Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jirza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 4

Ootteko löytänyt monta Vaulttia ? Itse oon vasta 2 kpl 114 ja 95. Onkohan noita edes kuinka paljon.
 
Vastaus: Fallout 4

Vaikeustason skaalaantuminen on tosiaan pelin ylivoimaisesti huonoin osa-alue. Alussa ei ollut mitään saumoja haahuilla pääjuonen reitiltä kun jokainen torakka niistään sankarilta hengen pois. Nyt lvl 16 hahmolla voi ilman mitään ongelmia kaataa 10 leveliä korkeampia monsuja vaikka en ole satsannut ollenkaan taistelu- tai selviytymisperkkeihin(luck täysillä). Vaikeustaso very hard.

Minulla hieman epäselvää miten tämä vaikeustaso vaikuttaa peliin, pelaan hardilla, vastassa lvl 10 supermutanttija hieman haastava saada hengiltä, toisessa paikassa oli iso kasa supermutantteja ja ne sain taas hengiltä suht koht helposti mutta nyt en muista mitä lvl ne taas oli, vastassa lvl 27 legendary raider scum, tosi helppo saada hengiltä, toki tähän vaikuttaa ase ja mikä armori vihulla on mutta silti. Oma ukkeli on lvl 17.

Vaikuttaako oman ukkelin lvl damageen, toki jos on perkkejä jotka siihen liittyy muttajos vaikka perception on 10 niin tekee yhtä paljon base damagea kuin jos perception on 1 kunhn vain osuu ja ei ole critical? Eli toimiiko se niin että vain aseet ja härpäkkeet vaikuttaa base damageen?
 
Vastaus: Fallout 4

Ghoulit tuotti aluksi todella paljon päänvaivaa, mutta oikeilla perkeillä alkoi nekin helpottamaan.
Huomasin, että Ghoulit saa helpoiten hengiltä kun ampuu niiltä jalan irti, sillä jalka-amputaation suorittamisen jälkeen ne jäävät vain makaamaan ja mollottelemaan maahan. Siinä on sitten helppo teurastaa liikuntakyvyttömät yksilöt esimerkiksi rehellisellä pieksennällä. ;)

Kerran olin ampunut jalan irti viideltä tai kuudelta Ghoulilta ja ne jäivät ihmettelemään pitkälleen tielle. Kun olin lopettamassa kyseisiä rampautettuja pirulaisia, huomasin yhtäkkiä, että tietä pitkin minua kohti kulkee ryhmä supermutantteja. Menin piiloon ja seurailin tilannetta. Supermutantit antoivat yhtäkkiä aseidensa laulaa ja ilokseni sain huomata, että ne hoitivat likaisen työn puolestani. Odottelin, että köriläät poistuvat paikalta ja kävin loottamassa kultakellot, hiusharjat sekä pari pullonkorkkia parempiin taskuihin. :p
 
Vastaus: Fallout 4

Minulla hieman epäselvää miten tämä vaikeustaso vaikuttaa peliin, pelaan hardilla, vastassa lvl 10 supermutanttija hieman haastava saada hengiltä, toisessa paikassa oli iso kasa supermutantteja ja ne sain taas hengiltä suht koht helposti mutta nyt en muista mitä lvl ne taas oli, vastassa lvl 27 legendary raider scum, tosi helppo saada hengiltä, toki tähän vaikuttaa ase ja mikä armori vihulla on mutta silti. Oma ukkeli on lvl 17.

Vaikuttaako oman ukkelin lvl damageen, toki jos on perkkejä jotka siihen liittyy muttajos vaikka perception on 10 niin tekee yhtä paljon base damagea kuin jos perception on 1 kunhn vain osuu ja ei ole critical? Eli toimiiko se niin että vain aseet ja härpäkkeet vaikuttaa base damageen?
Aseilla on äärettömän suuri vaikutus. Kannattaa aina päivittää kun mahdollista.

Itse tykkään tässä eniten juuri tuosta, että vihut eivät skaalaudu. Skaalautuvuus on minusta suurin syöpä ja turn-off mitä näissä peleissä on koskaan tullut vastaan. On paikkoja joihin ei yksinkertaisesti kannata mennä liian heikolla hahmolla ja varustuksella. Jonkun aikaa tuossa saanut aika rauhassa mennä ja teurastaa sakkia, kunnes eilen tuli ihan puskista joku Sentry Drone vastaan ja vaati pari yritystä - lukemattomia kranaatteja ja melkoista karkuun juoksua nurkan taakse - ennenkuin kaatui. Muuten tuolla alueella oli ihan leppoisia Ghouleja joten vähän housut kintuissa pääsi tuo yllättämään talosta ulos tullessa. Nämä on juuri niitä hienoja hetkiä, ehtii hieman jo turtua tuohon "helppouteen" ja rutiininomaisuuteen, kunnes tulee tarpeeksi kova kaveri yhtäkkiä vastaan joka vaatiikin useiden eri keinojen käyttämistä.
 
