Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Ok. Charmilla saa local leader perkit, 1&2 niin saan vedettyä tarvikelinjat kylien välille. Sit on kaikki tarvikkeet joka paikassa käytössä niin ei jää enää purkista kiinni valmistamiset. Toisella perkillä saa avattua sit mahdollisuuden lyödä kaupat pystyyn. Ihan prkleen monta tuntia oon pelannu ja ei oo vielä napannu tuo rakentaminen. Nuo perkit avasin sen takia ku pitää niitä radiotorneja yms rakentaa tehtävissä ja aina puuttuu joku kilke, että sais tehtävän suoritettua.
 
Vastaus: Fallout 4

Pitänee itselläkin ylistää kyseistä peliä, jospa tässä nyt ei mitään pilalle spoilata

F4 tuli ostettua aika lailla ilmestymisen jälkeen. Aiempia pelisarjan pelejä en ole pelannut ja hieman arvelutti meneeköhän tässä raha hukkaan jos peli ei kiinnosta. Pelin alkaessa hahmon käyttäytyminen tuntui hieman kankealta (liikkuminen ja tähtäys) ja ihmettelin kun jokainen esine / asia luki tekstinä ruudussa ja sen pystyi ottamaan, avaamaan jne... en osaa sitä järkevämmin selittää, mutta tuntui vielä hetken että mahdankohan innostua tämmöisestä pelistä. Meneekö pelattavuus liian vaikeaksi. Pari ensimmäistä tehtävää ja meinasi lähteä järki, kun ketään ei saa hengiltä ja valehtematta 3 tuntia hakkasin samaa tehtävää ennen kuin pääsin etenemään. Onneksi on quick save :)

Nyt varmaan about 150 h peliä takana ja aivan täysin koukussa peliin :D Mikään muu peli ei ole koukuttanut ikinä näin pahasti. Päätehtävää olen suorittanut kokonaista 6 tähän mennessä :) Aivan uskomattoman hieno peli ollut! Kartassa on niin paljon tutkittavaa ja tuhat tarinaa kerrottavanaan, ettei aina tiedä minne päin sitä oikein suuntaisi. Tuntuu että jokaiselta hakkeroidulta tietokoneelta, löydetyistä kirjeistä tms löytyy jokin tarina, joka saattaa avata jotain uutta peliin. Tai jokin kauppa / varasto voi viedä sinut ihan jonnekin muualle esim. maanalaisiin tunneleihin.

Aluksi tuli pelattua lähes koko ajan Power Armor päällä, mutta kun oppi hieman enemmän pelaamaan, niin hommasta tuli liian helppoa. Toki mulla on normaali vaikeustaso joten sitä nostamalla saisi siihenkin haastetta. Mutta Chameleon asu päälle ja kunnon sniper rifle, niin johan on mukava sneakkailla menemään näinkin. Lähitaisteluja varten räjähtävät luodit ja automaattiase ;) Ja tuo taustamusiikki taistelutilanteissa on niin siisti!

Mukavuutta on myös päivitellä noita Power armoreita ja loistavaa kun voi yhdistellä eri armoreiden palasia toisiinsa.

Rakentelu ei aluksi oikeastaan itseäkään kiinnostanut. Sitten huomasin, että noista kylistä on ihan hyötyäkin monessa suhteessa ja nykyisin pyrin saamaan sellaista 10 henkilöä per kylä. Jokaiseen kylään kun rakentaa tykistötukea niin onhan se mukava turva armottomassa maailmassa ;) Ja mahtavan kuuloinen pelikuulokkeet päässä, kun pyydät jeesiä ja alkaa ilmasta kuulua repivää ääntä :D

Alkupuolella pelissä tuli tehtyä kunnon kämmi, kun parikymmentä ensimmäistä leveliä päivittelin ainoastaan perus perkkejä eli strenght, charisma jne.. En siis tajunnut että niitä perkkejä voi lisätä sinne alaspäin special kohtiinkin :D Mietin kun porukka puhuu että kannattaa päivittää se ja se perkki.. Onneksi googletin ja taisipa täälläkin olla siitä aiemmin keskustelua :)

