Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Viper7: joo, mutta ei tuo minun pelihahmo tuollaista tiennyt kun oli juuri päässyt vaultista pihalle! (ja oli sillä muitakin syitä, noista tuo oli vain yksi). Edit: siis varmuuden vuoksi korostetaan, tuo kirjoittamani teksti oli hahmoni, ei minun ajatuksia.

Karpaasi: ei tullut kukaan kyllä auttamaan sitä tuossa. Tuntuu, että NPC:t reagoi aika randomisti eri tapahtumiin, kun välillä kaikki käy päälle jos vaikka vahingossa avaa jonkin väärän oven ja välillä eivät välitä vaikka posauttelisi miinoja vieressä.

Mikäs tuo leveliraja muuten on? 99?

20

omasta mielestä ihan hyvä tuo leveliraja.. tällä hetkellä lvl 13 eikä mutiaiset aiheuta juurikaan päänvaivaa, deathclawt ehkä hitusen :D mutta jos noita perkkejä pystyisi keräilemään loputtomiin niin aika typeräksi menisi pelailu. Tällä systeemillä on pakko tehdä tärkeitä valintoja, mitä perkkejä itselleen haluaa..

Miten pääsen sinne Lentotukialukselle 'Rivet Cityssä'. Olen palloilut jo liian monta tuntia siellä, enkä löydä kuin yhden tyypin joka kerjää vettä.

20

omasta mielestä ihan hyvä tuo leveliraja.. tällä hetkellä lvl 13 eikä mutiaiset aiheuta juurikaan päänvaivaa, deathclawt ehkä hitusen :D mutta jos noita perkkejä pystyisi keräilemään loputtomiin niin aika typeräksi menisi pelailu. Tällä systeemillä on pakko tehdä tärkeitä valintoja, mitä perkkejä itselleen haluaa..

Kuulostaapa pieneltä kaikkien JRPG:eiden jälkeen :D
Mutta jos se nousee hitaasti niin ihan jees. Ja sinänsä hyvä asia, kun ei voi tehdä mitään superhahmoa kun perkkien kanssa pitää ilmeisesti olla tarkka.

Miten pääsen sinne Lentotukialukselle 'Rivet Cityssä'. Olen palloilut jo liian monta tuntia siellä, enkä löydä kuin yhden tyypin joka kerjää vettä.

Ai siis itse kaupunkiin vai sinne lahonneelle laivapuoliskolle? Kaupungin silta kääntyy kun puhut vettä kerjäävän hepun lähellä olevaan intercomiin. (Itsekkin tätä etsin ihan hiki hatussa) Laholle puoliskolle voi tiirikoida itsensä sisään (very hard 100 lockpick req.) tai sukeltamalla saumakohdasta sisään, siellä on ovi, joka ainakin sisäpuolelta aukesi kun laivaa tutkin.

Onpas nyt itsekkin tullut pelattua noin 3 tuntia tätä ja ihan hyvältä vaikuttaa. Suorastaan piristävän erilaiselta kuin Oblivion. Tuntuu että kaikki tavara mitä satut vaikka hylätystä koulusta löytämään, on hyödyllistä jos olet tarpeeksi hyvä tietyssä skillissä.. Ja parastahan on se hahmon customoiminen :)

Mielestäni tämä on paremmin tehty kuin Oblussa jossa tavara tuntui olevan vasta hyödyllisempää silloin kun olit korkealla tasolla. Ja silloin taas vihut olivat yhtä kovia.. Elikkäs kiitos Bethesda kun saitte tähän toimivan level up systeemin josta on oikeasti hyötyä.

Paljon kaikkea on tapahtunut mutta en jaksa kertoilla. Takaisin pelaamaan => :)

Mikä tää tenpenny tower oikeen o kun kaikki puhuu siitä meinaa en oo itte ainakaa sitä löytänyt??

