Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

pelinä tämä on hyvä ja viihdyttävä, MUTTA falloutina... ei, ikävä kyllä. ei tästä vain mitenkään saa sellaista samaa fiilistä kuin esim. kakkosesta silloin ennen.

Aika kultaa muistot. Ihan sama millainen peli tämä uusi olisi ollut, niin lähes mahdotonta on täyttää kaikki vuosien odotukset, haavet ja pilvilinnat tms...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Aika kultaa muistot. Ihan sama millainen peli tämä uusi olisi ollut, niin lähes mahdotonta on täyttää kaikki vuosien odotukset, haavet ja pilvilinnat tms...

todellakin. itse en tätä odottanut kuin kuuta nousevaa, mutta oli lopulta pakko ostaa ja katsoa millainen tuotos tuli. jo ensimmaiset kuvat tästä uudesta (taisi olla 2001, jos oikein muistan) sai jo sellaisen tunteen, että paluuta vanhaan ei ole. pitää jättää tämä pölyttymään, jos joskus jaksaisi pelailla ihan vain pelinä. pitänee jatkaa ydinlaskeuma kikkailua kakkosen uudella päivityksellä. huoh.. oli se niin hienoa uppoutua 14-vuotiaana tuntikausiksi (pisin aika yhteen menoon 21h, muutamalla sauhutauolla tietenkin) synkkään tunnelmaan ja maailmaan.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Olipa pääjuoni tosiaankin lyhyt ja...
(VAIN LÄPI PELANEILLE!!)
...missä oli lopun vaikeus? joku iso eeppinen taistelu? mitä? Pari hassua ja paskaa enclave sotilasta, joilla ei ollu mitään mahiksia vaikka ois pelkällä assault riflellä menny memorialiin. Mikä ***** se ison robootin kanssa eteneminen oli? Otin ehkä kaks iskua koko setin aikana. Huhhuh. Todella tylsä loppu! Oisko ollu jotain toista keinoa kun itsensä uhraaminen? Mitä sillon olisi tapahtunut? Olisiko voinut vielä jatkaa pikku questejä. onneks löytyy save tota ennen. PETTYMYS. Kaiken lisäks olin ihan liian kova tossa vaiheessa. lvl 17 ja niin varpaista päähän aseistautunu, ettei mitään järkeä.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Olipa pääjuoni tosiaankin lyhyt ja...
(VAIN LÄPI PELANEILLE!!)
...missä oli lopun vaikeus? joku iso eeppinen taistelu? mitä? Pari hassua ja paskaa enclave sotilasta, joilla ei ollu mitään mahiksia vaikka ois pelkällä assault riflellä menny memorialiin. Mikä ***** se ison robootin kanssa eteneminen oli? Otin ehkä kaks iskua koko setin aikana. Huhhuh. Todella tylsä loppu! Oisko ollu jotain toista keinoa kun itsensä uhraaminen? Mitä sillon olisi tapahtunut? Olisiko voinut vielä jatkaa pikku questejä. onneks löytyy save tota ennen. PETTYMYS. Kaiken lisäks olin ihan liian kova tossa vaiheessa. lvl 17 ja niin varpaista päähän aseistautunu, ettei mitään järkeä.

Ilmeisesti siis vaikka et uhraudu lopussa ja selviät, niin peli loppuu siihen. Tosi on että loppu helppo jne. Vanhoille Fallout konkareille varmasti pettymys. Itse kylläkin tykkäsin, vaikka itsestäkin tuntui että main quest nopiasti ohi ja liian helppo.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Nyt kun PS3-version päivityksestä on kulunut jo jonkin aikaa, onko ihmisillä antaa kommenttia bugien ja pelinpysäyttäjien tilanteesta? Ts. toimiiko päivitysksen jälkeen selvästi paremmin, vai vieläkö tulee eteen tilanteita, joissa on vaan pakko ladata edellinen tallennus?

