Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [X360]

Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

No rahat on jatkuvasti loppu :D Olen jo levelillä 9.

Tuotakaan en tajua :confused:

Itsellä 3k rahaa ja oon ostanu jo muutamia kalliita juttuja kuten...

Sisustuksen megaton asuntoon ja sinne work benchin sekä lab setin

Varsinkin jos on korkea repair skilli nii pystyy tekee rahaa helposti kun pistää vaan armoreita ja aseita 100% kuntoon ja myy kauppiaille nii irtoo helposti rahaa.

Itsellä oli puutetta panoksista varmaan leveleillä 1-3. Tällä hetkellä lvl 14 eikä pulaa todellakaan ole. Ja tosiaan, jotkut vanhojen Fallouttien säännöt pätevät. Kaikki panokset mukaan mitä löytyy. Kaiken lisäksi nuo panokset ei paina mitään, eli mukaan ja myyntiin sellaisetkin panokset mitä ei välttämättä tarvitse. Repair-skillillä myös säästää/ansaitsee rahaa kiitettävästi, kuten todettiinkin jo.

Taitaapa tässä olla mun vuoden peli. Saa nähdä millaisen vastuksen Gears 2 antaa.

Eipä tää kuitenkaa täydellinen ole:
-Ärsyttäviä keinotekoisia esteitä ja rajoja
-Miksi niin moneen paikkaan pääsee ainoastaan metrotunnelien kautta? Metrotunneleista saa myös huonoja Hellgate: London viboja.
-Odotin dialogilta paljon enemmän.
-Asiat/tehtävät päätyvyät turhan usein räiskintään
-Isoilla valinnoilla ja muutoksilla joskus vähän tai ei ollenkaan vaikutusta.
Megatonissa kukaan ei reagoinut sherffin kuolemaan. Oma poika vain pikkuisen nyyhkytti. Wtf?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Eniten arvostamani seikka on ehdottomasti se miten kaikki tavarat ja tappamasi ruumiit jäävät pelimaailmaan. Siellä se tappamani Mole Rat lojuu edelleen, vielä 25 tunnin jälkeen - käsittämätöntä koodausta sanon minä!
Ihan aikuisten oikeasti?! Nimittäin jos pitää tosissaan paikkansa niin tämähän on järisyttävän hyvä asia! Eli periaatteessa: löydän aseen maasta, mutta en jaksa kantaa sitä -> menen lähimpään kylään tms myymään kaiken turhan, ja koko jutussa menee noin 15min -> palaan paikalle, ja ase lojuu vieläkin maassa. Onko näin?

Etsikääpä hyvät herrat hyppysiinni Holvi numero 106 niin tiedätte oikeasti mitä pakokauhu tarkoittaa.. ;)

Kyllä, sananmukaisesti AAVEMAINEN paikka.. ;)

Ihan aikuisten oikeasti?! Nimittäin jos pitää tosissaan paikkansa niin tämähän on järisyttävän hyvä asia! Eli periaatteessa: löydän aseen maasta, mutta en jaksa kantaa sitä -> menen lähimpään kylään tms myymään kaiken turhan, ja koko jutussa menee noin 15min -> palaan paikalle, ja ase lojuu vieläkin maassa. Onko näin?

Kyllä minun tietääkseni! :)

Kyllä, sananmukaisesti AAVEMAINEN paikka.. ;)

Vault 106 on kieltämättä melkoisen mukavaa(?) vaihtelua :)
Harmi vaan, kun ei omat lockpick/science -taidot ei riittänyt kaikkien ovien ja koneiden avaamiseen. Ei sitten selvinnyt senkään mestan mysteeri vielä, mutta ehkäpä tuonne tulee joskus palattua.

Itellä on nyt jäätynyt pari kertaa kun on pitänyt travellata Megatoniin, latausruutu ilmestyy ja sit jämähtää ja koko kone sammutettava. Muuten ei valitettavaa.

Ja miten ihmeessä Minigun voi olla niin paska??

Näin lonkalta veikkaisin aseskillin puutetta. Ei sillä, en itse ole testannut minigunia edes, mutta ainakin missile launcherilla ampuminen olemattoman pienellä big guns -skillillä aiheutti melkoisia vaaratilanteita - itselle. :D

Ensimmäiset kolme tuntia eivät vakuuttaneet, mutta sen jälkeen fiilis tuntui loksahtavan kohdalleen. Nyt on mittarissa about 13 tuntia ja ollaan vasta tasolla 6, joten ylimääräistä haahuilua on tullut harrastettua melko lailla.

