Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Peli on imaissut aika perinpohjaisesti mukaansa. Itselläni ekalla pelikiekalla nyt hahmona kaikessa kohtuullisen hyvä, kostonhimoinen, mutta oikeudenmukainen naikkonen. Statsit (muistaakseni) STR 3, PER 4, END 3, CHA 4, INT 6, AGI 5 ja LCK 3.

Pari juttua tosin hieman ihmetyttävät lähinnä liittyen tukikohdan rakenteluun:

- Miten jengiä saa määrättyä eri tehtäviin esim. puolustustorneihin?
- Saako talojen osia, kuten seiniä jotenkin nappaamaan toisiinsa kiinni eli niin, että tulee siistejä rakennelmia eikä sellaisia, joiden rei'istä mahtuu supermutanttikin kävelemään läpi?
- Saako rakentaessa kuvakulmaa vietyä kauemmaksi, että saisi paremman yleiskuvan siitä, mitä on tekemässä?
 
Vastaus: Fallout 4

Tekis mieli kokeilla Fallouttia kun en oo pelisarjaa vielä ollenkaan pelannut. Iskeeköhän tää mulle jos tykkään selviytymis -ja zombi yms peleistä? Tässä nyt ei zombeja oo, mutta postapokalyptinen teema.
 
Vastaus: Fallout 4

Tekis mieli kokeilla Fallouttia kun en oo pelisarjaa vielä ollenkaan pelannut. Iskeeköhän tää mulle jos tykkään selviytymis -ja zombi yms peleistä? Tässä nyt ei zombeja oo, mutta postapokalyptinen teema.

Uskon että kolisee. Ei ole kuitenkaan niin suoraviivaista kuin esim. Dying Light tai Zombi tms. eli tässä joutuu ihan eri tavalla kehittämään hahmoa. Ja sisältää huomattavasti enemmän dialogia.
 
Vastaus: Fallout 4

Tekis mieli kokeilla Fallouttia kun en oo pelisarjaa vielä ollenkaan pelannut. Iskeeköhän tää mulle jos tykkään selviytymis -ja zombi yms peleistä? Tässä nyt ei zombeja oo, mutta postapokalyptinen teema.

Kyllä mä uskon että iskee, ja on tässäkin välillä melkoista selviytymistä ja hengen lähtö on lähellä jos varomattomasti menee. Tutkin eilen jotain Drive-In leffateatterin jäänteitä ja huolimattomasti menin lipunmyyntitaloon, joku oli virittänyt kotitekoisen pullonkorkeilla täytetyn miinan kettumaisesti tiskin alle ja menin turhan rivakasti siitä: Molemmat jalat irti :)

Itsellä on ammukset kokoajan vähissä ja joutuu vähän katsomaan että mihin taisteluihin ottaa osaa. Kertaakaan paukut ei toki ole loppuneet mutta ei kaukana olla, onneksi on varalla kunnon pesäpallomaila.

Ja niin, Zombeja löytyy :) Ovat tässä pelissä nimellä Ghoul, periaatteessa ne on ihmisiä mutta ovat olleet niin kauan säteilyssä että ovat muuttuneet Zombiemaisiksi, normaali Ghouli toimii ihan samalla tavalla kuin ihmiset ja niiden kanssa voi jutella ihan normaalisti jne, mutta jos ne on muuttuneet Feral Ghouleiksi niin silloin niistä tulee vaarallisia. Jos oot nähny 28 päivää/viikkoa myöhemmin leffat niin niiden käytös vastaa noissa leffoissa olevien "zombien" käytöstä. Juoksevat siis kohtuu agressiivisesti päälle mukiloimaan, ja on muuten kuumottavaa kun seikkailet jossain hämyisessä rakennuksessa ja yhtäkkiä ympärillä kuhisee kun kasa Feraleja tunkee sisään ikkunoista ja tuuletuskanavista, jumalauta juoksin kovaa karkuun! Hyvällä äänentoistolla, pimeässä, varmasti tulee jännäkakka housuun kun kuulee Ghoulien korahdukset.
 
Vastaus: Fallout 4

Itsellä julkaisuerän malli marraskuulta 2013, eikä eilen ainakaan tullut ensimmäisten 3-4 tunnin aikana mitään rääkkiä huomattua. Ihan normaalit tuuletusäänet, joita ei sohvalle edes peliäänten yli kuule.

