Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Hacking 101


Esimerkki:

Oikea salasana on PAID

Valitset listalta sanan POLL -> 1 oikein

Valitset listalta sanan PALE -> 2 oikein

Nimenomaan pitää olla oikea kirjain täsmälleen oikeassa kohdassa, että se näkyy siinä tuloksessa.



Listauksessa on randomien merkkien ja salasanavaihtoehtojen lisäksi siellä täällä niitä sulkumerkkejä.

Esimerkiksi tällainen rivi: #"//[?%¤"]?/&

Tuosta menemällä ensimmäisen [-merkin kohdalle koko sulkumerkkien väli [?%¤"] tummenee ja voit valita sen.
Tuloksena joko yksi varmasti väärä sana poistuu listalta ("Dud removed") tai sitten saat arvata uudestaan neljä kertaa, jos olet jo yrittänyt muutaman kerran.

Käytössä olevat sulkumerkit:

[]
()
<>
{}


Kannattaa myös muistaa, että kolmen epäonnistuneen yrityksen jälkeen tuosta voi peruuttaa pois ja aloittaa alusta. Toki vaihtoehdot ja oikea salasana on vaihtuneet, mutta ainakaan terminaali ei mene lukkoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 4

Ite en oo tuossa hacking hommassa koskaan noista suluista ja merkiestä välittänyt. Ite valitsen aina randomina jonkin sanan ja katon kuinka monta kirjainta on oikein. Noita on helppo verrata kun sanat näkyy siellä oikealla alhaalla alekkain niin kattoo vaan että ok 2 kirjainta oikein, sitten vaan siitä päättelemään että mikä sana vois olla oikea. Usein osuu oikein jo seuraavalla arvaamisella, joskus taas menee useampi kerta. Mutta aina jos on enää 1 yritys jäljellä niin painan "back" ja avaan terminaalin uudestaan jolloin noi yrityskerrat nollaantuu ja kokeilen uudestaan. Pärjäsin tuolla taktiikalla kolmosessa ja samoin tässäkin näyttää pärjäävän. Tietty sitten korkeamman tason terminaalit ovat vähän vaikeampia kun sanoja voi olla paljon enemmän jolloin joutuu pulaamaan vähän kauemmin.
 
Vastaus: Fallout 4

On kyllä hämmentävä peli.

Fallout ensikertalainen ja hitaasti on lähtenyt liikkeelle. 8h ja lvl 6 menossa.
Olen jotenkin aivan hukassa näitten pelin lvl, perk ja tuunaus juttujen kanssa.

Onneksi täälä foorumilla on mukavasti vinkkejä ja ohjeita, joilla pääsee etenemään.
 
Vastaus: Fallout 4

Lvl 24 ja päätarinassa ei edetty juuri yhtään :D

Osaako joku sanoa
Mikä hitto se UFO joka rämähti tonttiin oli ja mihin helvettiin se lässähti?

Jaksaa viihdyttää, vaikka huominen Battlefront varmasti syö peliaikaa hieman.
 
Vastaus: Fallout 4

Osaako joku sanoa
Mikä hitto se UFO joka rämähti tonttiin oli ja mihin helvettiin se lässähti?

En osaa

mutta mietinkin mikä hitto siinä taivalla syöksyi jonnekin kaupungin syövereihin. Pari riviä dialogia taisi hahmo ja companion vaihtaa aiheesta tyyliin: "Maybe we should check it out."

Olisikohan kyseessä tilaisuus löytää

Alien Blaster -ase

Sama tilanne muuten tuon levelin ja pääjuonen kanssa itselläkin.
 
Vastaus: Fallout 4

En osaa

mutta mietinkin mikä hitto siinä taivalla syöksyi jonnekin kaupungin syövereihin. Pari riviä dialogia taisi hahmo ja companion vaihtaa aiheesta tyyliin: "Maybe we should check it out."