Tällä hetkellä olen itseeni siinä mielessä tyytyväinen, että ennakko-odotukset tuli pidettyä maltillisina. Räiskintää taitaa olla pakko harrastaa enemmän kuin vanhoissa, mikä nyt oli mielestäni jo ennakkoon täysin ilmiselvää, eikä se itseäni ainakaan loistavasti toteutetun VATSin ansiosta haittaa juurikaan. Huonoja puolia pelissä tuntuu olevan nähtävissä aika paljonkin, kuten tosiaan pääosin harmillisen mitäänsanomaton ja pahimmillaan surkea dialogi. Vaan eipä sillä, on sillä hetkensäkin, esimerkiksi ilkeät dialogivaihtoehdot ovat ajoittain loistavia.

Enemmän räiskintää, vähemmän pelaavan kansan rakastamaa loistavaa dialogia, jokunen typerä pelisuunnittelukukkanen ja ajoittain huonoa animointia. Eihän sen ehkä pitäisi voida toimia, mutta niin vaan tuntuu toimivan. Mielestäni pelissä kaikesta huolimatta se fiilis on. Voisi myös sanoa, että tämä painottuu vanhoja Fallouteja enemmän löytöretkeilyyn ja tutkimiseen, sillä yllättävän iso osa sisällöstä löytyy varsinaisten matkan varrelta. Täyttä vauhtia questista toiseen juoksemalla ja/tai mitä tahansa ohjeita ja vinkkejä lukemalla missannee fiiliksestä paljon. Uudelleenpelattavuutta tästä tuskin löytyy FO2:n vertaa, mutta ainakaan vielä en sitä tahdo murehtia, koska juuri nyt maistuu niin hyvin.

Olen tässä samaan aikaan pelannut myös Fable kakkosta. Pelit ovat keskenään ovat kovin erilaisia, ja sisältävät jopa varsin isoja ärsyttävyyksiä. Molemmat ovat kuitenkin rohkeasti suunniteltuja ja tunnelmallisia pelejä, ja molemmista pidän erinomaisen paljon, enkä keskinäistä paremmuutta ainakaan vielä osaisi ratkaista. Vaikuttaa siltä, että NG-konsolit alkavat olla pelisuunnittelijoilla jo sen verran hyvin hallussa, että uskalletaan tehdä koko ajan hieman jotakin erilaista. Se on hyvää kehitystä se.

Kyllä vain, pitäisi toimia juurikin näin. Ihan varmuudeksi kannattaa tavaroita jemmata esim. roskakoreihin, laatikoihin, kaappeihin, kuolleisiin tovereihin odottamaan lunastusta. Todistin meinaan tuossa vähän aikaa sitten tapahtumaa jossa ollessani Megatonissa, pudotin epähuomioissani täyden Nuka-Cola pullon maahan. Megaton Settleri käveli pullon luo, kyykähti ja otti tämän haltuunsa :D

slaverinä toimimisesta saa myös hyvät rahat jos on pahis. 250 capsia per orja. harmi ku niit ei saa napattua useampia kerralla vaan pitää aina palata hakemaan uus panta paradise fallsista :D

jotenkin julmaa hypnotisoida uhrit ja laittaa niille räjähdepanta kaulaan... "alahan kalppia Paradise Fallsiin tai sun pää poksahtaa.."

yritin Tenpennyä hypnotisoida mut paskiainen oli kaiketi immuuni ja lasautti mun hahmon aivot alas tornista

mahtavuutta :D

Vault 106 on kieltämättä melkoisen mukavaa(?) vaihtelua :)
Harmi vaan, kun ei omat lockpick/science -taidot ei riittänyt kaikkien ovien ja koneiden avaamiseen. Ei sitten selvinnyt senkään mestan mysteeri vielä, mutta ehkäpä tuonne tulee joskus palattua.
Käsittääkseni sinne oli jotain kaasua levinnyt, joka sai väen hulluksi. Siitä saattaa johtua ne aavemaiset näyt siellä..

Näemmä tuo Haroldkin pelistä löytyy. Karumpana tosin, kuin ennen.

Pystyykö muuten peliä jatkamaan viimeisen tehtävän jälkeen?

Itse en pääse enää ulos Tenpenny Buildingista. Latausruutuun jäätyy aina. Cachen tyhjentäminen ei auttanut. Spoilerissa tarkempi selostus tilanteesta. Tallentaka hyvät ihmiset useampaan eri slottiin ja useasti, jotta ei sitten harmita. Itse joudun aloittamaan n. 1h peliä taakse päin.