Noniin, pääsinpä itsekin pelin pariin. Kerkesin pelaamaan vain vähän aikaa sen jälkeen kun olin karannut Vault 101:stä. Tähän asti vaikuttaa ihan hyvältä peliltä. Pitää pelata myöhemmin lisää...

MR Burke tehtävä
Itse tein kaikki tehtävät tuolta jonka jälkeen menin Tenpenny torniin ihailemaan hienoa räjähdystä. Ei tuo yhden kaupungin menetys niin paljoa kirpaise, sillä tarvikkeita voi ostaa varmaan jo 3:sta eri kaupungista ja tähän vielä parista kerää "esinettä b" ja vaihdamme ne rahaan tai stimpackeihin NPC:t korvaavat hienosti yhden pienen kaupungin palvelut.

Oman sviitin saisi vaihtoehtoisesti Tenpenny tornin huipulta mikäli tuon kaupungin possauttaa.
Näköala parvekkeelta on mitä mieluisin.

Tuumasin Burkelle että ei onnaa. Noh, kävinpä sitten paikan "sheriffille" kielimässä ja tuumasi että mennäänpä jätkä ottaan kii. Eipä siinä hyvin käynnyt kaverille, sai kuulan kalloonsa ja mulle jäi hommaksi teurastaa MR Burke :D
Tämän jälkeen oli sitten hit squad lähetetty perään, tai saattoi olla myös hyvästä karmasta kiinni.

Tuumasin Burkelle että ei onnaa. Noh, kävinpä sitten paikan "sheriffille" kielimässä ja tuumasi että mennäänpä jätkä ottaan kii. Eipä siinä hyvin käynnyt kaverille, sai kuulan kalloonsa ja mulle jäi hommaksi teurastaa MR Burke :D
Tämän jälkeen oli sitten hit squad lähetetty perään, tai saattoi olla myös hyvästä karmasta kiinni.

mitään pyhimyksiä ei tueta :D

Eikä Burkelle noin saa tehdä, asia äijä kuten lechacle Oblivionissakin :|
itseasiassa aivan sama ääninäytteliä ja identtinen puhetyyli.(Oblivionissa käytettiin vain rajoitettua määrää ääninäyttelijöitä joten puhetyyleillä saatiin hieman eroavaisuutta hahmoihin)

Mutta joo, toiset valitsevat romuista rakennetun talon ydinpommin ympärille perustetussa kaupungissa ja toiset elinikäisen sviitin viidentähden hotellin parhaimmissa huoneissa henkeäsalpaavalla näköalalla sekä kymmenillä turvamiehillä :D

spoileri liittyy edelleen pommin purku vai räjäytys tehtävään joten ei mikään hirveä spoileri peliä jo vähän pelanneille.

Ai siis itse kaupunkiin vai sinne lahonneelle laivapuoliskolle? Kaupungin silta kääntyy kun puhut vettä kerjäävän hepun lähellä olevaan intercomiin. (Itsekkin tätä etsin ihan hiki hatussa) Laholle puoliskolle voi tiirikoida itsensä sisään (very hard 100 lockpick req.) tai sukeltamalla saumakohdasta sisään, siellä on ovi, joka ainakin sisäpuolelta aukesi kun laivaa tutkin.

No niinpä tietenkin. Olen tuossakin käynyt sen 100 kertaa ja puusilmäni eivät ole sitä havainneet. Kiitos avusta!

Nyt kaikilla alustoilla peliä nähneenä pitää kommentoida PS3:n grafiikoista, että enpä juuri eroa itse nähnyt XO-versioon. PC-versiokaan ei kaikki asetukset tapissa näyttänyt merkittävästi konsoliversioita paremmalta. Ihan sama efekti omiin silmiin kuin suurimmassa osassa vastaavia kuten Bioshock, että lähinnä sahalaitaisuus ja "suttuisuus" (hipsuissa, koska Fallout 3:ssa tekstuurit on muutenkin pääosin suttuisia likaisuuden/värien takia) ei ole niin selvää.

