Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3

Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Tuli sitten itsekin katseltua nuo 5 gameplay traileria...ei olisi pitänyt. Ihan kuin tätä peliä ei olisi jo tarpeeksi odottanut. Suurimman osan tiedotteista yms. olen pelin suhteen lukenut, mutta muuten koittanut mahdollisimman vähän pelistä katsoa. Ainakin videoiden suhteen. Viralliset trailerit olen katsellut, mutta en oikeastas sen enempää. Nyt kuitenkin kiusaus kasvoi liian suureksi ja oli pakko katsoa nuo gameplay trailerit. VATS näytti toimivan juuri niin kuin olin toivonutkin ja tyylitellyt hidastukset toimivat vielä maukkaana kuorrutuksena. Ja FPS puolikin näytti olevan kunnossa. Peli oli "kauniin" post-apokalyptinen. Muutamat uutuudet, ainakin minulle, tulivat täysin yllätyksinä ja osa jopa aiheutti hieman sairaalloisia naurahduksia
etenkin kohta jossa Cloackin avulla pistetään onnettoman taskuun käsikranaatti :D
.

No nyt ainakin tiedän 100% varmuudella miten kulutan tänä vuonna syntymäpäiväni :D. Ja en muuten varmasti lähde baariin... :D
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Niin koska niitä pisteitä / ripoffeja ei vaan voi olla keräämättä jos ei nappaa?

Mitäs ihmeen provoilua tämä on? Itse en nojaa mihinkään suuntaan erityisesti, mutta Fallout on sellanen peli, jota pelataan nautiskellen. Minulle on yksi ja sama, jos ne trofeet tulee vai ei, ei se tämän pelin laatua muuta. Jotkuthan ovat peräti olleet niin närkästyneitä, että eivät peliä osta ihan vain sen takia, että Trophy-supportia ei ole. Alunperin, kun olin ostamassa PS3-konsolia niin pidin positiivisena asiana, että vastaavaa Achievement systeemiä ei ollut Sonyn konsolilla. Henkilökohtaisesti last-gen konsoleilla oli mukavampaa pelata, koska kyseistä ominaisuutta ei ollut, mutta ajat muuttuvat. Koska ne ovat 360:llä dominoivempia niin niitä tulee kerättyä herkemmin, samaa vikaa ei toistaiseksi ole Sonyn konsolilla. Mutta sekin tulee varmasti muuttumaan, varsinkin jos ajattelee saavutusten menestystä Microsoftin puolella. Mutta enivei, ihme purkaus kaveri, turhaa, turhaa. Offtopic nyt sikseen.

edome tehny 3 hyvä juttua pelistä. Käynyt ihan paikanpäällä pelaamassa ja haastattelemassa tekijöitä

Osa 3

Lainaus:
Xbox 360 pääkehitysalusta
...Fallout 3:stä muuten kehitetään ensisijaisesti nimenomaan Xbox 360:llä, josta peli sitten käännetään PS3:lle ja PC:lle. Pete Hines (kuvassa oikealla) perusteli tätä sillä, että peliä on yksinkertaisempi laajentaa ja parantaa, kun se siirretään konsolilta PC:lle eikä toisinpäin. Konsolirauta on samanlaista, joten pelin pohja valmistuu sille vaivattomammin ja PC-version yhteensopivuussäätämiset voidaan jättää pelikehityksen loppupuolelle...
Osa 1


Osa 1
Osa 2

Sinällään hyvä artikkeli, mutta tuo boldattu teksti on vähän niin ja näin. Kyseessä on kuitenkin suomennos, esim. itse olen nähnyt haastattelun, jossa sama asia oli ilmaistu eri tavalla, mikä ei todellakaan kääntyisi suomeksi noin. Olen yrittänyt sitä artikkelia kaivella netin syövereistä, mutta en tahdo sitä löytää :(
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

^ Eiköhän ne osaa englantia siellä edomellakin ihan hyvin että tajuavat mistä kirjoittavat. Tuo asia ei edes huonolla englannilla voi kääntyä toisin. Ja he ovat olleet siellä itse eivätkä tulkanneet toisten juttua.

