Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3

Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Oma kopio haettu viimein, nyt voi alkaa hyvillä mielin etsimään bugeja ;)
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kannattaa tuliaseilla varmaankin AINA ammuttavaa nähdessä painaa RB:tä? Mitkä ovat parhaita aseita mitä olette löytäneet tähän saakka?

Itse selviydyin ulos 101:stä ja olen vähän kierrelyt ympäriinsä. Taidan aloittaa pelin huomenissa uudestaan. Alussa, ja vieläkin, oli ihan sekaisin, enkä ajatellut valintojani ollenkaan. Voiko tuolta 101:stä päästä pois tappamatta ketään?

Mites, voiko taisteluita esim. raidereiden kanssa välttää mitenkään? Vai käyvätkö kaikki aina päälle kun huomaavat?
Itse löysin jotain porukkaa, jolla oli rupinaamat ja kotoisin Underworldistä. Mielistelin ensin ja sitten koko sakki matalaksi.

Niin, itsellä paras löytämistäni aseista tällä hetkellä Hunting Rifle ja 32mm pistooli. Lisäksi joku laserpistooli on löytynyt, liekkö hyvä..? Ja Frag Minejä ja Frag Grenadeja.

Sekalaiset on fiilikset. Pelissä on niin paljon kaikkea, että simppeleihin FPS-räiskintöihin tottunut on äkkiä sormi suussa. Kunhan oppii nyt pelaamaan, niin eiköhän se tästä lähde...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Reilut 2½ tuntia pelattu ja oikeastaan vasta yksi bugi tullut vastaan. Eli sellainen jos olet kirjautuneena playstation networkiin ja kaveri kirjautuu sisään, niin peli menee taukotilaan josta se sitten viestin häivyttyä jatkuu. Vähän häiritsevää, mutta tästä "ominaisuudesta" pääsee onneksi helposti eroon jos alkaa enemmän ärsyttämään.

Muuten oon kyllä pelistä ihan liekeissä. Mieli tekisi mennä peliä eteenpäin ja silti tutkia paikkoja oikein huolella. Ohjaus toimii hyvin ja on ehkä mielestäni snadisti jopa parempi mitä Oblivionissa. Huomattavasti terävempää liikettä ja ohjauksen saa muutenkin säädettyä juuri haluamakseen. Graafisesti peli on tarjonnut sitä mitä peliltä odotinkin ja toivoin. Näyttävää post-apocalyptistä ympäristöä joka ei luo minkäänlaista toivoa tulevasta.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Jos joku entisiä falloutteja fanittanut antaisi oman mielipiteensä tästä tekeleestä? Itse en oblivionista tykännyt pätkääkään, joten vähän kiinnostais tietää miltä se uus fallout tuntuu old school pelaajien mielestä.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

mulla kuva jäätyy aina TÄSMÄLLEEN samassa paikassa joka on lähellä megatonia on kellään samanlaista ongelmaa?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Sitten se tehtävä missä Megatonissa oleva mimmi (etunimeä en muista, sukunimi West) pyysi toimittamaan kirjeen sinne sillan päällä olevaan kyläpahaseen. Tehtävästä poikinut Family -jengin kohtaaminen ja heidän konfliktinsa ratkaiseminen YYA sopimukseen olivat erityisen mielenkiintoisia. Kylä toimittaa familylle veripusseja ja he puolestaan suojelevat paikkaa.
.

Mistäs oikeen löysit nuo familyn jengin hyypät ku en itte löydä millään vaikka olen tutkinut jo tuntikaupalla aluetta.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Kolme neljä tuntia nyt pelailtu. Hymyssä suin voi olla. Kyllähän tässä täysin Fallouttia pelaa. (Onneksi?) En ole koskaan Oblivioneita edes nähnyt pelattavan niin ei ole siihen suuntaan vertailukohtia. Vahoja Falloutteja taasen olen sit pelannu senkin edestä ja kuten sanottua kyllä kelpaa. Just sitä mitä oikeestaan ootinkin.
Selkeitä parannuksia mielestäni Fallout kakkoseen inventory kokonaisuudessaan sekä aseiden ja varusteiden kuntoluokitus ja korjaus systeemi.
Myös se on mielestäni ihan mukavaa että viholliset saa noinkin helposti hengiltä. Vanhoissa fallouteissa pelin alkupäässä 10mm pistoolilla sai noin 3-5 damagea per laukaus (jos ylipäätään osui) ja vihollisilla se vähintään 40 hp'tä. Tässä on jo ihan mukavaa että jättiläistorakan saa yhdellä-kadella iskulla hengiltä pesarilla. Taistelu puoli siis toimii mun mielestä helkkarin hyvin. Vats toimii, paitsi että niitten hidastettujen ampumisien aikaan kamera pyörii välillä ihan jossain muualla missä pitäisi. Ja ite olen taistelut toteuttanut aina niin että eka vatsin kanssa ap:t loppuun ja sit jos tarve niin viimeistely reaaliajassa.
Ennakkoon naristuista asioista allekirjoitan kolmannen persoonan kuvakulmasta nähtävän yliruman oman hahmon liikkumis animoinnin sekä sen että ainakin tässävaiheessa jokapuolella wastelääniä tuntuu olevan helkkaristi jotain aktiviteettiä. Vaultin ovelta jo näkee Paradise Fallssiin ja Megatoniin. Suurempia välimatkoja ja väljyyttä ehkä olisin toivonut, mutta toisaalta kun world mappia katsoo niin edellämainittu kolmikko on 10c -kolikon kokosella alueella keskellä VALTAVAN kokoista karttaa. Että eiköhän niitä välimatkojakin vielä löydy :). Toivoa sopii että tutkimaton kartta alue ei ole tupaten täynä kohteita sun muuta häslää.