Noi kumppanit on myös mukava juttu pelissä. Koira kulki mukana aluksi, mutta ensimmäisen naisen jälkeen mukana on kulkenut vain naiskauneutta. Noita kumppaneitakin näyttää olevan pelissä aivan älyttömästi ja kaikilta tulee jotain uutta tarinaa peliin :)

Joo tämmöstä yleistä lätinää, mutta pakko oli aikani kuluksi hieman hehkuttaa peliä :)
 
Vastaus: Fallout 4

Mä en oikeen ymmärrä noita hakkerointi juttuja? Pari kertaa oon saannu menee läpi, mutta usein menee huonosti[emoji38]

Valitsen vaan jonkun sanan ja katsot monta kirjainta kyseisestä sanassa on oikein, ilmoittaa oikeassa alakulmassa Likeness ja numero. Tuosta onkin sitten helppo jatkaa ja päätellä oikea sana.
 
Vastaus: Fallout 4

Mä en oikeen ymmärrä noita hakkerointi juttuja? Pari kertaa oon saannu menee läpi, mutta usein menee huonosti

Teet vaan niinkuin tossa yläpuolella vastanneet neuvovat niin hyvin se menee :) Toisekseen sellanen hyvä vinkki, jos jää viimesen yrityksen varaan se salasanan arvaus, niin kannattaa käydä koneelta pois ja sit takasin niin saat uudet 5 yritystä koodille niin ei lukitu se kone :) Toki koodi vaihtuu, mut ite teen noin ja arviolta max 5 kertaa joutuu yritä niin löytyy aina se oikee salasana.
 
Vastaus: Fallout 4

Falloutista sen verran kokemusta, että 1:stä tuli pelattua aikoinaan, ja vähän 2:sta. kolmosta vielä vähemmän. New Vegas läpi, ja nyt Fallout 4 läpi. Tuli tehtyä alkuun jo semmoinen päätös että kaikki perkit yms kerättyä sen mukaan, että olis meleelle tarpeeksi potkua, ja super sledge kehiin, niin eipä öllit voineet enään mitään ja leveli oli jotain 25. Tarinan loppu meni vähän niin ja näin, kun ei ollut enään oikeen haastetta. Tarinan jälkeen jatkoin pelaamista, ja nyt on leveli jotain 60, hauskaa käydä behemottia pätkimässä kun sekin voi lahdata "muutamalla" iskulla (hauskaa ja hauskaa?).

Mutta kaikinpuolin viihdyttävä kokemus on ollut. ja tämän innoittamana Fallout 3 kehiin uudelleen.

Niin ja terve vaan, ensimmäinen postaus tälle foorumille \0
 
Vastaus: Fallout 4

Minkälaisilla aseistuksilla porukka oikein haahuilee pitkin kyliä? Itse olen täysin rakastunut haulikkoon ja sniperiin. Takataskussa tottakai raketinheitin ja fat boy jos liikaa tulee haastetta :D
 
Vastaus: Fallout 4

Minkälaisilla aseistuksilla porukka oikein haahuilee pitkin kyliä?

Itse olen tykästynyt tuohon laser-rifleen. Alun perin ostin kauppiaalta ja siinä oli sniper-tähtäin, mutta vaihdoin sen pistetähtäimeksi. Muuten se tekee edelleen sniperin verran vahinkoa, rifleman 4x perkillä noin 150 damagea per laaki. Kompensoi hyvin vain 12 kudin lipasta. Tavalliset raiderit ja muut putoaa yhdestä osumasta kehoon, muihin tarvitsee 2, joskus harvoin 3. Varalla on sitten pari erilaista action rifleä, jotka paukuttavat karvan päälle 100 damagea per osuma.