Kyselen tätä ihan sen vuoksi, että tuli tilattua CE-versio PS3:lle, vaikka X360:lla tavispelikin jäi n. kolmen tunnin pelaamisen jälkeen kesken. Jos päivitetty Pleikka-versio toimii nyt jotakuinkin ongelmitta, voisi aloittaa pelaamaan sillä alusta (ja kerätä ehkä ohessa jokunen Trophykin).
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Taitaa edelleenkin olla aika yksilökohtaista. Itse tuli pelattua peliä n. 30 tuntia ennen päivitystä ja taisi pari kertaa jumittaa peli, jolloin piti käynnistää kone uudelleen ja kerran peli heitti vaan tylysti suoraan XMB:hen mitään kysymättä.

Päivityksen jälkeen tuli läpäistyä peli ja kerättyä kaikki pystit n. 62 tunnissa ja sinä aikana jumitti arviolta 10 kertaa melkein aina tilanteessa, jossa olin ulkomaailmassa ja ajattelin että jos sitä vielä yhden maamerkin löytäisi ja sitten tallentaisi. Pari kertaa tuli onneksi nukuttua ulkomaailmasta löytyneessä sängyssä, niin ei tarvinnut kovin kaukaa aloittaa uudelleen. Sisätiloissa ei ole tainnut kertaakaan jumahtaa. Jotenkin tuntuu ettei peli aina kerkeä ladata kaikkia objekteja ulkomaailmassa ja peli joko jumittaa pariksi sekunniksi tai pysyvästi.

Ainoat kerrat kun latailin edellistä tallennusta olivat kun epäonnistuin Speech-haasteessa/hakkeroinnissa tai halusin silloin kun kokeilla eri vaihtoehtoja tilanteissa. Showstoppereita ei siis ainakaan minulle tullut vastaan.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Päivityksen jälkeen tuli läpäistyä peli ja kerättyä kaikki pystit n. 62 tunnissa ja sinä aikana jumitti arviolta 10 kertaa melkein aina tilanteessa, jossa olin ulkomaailmassa ja ajattelin että jos sitä vielä yhden maamerkin löytäisi ja sitten tallentaisi. Sisätiloissa ei ole tainnut kertaakaan jumahtaa. Jotenkin tuntuu ettei peli aina kerkeä ladata kaikkia objekteja ulkomaailmassa ja peli joko jumittaa pariksi sekunniksi tai pysyvästi.
Oliko nyt kymmenkunta jumitusta siis sellaisia, että peli ei sen jälkeen enää kertakaikkiaan jatkunut? Sekunnin-parin jäätymiset joista kuitenkin toivutaan säikähdyksellä vielä menettelevät.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Itse aloin taas pelaamaan alusta PS3 versiota ja ainakaan tuota alun G.O.A.T testin bugaamista ei oltu korjattu.
Omien 10 pelitunnin aikana 2 kertaa on peli jäätynyt, joista ei päässyt eteenpäin muulla kuin konsolin resetoinilla...

Itse en nähnyt patchin tehneen muuta kuin lisänneen trophyt peliin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Mua alko tää peli alun jälkeen tympäsemään. Pelasin marraskuun alussa n. 20h ja nyt palasin tämän pariin sit 1,5kk tauon jälkeen. Kaks kertaa jäätyi tänään n. 4h aikana. Mulla oli molemmat tilanteet sisällä. Eka kun avasin jonkun oven ja toka ihan yhtäkkiä jonku pöydän edessä. Ei auttanu muu ku virrat pois menetelmä.

Mitä tosta aiemmin luin niin joillain kai jotain ongelmia tallennuksen kanssa päivityksen jälkeen? Itellä ainakaan ei sen suhteen mitään ongelmaa ole ollut.