Ruudunpäivityksestä voin sanoa aika vähän, mutta ainakin tuolla Rivet's Cityn Bow:ssa PS3-versio tökki hieman enemmän kuin XO-versio, mutta ei kauhean suuri ero ollut. Tähän asti PS3-versiossa vastaan on tullut yksi bugi, jossa ruutu vain jämähti paikoilleen ja mitään ei tapahtunut, mutta tätä on nähty muissakin versioissa. Mitä olisikaan Fallout ilman bugeja (veteraanit tietää... ;) )?

Kaiken kaikkiaan eräiden saittien skandaaliotsikot voinee minusta(kin) jättää omaan arvoonsa ja PS3-versio on ihan yhtä pelattava kuten XO-versiokin. PC-versio on kieltämättä jo selvästi houkuttelevampi ruudunpäivityksen ja mahdollisten modien ansiosta, jos on potkua koneessa ja jaksaa istua koneen äärellä.

Uusin bugi ilmeni mulle eilen illalla kun otin supermutantin vatsilla tähtäimeen ja painoin sitten x-nappia jotta valitsemani päätökset aktivoituisivat. No kappas, hahmoni näkyi vats-hidastuksessa kuolleena lattialla ja tähtäyksessä olleen supermutantin minigunin luotisuihku halkoi ilmaa aivan muualla. Hidastuksen loputtua hahmoni oli taas elossa, mutta kumpikaan, hahmoni eikä s-mutantti ei ollut saanut yhtään damagea. Tuo toistui niin kauan kunnes suljin plegen. Nyt aloitin edellisestä savesta ja ongelma oli Cromin kiitos poissa.

Kaiken kaikkiaan tämä on kuitenkin loistava peli jota huomaan ilta toisensa jälkeen pelaavani liian myöhään, oli sitten aamulla töihin meno eli ei. Ei siinä tuollaiset pikku bugit haittaa, varsinkaan kun eivät ole pysyvä haitta.

Itsellekkin tullut muutama bugi vastaan mm. kerran sivulle päin liikkuessani seinää vasten, menin sen läpi, en kokonaan, siinä oli jokin verho, eli ilmeisesti ikäänkuin liikuin sen verhon taakse vaikka melko bugiselle näytti.

Tämä tapahtui Megatonin saluunassa. Mutta tosiaan, bugeja luukunottamatta on iskenyt minuun kuin pommi Hirosimaan, vai miten se sanonta menikään :p

Perhana kun on odottavan aika pitkä. Ennakkotilasin pelin play.comista ja postiin oli lähtenyt 28. päivä (tosin sähköpostiin tuli ilmoitus 31. päivä joten tiedä kumpana se oikeasti lähti) eikä vieläkään ole näkynyt. :( Olisi pitänyt vain taipua maksamaan se 10 suomilisää ja hakea kaupasta ilmestymispäivänä..

Perhana kun on odottavan aika pitkä. Ennakkotilasin pelin play.comista ja postiin oli lähtenyt 28. päivä (tosin sähköpostiin tuli ilmoitus 31. päivä joten tiedä kumpana se oikeasti lähti) eikä vieläkään ole näkynyt. Olisi pitänyt vain taipua maksamaan se 10 suomilisää ja hakea kaupasta ilmestymispäivänä..

Sama. E-Villestä laitoin omani tilaukseen, kun n. 40:n hinta pisti houkuttamaan. Mutta nyt peli on ollut matkalla tännepäin jo viikon, eikä sitä vieläkään ole näkynyt. Enkä ole edes varma, millaiset kieliasetukset tilaamassani versiossa on, kun se on tulossa Hong Kongista asti, niin alkaa vähitellen mietityttään, että ehkä olisi sittenkin pitänyt hommata jostain kunnon peliliikkeestä kyseinen peli.

Ylös Bottom