Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ja bobbleheadeista, niin neljä on sellasta jotka voi kait missata. Strength, Repair, Medicine ja Energy weapons.

Ainakin nämä voi missata. Strength (JOS
räjäytät Megatonin "pahana poikana", etkä ole ehtinyt kerätä patsasta
), Medicine (on kuitenkin 2-3 mahista saada patsas, eli
Vault 101-paikkaan pääsee vielä myöhemmin yhden kerran ennen sen "sulkeutumista"
ja Repair (
Arefu: Evan King's House - en tiedä miten tämän voi missata, mutta tietty jos ei saa tiirikoitua ovea niin sitä ei saa..
.

Mielenkiintoisia huomioita muuten GOTY-version "bugeista". En ole vielä ehtinyt DLC-osastoon, mutta aika monta tuntia sain pelata peliä ennen jäätymisiä. Niitä lopulta tuli ja huomasin ettei peli aina jäätynytkään "lopullisesti", vaan saattoi mennä jopa minuutteja ja peli/kohtaus jatkuikin (usein kaatui kun VATS-taistelu päällä). Kerran menin jopa hakemaan vettä ja sitten vessaan yms kun peli "jäätyi" ja peli olikin sillä aikaa "jatkunut" - usean minuutin jälkeen.. Eli ei kannata ehkä ihan heti bootata koko laitetta jos peli jäätyy. On kuitenkin hyvä muistaa, ettei jäätyminen ole koskaan hyvä merkki. Eli vaikka peli jatkuukin, niin kannattaa varmaan vähän pelata eteenpäin ennen kuin sen "savettaa" (tai ainakin savettaa uudelle paikalle). Meinaan jos se jäätyy heti uudestaan tms. Ärsyttävää tuollainen kuitenkin on ja tässä pelissä on kyllä pakko savettaa lähes koko ajan - just in case.

Ainakin nämä voi missata: Strength, Repair, Medicine
Ja edellisten lisäksi vielä se neljäs, eli Energy Weapons:
Tämä Bobblehead sijaitsee Raven Rockissa, jonne pääsee pelin loppupuolella. Tuo paikka tuhoutuu sieltä lähdettäessä, joten takaisin ei ole pääsyä
Ja vielä tuosta jäätyilystä. Itse taisin pärjätä parilla kaatumisella kunnes GOTY-versiossa oli 50 tuntia pelikellossa. Tuon jälkeen taivasalla liikkuessa konetta saikin käynnistellä aika ahkerasti uudelleen.

Ja vielä tuosta jäätyilystä. Itse taisin pärjätä parilla kaatumisella kunnes GOTY-versiossa oli 50 tuntia pelikellossa. Tuon jälkeen taivasalla liikkuessa konetta saikin käynnistellä aika ahkerasti uudelleen.

Mulla oli jo varmaan 40h+ mittarissa kun viimeksi peliä pelasin ja nyt kun pelaamista "jatkoin" niin jo lähemmäs 100h mittarissa. Ja siis vielä DLC:t ja trophy-osastoa pelaamatta.. Mutta kuten sanoin, niin kandee tosiaan odottaa ennen kuin koneen buuttaa - saattaa peli jatkuakin.

Melkoinen aikasyöppö tämä peli on mun kaltaiselle "tutkimusmatkailijalle" ja jokaisessa pikku tehtävässäkin palaa aikaa. Ja jotenkin vaan pakko pelata - melkein tulee sellainen mini-addiktio. :) Uskomattoman hyvä peli kaiken kaikkiaan maailmaltaan, tarinaltaan ja hahmoiltaan - joskin tosiaan teknisesti ei ihan päästä maaliin (bugeja yms). Ja pelin laajuus hämmästyttää ainakin meikäläistä, joka vähän harvemmin pelailee rpg-tyylisiä pelejä (varsinkaan fantasia-sellaisia, joihin porukka saa tunteja palamaan - F3 ei siis ole fantasiapeli). En itse edes jotain Mass Effect -pelejä jaksaisi näin kauan kuin tätä.

