Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Tuos pari päivää sitten ostin new vegasin ja on ihan hemmetin koukuttava peli, ja nyt kiinnostaisi tietää minkämoista oli aiemmin falloutis. Elikkä kantsiiko metsästää jostain tämä fallout 3 ilman lisäreitä vai ostaa goty versio:confused:
Täytyy vielä sanoa se, että kyllä fallout 3 ilman lisäreitä on todella paljon vakaampi kuin new vegas missään vaiheessa. Oma arvio on, että fallout 3:sen gotya pelattaessa ei olla vielä edes saavutettu new vegasin lagisuutta. Eli pointti on se, että jos new vegasia pystyt hyvin pelaamaan puutteista huolimatta, niin fallout 3:sen pelaaminenkin onnistuu.

Ja niin mäkin ku ekan kerran pelasin sitä Fallout 3:a, nii en tajun melkee yhtää mitää siitä. En tajun mitä pitää tehä. Enkä varsinkaa tajunnu miten käyttää sitä VATS:ii. Mut mä pelasin ja pelasin, kunnes aloin vaa yhtääkkii mitä tää tekee tosta. Sitte opin miten saada Power Armor Trainingin aikasee, miten saaha lisää uusii aseita. Ja nyt ku mä pelaan sitä se on ihan piece of cake.

Point Lookout tai The Pitt ovat parhaat lisärit omasta mielestäni. 75% trophyistä tällä hetkellä ja loput kerään tässä pikku hiljaa. Tavoite edelleen platina.
Peli taitaa asentaa tiedostot kiintolevylle pelatessa ja ladatessa koska ainakin ensimäistä kertaa uudella kiintolevyllä pelatessa megatonista avoimeen maailmaan kesti jotain 2 minuuttia :D

Tulipahan viime kesänä hankittua tämä peli, kun halvalla sain. Alku oli aika suuri järkytys, kun ei ollut aavistustakaan minne mennä mutta kun vauhtiin pääsi ja ennenkaikkea oppi käyttämään v.a.t.s.ia (alussa en huomannut että kartta näyttää minne mennä ja tähtäyksen hoidin pelkillä tateilla :o) niin alkoi pelikin etenemään.

Alkuinnostuksen jälkeen pidin yli puolen vuoden tauon, kun peli ei vain innostanut. Myöhemmin pelasin pääjuonen loppuun. Sivutehtävät skippasin suosiolla. Jokin pelissä toimi, kun loppua kohti se alkoi kiinnostaa yhä enemmän ja enemmän. Lopussa pelasin pitkiäkin aikoja putkeen ja aloin jopa jäädä koukkuun. Ehdottomasti ansaitsee toisen pelikerran jolloin aion keskittyä myös sivutehtäviin.

Mitä itse olen huomannut, niin peli kaatuu herkemmin mitä enemmän räimettä taustalla on, siihen kun lisää V.A.T.S:in ja pelin käyttämät erikoistehosteet, niin kaatumiset tuollaisissa tilanteissa ei ole harvinaisia.

Joten tallentakaa usein ja voisin vielä sanoa että Fat Man ei ole se paras ase mitä käyttää, monta kertaa peli kaatunut tuon ansiosta.

Älkää edes päästäkö alkuun Experimental MIRV:in kanssa

Otin tavoitteekseni saada kaikki PS3 trophyt lisäosattomasta pelistä. Eikös siinä trophylistassa ole pieni + niitten trophyjen kohdalla, joihin tarvitaan lisäosa? Hämmästelen vaan, kun listassa on esim. Unsafe Working Conditions -trophy ilman sitä pluskuvaketta. Saako tuon platinum trophyn keräämällä nuo peruspelin trophyt?

Otin tavoitteekseni saada kaikki PS3 trophyt lisäosattomasta pelistä.

Nuo Fallout 3:n trophyt tipahtelevat aika helposti, ja niiden kautta tulee myös tehtyä lisätehtäviä, joita muuten ei varmasti olisi löytänyt. Kannattaa kuitenkin muistaa pieni jippo noiden pystien kanssa, että mikäli ei halua pelata peliä kolmea kertaa läpi. Eli kannattaa tallentaa peliä sopivasti ennen taitotasojen 8, 14 ja 20 saavuttamista, jotta voi samassa pelissä napsia pystit niin hyvälle, neutraalille kuin pahallekin karmalle.