Vastaus: Fallout 4

Taisi olla aikaisemminkin jo tässä ketjussa mainittu, mutta muistutetaan kaikkia.

Settlementtien suurin hyöty (mitä olen tähän mennessä löytänyt/avannut/tajunnut) on adhesive-resurssin valmistaminen. Kokkausasemalla voi valmistaa vegetable starch -nimistä keitosta, joka antaa 5 x adhesivea / vegetable starch.

Tämä adhesive on ainakin itsellä aiemmin ollut aina ensimmäisenä loppu, kun aseita tai varusteita haluaisi päivittää.
 
Vastaus: Fallout 4

Ihan hyvä vinkki tuo että radiomajakan voi sammuttaa. Nyt kun väkeä on se 10-15 monessa mestassa niin turha niitä enää päällä pitää.
Eipä sitä väkeä paljon tuota enempää kai tulekaan, toisella foorumilla joku kertoi että maksimi on 10 henkeä + charisma, eli max 20 henkeä yhdessä kylässä.
 
Vastaus: Fallout 4

Eipä sitä väkeä paljon tuota enempää kai tulekaan, toisella foorumilla joku kertoi että maksimi on 10 henkeä + charisma, eli max 20 henkeä yhdessä kylässä.
Pelaan itsekkin Fallout 4 niin ensiksi täytyisi saada kaikki radioaktiivinen säteily pois niin oisi kysymys mistä löytää jonkun radway yksi ihminen sanoi mulle et semmonen pitää syödä mistä sen tarkalleen löytää vai siitä rannetietokoneesta
 
Vastaus: Fallout 4

Onneksi tuli otettua tuo perkki että sai supply linet tehtyä kaikkien settlementtien välille, aiemmin tuli aina ongelmia kun puuttui jotakin tiettyä resurssia mitä ei tietysti kyseisestä paikasta scrappaamalla löytänyt mitenkään. Säästää siis aikaa ja turhaa neppailua tuon ansiosta paljon, aiemmin rassasi kun piti rakentaa jotain ja puuttui vaikka muutama alumiini, sitten piti käydä pahimmillaan muutamassa eri paikassa hakemassa jotain alumiinitölkkejä ja tulla takaisin.

Voitko vähän avata? Mikä/mitkä perkit pitää avata, että tuo onnistuu? Vaatiiko muuta kuin perkien avaamisen? Ärsyttävä rampata.
 
Vastaus: Fallout 4

Pelaan itsekkin Fallout 4 niin ensiksi täytyisi saada kaikki radioaktiivinen säteily pois niin oisi kysymys mistä löytää jonkun radway yksi ihminen sanoi mulle et semmonen pitää syödä mistä sen tarkalleen löytää vai siitä rannetietokoneesta
Radawayta voi tehdä ite mutta niitä löytyy yleensä first aid kiteistä rakennuksista stimpakien kanssa ja sairaaloista yms. Ei kannata ihan pikku rad määrän takia käyttää vaan ootat että sitä on joku ~200.

Crittien käyttö on aika suositeltavaa kyllä. Mulla on perkeissä sneak att lisäystä ja crit dmg perkkiä laiteltu niin lähtee legendaryt yms aika komeesti välillä yhelläkin laakilla. Varsinkin nyt kun löyty 178 dmg railwaygun (todella siisti vekotin)
 
Vastaus: Fallout 4

Voitko vähän avata? Mikä/mitkä perkit pitää avata, että tuo onnistuu? Vaatiiko muuta kuin perkien avaamisen? Ärsyttävä rampata.

Charisma pitää olla tasolla 6, jonka jälkeen voit valita 'Local Leader' -perkin level upin yhteydessä. Itse olen tehnyt niin, että jokaisesta settlementistä lähtee yksi settler ylläpitämään supply linea Sanctuaryyn, jossa säilytän suurinta osaa romuista.

Eli yksi asukas tavallaan kuluu tuohon supply linen hoitamiseen. PS4:llä pitää workshop-modessa painaa settlerin kohdalla R1 ja sitten valita mihin leiriin haluaa tuon tyypin menevän. Kätevää, kun avaa uusia paikkoja ja lähettää saman tien yhden tyypin Sanctuaryyn, jolloin kaikki Sanctuaryn 'junk' on käytettävissä tuon uuden paikan kehittämiseen.

En tiedä toimiiko tuolla lailla tekemällä se myös niin, että sen uuden paikan romut ovat Sanctuaryssä käytettävissä vai pitääkö sitä varten myös Sanctuarystä lähettää joku sinne uuteen asutukseen.
 