Olisikohan kyseessä tilaisuus löytää

Alien Blaster -ase

Sama tilanne muuten tuon levelin ja pääjuonen kanssa itselläkin.

Näin minä ainakin päättelin.
Itse olin suolla tallustamassa Gunner Plazalle ku turma sattui, suuntana pohjoinen ja Nick Valentine totesi että; "Tuosta rytäkästä ei kukaan selvinnyt hengissä"
 
Vastaus: Fallout 4

Osaako joku sanoa
Mikä hitto se UFO joka rämähti tonttiin oli ja mihin helvettiin se lässähti?

Jaksaa viihdyttää, vaikka huominen Battlefront varmasti syö peliaikaa hieman.
Se on eräänlainen "random event".

Menepäs sinne lähistölle missä näit sen putoavan, katso onko radiossa hämärää kanavaa. Koita seurata sen avulla. Johonkin luolaan pitäisi johtaa jäljet.
 
Vastaus: Fallout 4

Minulla hieman epäselvää miten tämä vaikeustaso vaikuttaa peliin, pelaan hardilla, vastassa lvl 10 supermutanttija hieman haastava saada hengiltä, toisessa paikassa oli iso kasa supermutantteja ja ne sain taas hengiltä suht koht helposti mutta nyt en muista mitä lvl ne taas oli, vastassa lvl 27 legendary raider scum, tosi helppo saada hengiltä, toki tähän vaikuttaa ase ja mikä armori vihulla on mutta silti. Oma ukkeli on lvl 17.

Vaikuttaako oman ukkelin lvl damageen, toki jos on perkkejä jotka siihen liittyy muttajos vaikka perception on 10 niin tekee yhtä paljon base damagea kuin jos perception on 1 kunhn vain osuu ja ei ole critical? Eli toimiiko se niin että vain aseet ja härpäkkeet vaikuttaa base damageen?

Mulla ei näy edes vihujen levelit missään? Mikä neuvoksi?
 
Vastaus: Fallout 4

Se on eräänlainen "random event".

Menepäs sinne lähistölle missä näit sen putoavan, katso onko radiossa hämärää kanavaa. Koita seurata sen avulla. Johonkin luolaan pitäisi johtaa jäljet.

Ah tack så mycket, pitääkin tuktia asiaa kun joskus taas pleikkarin eteen pääsee linnottautumaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Kertokaas aloittelijalle (en ole pelannut edellisiäkään)

Ensinnäkin, mistä tuon power-armorin löytää? Mielestäni se oli mulla jossain tehtävälistassa ja menin sen tehtävän läpi, ja nyt se näyttää että get power armor olis tehty, mutta mulla ei sitä ole.

lisäksi muutama kysymys, jotka numeroin niin joku voi vastata jos jaksaa.

1. Mitä hyötyä niistä settlereistä on? Siis auttaako ne jossain vai haahuileeko ne vaan muuten?
Oon saanu laitettua jonkun viljeleen ruokaa, jonku puolustamaan jne. mutta
2. tekeekö ne mulle jotain hyödyllistä vai onko tuo simcity vaan peli toisen sisällä?
3. Mitä hyötyä tuosta "omasta linnakkeesta" on? Siis jos rakentaa itselleen talon? Onko se vaan komian tähäre?
4. Onko tuosta koirasta jotain oikeasti hyötyä, paitsi romunkantojuhtana?
5. Pitääkö esim alumiinitölkki jotenkin scrapata vai onko se tallennettuna workbenchiin junkkina käytössä alumiinina? jos ei niin pitääkö se ottaa inventoryyn ja scrapata jotenkin?
Oon onnistunu tekeen vähä kaiken näköistä mutta en ymmärrä kokonaisuutta yhtään.
Ilmeisesti tuo sanctuaryn workbench ja esim red rocketin on omansa. Eli kummassakin omat junkit?
6. Kannattaako pitää niin, vai rahdata kaikki esim. Sanctuaryyn?
7. Ruuissa olen paistellut vain lihoja, onko jotain järkevää syytä tehdä jotain muutakin.
8. Miten tuota adhenssiveä tuolla ruokapaikalla tehdään, siis käytännössä? Ja miten ne settlerit laitetaan sitä tekeen?
9. Pitääkö tuota koiraa jotenkin ruokkia tai "korjata" muuten kuin silloin jos erikseen tulee ilmoitus?