Harmittaa vain, että kahdesta questistä jäi trophy saamatta ja sitä kautta mahis platinaan ainakin tällä samalla ukolla.
Scientific Pursuits
-tehtävän olen suorittanut, mutta ilmeisesti en "oikeassa järjestyksessä" tms (en muista miten aikoinaan pelasin - mutta tuossa voi mokata niin ettei saa trophya) ja
Strictly Business
-tehtävän olen ilmeisesti aikoinaan ottanut, mutta koska en lukenut trophy-ohjeita silloin, niin
tapoin koko slaver-porukan (en siis viattomia) Rescue from Paradise -tehtävän aikana - mukaanlukien ilmeisesti Grousen eli Paradise Fallsin "portsarin". Grouse on kai sitten se "avainhenkilö" tuossa Strictly Business -tehtävässä ja nyt siis mennyttä. Kävin pyörimässä Paradise Fallsissa, mutta hiljaista on (kokeilin myös siirtää kelloa yli 72h). Tehtävä on muutenkin mulla jo "harmaana", eli ettei enää aktiivinen.

Toki mahis on kaiken muun jälkeen aloittaa toinen pelikierros noiden parin tehtävän takia, mutta sitten ukko ihan nollilla ja sama nihkeä "ei rahnaa, ei pateja, ei stimpakeja - apuva tuolta tulee paha ukko joka ampuu" alusta.. ;) (Toisaalta, olihan se mukavaa silloin "ekalla kerralla"..). Olen sen verran rikkonut omaa "sääntöäni", että vanhin save on siellä kun ukko levelillä 9.. Ei tarpeeksi vanha.

Kohta (vihdoin) aika aloittaa DLC:t ja tuli mieleen että saako myös niihin "kaverin" mukaan? Itsellä ollut nyt tovin
Fawkes
mukana ja sehän on suuri apu.. Tai onko niin että osaan DLC-osista saa mukaan ja osaan ei?

4 trophya jäi nyt "eka pelikerralta" saamatta, eli 2 questiä ja ekat neutral/bad karmat kun vanhin save jo lv.8.. Muut plakkarissa pääpelistä. Saas nähdä jaksaako vielä aloittaa uuden kierroksen..

Kyllä, vihdoin ja viimein ostin tämän pelin ja aivan loistava on, vaikka oonkin vähän pihalla tästä pelistä :D

Kyllä, vihdoin ja viimein ostin tämän pelin ja aivan loistava on, vaikka oonkin vähän pihalla tästä pelistä :D

Sitä on liikkeellä, itekkin ostin pelin pari kk sitten vaikka tarkoitus oli ostaa se jo ilmestyessä. Loistava peli kyllä, varsinkin ekalla pelikerralla.

Sitä on liikkeellä, itekkin ostin pelin pari kk sitten vaikka tarkoitus oli ostaa se jo ilmestyessä. Loistava peli kyllä, varsinkin ekalla pelikerralla.

Joo meinasin sillon julkasuvuonna tekemiseks joululomaksi, mutta kun menin ostaan niin otinkin jonkun toisen pelin, joka taisi olla GTA IV. :D
R.I.P PC :/

HELLp

alottin fallout 3 pelin just ja tulin juur tekniikka museosta galaxy news radio stationillle ja huomasin että peli tilttaa latauksessa aina samaan kohtaan kun yritän tulla galaxy news radio stationin etuovesta ulos. Lataus loppuu pyörivän lataus mittarin kolmannen pyörähdyksen jälkeen ja koko ps3 tilttaa pleke on käynnistetty uusiksi ja kaikkea koitettu. Mikä avuksi

huomasin että peli tilttaa latauksessa aina samaan kohtaan kun yritän tulla galaxy news radio stationin etuovesta ulos. Lataus loppuu pyörivän lataus mittarin kolmannen pyörähdyksen jälkeen ja koko ps3 tilttaa pleke on käynnistetty uusiksi ja kaikkea koitettu. Mikä avuksi

Fallout 3:n on buginen peli - vaikka sitten olisi GOTY-painos tai viimeisin patch asennettu (oletan että näin ainakin on sun kohdalla). Ainut järkevä ohje on ollut jo pitkään tiedossa, eli saveta eri paikoille ja usein (ja kierrätät save-paikkoja). Jos peli tilttaa viimeisimmän saven "jälkeen", niin kokeile ladata sitä aiempi save. Voit myös kokeilla eri tapoja poistua rakennuksesta (eri ovi tms) JOS se on mahdollista. Mitä tahansa teet, niin älä käytä vain yhtä save-paikkaa. Se voi koitua kohtaloksi.