Nopea googletus antoi esim tommoisen artikkelin ihan oikealla englannin kielellä ja itse en osaa tulkita tota hirmu poikkeavasti edomen käännöksestä:

Why we prefer the Xbox
Bethesda's Peter Hines has explained why the software giants behind Oblivion and the forthcoming Fallout 3 use the Xbox 360, rather than PC or PlayStation as their main development platform...

"Obviously we are more familiar with the Xbox because we have used it for longer and the other thing is that the Xbox is much easier to take to tech shows.
Eli xboxiin valmistuu sisältö aikasemmin koska ohjelmointi on helppoa. Se kerkeääkö ne ohjelmoimaan pleikkarin identtiseksi xboxin kanssa ennen julkaisua ratkaisee tuon. Se että trophyjä ei keretä lisäämään kertoo siitä että pojilla on työtä paiskottavana.

Mutta spekulointi kumpi on parempi näin kauan ennen julkasua on turhaa ellei halua ostaa S.E versioita ja silloin päätös on tehtävä aijoissa.

Piis out
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Alunperin, kun olin ostamassa PS3-konsolia niin pidin positiivisena asiana, että vastaavaa Achievement systeemiä ei ollut Sonyn konsolilla. Henkilökohtaisesti last-gen konsoleilla oli mukavampaa pelata, koska kyseistä ominaisuutta ei ollut, mutta ajat muuttuvat.
Voi herran pieksut. Eihän ominaisuus joka ei vaadi käyttäjältä minkäänlaista toimenpidettä voi ainakaan heikentää käyttökokemusta.

Useimmissa peleissä en ole kiinnostunut Achievementeista, mutta kun sellainen sattumalta
napsahtaa niin eipä se ainakaan masenna. Toisissa peleissä taas jopa käymme työpaikan
sisäistä leikkimielistä kamppailua onnistuneista suorituksista.

Summa summarun; mitään se ei ota pois, nimenomaan päinvastoin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Minulle on ihan sama saanko boxissa vai ps3:ssa niitä pisteitä, minä ainakin ostan Fallout 3:sen sen peli takia.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Turhapa tästä on tapella, jollekkin konsolille ne aina suunnitellaan. Pääasia on, että peli toimii eikä olla puolueellisia. Final Fantasystä ja sen sonypyhyydestä pahemmin mitään tajuamattomana, olin hyvilläni siitä, että peli on tulossa molemmille konsoleille. Yksinoikeuspelit ovat kuluttajalle, sinulle ja minulle, poikkeuksetta huono asia.
Falloutin ja GTA:n tapauksissa kuitenkin kumarrellaan x-laatikon ja/tai kunnollisten tietokoneiden omistajien suuntaan, mikä tarkoittaa sitä, että PS3 omistajien pitää vittuilla kehittäjille hakevansa pelin suoraan piratebaystä kaupan sijaan.

Keskustellaan mielummin pelistä ja itketään paremmuuksia jossain toisessa topicissa.

Ai niin, voisiko joku selventää vielä, mikä niissä trophyissä on niin uskomattoman hienoa? Tuntuvat samanlaiselta turhakkeelta kuin pärinätoiminto peliohjaimessa.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Turhapa tästä on tapella, jollekkin konsolille ne aina suunnitellaan. Pääasia on, että peli toimii eikä olla puolueellisia. Final Fantasystä ja sen sonypyhyydestä pahemmin mitään tajuamattomana, olin hyvilläni siitä, että peli on tulossa molemmille konsoleille. Yksinoikeuspelit ovat kuluttajalle, sinulle ja minulle, poikkeuksetta huono asia.

Olen aivan samoilla linjoilla... aina nähnyt yksinoikeus pelit ja DLC yksinoikeus hamstraamisen pelaajakunnan kusetuksena. Se mikä minua ärtysttää tässä koko jutussa on se että itse suorastaan vihaan kaiken näköisiä fanipoikia (todennäköiset syyt kaveripiirin otakuissa ^^) ja tälläinen "pääkehitys alusta XO:lle" kommentit antaa vain lapsille panoksia.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Psst! Konsolisota on tuollapäin...