Kiitos. Nyt kuumottaa..
 
Vastaus: Fallout 4

Kuinkas hirveään rääkkiin uusi Fallout 4 laittaa PS4:n ytimen? Ts. alkaako esim. vanha PS4-malli huutamaan suihkumoottorina, kuten joissakin peleissä?
Oma julkkarierän plösö on semmoista huutavaa mallia, joka joissain peleissä tykkää puhista kovempaa (project cars, witcher 3). Tämä peli ei nosta meteliä oikeastaan ollenkaan. Ainoat puhinat tulivat hahmonluonnin kohdalla, muuten pysyy hiljaisena.
 
Vastaus: Fallout 4

Peli on imaissut aika perinpohjaisesti mukaansa. Itselläni ekalla pelikiekalla nyt hahmona kaikessa kohtuullisen hyvä, kostonhimoinen, mutta oikeudenmukainen naikkonen. Statsit (muistaakseni) STR 3, PER 4, END 3, CHA 4, INT 6, AGI 5 ja LCK 3.

Pari juttua tosin hieman ihmetyttävät lähinnä liittyen tukikohdan rakenteluun:

- Miten jengiä saa määrättyä eri tehtäviin esim. puolustustorneihin?
- Saako talojen osia, kuten seiniä jotenkin nappaamaan toisiinsa kiinni eli niin, että tulee siistejä rakennelmia eikä sellaisia, joiden rei'istä mahtuu supermutanttikin kävelemään läpi?
- Saako rakentaessa kuvakulmaa vietyä kauemmaksi, että saisi paremman yleiskuvan siitä, mitä on tekemässä?

-Saa, Daywalker eilen opasti mua tässä, laitat sen rakennusnäkymän aktiiviseksi ja sitten menet jonkun tyypi luokse niin siihen pitäisi aueta jotain vaihtoehtoja. En ole itse vielä testannut.
-Saa, jotkut osat ei ole yhteensopivia mutta useimmissa se onnistuu. Sen pitäis ihan automaattisesti klikata itsensä kiinni jos on sopiva pala, vähän täytyy vaan kokeilla eri kulmia.
-En tiedä ihan varmaksi saako kuvakulmaa vietyä kauemmas, mutta palikkaa pystyy ainakin siirtämään kauemmas kun on laittamassa jotain palikkaa paikoilleen niin painaa pohjaan muistaakseni X (ps4:llä) sitten tatilla liikuttelee.
 
Vastaus: Fallout 4

Anttilasta tilanneiden kannattaa kysellä onko peliä toimitettu vai ei, jos ei vielä tänään näy. Itse otin äsken yhteyttä sinne, ja tilausta ei ole lähetetty (Sivuston muutosten takia ei tule tietoa onko peli lähetetty vai ei), koska pelit loppuneet eikä uudesta erästä ole vielä tietoa koska saapuu. Osasyynä varmaan timantti tarjous jolla pelin sai 52€:la. Täytyy lähteä kolumaan prismaan ja cittariin jos sieltä saisi, kun gigantistakin loppunut :p.
 
Vastaus: Fallout 4

Millä perkillä tiirikointia sai advance tasolle jne.? Hakkerointi kyllä löyty.

Ne lehistä saatavat boostit ilmeisesti kestävät tässäkin hetkellisesti?
 
Vastaus: Fallout 4

Eipä tullut mieleeni, sillä...

Tuuppasin robotin munasta lainvartijamoodilla eteenpäin ja menin kulman taakse piiloon. Hirveä pauke ja tulimeri lämmitti meikäjannun kasvoja kunnes puolikas robotti lensi kaaressa eteeni. Ei tuossa kovin vahvaa logiikkaa ole, mutta ehkä tuo metrotarkastaja olisi siitä ghoulilta saadusta metrolipusta pitänyt tajuta?