Oon pelannu melkeinpä vaan sivutehtäviä ja ehkä siks toi inspis katos jossain vaiheessa kun ne on sitä samaa puuroa 90 prosenttisesti. En oikein tiedä mitä mieltä tästä pelistä pitäs olla. Eniten ärsyttää uusien paikkojen etsiminen kun pitää pyöriä jossain tunneleissa sun muuta. Oblivionin tyyli putos mulle paremmin. Tämä varmaan tietty jakaa mielipiteitä, mut tuntuu vähän siltä kliseiseltä putkijuoksulta kun pitää niitä tunneleita pitkin mennä paikasta a paikkaan b ekalla kerralla kun ei ole mestoja vielä löytänyt.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Oliko nyt kymmenkunta jumitusta siis sellaisia, että peli ei sen jälkeen enää kertakaikkiaan jatkunut? Sekunnin-parin jäätymiset joista kuitenkin toivutaan säikähdyksellä vielä menettelevät.

Ne oli niitä täysjäätymisiä, joissa masiina pitää sammuttaa hipaisukytkimestä.

Miten tuo ilmenee ja miten sen voi välttää?

Tuo tulee(jos tulee) siinä vaiheessa kun istuu siihen tuoliin niin mitään ei tapahdu, kuuluu vaan kun muut ähertävät testin parissa. Korjautuu kun tallentaa tuolissa istuessa ja lataa tuon tallennuksen niin opettaja rupeaa kyselemään heti kun tallennus on ladattu. Tämäkin bugi aika satunnaisesti ilmaantuu, joillakin ei edes ilman päivitystä ollut ongelmia tämän kanssa.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Pitäs päästä tonne GNR Building Plazaan seuraavaks. Pääseekö sinne vaan tuonne Farragut West Metro Stationin kautta, sillä hajotin sen lukon missä on ne 'zombiet' joten, nyt en pääse sitä tietä. Onko tuonne muuta tietä, vai pitääkö etsiä joku avain siihen oveen? Help!
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Pitäs päästä tonne GNR Building Plazaan seuraavaks. Pääseekö sinne vaan tuonne Farragut West Metro Stationin kautta, sillä hajotin sen lukon missä on ne 'zombiet' joten, nyt en pääse sitä tietä. Onko tuonne muuta tietä, vai pitääkö etsiä joku avain siihen oveen? Help!

voisit vaikka koittaa kulkea toisesta suunnasta tulevaa metrotunnelia pitkin, seuraat vaikka joen rantaa etelään päin kunnes tulet metroasemalle ja lähdet sitä pitkin sitten kohti GNR:ää.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Pelattii eilen kaverin kaa tätä vaikka kuinka kauan, ja voi että kun on hyvä peli. :)
Kesti pari päivää oikeestaan kunnes 'tajusin' tän pelin hyvyyden. Oppinut paikkojakin jo.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Nyt kai sitä pitää tulla kirjottelemaan alkutunnelmia pelistä kun lahjasäkistä tällainen kerran putkahti...
(Collector's Editionin Bobblehead on HIENO!)
Olin pikkuriikkisen peloissani luettuani muutaman arvostelun PS3 versiosta, reunojen pehmennyksen puuttuminen epäilytti ihan järisyttävästi... samoin kaikki puheet, kuinka Plekeversio on ehdottomasti huonoin, en kuitenkaan halunnut ostaa tätä "kevyesti" vanhentuneelle PuuCeelleni, joten tähän täytyy tyytyä. Tyytyä? Enpä sanoisi näin enää... Odotin melko suuria peliltä, en suinkaan Fallout-veteraanina, vaan Oblivionin takia... ja tämähän voittaa kyseisen roolipelin mennen tullen. Erot Obluun on melko pienet (valitettavasti) mutta kaikki tähän mennessä löytämäni erot ovat olleet vain ja ainoastaan parannuksia.
Ehkäpä sitten siihen peliin. Nyt todellakin ensimmeisten 10 pelitunnin jälkeen hieman kommentoin: Hahmonluonti oli toteutettu mielikuvituksellisesti, ja etenkin You're S.P.E.C.I.A.L. oli hauska keksintö (niinniin, niiltä alkuperäisiltä keksijöiltä siis...). Grafiikat ovat yleisesti katsoen kauniit, mutta tekstuurit ovat jotain järkyttävää muutamissa tilanteissa... Pelillisesti Fallout 3 toisaalta pääsee ehdottomasti ykkös- (tai kakkos-) sijalle pelaamissani peleissä.
Nyt taidan tarttua taas pädiini ja uppoutua Falloutin upeaan maailmaan.