Tällä hetkellä level 33, tunteja takana noin 50, tehtyjä pääjuonitehtäviä taitaa olla 3 tai 4 :D
 
Vastaus: Fallout 4

BOOOM!! Lvl 50 ja 3 tehtävää päätarinaa takana [emoji23]

Nyt erehdyin ottamaan noita ase-perkkejä ja meni vähän helpoksi vaikka etelän "pahimpia" mestoja koluankin.. Tähän mennessä panostanut hakkerointiin, hiiviskelyyn, yms niin taso ollut pikkuisen liian kova kuin helppo. Hyvin oon silti pärjännyt, kunhan en oo lähtenyt hönkimään tai takkiauki avoimella ampumaan. Nyt ymmärrän sen ku porukka motkottaa vaikeustasosta. Mut näillä mennään ja aika helevetin monta paikkaa on vielä tutkimatta ennen päätarinaa.

Olipa mukava tehtävä tuo Kid in the fridge [emoji23] kuulokkeet päässä tuttuun tyyliin samoilin ja yhtäkkiä kuulin epämääräistä ääntä. Mitä vit.. jääkaappi. [emoji106]
 
Vastaus: Fallout 4

Minkälaisilla aseistuksilla porukka oikein haahuilee pitkin kyliä? Itse olen täysin rakastunut haulikkoon ja sniperiin. Takataskussa tottakai raketinheitin ja fat boy jos liikaa tulee haastetta :D

Itellä kans haulikko ja sniper koko ajan mukana. Pelaan aika sneak-meiningillä joten vielä pitäis saada silencer sniperiin. Haulikko tosiaan lähitaisteluun isompia körmyjä vastaan. Mukana kulkee myös modattu pipe-pistooli kaikenmaailman torakkoja ja muita pienempiä vihuja varten. .38 panoksia kun löytyy pilvin pimein niin tuolla voi tykittää rauhassa menemään pienemmät vihut. Sit on myös 10mm pistooli silencerillä mikä on yllättävän tehokas ase edelleen kun modaa sen. Tykkään myös Laser-Riflesta koska äänet on vaan niin badass kun sillä ampuu :)

Ite koitan pitää mukana aina yhden aseen kustakin ammustyypistä, näin ollen varmistaa että ei ainakaan ole panoksista pulaa. Fatman ja Missile Launcher on kaapissa odottamassa, ei jaksa roudaa niitä mukana kun painaa ihan liikaa. Käyn sit hakemassa fast travelilla jos tulee sellainen paikka että ei selviä ilman niitä.

Laser Musket on muuten myös tehokas ase. Ite hylkäsin sen pelin alussa paskana kun pitää joka välissä ladata ja pystyy ampumaan vain yhden kerran. Mutta jos päivität tuon niin että esim. nyt mulla ampuu 5 panosta kerralla niin damage on huikea. Esimerkkinä tyhjensin yhtä aluetta ghouleista niin Laser Musket ja scope siinä niin snaippailee yhdellä laakilla niitä kumoon eikä tarvi ladata edes täyteen. Mieti kun lataat tuon aseen täyteen on viisinkertainen damage, sit vielä jos saat 2x sneak-damagen ensimmäiselle laakille ja ottaa vielä jonku Psychon siihen päälle niin tuolla tippuu isommatkin körmyt kertalaakista.
 
Vastaus: Fallout 4

Tuli ns. välipäivinä pelattua vähän viinipäissään joten meni vähän ohi pari juttua joten kysyn ne tolla spoiler jutulla.
Niin kun menin tapaamaan poikaani, niin en oikeen ymmärtänyt, että minkä takia ne kidnappaa ihmisiä ja mikä ton instituutin lopullinen suunnitelma on? Korvata ihmiset syntheillä?

