ota itseesi? Miten voin olla ottamatta, jos puhut minulle henkilökohtaisesti?

Dr Evil sanoi:
Tuollainen pikku sanaleikki vain kun mielestäni sinulta on tullut turhan ylimielisiä kommentteja.

Se ei ole sanaleikki, sitä voisi joku kutsua zeniksi.

Jos se mitä sanon tuntuu jotenkin "ylimieliseltä", se johtuu siitä koska en koe, että ymmärrätte minua. Täytyy pyrkiä siihen, että ymmärrys saadaan aikaan, eikä se onnistu vääntämällä asioita rautalangasta tai selittämällä niitä sataan kertaan, joutuisin kuitenkin lopulta selittämään sen jokaiselle eri tavalla. "Sanaleikeillä" se onnistuu paljon helpommin ja sillä, että provosoin teidät sanomaan jotakin.

Voisin tottakai olla hiljaa mutta sitten kukaan ei opi mitään. En minä, ettekä te.

nallet sanoi:
Heheh, Joo. Siis itse en tule käyttämään tuota temppelien evil/good systeemiä (siis vaihda omaa olemustani sillä esim. hyvästä täysin pahaksi). Mutta hieman se tahtoo silti pelinautintoa nakertaa kun tämmöinen "tyhmyys" (tietysti vain minun mielestäni tyhmyys ) on päästetty peliin.

Niin... tämä on yksi devaajien ratkaisuista, aivan kuten se, että tarina ei muutu riippuen siitä oletko hyvä tai paha muuta kun lopussa. Sen kanssa täytyy elää... ei sitä voi muuttaa, joten minusta siitä on turha edes puhua. :) Sanottakoon vielä ennen kuin taas tulee satikutia, niin en minäkään siitä pidä, mutta ymmärrän sen miksi se sinne laitettiin ja siksi sanon mitä sanon.

nallet sanoi:
Tietysti odotan että sieltä temppeleistä saa revittyä paljon muutakin iloa, skillejä ym ym. En tiedä. Katsotaan. Mutta tämä kyseinen aligmentin muutos kyllä jää tekemättä...

Simon says... no?

Kuppi on puoliksi täynnä...
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Mukava lukea pelistä arvosteluja ja ihan mukavalta peli vaikuttaa, vaikkei selvästikään ihan siltä, mitä suurissa puheissa luvattiin. (yllätys yllätys!) Silti, mitä, jos odotettaisiin että peli ehtii tännekin asti ennen kuin kommentoidaan kuinka oikeaan arvostelijat ovat osuneet? Kaiken maailman "vain ohjelmoija voi tietää sen" ja zen-jutut menevät vain komediaksi.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
Jos se mitä sanon tuntuu jotenkin "ylimieliseltä", se johtuu siitä koska en koe, että ymmärrätte minua. Täytyy pyrkiä siihen, että ymmärrys saadaan aikaan, eikä se onnistu vääntämällä asioita rautalangasta tai selittämällä niitä sataan kertaan, joutuisin kuitenkin lopulta selittämään sen jokaiselle eri tavalla. "Sanaleikeillä" se onnistuu paljon helpommin ja sillä, että provosoin teidät sanomaan jotakin.

Voisin tottakai olla hiljaa mutta sitten kukaan ei opi mitään. En minä, ettekä te.

Kyse ei ole siitä ettenkö ymmärtäisi sinua vaan siitä että jauhat paksua paskaa. Ehkä jos olisit hiljaa saattaisit itse oppia jotain. Mikä helvetin mastermind luulet olevasi?. Kaveri jauhaa vuosisadan scheissea ja kehtaa vielä leikkiä opettajaa. Surkeaa ja heikkoa.

Edit: on se kieltämättä hauskaakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Kyse ei ole siitä ettenkö ymmärtäisi sinua vaan siitä että jauhat paksua paskaa. Ehkä jos olisit hiljaa saattaisit itse oppia jotain. Mikä helvetin mastermind luulet olevasi?. Kaveri jauhaa vuosisadan scheissea ja kehtaa vielä leikkiä opettajaa. Surkeaa ja heikkoa.

Edit: On se kieltämättä kyllä hauskaakin

Meh... tätä ei sillä tavalla voi sanoa kun haluaisin sen sanoa... Kaikki vastaukset mitä olen tähän mennessä saanut menee ohi siitä mitä tarkoitan. Siksi ajattelen, että ette ymmärrä. Mistä ihmeestä tämä "mastermind" kommentti tulee - luulen siis kyllä tietäväni, mutta silloin olet väärässä. Kuten aiemmin sanoin, puheensävyä on vaikea lukea, ilmeisesti se mitä olen sanonut menee sisään eri tavalla kuin haluan, mutta sitä en pysty muuttamaan. :)

Mistä scheissestä oli kyse? Voisitko tarkentaa, jotta voisin oppia, koska kaiken mitä sanon paskaksi luokitteleminen on vain liian yleistä.

hex sanoi:
Kaiken maailman "vain ohjelmoija voi tietää sen" ja zen-jutut menevät vain komediaksi.