kiitos
 
Vastaus: Fallout 4

Kertokaas aloittelijalle (en ole pelannut edellisiäkään)

Ensinnäkin, mistä tuon power-armorin löytää? Mielestäni se oli mulla jossain tehtävälistassa ja menin sen tehtävän läpi, ja nyt se näyttää että get power armor olis tehty, mutta mulla ei sitä ole.

Power Armor on siitä erikoinen, että sen voi vain jättää paikalleen ja palata sen luo myöhemmin.
Olet luultavasti tehnyt sen ensimmäisen tehtävän Concord-nimisessä kylässä? Auttanut museon yläkerrassa olevia tyyppejä raider-ongelmassaan.

Tuo hylätty power armor jää käsittääkseni kartalle näkyviin sellaisena power armor -kypärän kuvana. Katso näetkö siellä sellaista. Se kannattaa käydä siirtämässä fast travelia käyttäen esimerkiksi sinne Sanctuaryn (eli sen paikan, missä pelaajan vanha kotitalo on) power armor stationille. Tämä power armor station on siinä workshopin vieressä sellainen keltainen teline.


Joukot sanoi:
1. Mitä hyötyä niistä settlereistä on? Siis auttaako ne jossain vai haahuileeko ne vaan muuten?
Oon saanu laitettua jonkun viljeleen ruokaa, jonku puolustamaan jne. mutta

2. tekeekö ne mulle jotain hyödyllistä vai onko tuo simcity vaan peli toisen sisällä?

Käytännössä tuo settlementtien hallinnointi ei kaiketi ole millään lailla pakollista. En ole pelannut koko peliä läpi, joten voi olla että myöhemmässä vaiheessa näitä settlereitä tarvitaan johonkin isompaan taisteluun.

Koska kyse on Falloutista olettaisin, että vastaan tulevat ongelmat voi ratkaista ilman näitä settlementtejäkin. Yleensä nämä on kiinni siitä, millä tavalla itse haluat tilanteet hoitaa.

Pari konkreettista hyötyä settlementeistä ja settlereistä:
Minor spoiler alert

Se Minutemen -tyyppi (Preston Garvey) antaa sulle Flare Gunin, jolla voit ampua taivaalle soihdun. Tämän jälkeen pitäisi paikalle laukata jonkin kokoinen apujoukko taistelemaan rinnallasi. En ole edes kokeillut vielä.

Myöhemmin siinä Minutemen-tarinassa
vallataan entinen linnoitus ja sen jälkeen pääset rakentamaan tykkejä niihin settlementteihin. Näitä pystyy käyttämään myöskin apuna taistelussa heittämällä maahan savukranaatin, johon sitten hetken kuluttua ammutaan tykistötulta.

Näillä tykeillä on jonkin sortin kantama ja siksi niitä pitää rakentaa ympäri Commonwealthia, jos haluaa käyttää tuota eri paikoissa.


Joukot sanoi:
3. Mitä hyötyä tuosta "omasta linnakkeesta" on? Siis jos rakentaa itselleen talon? Onko se vaan komian tähäre?

On. Asukkaille riittää, kun on tarpeeksi ruokaa, vettä ja sänkyjä. Sähköt ja puolustukset on kivoja lisiä.
Sähkövalo ilmeisesti lisää sitä niiden tyyppien tyytyväisyyttä. Puolustukset taas (oletettavasti) vähentävät tarvetta käydä paikan päällä puolustamassa niitä asutuksia. Kyliin hyökkäävät raiderit ja muut saattaa ainakin hajottaa rakentamiasi juttuja.


