Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

En tiedä johtuuko nyt vaan yleisestä väsymyksestä vai mistä, mutta ensimmäiset pari tuntia mitä pelasin oli sellasta paskapuuroa, että huhhuh. Toivottavasti pelissä nyt olis vähän enemmän potkua kun pääsee ulkomaailmaan. Pitää kokeilla huomenna josko se nyt sitten iskisi vähän paremmin.

Nyt siis Megatonissa.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Kertokaas joku miksi minulla ei toimi tuo v.a.t.s nappi pitäisi olla r2 mutta mitään ei tapahdu kun sitä painaa tai pitää pohjassa?


Olethan varmasti vihollisten lähettyvillä? VATS ei käynnisty ellei näköpiirissäsi ole vihollisia. Jos vihollinen on naaman edessä ja sitten painat R2 niin vika on varmasti ohjaimessa. Vai voiko pelissä olla bugi.

Täällä Fallouttia takana noin 50 tuntia ja pääjuoni ehkä puolivälissä. Kaikki mahdolliset tähän mennessä annetut sivutehtävät tehty ja maailmaa tutkittu muutenkin. Kyllä pelille pitää antaa isot pisteet jos päivästä toiseen vain jaksaa jatkaa sotimista. Ensimmäinen PS3-peli, jota jaksaa oikein kunnolla pelata. Suosittelen vahvasti!

ps. Ensimmäinen viesti. Terve vaan kaikille :)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

En tiedä johtuuko nyt vaan yleisestä väsymyksestä vai mistä, mutta ensimmäiset pari tuntia mitä pelasin oli sellasta paskapuuroa, että huhhuh. Toivottavasti pelissä nyt olis vähän enemmän potkua kun pääsee ulkomaailmaan.
Kerrakin joku on kanssani samaa mieltä. :cool:
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Kertokaas joku miksi minulla ei toimi tuo v.a.t.s nappi pitäisi olla r2 mutta mitään ei tapahdu kun sitä painaa tai pitää pohjassa?

Tuttu bugi, keksin syyn siihen:

Jos ohjaimesi on jokin muu kuin numero 1, kun käynnistät pelin XMB:stä niin V.A.T.S. ei toimi. Pelin alkuvalikosta ei voi edes käynnistää peliä vaihtamatta ohjainta ykkösohjaimeksi ja näin ollen pelin joutuu lataamaan kokonaan uusiksi. R2 on default V.A.T.S:lle.

Ohjaimen tattien dead zone saisi muuten olla hieman sallivampi näinkin surkeilla ohjaimilla mitä itselläni on käytössä, välillä joutuu tappelemaan pip boyn kanssa toden teolla, kun valikosta toiseen ei pääse hyppäämään elleivät ohjaimen tatit ole aivan keskellä ja eivät liikuta ruutua. Hyvin usein alkaa karttakin itsekseen zoomailemaan. Pakko kait hankkia pikkuhiljaa uutta kontrolleria, samat kaksi vieläkin käytössä jotka sain pleikan julkaisun yhteydessä.

Reilun kymmenen tunnin kokemuksella voi jo sanoa olevansa aivan koukussa, mutta niinhän se on aina ollut keräilijäluonteen vuoksi tämänkaltaisten pelien kohdalla. Hyviksenä liikun Protector-statuksella levelillä 8 ja pip boy-valikossa näkee hahmon pään päällä pyhimyksen renkaan ja enkelin siivet. Mä oon vaan niin kiltti kaikille:)

Btw. Kannattaa lukea edes joskus niitä ohjekirjoja, itselläni ei ollut mitään haisua mistään V.A.T.Sista ja kerkesin jo pelata jotenkin selviytyen levelille 6 ennen kuin kuulin kaverilta moisen vemputtimen olemassaolosta. Helpotti elämää kummasti ja nykyisin paukutkin riittävät. Kannattaa muuten seurata sen verran pääjuonta (muutaman tehtävän verran), että etenee eräälle radioasemalle asti, siihen mennessä on kertynyt niin paljon kuteja + aseita ettei varmasti lopu! On turvallisempaa seikkailla vapaasti.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Tuttu bugi, keksin syyn siihen:

Jos ohjaimesi on jokin muu kuin numero 1, kun käynnistät pelin XMB:stä niin V.A.T.S. ei toimi. Pelin alkuvalikosta ei voi edes käynnistää peliä vaihtamatta ohjainta ykkösohjaimeksi ja näin ollen pelin joutuu lataamaan kokonaan uusiksi. R2 on default V.A.T.S:lle.

VATSin saa toimimaan, jos buuttaa ohjaimen kesken pelin. Näin siis ainakin minulla. Guitar Heron donglesta tuo bugi varmaan Niblesilläkin johtuu....
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Siis ihan hirveen buginen tää peli mulla nyt, teen sen Hannibal questin ja kävelen niitten kans sinne Lincoln memorialiin ja tää peli menee koko ajan tilttiin, saan pelata korkeintaan 5min ja sitt jäätyy.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Siis ihan hirveen buginen tää peli mulla nyt, teen sen Hannibal questin ja kävelen niitten kans sinne Lincoln memorialiin ja tää peli menee koko ajan tilttiin, saan pelata korkeintaan 5min ja sitt jäätyy.
Ei niitten kanssa pakko sinne kävellä ole?