Edit: Mikäli peli-iloa löytyy, suosittelen ehdottomasti suorittamaan nuo pystit kahdella pelikerralla. Pelissä on muutama trophy, joiden suorittaminen on mahdotonta jälkikäteen, kun tarinassa on edennyt tarpeeksi pitkälle (ja joku bobblehead on vaikkapa jäänyt nappaamatta). Vaikka pystien kerääminen onkin kivaa (ja koukuttavaa), vie pelin läpäiseminen "trophy-lasit" päässä nopeasti peli-ilon.

Itsekin aloitin trophyjen keräilyn ja menin tarinan läpi. Yhtään lisäosaa en ole vielä kokeillut, mutta mitä näin veljen pelaavan niin se suolisäri, joka toi mieleen Hills Have Eyes elokuvan vaikutti aika mielenkiintoiselle :D

Itsekin aloitin trophyjen keräilyn ja menin tarinan läpi. Yhtään lisäosaa en ole vielä kokeillut, mutta mitä näin veljen pelaavan niin se suolisäri, joka toi mieleen Hills Have Eyes elokuvan vaikutti aika mielenkiintoiselle :D

Kyse on Point Lookoutista, jos jonkun DLCn aikoo ostaa ja pelata, kannattaa aloittaa tästä. Imo pelin parasta antia nimenomaan tunnelman takia :D.

Itse olen jo kaikki sivutehtävä trophyt saanut. Enään jäljellä: lvl 14, 20 ja 30 trophyt pahalla ja neutraalilla sen jälkeen kaikki bobleheadit tämän jälkeen kaikki custom weaponit ja viimeiseksi alien nauhat.
Point Lookout on paras lisä-osa, The Pitt on toisella sijalla. Operation Anchoragesta en tykännyt.

Saanko trophyn kaikkien bobbleheadien keräämisestä, jos kerään jokaisen, mutten samassa savessa? Energy weapons jäi sinne Colonelin luokse...

Kaivelin tämän perjantaina hyllystä ja ajettelin jatkaa noiden lievästi bugisten lisäosien pelaamista. Viimeksi lokakuussa pelaillut tätä, joten toivoin uusia patcheja ladattavaksi, mutta yllätys että niitäkään enään vaivauduttu tekemään.

The Pitt oli vielä pelaamatta loppuun, mutta kun ei niin ei. Pelin framerate jökittää ihan törkeesti ja ensimmäisestä ovesta josta yritin mennä, niin peli kaatui välittömästi. Kaikki tallenuksetkin on Pitissä, joten hurraa. Saada nähdä saanko pelattua läpi ennenkuin plösö sanoo sopimuksensa irti jatkuvasta buuttauksesta.

Kaivelin tämän perjantaina hyllystä ja ajettelin jatkaa noiden lievästi bugisten lisäosien pelaamista. Viimeksi lokakuussa pelaillut tätä, joten toivoin uusia patcheja ladattavaksi, mutta yllätys että niitäkään enään vaivauduttu tekemään.

The Pitt oli vielä pelaamatta loppuun, mutta kun ei niin ei. Pelin framerate jökittää ihan törkeesti ja ensimmäisestä ovesta josta yritin mennä, niin peli kaatui välittömästi. Kaikki tallenuksetkin on Pitissä, joten hurraa. Saada nähdä saanko pelattua läpi ennenkuin plösö sanoo sopimuksensa irti jatkuvasta buuttauksesta.

Mielenkiintoista. itselläni lisä-osat eivät bugita vaan se kun kävelet ympäri wastelandia. Eli siellä pitää tehdä säännölliset tallennukset. Tosin the pitt sisältää ainakin minulla bugin että pipboyn runko onkadonnut ja vain ruutu näkyy. Ihmettelen että ei ole patchia tullut.

Saanko trophyn kaikkien bobbleheadien keräämisestä, jos kerään jokaisen, mutten samassa savessa? Energy weapons jäi sinne Colonelin luokse...

Kyllähän nuo yhdellä savella olisi kerättävä. Nuo muutama taisivat olla harmittavasti missattavissa. Kannattaa jatkaa jostain aikaisemmasta tilanteesta varsinaisen juonen loputtua (niitä kannattaa pitää myös noiden level-trophyjen takia).

Jees sain vihdoin hakattu The Pitin läpi. Neljä kertaa kerkes kaatuun tämän päiväsessä sessiossa. Nyt on koko peli taputeltu, tosin huomisin sen, että jostain syystä questi trophit on vieläkin saavuttamatta.