Joukot sanoi:
4. Onko tuosta koirasta jotain oikeasti hyötyä, paitsi romunkantojuhtana?

Companionit ovat itselle hyödyllisimpiä juuri tavaran määrän kasvaessa itselle liian suureksi. Lisäksi tykkään pelata niin, että ammun vihut vähän kauempaa ja käytän erilaisia hiippailutaktiikoita. Välillä näissä on kumppanista pelkkää haittaa, kun taas välillä tuon kaverin voi lähettää lähitaisteluun "tankiksi" ottamaan vastaan kaikki osumat.

Mahdollisia kavereita on pelissä toki paljon muitakin kuin pelkkä Dogmeat. Tietääkseni ainakin kahdella noista on oma erityistaito.

Yksi osaa avata lukkoja ja toinen pystyy hakkeroimaan terminaaleja. Nimiä en muista.


Joukot sanoi:
5. Pitääkö esim alumiinitölkki jotenkin scrapata vai onko se tallennettuna workbenchiin junkkina käytössä alumiinina? jos ei niin pitääkö se ottaa inventoryyn ja scrapata jotenkin?
Oon onnistunu tekeen vähä kaiken näköistä mutta en ymmärrä kokonaisuutta yhtään.
Ilmeisesti tuo sanctuaryn workbench ja esim red rocketin on omansa. Eli kummassakin omat junkit?

Workshoppiin siirretyt romut käytetään sieltä suoraan esim. aseita päivittäessä niin, että ilmastointiteipistä käytetään se "adhesive" -komponentti ja ilmastointiteippi häviää. Ei tarvitse purkaa ensin vaan voi siirtää kaikki romut vaan suoraan sinne workbenchiin. (PS4:llä kolmiota painamalla)

Jokaisella eri paikalla on omat junkit. Nämä pystyy yhdistämään, jos Charisma on tarpeeksi korkea. Sun pitää valita sieltä level upin yhteydessä tulevasta valikosta "Local Leader" ja sitten laittaa niitä settlereitä kulkemaan eri asumusten välissä omien trader brahminien kanssa.

Toki myös voi siirtää nämä manuaalisesti niin, että siirtää esim. Red Rocketin workshopista kaiken itselle ja koiralle inventoryyn ja sitten fast travellaa sanctuaryyn.

Joukot sanoi:
6. Kannattaako pitää niin, vai rahdata kaikki esim. Sanctuaryyn?

Jos charisma on 6 tai yli ja haluat käyttää/tuhlata yhden perkin tähän tavaroiden jakamiseen, niin on se kätevää kun kaikkien kommuunien kamat on käytettävissä joka paikassa.

Jos et halua tähän ryhtyä vaan käyttää ne perkit johonkin ihan muuhun, niin yhteen paikkaan ne kamat kannattaa keskittää. Varsinkin aseiden ja suojusten parantelu on helpompaa, kun kaikki raaka-aineet on yhdessä paikassa.

Joukot sanoi:
7. Ruuissa olen paistellut vain lihoja, onko jotain järkevää syytä tehdä jotain muutakin.

Ei ole mitään tarvetta edes niitä kypsytellä. Ruuan valmistaminen on mukava lisä ja toki noita voi käyttää useassa tilanteessa hit pointsien palauttamiseen tai muuhun hyödylliseen.

Toinen hyvä puoli tuossa on se, että raakojen juttujen arvo on usein paljon pienempi kuin valmiiden keitosten. Näin saat vähän lisää vaihtoarvoa niistä lihoista.

Joukot sanoi:
8. Miten tuota adhenssiveä tuolla ruokapaikalla tehdään, siis käytännössä? Ja miten ne settlerit laitetaan sitä tekeen?

Itse pitää tehdä sitä Vegetable Starchia, joka on siinä keittopaikan valikoissa alimpana. Tarvittavat raaka-aineet oli:

1 x Purified Water
3 x Corn
3 x Mutfruit
3 x Tato

Ainoa missä Settlerit voi tässä auttaa, on se jos kylvät sinne maahan niille noita Corn, Mutfruit ja Tato -kasveja ja laitat ne settlerit hoitamaan niitä.