Osa antaa näitä neuvoja että deletoi asennusdatan (ei siis save-tietoja kuitenkaan - ole tarkkana), installoi sen uusiksi tms - voi toimia jollain tai voi olla toimimatta.

Sen verran tuli polte hommata peli itselleen kun luin tuota konsolisukupolven parhaat pelit -ketjua, mutta kuten yllä olevan palstatoverin viestistäkin saa todeta, niin pelin bugisuus häiritsi ainakin itseäni, kun ainakaan kokeilin tätä. Hittovie, 5 vuotta sitten?! niin se aika vaan kuluu.

Kannattaako tämä peli jättää siis suosiolla PS3 pelaamatta ja pelata peli PC:llä? Vielä olisi PS3:lla muutama peli sorvattavana, mm. 5e Mass Effect kuulostaa jo liian hyvältä tarjoukselta.

Sen verran tuli polte hommata peli itselleen kun luin tuota konsolisukupolven parhaat pelit -ketjua, mutta kuten yllä olevan palstatoverin viestistäkin saa todeta, niin pelin bugisuus häiritsi ainakin itseäni, kun ainakaan kokeilin tätä. Hittovie, 5 vuotta sitten?! niin se aika vaan kuluu.

Kannattaako tämä peli jättää siis suosiolla PS3 pelaamatta ja pelata peli PC:llä? Vielä olisi PS3:lla muutama peli sorvattavana, mm. 5e Mass Effect kuulostaa jo liian hyvältä tarjoukselta.

Jos on GOTY versio Fallout 3:sesta niin suosittelen asentamaan pelkän pääpeli ensin ja pelaamaan sen ennen DLC:tä. Mulla ainakin Xboxilla toimi peli moitteettomasti sen reilusti yli sata tuntia, kaatui ihan muutamia kertoja vaan. Sitten kun asensin DLC paketin ni alkoi pääpelikin jumittamaan ja kaatuilua ja takkuilua alkoi esiintymään paljon enemmän.

Fallout New Vegasin innoittamana hankin tämän PC:lle goty versiona. Heti ensiksi suositellut modit messiin ja peli tulille. Vielä en ehtiny hirveästi pelailla, mutta luultavasti tulee tähänkin upotettua lukemattomia tunteja. :)

Jaahas, sai tämäkin peli vihdoinkin vuoronsa. Ostin pelistä Collectos editionin pian ilmestymisen jälkeen ja vuotta myöhemmin päivitin peruspelin GOTY versioon, 6 vuotta peli seisoi hyllyssä kunnes jokin aikaa sitten iskin levyn koneeseen ja lähdin seikkailemaan wastelandiin.

Odotukset eivät kauhean korkealla olleet vaikka hyviä kommentteja pelistä olin kuullut paljon. Ensimmäiset pari tuntia olivatkin vain "ihan ok" tasoista pelailua ja peli jäi parin viikon tauolle. Tässä vaiheessa olin tehnyt pari mainquestia ja seikkaillut vain kaupunkialueella. Tauon jälkeen palasin pelin pariin ja taisin vetäistä lähes 10 tuntisen maratooniin samalla jääden täysin koukkuun.

Pari viikkoa meni kaikki vapaa-aika tämän parissa ja vielä pari DLC:tä pelaamatta. Pelissä oli äärimmäisen koukuttavaa kierrellä "putsaamassa" paikkoja yksi kerrallaan niin lootista kuin vihollisista. Yleensäkkin peleissä tulee paikat nuohottua tarkkaan läpi, mutta tässä tuntui välillä menevän liiallisuuksiin ajankäyttö paikkoja tutkiessa. Tehtäviä suorittaessa saattoi kulua useita tunteja ennen määränpäähän saapumista, sillä aina matkalla löytyi uusia paikkoja joita "täytyi vilkaista nopeasti". Samalla tavalla monesti havahtui todellisuuteen kello 3 yöllä ja tajusin että nukkumaan oli pitänyt mennä jo 5 tuntia sitten. Silti sitä vielä piti vilkaista seuraava paikka :p