Tuota en missään nimessä tarkoittanut, suurin osa noista zen-kommenteista viittaa siihen mitä meikäläisen mielipiteistä sanottiin, eikä pelistä. Käytän näitä zen-juttuja siksi, koska se helpottaa asioiden selittämistä. Ja toi ohjelmoija juttu viittasi siihen, että se todellakin antaa hieman erilaisen näkökulman, mutta se on paljon tylsempi... asioita tuppaa ajattelemaan eri suunnalta, jolloin kuvio on hieman erilainen. Sillä kommentilla tarkoitin omaa mielipidettäni. Usealla muulla on samanlainen.

Miten tämä kaiken kiteyttäisi tavalla, jota en ole jo yrittänyt... hmm... ja kuulostamatta siltä, että yrittäisin opettaa teille jotakin... :confused: mutta voiko sitä edes niin sanoa, jos yritän saada teitä näkemään asiat niinkuin minä ne näen, jotta päästäisiin ylipäänsä samalle sivulle? Se, että muuttuko mielipide on täysin merkityksetöntä, en minä lopulta välitä siitä ymmärrättekö te minua vai ette, tai mitä te Fablesta (on-topic) ajattelette. Homma toimii samalla tavalla tietysti toisinpäin, tottakai. Ei se muuta mitään. Ideana on se, että päästäisiin samalle sivulle, jolloin asioista puhuminen käy helpommin... muuten se olisi kuin kaksi ihmistä puhuu keskenään mutta eri kielillä jossa on samankaltaisia sanoja.

Jos tuntuu, että puhun täyttä puuta heinää niin lukekaa se pariin kertaan ajatuksen kanssa, koska niin minäkin teen. :D
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Aika kova juttu se ohjelmoijan koulutus, jos pystyy ilman pelin pelaamista toteamaan "The Best RPG of All Time" yms. ja olemaan ärsyttävä besserwisser. Odota nyt ihmeessä, että peli ilmestyy! Tätä fani-rataa kun jatkat, ei kukaan anna mitään painoarvoa kommenteillesi edes pelin ilmestyttyä.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Bushi sanoi:
Niin... tämä on yksi devaajien ratkaisuista, aivan kuten se, että tarina ei muutu riippuen siitä oletko hyvä tai paha muuta kun lopussa. Sen kanssa täytyy elää... ei sitä voi muuttaa, joten minusta siitä on turha edes puhua. :) Sanottakoon vielä ennen kuin taas tulee satikutia, niin en minäkään siitä pidä, mutta ymmärrän sen miksi se sinne laitettiin ja siksi sanon mitä sanon.

Minusta tämä ei nyt ole ymmärtämisestä kiinni. Toki jotkut varmaan haluavat kääntää takkinsa pelin jossain vaiheessa, ja silloin tämä "osta itsellesi ego" -ominaisuus tulee tarpeeseen. Mutta kuten todettua, muutoksen ei tarvitsisi olla niin mustavalkoinen. Minusta (korostaen minusta) olisi eri hienoa, jos Fablessa voisi itse rakentaa oman egonsa, joka olisi sen verran luja, että sitä ei NPC-hahmojen "mielissä" muutettaisi ihan hetkessä. Näin valintoja joutuisi puntaroimaan paljon tarkemmin. Tarina voisi olla kuin iso verkko, jonka solmukohdissa valinnat ohjaisivat tarinan kulkua tiettyyn suuntaan. Minä en panisi tätä pahakseni. Se olisi hauskempaa kuin oman kodin perustaminen, piereskeleminen naisseurassa, ulkona juokseminen ilkosillaan tai naapurin kanojen potkiminen. Se myös lisäisi dramaattisesti pelin elinikää, koska jokainen valinta sulkisi pois jotain oleellista. Näin peli olisi lähes pakko pelata ainakin toistamiseen. Ei hyvää uudelleenpeluuarvoa millään pikku rihkamalla saavuteta.

Keskustelualueillahan on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä, eikö? Onko sillä mitään väliä, voinko minä vaikuttaa siihen, millainen Fable on? Ei. Mutta minä voin vaihtaa mielipiteitäni pelistä muiden kanssa. Ja sillä on minulle arvoa. On hauska lukea, mitä muut pitävät tuotoksesta ja mahdollisesti mukailla toisen mielipidettä tai esittää vasta-argumentteja. Olisi jotenkin typerää, jos pelin huonoja ominaisuuksia ei toisi esiin. Peleistä pitäisi puhua kokonaisvaltaisesti hyvine ja huonoine puolineen, koska ne molemmat määrittelevät pelikokemuksen. Pelissä voi olla jokin aivan mahtava ominaisuus, mutta kymmenen yhtä merkittävää puutetta. Olisiko se sitten loistava peli? Monipuoliset kommentit auttavat vähän myös peliä hankkivia arvioimaan, onko pelissä jotain sellaista, minkä takia se olisi ehdottomasti saatava vai onko siinä jotain, mitä peleissä ei voi sietää.
 
Ylös Bottom