Haha, miltei sama juttu:

Law enforcer päälle, robo kohti raidereita. Itse aioin sniikkailla oikeaa reunaa pitkin toiseen kylkeen kunnes huomasin muutavan auton palavan tulituksesta. PAM ja koko ***** huone räjähti, raiderit ja robo död. En kerinnyt ampumaan laukaustakaan kun keräilin jo loottia

Raider power-armor ja FatMan Corvega Assembly Plantin luota:
Rakennuksen etupuolella on iso silta/ramppi, sillan päällä alkupäässä on pienehkö suoja, pressukatto, pari lautaseinää jne. Heti suojan jälkeen sillan vasemmalla puolella on lähes sillan korkuinen rakennus jonka kyljessä on "catwalk" ja 2 raideria pyörimässä. Toisella power armour ja FatMan.
Itse hyppäsin sillalta tämän rakennuksen katolle, bongasin pari ghoulia ja nämä 2 raideria. Härnäsin molempia 10mm pistoolilla jolloin ne päätyivät tappelemaan keskenään. Raider Fatmanissa ampui cqb-mininuken ja tappoi itsensä ja muut viholliset. Ilmaista loottia :) Ammuksia ei tosin saanut, ehkä yhden mininuken saisi jos onnistuu kaatamaan raiderin ennenkuin tämä ehtii ampumaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Kuinkas hirveään rääkkiin uusi Fallout 4 laittaa PS4:n ytimen? Ts. alkaako esim. vanha PS4-malli huutamaan suihkumoottorina, kuten joissakin peleissä?
Aika hiljainen on Fallout 4:sta pelattaessa, jos vertaa muihin kuten vaikkapa Witcher 3:seen. Toki pelisessio, kun venyy pitkäksi niin sitten alkaa pitämään ääntä.

Parin ekan tunnin aikana oli fps muutaman kerran aika matalalla, mutta sen jälkeen ei ole tullut kertakaan tökkimisiä. Nyt lvl 7 menossa ja useita tunteja takana. Joten aluksi vähän huolestutti ja häiritsi, mutta nyt on koko asian voinut jättää rauhaan. Toki näin vanhan pelimoottorin pitääkin pyöriä hyvin PS4:lla.
 
Vastaus: Fallout 4

Peli on imaissut aika perinpohjaisesti mukaansa. Itselläni ekalla pelikiekalla nyt hahmona kaikessa kohtuullisen hyvä, kostonhimoinen, mutta oikeudenmukainen naikkonen. Statsit (muistaakseni) STR 3, PER 4, END 3, CHA 4, INT 6, AGI 5 ja LCK 3.

Melkein samanlaista taulukkoa itsekin tuossa mietin.
 
Vastaus: Fallout 4

”Maailma on tuhottu ja perheeni on kateissa - minun pitää pelastaa perheeni” vai
”Maailma on tuhottu ja perheeni on kateissa - minun pitää rakentaa peltimaja ja sänkyjä”

Sama vaiva kuin niin monessa RPG:ssä. Juoni lässähtää ensimmäisen puolen tunnin jälkeen. Parin tunnin pelaamisen jälkeen questeja on puolenkymmentä avoimena, eikä niillä tunnu olevan mitään merkitystä pääjuonen kannalta. Protagonisti ei enää tunnu muistavan, että kaikki on päin p***että.

Visuaalinen puoli on ripulia. Musiikista ja äänistä plussaa; ne onnistuvat paikkaamaan monta muuta heikkoutta pelissä.

Täytyy tänään istahtaa uudelleen pelin ääreen ja yrittää löytää ne asiat sieltä, mitkä tekevät pelin monen arvostelijan mielestä 9/10 arvoiseksi peliksi. Muutama tunti peliä vasta takana, joten pidätän oikeuden muuttaa mielipidettäni.
 
Vastaus: Fallout 4

”Maailma on tuhottu ja perheeni on kateissa - minun pitää pelastaa perheeni” vai
”Maailma on tuhottu ja perheeni on kateissa - minun pitää rakentaa peltimaja ja sänkyjä”

Sama vaiva kuin niin monessa RPG:ssä. Juoni lässähtää ensimmäisen puolen tunnin jälkeen. Parin tunnin pelaamisen jälkeen questeja on puolenkymmentä avoimena, eikä niillä tunnu olevan mitään merkitystä pääjuonen kannalta. Protagonisti ei enää tunnu muistavan, että kaikki on päin p***että.

Mikä tämän purnauksen pointti on?

Sinähän se kuitenkin puikoissa olet eikä kukaan pakota sua rakentamaan peltimajaa tai tekemään niitä useita kymmeniä sivutehtäviä. Jos sun mielestä immersio kärsii maailman tutkimisessa niin mene pääjuonessa eteenpäin ja tee nuo kaikki jälkikäteen jos siltä tuntuu?
 