Tän pelin vastaan otto on kyllä kans niin mielenkiintonen juttu. On omien pelitaustojensa ja ennakko-odotuksiensa vankeina olevia porukoita, pelaajia ja kuppikuntia jotka ottaa tän kukin ihan erillailla vastaan.
Itse olen onneksi ilmeisesti sitä onnellista porukkaa joka voi ja kykenee nauttia tästä täysin rinnoin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Jos joku entisiä falloutteja fanittanut antaisi oman mielipiteensä tästä tekeleestä? Itse en oblivionista tykännyt pätkääkään, joten vähän kiinnostais tietää miltä se uus fallout tuntuu old school pelaajien mielestä.

Itse en Oblivionista myöskään tykännyt millään tavalla - laajuus oli siistiä, mutta kun pelillä ei ollut muutakaan tarjottavaa niin sekin oli lähinnä huono asia. Itse olen melko vannoutunut Fallout-fani ja löytyyhän tietysti nuo joskus 90-luvun puolivälistä ostetut discit hyllystä edelleenkin. Tietysti tuli hieman pelailtua vanhoja, että pääsee fiilikseen kolmannen inkarnaation tullessa. Jos oma kappale saapuu huomenna postissa niin pistän mahdollisimman tyhjentävää kommenttia.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Jos joku entisiä falloutteja fanittanut antaisi oman mielipiteensä tästä tekeleestä? Itse en oblivionista tykännyt pätkääkään, joten vähän kiinnostais tietää miltä se uus fallout tuntuu old school pelaajien mielestä.

Riippuu siitä, mistä osa-alueesta et Oblivionissa tykännyt. Kyllähän tässä on loistava Fallout-fiilis, mutta jos oblivionin pelimekaniikka tökki pahasti, niin tuskinpa tämä ainakaan suurinta herkkua on sinulle.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3 HYPE]

Mistäs oikeen löysit nuo familyn jengin hyypät ku en itte löydä millään vaikka olen tutkinut jo tuntikaupalla aluetta.

Metroasemalla on huone, jossa on radioaktiivisia tynnyreitä. Niiden edessä on viemärinkansi, josta pitää mennä alas. Seuraavaksi tulee junatunnelit, josta The Family löytyy.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

mulla kuva jäätyy aina TÄSMÄLLEEN samassa paikassa joka on lähellä megatonia on kellään samanlaista ongelmaa?
Itsellä kävi näin 2 kertaa, kun menin Tenpenny towerille päin. Asia hoitui, kun kiersin sen reitin.
On tämä peli pätkäissyt pelaamani 5h ajalla sellaset 6kertaa(?)

Peli kyllä ylitti odotukset vaikka muistuttaakin hieman ulkoisesti Oblivionia(eipä sekään paha peli ollut). Alussa olin ihan sekaisin, kun pääsi Vaultista pois ja aloin kiertelemään maailmaa ilman päämäärää. Megatoniin tajusin sitten lopulta mennäkin.
Toiminta pelissä on loistavaa. Luulin, että saattaisi tylsäksi mennä, mutta nuo tähtäyssysteemithän on erinomaisia.
Pickpockettaessa on kyllä mahtavaa se lisä, että voi laittaa kranun vihun taskuun. Huumoria löytyy muutenkin mukavasti.

Pitäisi tällä ekalla pelikerralla olla kiltti, mutta osoittautuu yllättävän vaikeaksi, kun tekisi mieli haistattaa useille hahmoille pitkät ja ampua haulikolla naamaan. Huvikseni tapoin kaikki hahmot megatonissa, kun pari leveliä kehittyi. Pahiksena olo tuntuisi hauskemmalta.
Nuo power armor jätkät on tainnut hieman rapistua 2osan jälkeen, kun yksi sellainen plasmakiväärillä hävisi naisraidersille, joka hakkasi ukon jalan poikki.