Tunnelma pelissä oli uskomattoman hyvä, en äkkiseltään keksi kovin montaa peliä joiden maailmaan uppoutuu yhtä voimakkaasti. Wasteland oli täynnä mielenkiintoisia tarinoita, henkilöitä ja tapahtumia, oikein harmitti kun kaikki alkoi olla koluttuna ja loppumaan päin. Itse pelin mainquesti ei juurikaan kiinnostanut ja tuntui vähän väkinäiseltä. Sidequestit taas olivat täyttä rautaa.
Olen pelaillut pääasiasa hyviksena, mutta satunnaisesti sopivasta korvauksesta tehnyt myös ns. pahoja päätöksiä. Toinen pelikerta todennäköisesti tulee vedettyä ja sen ajattelin pelata sitten pahiksena.

On myös mahtavaa kuinka välillä tapahtuu täysin random asioita. Esimerkiksi olin strictly business questissa menossa orjuuttamaan Arkansasia ja sainkin hänet alas tornista. Sain ammuttua mesmetronilla niin että Arkansas jäi keskelle katua ihmettelmään. Olin menossa asentamaan slave collaria mutten huomannut että arkansas seisoi oman miinansa päällä.. Pääsin viereen ja piipityksestä tajusin että kohta jytisee ja itse äkkiä karkuun. Arkansas levisi pitkin miinakenttää, joten yksi orjuutettava vähemmän :D

Joten, vaikka pelin pelasi näin 7 vuotta jälkijunassa ei voi kun ihmetellä kuinka hyvä peli kyseessä on. Voin vain kuvitella kuinka päräyttävä olisi ollut 7 vuotta sitten. Broken steel ja point lookout pelailtu nyt lähes läpi ja loput dlc:t vielä odottamassa. Tulipa new vegaskin ostettua tämän innoittamana.

Pahoittelut vanhan ketjun nostamisesta. En myöskään millään haulla onnistunut löytämään 360-keskustelua, mutta eipä se ole niin oleellista.

Päätin viettää rauhallisen kotijuhannuksen pelaillen, ja peliksi valikoitui niinkin tuore peli kuin Fallout 3. Achievementien perusteella, olen pelannut peliä ensimmäisen kerran joskus vuoden 2008 loppupuolella. Peli jäi kuitenkin aikanaan kesken, kun jonkun saattotehtävän läpäisy ei onnistunutkaan. Ei auttanut pikamatkustelut, ja varatallennuksenkaan lataamisesta ei ollut apua. Peli sai jäädä. Fallout 3 oli jossain vaiheessa myynnissä Xbox Live Marketplacella muutamalla eurolla, joten pitihän se ostaa. Peli on myös taaksepäin yhteensopiva Xbox Onella, jolla olen siis peliä pelaillut. Hyvin on pyörinyt. Pari kertaa on pikamatkustelun jälkeen ruudunpäivitys kyykännyt muutamaksi sekunniksi, mutta on vaikea sanoa, onko syy emulaattorissa vai pelissä itsessään.

Itse peli on maistunut oikein hyvin. Onhan se karun näköinen, mutta niin on pelin maailmakin. Ei minulla ole ollut mitään ongelmia päästä tunnelmaan. Valaistus on edelleen oikein nätti. On vaikuttavaa seistä jollain kalliolla ja nähdä matalalla paistavan auringon pilkottavan jonkun romahtamaisillaan olevan sillan rakenteiden välistä. Pelin huumori saa toisinaan ihan oikeasti hymyn huulille.

Pelkäsin kokeiluni jäävän maksimissaan parin tunnin rykäisyksi, mutta nyt 10 tunnin jälkeen uskallan sanoa, että päätyyn asti mennään. Myös lisäosat lienee pakko hankkia. New Vegaskin saatiin hiljattain toimimaan Xbox Onella, joten pitänee sekin ostaa ennen kuin käyn Fallout 4:n kimppuun. Siihen mennessä taitaa Project Scorpiokin olla jo kaupoissa, ja Bethesdan näkyvyydestä laitteen teasertrailerissa voisi päätellä, että Fallout 4 saa aikanaan Scorpio-päivityksen.