Vastaus: Fallout 4

Pelaan itsekkin Fallout 4 niin ensiksi täytyisi saada kaikki radioaktiivinen säteily pois niin oisi kysymys mistä löytää jonkun radway yksi ihminen sanoi mulle et semmonen pitää syödä mistä sen tarkalleen löytää vai siitä rannetietokoneesta

Mikäli olet jo löytänyt RadAway-tabletteja, löydät ne rannetietokoneen inventoryn AID-kohdasta.


Niitä löytyy parhaiten ensiapulaukuista ja usein myös asuntojen kylpyhuoneista esim. peilikaapeista. Säteilyn saa myös poistettua käymällä lääkärissä, mutta niitä ei pelin alkuvaiheessa ole tullut vastaan kuin yksi, joka kiertää traderin tavalla ympäri kartaa.
 
Vastaus: Fallout 4

En tiedä toimiiko tuolla lailla tekemällä se myös niin, että sen uuden paikan romut ovat Sanctuaryssä käytettävissä vai pitääkö sitä varten myös Sanctuarystä lähettää joku sinne uuteen asutukseen.

Mä olen ketjuttanut nuo kylät. Periaatteessa joka kylästä lähtee yksi ja toisesta tulee. Paitsi etten ole sulkenut ympyrää. Tuollainen tähtimalli olisi ollut kyllä siistimpi kartassa. Kaikissa on samat resurssit käytettävissä.
 
Vastaus: Fallout 4

Oliko se nyt niin, että hakkeroidessa likeness tarkoittaa sitä, että kirjain on oikea ja oikeassa paikassa vai sana sisältää kirjaimen, mutta se voi olla missä vaan?
 
Vastaus: Fallout 4

Oliko se nyt niin, että hakkeroidessa likeness tarkoittaa sitä, että kirjain on oikea ja oikeassa paikassa vai sana sisältää kirjaimen, mutta se voi olla missä vaan?

Oikea ja oikeassa paikassa. Muista myös ne sulut, niillä saa poistettua vääriä vaihtoehtoja ja joskus täydennettyä yritykset.
 
Vastaus: Fallout 4

Oliko se nyt niin, että hakkeroidessa likeness tarkoittaa sitä, että kirjain on oikea ja oikeassa paikassa vai sana sisältää kirjaimen, mutta se voi olla missä vaan?

Itse olen ainakin siinä uskossa elänyt että oikea kirjain oikeassa paikassa. So far so good.
 
Vastaus: Fallout 4

Oon saanu kaikki auki, mut välillä ku vastustaa niin iskee tunne, että miten se nyt oli..
 
Vastaus: Fallout 4

Jos vielä kerran viitsit kerrata mulle nuo sulut.. Voisitko?

Toki,

Eli siellä koodin joukossa on erilaisia sulkumerkkejä ([{<, näitä kannattaa pitää silmällä sillä jos siellä on sulut auki ja kiinni esim ( ) niin tuollaisen voi aktivoida ja se poistaa yhden väärän vastauksen tai palauttaa yritykset, tietääkseni yritykset voi palauttaa vain kerran mutta vääriä voi poistaa niin paljon kuin sulkuja löytyy.

Sulussä siis täytyy aina olla se kokonaisuus, yksittäisiä ( merkkejä ei voi käyttää, ja usein ne siellä ruudussa näyttää tältä (#¤%#¤%) tai {!"#¤"¤%"#}

Ja jos se on oikea minkä voi käyttää niin se värjää koko sen koodin pätkän kun meet sen ekan sulun kohdalle. Ehkä vähän sekavasti selitetty mutta näet sitten mitä tarkotan kun meet kokeilemaan :)
 
Vastaus: Fallout 4

Hakkeroidessa etit sulkumerkkejä, kuten (<{[ jotka päättyvät samaan merkkiin ]}>), ja välissä voi olla muita merkkejä. Esim (:,*>), ja sulun saat valittua aina sulun aloittavan merkin vasemmalta. Jos sulun sisällä on toisetkin sulkumerkit, saat myös valittua ne erikseen. Nämä sitten poistaa vääriä salasanoja, tai palauttaa yrityskerrat.

Aivan äärettömän rasittava minipeli verrattuna tiirikoimiseen, tekisi mieli vaihtaa Dogmeat Valentineen, kun Valentine osaa käskystä avata terminaaleja :P

Tullut muuten huomattua tuosta tiirikoinnista, en tiedä onko ollut vaan sattumaa, mutta kun koetat tiirikoida, niin samalla kun kuvakulma siirtyy lähemmäs lukkoa niin tatti jo ääriasentoon(se jolla avataan, ei se jolla pyöritetään tiirikkaa) niin lukko avautuu. Toimi kaikissa lukoissa eilen lukon vaikeustasosta riippumatta, niin luulisin bugiksi enkä sattumaksi :>

Tähän asti kyllä erittäin viihdyttävä peli, vaikkakin olisi odottanut että olisi teknisesti menty eteenpäin.
 
Ylös Bottom