Ensitunnelmat on siis aika positiivisia. Vaultissa olisi ehkä ollut hauska olla hieman pidempään ja tutkia mestaa tarkemmin.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Onko kellään muulla ongelmia sopivan kirkkaudensäädön kanssa, vai onko probleemi mun telkkarissa? Kun esimerkiksi yöllinen Megaton on niin pimeä että pelaaminen on jopa vaikeaa. Ja taas toisaalta päiväsaikaan wastelandissa horisontti on niin kirkas että taivas menee valkoiseksi. :confused:

Kuka räjäytti Megatonin? Mä nynnyilin ja jätin räjäyttämättä. Ilmeisesti se palkkio olis ollut penthouse-sviitti ja 500 rahaa...eli ei hassumpi verrattuna "hyvään ratkaisuun". :(

Mulle kävi just niin että kävin kantelemassa sheriffille siitä epäilyttävästä ukkelista, se lähti pidättämään sitä, ukkeli nousi ylös aseen kanssa ja ampui sheriffin.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Onko kellään muulla ongelmia sopivan kirkkaudensäädön kanssa, vai onko probleemi mun telkkarissa? Kun esimerkiksi yöllinen Megaton on niin pimeä että pelaaminen on jopa vaikeaa. Ja taas toisaalta päiväsaikaan wastelandissa horisontti on niin kirkas että taivas menee valkoiseksi. :confused:
Totta. Itsellä sama homma. En tiedä pitäisikö olla hd mallinen telkka käytössä, jotta pimeällä jotain näkisi.

Kuka räjäytti Megatonin? Mä nynnyilin ja jätin räjäyttämättä. Ilmeisesti se palkkio olis ollut penthouse-sviitti ja 500 rahaa...eli ei hassumpi verrattuna "hyvään ratkaisuun". :(

Mulle kävi just niin että kävin kantelemassa sheriffille siitä epäilyttävästä ukkelista, se lähti pidättämään sitä, ukkeli nousi ylös aseen kanssa ja ampui sheriffin.
Minäkään en:(
Hyviksenä ei kyllä hyödy mitään. Paitsi sen että porukka puhuu sulle nätimmin...
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Pelasin tuossa vähän päälle pari tuntia ja ai että! Vaikuttaa jo nyt tämän sukupolven parhaalta peliltä. Tunnelma on omaa luokkaansa ja kaikki osa-alueet kohdallaan. Ihan tuli liikuttunut olo miten hyvin on vanhan Falloutin henkeä tässä. Todella loistavaa. Itse en ole Oblivionia pelannut että ei senkään kanssa mahdolliset samankaltaisuudet haittaa. (Morrowind oli kyllä yksi suosikkipeleistä aikanaan).

Ehdottomasti suosittelen!
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Totta. Itsellä sama homma. En tiedä pitäisikö olla hd mallinen telkka käytössä, jotta pimeällä jotain näkisi.

No mulla on kyllä erittäin hyvä 1080p-signaalia vastaanottava telkku, se on toki HD Ready vaan, mutta silti. On tosin aiemminkin ollut ongelmia kirkkauksien sun muiden kanssa boxilla, esimerkiksi Orange Boxissa tuntui olevan tosi vaikeaa löytää sopivaa kirkkaus & värisäätöä
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Onko tämä peli älyttömän vaikea? Kun en ole juurikaan pelannu roolipelejä. Eli kannattaako edes harkita pelin ostoa kun englannin kieli ei ole hyvin hallussa.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Ei ainakaan aluksi vaikuta kovin vaikealle. Voihan tuossa vaikeusastetta säätää jos kovin hankalaksi käy.
Eniten vaatinee vain paneutumista pelimekaniikkaan ja maailmaan niin kyllä se siitä. Ei mikään ihan pick up and play kokemus kuitenkaan.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Itse ennakkotilasin reilu viikko sitten tämän ja nyt tuntuu, ettei peli edes kiinnosta ollenkaan. Hypen olen tarkoituksella yrittänyt pitää mahdollisimman pienellä.

HUHHUH iski kuin miljoona volttia! Aivan loistava peli, nyt semmoset 5 tuntia putkeen menny - eikä malttais lopettaa millään. Syvempää analyysiä ei vielä voi tehdä, mutta alku vei ainakin täysin mukanaan. Kaikkia pieniä herkkuja peli kyllä tarjoaa heti alusta lähtien. Itse aloitin hardilla, ei ainakaan vielä ole liian vaikea - melkein päinvastoin.
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Loistava peli kyllä kyseessä. Vähän tuli repeiltyä G.O.A.T testin vastaus vaihtoehdoille :D Tuli pelattua sen verran, että pääsin ulos vault 101:stä. Kun capital wasteland sitten avautui silmieni edessä niin oli kyllä aika WOW fiilis :)
 
Vastaus: Fallout 3 (Xbox 360)

Loistava peli kyllä kyseessä. Vähän tuli repeiltyä G.O.A.T testin vastaus vaihtoehdoille :D Tuli pelattua sen verran, että pääsin ulos vault 101:stä. Kun capital wasteland sitten avautui silmieni edessä niin oli kyllä aika WOW fiilis :)

G.O.A.T testin mummokysymys sai itseni repeämään totaallisesti :D

Ei hitto että pelästyin ekaa kertaa kun kävelin yö aikaan siellä ulkona. Yht äkkiä alkoi takana juoksemisen ääntä. Äkkiä 180 astetta ja VATS päälle. Mutanttikoirahan se siinä on ilmassa puolen metrin päästä naamasta. Myös supermutantin tapaaminen ahtaassa huoneessa on mukava kokemus.
 
Ylös Bottom