Kolmosta vähän kokeilleena ja new vegasin läpipelanneena pakko sanoo että on tää paljon parempi kun ne. Oon yhtä koukussa tähän melkein kun skyrimiin aikoinaan. Onneks seurustelen että täytyy välillä vähän himmata noiden pelituntien kanssa. Aikoinaan pelailin skyrimiä eri hahmoilla yhteensä lähemmäs kolmetuhatta tuntia. Peli tyyli kun on vahvasti fiilistelevä ja hiippaileva, sekä lopulta tykkään tehdä hahmoista ns. jumal tyyppejä..
Hahmon nimi on Frank. Frank tykkää ninjailla mutta kun Frankilla palaa pinna niin sitten otetaan esiin Frankin kuudesti laukeeva Frank´s Johnson taikka automaatti haulikko nimeltään Dead Bum. Frank uskoo omankäden oikeuteen. Kyllä, olen syvällä.
 
Vastaus: Fallout 4

Aika ero pelata ku ennen oli paras perusase, eli haulikko 105dmg. Nyt kiväärit ja haulikot ~200+dmg. Ennen oli jo pelkopersiissä ku vastaan tepasteli joku deahtclaw. Ei se paljon energiaa menettänyt ku sitä ampui [emoji23] käytännössä sai ampua kudit loppuun kaikista aseista ennen kuin vihut oli nurin. Lisäksi meni repullinen stimpakseja. Nyt lähtee sneakin kans heti puolet tai melkein kaikki.
 
Vastaus: Fallout 4

Aika ero pelata ku ennen oli paras perusase, eli haulikko 105dmg. Nyt kiväärit ja haulikot ~200+dmg. Ennen oli jo pelkopersiissä ku vastaan tepasteli joku deahtclaw. Ei se paljon energiaa menettänyt ku sitä ampui [emoji23] käytännössä sai ampua kudit loppuun kaikista aseista ennen kuin vihut oli nurin. Lisäksi meni repullinen stimpakseja. Nyt lähtee sneakin kans heti puolet tai melkein kaikki.
Laita pahempi vaikeustaso, jos viholliset kuolee pelkästä katseesta [emoji4]
 
Vastaus: Fallout 4

Mun mielestä tätä oo edes järkeä pelaa jollain normal vaikeustasolla kun tää Very Hard:kaan ei oo mikään sikavaikee kun levelit vähän nousee. Ja käyttää oikeita pyssyjä oikeissa tilanteissa ja vähän huumeita avuksi jos tulee tiukkaa niin paljon mukavampaa et joutuu vähän taktikoimaan välillä miten saa vihut matalaksi.
 
Vastaus: Fallout 4

Eilen illalla tuli lätkästyä hardista survival moodiin, ja sama meininki jatkui, pickman's blade ja super sledge vaan aseena ja öllejä hakkaamaan. on se vaan mukavaa. pari leveliä tuli nostettua ihan öllejä hakkaamalla nyt 62 leveli.

Tuli huomattua, että kun "yhdelle jannulle" kuskaa sen haluamia tavaroita, saa kyllä erikoisia tavaroita vastaan mm. laser riflen josta ei lopu ammukset kesken, jytkyä näkyy olevan kanssa ihan ok.
 
Vastaus: Fallout 4

Eilen illalla tuli lätkästyä hardista survival moodiin, ja sama meininki jatkui, pickman's blade ja super sledge vaan aseena ja öllejä hakkaamaan. on se vaan mukavaa. pari leveliä tuli nostettua ihan öllejä hakkaamalla nyt 62 leveli.

Tuli huomattua, että kun "yhdelle jannulle" kuskaa sen haluamia tavaroita, saa kyllä erikoisia tavaroita vastaan mm. laser riflen josta ei lopu ammukset kesken, jytkyä näkyy olevan kanssa ihan ok.

Kukas se tälläinen jannu on? Pistä vaikka spoilereihin.

Itse eilen vedin merellä kiertäen hylkyjä, yms. Meni taas jokunen tunti kivasti. Ärsyttävin vihu pelissä on mirelurk queen!! Kestää vielä osumaakin turkasen paljon ja vaikea löytää hyvää turvapaikkaa tappamiseen.

Onko kukaan päässy lvl100? Ja milloin on kaikki perkit auki? [emoji23]
 
Ylös Bottom