Eihän tää konsolisotaa mielestäni ole varsinkaan kun edellinen kommentti oli pitkälti sitä mieltä että kummatkin saisivat luopua yksinoikeus hamstraamisistaan... kerro toki moderaattorina syy niin tiedän vastaisuudessa mistä aiheesta pitää turpani kiinni. Kuten tuossa mainitsinkin fanitus saa allekirjoittaneen voimaan pahoin ja konsolisota-ketjussahan pitäisi olla oksennus sanko vieressä.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Voi herran pieksut. Eihän ominaisuus joka ei vaadi käyttäjältä minkäänlaista toimenpidettä voi ainakaan heikentää käyttökokemusta.

Useimmissa peleissä en ole kiinnostunut Achievementeista, mutta kun sellainen sattumalta
napsahtaa niin eipä se ainakaan masenna. Toisissa peleissä taas jopa käymme työpaikan
sisäistä leikkimielistä kamppailua onnistuneista suorituksista.

Summa summarun; mitään se ei ota pois, nimenomaan päinvastoin.

Herran pieksut ja herran pieksut... Minun pointtini on se, että sen sijaan että peli olisi hauskaa ajanvietettä se voi muuttua turhaksi suorittamiseksi näiden pisteiden takia. Ja varsinkin, koska itse olen kilpailuhenkinen niin näillä pisteillä voi olla huono vaikutus minuun. Useasti on pässyt niin käymään, että ei keskitykään siihen peliin, vaan niihin hemmetin pisteisiin. Se on minun henkilökohtainen näkökulmani, joka perustuu omiin kokemuksiini.
End of story, nyt taas siihen aiheeseen.

Darwinille: Tossahan ei mitään sanota kääntämisestä muille koneille. Useimmissa haastatteluissa on tullut lähinnä vain ilmi, että 360 on heidän pääkehitysalustansa eli alusta, jolle peli tehdään ensisijaisesti. On myös mainittu, että muita versioita kehitetään samanaikaisesti tuon version vierellä alustapohjaisesti, ja että nämä "ei pääkehitysalusta versiot" ovat 360-versiota pari viikkoa jäljessä. Itse uskon vakaasti, että versiot ovat identtiset ja PS3:n omistajille on tulossa ihan yhtä hyvää "nannaa" kuin muillekin.

Täällä taisi olla podcastin tapainen, jossa asiasta mainittiin http://www.joystiq.com/2008/08/29/pax-2008-todd-howard-talks-fallout-3-mods-and-console-power/
En pysty tarkistamaan, kun netti toimii pätkittäin ehkä sekunnin pari tällä hetkellä.... ei pysty latamaan tuota haastattelua.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Eihän tää konsolisotaa mielestäni ole varsinkaan kun edellinen kommentti oli pitkälti sitä mieltä että kummatkin saisivat luopua yksinoikeus hamstraamisistaan... kerro toki moderaattorina syy niin tiedän vastaisuudessa mistä aiheesta pitää turpani kiinni. Kuten tuossa mainitsinkin fanitus saa allekirjoittaneen voimaan pahoin ja konsolisota-ketjussahan pitäisi olla oksennus sanko vieressä.
Aihe on edelleen vapaa, mutta yleisellä tasolla yksinoikeuspeleistä ja sen sellaisesta keskustelu ei kuulu *tähän ketjuun*. Täällä on tarkoitus puhua Fallout 3:n PS3-versiosta.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Onko pelin kestosta puhuttu missään? Tai pelialueen koosta? Entä tuleeko tähän minkäänlaisia multiplayer-ominaisuuksia? Tämähän menee ilman muuta ostoslistalle, vaikka aikaisempia osia olen vain kokeillut. Mistähän saisi halvimmalla ennakkovarattua?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Onko pelin kestosta puhuttu missään? Tai pelialueen koosta? Entä tuleeko tähän minkäänlaisia multiplayer-ominaisuuksia? Tämähän menee ilman muuta ostoslistalle, vaikka aikaisempia osia olen vain kokeillut. Mistähän saisi halvimmalla ennakkovarattua?