Voi pikamatkustaa paikalle ja odotella siinä waypointilla (*ei* memorialilla, ne ei tule sinne asti vaan siihen mall/metrolle). ;)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Siis ihan hirveen buginen tää peli mulla nyt, teen sen Hannibal questin ja kävelen niitten kans sinne Lincoln memorialiin ja tää peli menee koko ajan tilttiin, saan pelata korkeintaan 5min ja sitt jäätyy.

Tuntuu olevan kovin pelaajakohtaisia noi bugit. Itselläni kun ei ole jäätynyt kuin kerran VATS:iin ja kerran ovesta mennessä. Minulla nuo bugit ovat olleet lähinnä graffa-/enginepuolella. Kuten lentäviä skorpioneja, pikselimössötaivas, leijuvia kiviä jne... Näistä on kuitenkin päässyt lopettamalla pelin ja aloittamalla uudestaan. Mutta tosiaan, toisilla tuntuu jäätyvän useammin kuin toisilla.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Harmillisen buginen tuntuu tosiaan olevan... En sitten tiedä kumpi mahtaa olla bugisempi: Fallout 3 vai Oblivion?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ei niitten kanssa pakko sinne kävellä ole?

Voi pikamatkustaa paikalle ja odotella siinä waypointilla (*ei* memorialilla, ne ei tule sinne asti vaan siihen mall/metrolle). ;)

Tuotakin olen testannut, olen odottanut siellä varmaan viikon eikä ketään sinne ole koskaan tullut :mad:

Päätin sitten tehdä itse vaellusretken itse mutta eihän siitä tuu mitään ku se vaan jäätyy.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ite oon törmänny muutamaan bugiin.

- Olen tippunut maan alle, en sellaseen ikuiseen limboon vaan maan alle pari senttiä ja joutu boottaa pleikan
- Oon jumahtanu VATS:n kanssa pari kertaa. Kerran normitilassa ja kerran tranquility kohdassa.
- Tekstuuri ja grafiikkabugeja on ollu vaikka kuinka älyttömästi, etten jaksa edes luetella.

Eipä ole kovinkaan loppuun asti hiottu peli mun mielestä, mutta sitten taas itse tunnelma, juoni, laajuus ja muu siisteys design puolella tekee tästä huikean kokemuksen. Ei vie kyllä vuoden peli titteliä. Ärsyttää tuo perus tähtäily ja ampuminen. VATS on melkeen ainoa tapa useasti...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Semmoinenkin mukavuus löytyy että otat rakennuksen sisällä hostilen ja juokset ovesta ulos, niin tuurilla pääset heti hengestäsi ulkopuolella kun kaikki muutkin ovat hostileja. Pelin uudelleenlataus tietty tapahtuu ulkopuolella hostilen kanssa jolloin kuolemanpyörä on valmis.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Semmoinenkin mukavuus löytyy että otat rakennuksen sisällä hostilen ja juokset ovesta ulos, niin tuurilla pääset heti hengestäsi ulkopuolella kun kaikki muutkin ovat hostileja. Pelin uudelleenlataus tietty tapahtuu ulkopuolella hostilen kanssa jolloin kuolemanpyörä on valmis.

Tästähän selviää vähentämällä autosave kohtia...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Melkein ainut "bugi" minkä olen pelissä huomannut, on se, että joka ikisessä luolassa kiviseinämien tekstuurit ovat ainakin osaksi pikselöityneet. Muilla sama?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Tuotakin olen testannut, olen odottanut siellä varmaan viikon eikä ketään sinne ole koskaan tullut :mad:

Päätin sitten tehdä itse vaellusretken itse mutta eihän siitä tuu mitään ku se vaan jäätyy.

Törmäsin vastaavanlaiseen bugiin, nyt on kyseessä erään esineen vieminen Mirelurkkien pesään, sain sen Megatronista. Menin War Memorialin sisälle ja aluksi kaikki sujui hyvin, mutta sitten en pystynyt enää pakenemaan Mirelurkkeja ja kuolin (vaihtoehtoinen tehtävä: Älä tapa Mirelurkkeja War Memorialin alueella). Autosaven latauduttua en voinut kääntää katsettani ollenkaan. Saatoin vain liikkua edestakaisin ja sivuttain. Otin autosaven ulkopuolelta ja menin uudestaan sisään, nyt jäätyi. Ei perkele jos tämä jää tähän useamminkin.

Edit: Tarkennusta

Edit2: Juoksin vain koko tehtävän läpi ja väistelin vihollisia, meni muutama minuutti eikä jäätynyt. Tuurista näköjään kiinni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

24 megainen 1.10-päivitys tullut ainakin EU-versioon. Mukana ainakin trophyt, muista muutoksista ei tietoja.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Jos ei muuta trophyjen lisäksi niin ainakaan peli ei enää jumita jos joku kaveri kirjautuu sisään PSN:ään.
 
Ylös Bottom