Vastaus: Fallout 4

”Maailma on tuhottu ja perheeni on kateissa - minun pitää pelastaa perheeni” vai
”Maailma on tuhottu ja perheeni on kateissa - minun pitää rakentaa peltimaja ja sänkyjä”

Sama vaiva kuin niin monessa RPG:ssä. Juoni lässähtää ensimmäisen puolen tunnin jälkeen. Parin tunnin pelaamisen jälkeen questeja on puolenkymmentä avoimena, eikä niillä tunnu olevan mitään merkitystä pääjuonen kannalta. Protagonisti ei enää tunnu muistavan, että kaikki on päin p***että.

Eikös tässäkin pelissä ole nimenomaan ideana se, että voit halutessasi unohtaa juonen ja tehdä mitä haluat. Eli on aivan pelaajasta itsestään kiinni seuraako juonta vai ei.
 
Vastaus: Fallout 4

Anttilasta tilanneiden kannattaa kysellä onko peliä toimitettu vai ei, jos ei vielä tänään näy. Itse otin äsken yhteyttä sinne, ja tilausta ei ole lähetetty (Sivuston muutosten takia ei tule tietoa onko peli lähetetty vai ei), koska pelit loppuneet eikä uudesta erästä ole vielä tietoa koska saapuu. Osasyynä varmaan timantti tarjous jolla pelin sai 52€:la. Täytyy lähteä kolumaan prismaan ja cittariin jos sieltä saisi, kun gigantistakin loppunut :p.

Jos on Experttiä lähistöllä, niin kannattaa käydä katsomassa sieltä. On nimittäin nykyään melkein aina halvimmat pelit kyseisessä puljussa, eilen hain Falloutin vajaa 55e ja FIFA:n hain julkkarina 50 eurolla.
 
Vastaus: Fallout 4

Miten tässä pelissä heitetään kranaatteja ym. räjähteitä VATS:issa?

Raider power-armor ja FatMan Corvega Assembly Plantin luota:
Rakennuksen etupuolella on iso silta/ramppi, sillan päällä alkupäässä on pienehkö suoja, pressukatto, pari lautaseinää jne. Heti suojan jälkeen sillan vasemmalla puolella on lähes sillan korkuinen rakennus jonka kyljessä on "catwalk" ja 2 raideria pyörimässä. Toisella power armour ja FatMan.
Itse hyppäsin sillalta tämän rakennuksen katolle, bongasin pari ghoulia ja nämä 2 raideria. Härnäsin molempia 10mm pistoolilla jolloin ne päätyivät tappelemaan keskenään. Raider Fatmanissa ampui cqb-mininuken ja tappoi itsensä ja muut viholliset. Ilmaista loottia :) Ammuksia ei tosin saanut, ehkä yhden mininuken saisi jos onnistuu kaatamaan raiderin ennenkuin tämä ehtii ampumaan.

Yhden mininuken löytää melko alusta:
Lähellä Sanctuarya on kivilouhos, louhoksen yläpuolella on iso satelliitti jossa bunkkeri. Bunkkerin aika ensimmäisessä huoneessa on lukittu kalteriovi jonka takana näkyy pöydällä mininuke. Jos et ovea saa muuten auki niin avaimen saa jostain sieltä bunkkeriluolaston loppupäästä.
 
Vastaus: Fallout 4

Conan O'Brien ja Clueless Gamer:

Esivideo:
[video=youtube;tx8_pI3utlk]https://www.youtube.com/watch?v=tx8_pI3utlk&ebc=ANyPxKr__1FSrJkP9AOhlnqWx5bmLUlQ4EjajLV3Y6Cf8S jlolPqWq6zm64N3H23L6iVVugAgmoQ[/video]

Itse "arvostelu":
[video=youtube;gCYV8Y9Ywh8]https://www.youtube.com/watch?v=gCYV8Y9Ywh8&ebc=ANyPxKr__1FSrJkP9AOhlnqWx5bmLUlQ4EjajLV3Y6Cf8S jlolPqWq6zm64N3H23L6iVVugAgmoQ[/video]

:D
 
Vastaus: Fallout 4

Ihan vinkkinä tämän saa Prisman asiakasomistajapäiviltä (ainakin Pirkanmaalla ja PK-seudulla nyt) 50.96€ hinnalla.
Viereisessä Gigantissa tarjoushinta 59€.
 
Ylös Bottom