On tuo Xbox Onen taaksepäin yhteensopivuus kyllä mahtava juttu. :)

Hei, pelailin tuossa mainstoryn läpi ja kaipailin lisäosia mutta en löydä ainuttakaan ps storesta. Onko niin että pitää ostaa GOTY levy kaupasta vai miten niitä pääsisi pelaamaan? Saisiko esim. pelkän broken steelin jostain?

Näköjään Suomen storessa ei ole noita ainakaan suoraan nähtävillä. Onneksi noi oli omassa ostoshistoriassa ja pikkaisen kikkailemalla sain tällaiset URLit kaiveltua:

FALLOUT 3: OPERATION: ANCHORAGE https://store.playstation.com/fi-fi/product/EP1003-BLES00333_00-ANCHORAGE0000UK1 452.1 Mt
FALLOUT 3: POINT LOOKOUT https://store.playstation.com/fi-fi/product/EP1003-BLES00333_00-POINTLOOKOUT0UK1 533.17 Mt
FALLOUT 3: MOTHERSHIP ZETA https://store.playstation.com/fi-fi/product/EP1003-BLES00333_00-MOTHERSHIP000UK1 399.33 Mt
FALLOUT 3 THE PITT https://store.playstation.com/fi-fi/product/EP1003-BLES00333_00-THEPITT000000UK1 600.31 Mt
Fallout 3: Broken Steel https://store.playstation.com/fi-fi/product/EP1003-BLES00333_00-BROKENSTEEL00UK1 745.31 Mt

Olisiko noista hyötyä?

Hei, kiitos vastauksista.

Löysin nuo kyllä selaimella mutta en löydä ps3:n käyttöliittymän ps storesta millään hakusanalla tai aakkosilla. Voinkohan ladata nuo PS3 selaimen kautta? Täytyy kokeilla illalla. Halvimmaksi ehkä tulisi ostaa GOTY levy käytettynä mutta täytyyköhän silloin pelata uudestaan story läpi vai voiko tallennukset hyödyntää.

Löysin nuo kyllä selaimella mutta en löydä ps3:n käyttöliittymän ps storesta millään hakusanalla tai aakkosilla. Voinkohan ladata nuo PS3 selaimen kautta?
PS3:n selaimella ei onnistu, mutta jos ostat weppi-Storesta, ne voi laittaa latautumaan PS3:lle suoraan siitä kuitilta tai sitten PS3:n oman latauslistan (Download List) kautta.

Update! Tutkin tätä vähän lisää. Tämä onkin erikoinen tapaus. Nimittäin noiden lisäosien löytymiseen tai löytymättömyyteen vaikuttaa PSN-tunnuksen tiedoissa oleva kielivalinta. Ensin ajattelin, että jospa haku menee jotenkin pieleen PS3:n käyttöjärjestelmäkielen ollessa suomi, mutta sillä ei (onneksi) ollut vaikutusta. Vaan kun PSN-tilinhallinnasta vaihtoi englannin suomeksi, sen jälkeen Fallout 3:n DLC-paketteja ei PS3:n Storen omalla haulla enää löytynytkään. Ne sai kyllä kaivettua esiin menemällä Storen päävalikosta Lisäosat-valikkoon (tms), jossa on listattuna kaikki mahdollinen DLC-tauhka. Ne kun filtteröi näyttämään vain ”Tasot”-tyyppiset lisurit ja järjesteli vanhimmasta uusimpaan, tuli esim. Broken Steel aika pian vastaan.

Viimeksi muokattu:
Hei, pelailin tuossa mainstoryn läpi ja kaipailin lisäosia mutta en löydä ainuttakaan ps storesta. Onko niin että pitää ostaa GOTY levy kaupasta vai miten niitä pääsisi pelaamaan? Saisiko esim. pelkän broken steelin jostain?
Pelaamisesta on kyllä jo melkoisesti aikaa, mutta muistelen noiden kyllä olleen kaikkien niin hyviä, etten oikein näe järkevänä ostaa vain jotain yhtä tiettyä, varsinkin kun sen GOTY-levyn varmaankin saa aikalailla tuon yhden lisärin hinnalla.

Tallennusten yhteensopivuudesta eri versioiden välillä en kyllä sitten osaa sanoa mitään.

Ylös Bottom