Oliko sitten niin että heti ilmestyttyään pelissä ei ollut tropheja? Ja sitten kun hommasin goty version jatkoin vanhoilla saveilla, joten peli ei sitten lukenut niitä tehtäviä pelatuiksi. Noh olihan se nyt sitten alotettava uudestaan koko homma alusta :)

Ja bobbleheadeista, niin neljä on sellasta jotka voi kait missata. Strength, Repair, Medicine ja Energy weapons. Mutta Fallout 3 wiki auttaa asiaa.

KillingBox: Trophy-tuki tuli tosiaan tavalliseen Fallout 3:een vasta päivityksellä, ja jos tallennus on tehty päivittämättömällä pelillä, ei sillä Trophyja voi saada edes GOTY-versiolla. Ainoa mahdollisuus on aloittaa peli alusta, jos pyttyjä meinaa kerätä.

GOTY-versio sisältää valmiiksi kaikki lisärit ja päivitykset, eikä siihen koskaan julkaistu enää päivityksiä. Jäljellä oleville bugeille ei siis vaan mahda mitään.

Itse olen jo kaikki sivutehtävä trophyt saanut. Enään jäljellä: lvl 14, 20 ja 30 trophyt pahalla ja neutraalilla sen jälkeen kaikki bobleheadit tämän jälkeen kaikki custom weaponit ja viimeiseksi alien nauhat.
Point Lookout on paras lisä-osa, The Pitt on toisella sijalla. Operation Anchoragesta en tykännyt.

Ei taida onnistua alien nauhojen kerääminen, jos olet välillä käynyt maan pinnalla. Itse palasin alukseen nauhoja keräämään, mutta en päässyt enää paikkoihin, joihin eka pelikerralla pääsin.

Ei taida onnistua alien nauhojen kerääminen, jos olet välillä käynyt maan pinnalla. Itse palasin alukseen nauhoja keräämään, mutta en päässyt enää paikkoihin, joihin eka pelikerralla pääsin.

Onnistuu koska uusi tallennus.

Hehee, lähes 2 vuotta (!) sitten piti tätä peliä "jatkaa", mutta eilen se vihdoin tapahtui. Meinaan olin vetänyt vain pääjuonen, joten sivutehtävät, (suurin osa) trophyt ja DLC:t pelaamatta. Savet toimivat mainiosti GOTY-version kanssa ja yllättävän kivuttomasti pääsin fiilikseen (vaikka hakemista tietty on kun taidot ruosteessa).

Ukko oli kuitenkin ihan ok iskussa siinä mielessä, että rahaa (caps) oli lähes 9000 ja mm. stimpakejakin lähes 100.. Eli ei tarvitse säätää inventorya niin paljon. Mahtava peli edelleen ja tosi mukava että vielä pääsi tämän kimppuun niin että (ennen näkemätöntä) pelattavaa riittää. New Vegas saa odottaa vielä pitkään..

Jos nyt joku (kuten minä aiemmin) miettii miten peliä jatketaan GOTY-version kera (jos siis tarina päätöksessä yms), niin tässä lyhyt kuvaus just in case:
Eli GOTY-levy sisään. Menusta valitse "continue" (tai hakee manuaalisesti tuon tietyn saven), eli että loudaat pelin viimeisimmän saven ennen lopputekstejä (ainakin mulla se oli siinä kun pelaajan täytyy laittaa se koodi siihen "puhdistajaan" - eli quest "Take it Back!"). Laitat koodin - tulee pelin "loppuvideo" - ja sen jälkeen ukko herääkin Citadelissa ja homma jatkuu.

Tämän jälkeen sitten DLC:t näkyvät quests-listassa (pelin pitäisi ilmoittaa kun se ne "havaitsee") ja voit muutenkin lähteä pyörimään sivutehtävien, trophyjen, yms pariin (Citadelista vain esim. fast travel minne haluaa).

Tässä vielä DLC-questit, jos haluaa niitä ennen suorittaa esim. vanhempia sivutehtäviä, trophyja, tms (eli jättää DLC:t ikään kuin viimeiseksi kuten ainakin itse teen):

*Operation: Anchorage = quest "Aiding the Outcasts" (Outcast distress signal)
*The Pitt = quest "Into the Pitt" (Wernher's Distress Signal)
*Broken Steel (tämä aktivoituu tavallaan heti kun ukko "herää" Citadelissa GOTY-version kautta - mutta ainahan questiä voi vaihtaa) = quest "Death From Above"
*Point Lookout = quest "The Local Flavor"
*Mothership Zeta = quest "Not of This World"

Ylös Bottom