Kesto kuulemma ~35-40h main storyn kanssa ja ~100h kaikkine lisätehtävineen. Ja ei sisällä minkään laista multiplayer ominaisuutta mikä on mielestäni vain hyvä. Tosin jotain huhua on kai ollut liikenteessä että seuraava Fallout tilleli olisi MMO samalla lailla kun uusin KotR on MMO.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Ite olen vähän kahen vaiheilla, että ostanko pelin lootalle vai PS3:lle. PS3:lle tosin voin sen ostaa vasta loppuvuodesta. Lootalle voisi periaatteessa ostaa pelkästään tuon DLC:n takia... Tosin, itellä on vähän semmonen fiilis, että ko. peli olis pleikkarilla äyttävämpi ja rullais paremmin. No, aika näyttää.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Darwinille: Tossahan ei mitään sanota kääntämisestä muille koneille. Useimmissa haastatteluissa on tullut lähinnä vain ilmi, että 360 on heidän pääkehitysalustansa eli alusta, jolle peli tehdään ensisijaisesti. On myös mainittu, että muita versioita kehitetään samanaikaisesti tuon version vierellä alustapohjaisesti, ja että nämä "ei pääkehitysalusta versiot" ovat 360-versiota pari viikkoa jäljessä. Itse uskon vakaasti, että versiot ovat identtiset ja PS3:n omistajille on tulossa ihan yhtä hyvää "nannaa" kuin muillekin.
Juu, mistään käännöksestä ei ole kyse koska peliä tehdään samanaikaisesti kaikille alustoille. Esim. Final Fantasy XIII on käännös koska peli tehdään ensin kokonaan valmiiksi PS3:lle josta se käännetään XO:lle.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Tuli varattua Gamestopista. Fallout 3 on siellä Powertrade-pelinä, eli jokaisesta vaihdossa annetusta pelistä hyvitetään 20% enemmän. Jos on turhia pelejä nurkissa, niin suosittelen käyttämään lafkan tarjousta.
 
Vastaus: Fallout 3

Aikaisemmin mietiskelin, että kumpi versio Ps3 vai Xbox 360 pitäisi hankkia. Tarkoituksena ei ollut kysyä, että kumpi on parempi, itse uskon niiden olevan identtisiä. Syynä oli, jos en ihan väärässä ole niin eikös Xbox 360:lle pitäisi tulla ne lisämateriaalit yksinoikeudella.

Itselle helppo valinta - Xbox 360. Miksi?

- Ohjain
- Achievementsit
- Ladattava sisältö

Teknisesti pelit ovat aivan varmasti samat.
 
Vastaus: Fallout 3

Suht päräyttävää (ja myös spoilaavaa) gameplay videota:

http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3/video/6197412/fallout-3-gameplay-demo-part-1-escape-
http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3/video/6197413/fallout-3-gameplay-demo-part-2-megaton-
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg...fallout-3-gameplay-demo-part-3-the-wasteland-
http://www.gamespot.com/pc/rpg/fall...lout-3-gameplay-demo-part-4-super-duper-mart-
http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3/video/6197414/fallout-3-gameplay-demo-part-5-tenpenny-tower-

Omat odotukset nousi viimeistään nämä nähtyä jo katon läpi yläilmoihin.
Näyttää hyvälle.
Taistelut tosin on vielä hiukan varauksella otettava juttu mutta eiköhän se toimi sekin, kun pääsee ite puikkoihin.
Collectors Editionia vaan tilaukseen.
 
Vastaus: Fallout 3

Ennakkotilattu suomalaisesta nettikaupasta. :) Ilolla odotellaan että milloin pölähtää luukusta tulemaan. Paljon kyllä odotan peliltä vaikka tuo taistelu ei oikein vakuuttanut.
 
Ylös Bottom