Tehtävässä, missä pitää joko tappaa ghoulit tai sitten auttaa niitä, olen jutellut ja yrittänyt saada Tenpennyn asukkaat hyväksymään ghoulit. Olen saanut avaimen jolla saa sen kellarin oven auki, jotta ghoulit pääsee hyökkäämään. Nyt en kuitenkaan pääse tenpennystä pois mitenkään.

EDIT:
Nyt selvisi todennäköisesti, minkä takia peli jäätyy. Kun puhuu Gustavolle ghoulien tappamisesta ja se antaa panoksia, sen jälkeen ei pääse rakennuksesta ulos.

Olin saanut sen käsityksen, että ei pysty. Mikä on suoraansanottuna kohtuu typerää.
Höh. Juuri viimonen tehtävä mainguestissa jäljellä.
Kait pitää ennen sitä hommata sälli 20lvl ja jättää pari sideguestia pahis pelikerralle.

EDIT:
Nyt selvisi todennäköisesti, minkä takia peli jäätyy. Kun puhuu Gustavolle ghoulien tappamisesta ja se antaa panoksia, sen jälkeen ei pääse rakennuksesta ulos.

Jotenkin outoa, kun puhutaan Gustavosta oikein hahmona pelissä. Gustavo päästi meikäläisen portista sisään ja heti sen jälkeen poksautin siltä haulikolla pään irti.. :) Saman kohtalon koki jok'ikinen Tenpenny Toweriin erehtynyt ihmisolento.

Onko kukaan muuten käynyt sillä eräällä hylätyllä poliisiasemalla, jonka ne kolmemetriset heput ovat vallanneet? (eräs sidequest) On siinäkin aika pirtsakka paikka.

Aivan uskomattoman koukuttava peli. Aika kuluu niin huomaamatta tämän parissa; äsken piti lopettaa kun huomasin kuusi tuntia jo seikkailleeni Wastelandissa putkeen!

Stealthboy on kyllä hieno keksintö. Esim Super-duper-mart oli ilo puhdistaa, "predatorina", liikkumalla raiderien selän taakse ja aivot seinälle vaimennetulla kymppimillisellä :D

Onko jollakin muullakin kadonnut mystisesti jonnekin se Megatonin vesilaitoksen huoltotyyppi? Harmittaa vaan kun olis aika läjä capseja äijältä tulossa, siis jos se joskus ilmaantuisi takaisin..

Onko jollakin muullakin kadonnut mystisesti jonnekin se Megatonin vesilaitoksen huoltotyyppi? Harmittaa vaan kun olis aika läjä capseja äijältä tulossa, siis jos se joskus ilmaantuisi takaisin..

Kyseessä on aika varmasti sama bugi missä omalla kohdallani joutui Moriarty uhriksi... eli jotenkin NPC:t putoilevat kävelysillan läpi ylhäältä ja kuolevat putouksesta :rolleyes:

No noita scrap metalleja voi antaa muillekkin NPC:lle...

Esim Undercityyn Museum of Historyssä niistä saa stim packejä ja tietääkseni on vielä joku muu mutta en vain muista.

Hmm, nyt on tapahtunut kahden päivän sisään ainakin kolme jäätymistä, ja kaikki travellauksen jälkeen. Pitänee ruveta vaan itse talsimaan paikasta toiseen, onhan se tietty hauskempaa niin mutta kun ei aina jaksais. Arufassa oli muuten hieno kenttäsuunnittelu, oli pakko jäädä ihastelemaan, samoin Bigtown, muistuttavat tietyssä suhteessa toinen toistaan ;)

Voi helvetti miten kävi. Olen Megatonissa tehnyt tehtäviä ja olin juur ollut tunnin mittaisella reissulla enkä tietenkään ollut tallentanut. Tulin sitten takaisin Megatoniin hakemaan palkintoa tehtävästä. Menin sitten käymään yhdessä talossa minkä ovi oli punaisena, yhtäkkiä koko megaton kävi kimppuun. Se siitä ystävällisestä kylästä... Ilmeisesti niitä ei saa enään millään rauhoittuun? Aikaisempi tallennus ennen tätä ovesta astumista on reilun tunnin takana joten hirveä homma tehdä tehtävä uudestaan.. Saako tosiaan niitä megatonin asukkaita enään tossa vaiheessa mitenkään takaisin ystäviksi?

Ylös Bottom