E: Pakko mainita vielä sen verran, että peli ei ole jysähtänyt vielä kertaakaan, ja bugeja ei ole tullut vastaan kuin pari hassua ansaa...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Törmäsin kiusalliseen ongelmaan, kun lähdin putsaamaan Evergreen Millssiä. Joka kerta kun mysterious stranger ilmestyy, peli jämähtää täysin. Clint Eastwood clooni alkaa näkymään hiukan mutta jää epäselväksi ja sen jälkeen ei tapahdukkaan enää mitään. Minulla on muutamia tallennuksia, mutta kuinka pitkälleköhän pitäisi palata jotta tämä ei tapahtuisi?

Kun katselin Evergreeniä kukkuloilta näin alueen jossa istuu kaksi slaveria, jos otti toisen tähtäykseen VATS:ssa niin äijissä näkyy kummallisia grafiikka virheitä. Liittyyköhän tämä myös ongelmaani.

Pelin puolessa välissä tuli patchi jonka piti korjata bugeja. Korjasikohan se bugit keskeneräiseen tallennukseenkin?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Törmäsin kiusalliseen ongelmaan, kun lähdin putsaamaan Evergreen Millssiä. Joka kerta kun mysterious stranger ilmestyy, peli jämähtää täysin. Clint Eastwood clooni alkaa näkymään hiukan mutta jää epäselväksi ja sen jälkeen ei tapahdukkaan enää mitään. Minulla on muutamia tallennuksia, mutta kuinka pitkälleköhän pitäisi palata jotta tämä ei tapahtuisi?

Kun katselin Evergreeniä kukkuloilta näin alueen jossa istuu kaksi slaveria, jos otti toisen tähtäykseen VATS:ssa niin äijissä näkyy kummallisia grafiikka virheitä. Liittyyköhän tämä myös ongelmaani.

Pelin puolessa välissä tuli patchi jonka piti korjata bugeja. Korjasikohan se bugit keskeneräiseen tallennukseenkin?

En osaa auttaa, mutta mun pitäisi näköjään alkaa pitää tuplasavee täs pelis...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Löytyi hieman aikaa taas tälle pelille. Ja aivan koukussa. :)
Jooh, taisin sit mokata Following in His Footsteps questin. (Questi meni harmaaksi pipboyssa)
Samoilin siellä, täällä ja tuli tapettua joku tiedemies/nainen (paikkaa en muista). Alkoi rakettia tulemaan selkään, käännyin, ja yhdellä kudilla poistin pään. Tämän jälkeen tuli teksti "First mistake, last mistake." Seuraavan kerran kun katsoin quest-valikosta oli FiHF mennyt harmaaksi.

Jos vain tutkii paikkoja ja sattuu löytämään jotain, joka liittyy johonkin tehtävään. Tuleeko näissä automaattisesti lyijyä niskaan?
Pelailen hyviksenä.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ei mulla ainakaa ole tullut. jossain harvoissa ko on provosoinu tarpeeksi. Muuten ole kyllä moisiin törmänny.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Mikähän on, kun en saanut trophya Scientific Pursuits questista? Onko muille tapahtunut tämmöistä? Ei se nyt haittaa vaikka en saanut sitä, mutta rupesi vaan mietityttää.
 
Ylös Bottom