Ylimääräinen tuotanto (vesi ja kasvit) siirtyy suoraan sinne workshopin inventoryyn.


Joukot sanoi:
9. Pitääkö tuota koiraa jotenkin ruokkia tai "korjata" muuten kuin silloin jos erikseen tulee ilmoitus?

Koiraa ei tarvitse hoitaa millään lailla. Taistelussa se saattaa ottaa vähän osumaa ja jäädä paikalleen makaamaan samoin kuin muutkin companionit. Tässä pelissä ei kuitenkaan voi tuo companion kuolla, vaan aina tokenevat itsekseen sitten kun taistelu loppuu.

Koiralle voi laittaa varusteita päälle. Olen löytänyt muutaman "dog armorin", jotka luultavasti sille kävisi, mutta niitä en ole kokeillut. Sen sijaan, jos löydät Bandana -nimisen asusteen, voit laittaa koiralle tuollaisen kaulahuivin. (Näitäkin on paljon erilaisia)

Näytä liitetiedosto 15068
 
Vastaus: Fallout 4

Minuuttimiehet antoi questin jälkeen flare gunin, jolla voi kutsua niitä apuun...Ongelma on se, että epähuomiossa scräppäsin tuon flare gunin. :D :D
Onko kenelläkään vinkkiä, mahtaako jostakin löytyä toinen... :)
 
Vastaus: Fallout 4

Minuuttimiehet antoi questin jälkeen flare gunin, jolla voi kutsua niitä apuun...Ongelma on se, että epähuomiossa scräppäsin tuon flare gunin. :D :D
Onko kenelläkään vinkkiä, mahtaako jostakin löytyä toinen... :)

Joiltakin myyjiltä löytyy.
 
Vastaus: Fallout 4

Onko niin, että tietyissä paikoissa on eri tason vihuja? Nyt kävin koluamassa fort hagen ympäristöä ja ihmettelin ku kuolema vaan korjas ideoista huolimatta.. Lopulta satojen panosten, kymmenien molotovien ja granaattien ansiosta klaarasin homma. Tuli vaan mieleen, että sinne ois kannattanut mennä vahvempana [emoji23] jos en väärin muista niin ainakin lvl26 vihu oli paikalla. Itse lvl 12. Tehokkain haulikko on 65dmg, jos ei mini-nukeja lasketa. Mini-nuketkin olen säilönyt workbenchiin odottamaan isompia taisteluita.

Välillä samoilen ja välillä teen jtn listoilta.. Aina sen mukaan mikä on fiilis. Yleensä vaan koluan mestoja.
 
Vastaus: Fallout 4

Onko niin, että tietyissä paikoissa on eri tason vihuja?
Kyllä eli viholliset eivät skaalaudu enää samalla tavalla kuin F3:ssa. Fallout 4:n latausruudussa on mainittu, miten kartan eteläpuolella viholliset ovat raadollisempia.
 
Vastaus: Fallout 4

Sehän on loistava juttu! Pitää siis koluta pohjoispää ekana ja sit lähteä vasta etelään. Turkasen paljon vaan on tuota tiirikointia. Joissakin kortteleissa saattaa olla 20 eri lukkoa(ovet, laukut, aselaatikot, kassakaapit, yms) avattavaksi.

Mut suurin vika pelissä on se, että lopettaminen on ihan saatanan vaikeaa [emoji23] aina jää jtn tekemättä tai horisontissa näkyy uusi paikka koluttavaksi.
 
Vastaus: Fallout 4

Osaako joku sanoa, minun pitäisi lauttaa yhteen kaupunkiini lisää ruokaa, ja kun laitan tomaatteja, niihin ei kasva mitään. Kuinka saan kasveihini ruokaa?
 
Ylös Bottom