Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Nythän sieltä on tulossa natiivi PS5 ja X versio niin hulluutta olisi pidättäytyä pelkässä resoluution ja ruudunpäivityksen nostossa, kyllähän nyt ainakin itsellä on odotuksissa että graffat nostetaan PC ultran tasolle, varsinkin kun tämä päivitys tuo myös suorituskykyparannusta tuohon pelimoottoriin.
 
Ois tosiaan kiva saada vähän tarkempaa tietoa mitä kaikkea parannetaan ja sekin että pysyyhän sitten fps tasasena. Tuohan maksaisi vaan muutaman maitopurkin verran tuo peruspeli. Olin unohtanut että kaikki lisärithän itsellä on (kiitos goty version ps4 missä kaikki lisärit tottakai tuli koodilla).
 
Itsellä tää Fallout on yksi ehdottomista lempi peleistä, kuin Skyrim. Pelasin tätä silloin Ps4 aikoina ja pääsin juonessa vasta Diamon Cityyn.
Sama kuin Skyrim mitä olen nyt pelannut PS5, jotenkin olen ajatellut näitä pelejä kuin hyvä viski tms, että vain kun on hyvä hetki arjessa niin heittäydyn näiden maailmaan.

Jotenkin säästelen näitä pelejä ja sit jää pelaamatta, vaikka tiedän että kummatkin on mestariteoksia. Mutta se on kiva kun vaikkapa nyt perjantaina haen hyvää ruokaa jne ja tiedän että mulla on Skyrim ihan alkutekijöissä niin kiva uppoutua jonnekkin dungeoniin, sama kuin Fallout.
 
Itsellä tää Fallout on yksi ehdottomista lempi peleistä, kuin Skyrim. Pelasin tätä silloin Ps4 aikoina ja pääsin juonessa vasta Diamon Cityyn.
Sama kuin Skyrim mitä olen nyt pelannut PS5, jotenkin olen ajatellut näitä pelejä kuin hyvä viski tms, että vain kun on hyvä hetki arjessa niin heittäydyn näiden maailmaan.

Jotenkin säästelen näitä pelejä ja sit jää pelaamatta, vaikka tiedän että kummatkin on mestariteoksia. Mutta se on kiva kun vaikkapa nyt perjantaina haen hyvää ruokaa jne ja tiedän että mulla on Skyrim ihan alkutekijöissä niin kiva uppoutua jonnekkin dungeoniin, sama kuin Fallout.
Samoilla fiiliksillä mennään täällä. Aloitin nyt TV-sarjan innoittamana Xboxille aikoinaan pikkurahalla ostamani GotY-version lisäreineen, vaikka kampanja on jäänyt kesken pleikkari-versiollakin aikoinaan. Sinänsä tykkäsin kuitenkin todella paljon pelinä Fallout 4:stä pleikkarilla, mutta kävi vain niin, että muu seikkaileminen vei aina voiton kampanjasta, joten varsinaista tarinaa en sitten koskaan ole päässyt loppuun. Nyt sitten sarjan innoittamana tuntui siltä, että olisi mukavampi aloittaakin peli ihan alusta tarinankin osalta, ja jos vaikka nyt saisin senkin pelattua loppuun. Todella tunnelmalliselta tuntui taas aloittaa peli alusta, vaikkakin tässä pelissä kyllä tuntuu 30 fps häiritsevän itseäni aika paljonkin, vaikka yleensä en ole näiden asioiden suhteen todellakaan ollut mikään kultasilmä. Nyt kuitenkin tuntuu tosiaan tuo 30 fps sen verran häiritsevän, että taidan jättää pelin odottamaan tuota piakkoin tulossa olevaa current gen-päivitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Series-konsoleilla on Fallout 4:ssä FPS Boost, joka on defaultina pois päältä, koska se alentaa resoluutiota.
Juu, tämän kyllä tiesinkin. Tekee kuitenkin jo sen verran suttuiseksi mielestäni pelin, ettei silläkään oikein huvittaisi pelata. Toki varmaan siihen menisin, jos ei olisi tuota patchia jo kohtapuolin tulossa.
Series-konsoleilla on Fallout 4:ssä FPS Boost, joka on defaultina pois päältä, koska se alentaa resoluutiota.
Itse asiassa nyt kokeilin tuota FPS-boostin kanssa, ja häiritsikin paljon vähemmän tuo kuvan suttuisuus, kuin muistin. Tätähän pelaa ihan mielellään jo näinkin. Sen verran innostuin sarjan pohjalta Falloutteja taas pelaamaan, että taidan vaan jatkaa nyt eteenpäin odottelematta tuota päivitystä.

Kiitos kun sinänsä muistutit tuosta FPS-boostista, vaikka olinkin sillä kokeillut peliä pelata joskus jo aika kauan sitten, ja silloin koin jostain syystä tuon resoluution tippumisen negatiivisemmin. Nyt on ihan ok, ja tuo FPS:n paraneminen vaikuttaa kyllä merkittävästi pelikokemukseen positiivisesti muutoin.
 
Viimeksi muokattu:
Aloittelin itsekin peruspeliä PS5:llä Survival modella. Maistuu kyllä vaikka onkin 30fps.

Tuli jälkeenpäin mieleen, että siirtyykö savet sitten uuteen patchiin.. Lisärit vissin pystyy kuitenkin asentaa kesken pelin. Kun ei niiden kanssa tuo peli edes käynnistynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Aloittelin itsekin peruspeliä PS5:llä Survival modella. Maistuu kyllä vaikka onkin 30fps.

Tuli jälkeenpäin mieleen, että siirtyykö savet sitten uuteen patchiin.. Lisärit vissin pystyy kuitenkin asentaa kesken pelin. Kun ei niiden kanssa tuo peli edes käynnistynyt.
Tuota saven siirtymistä olen miettinyt (ja niin on yksi kaverikin joka pohti että jos nyt aloittaa PS4:llä niin voiko sitten jatkaa sillä uudella versiolla). Äkkiseltään voisi veikata aiempien perusteella että ei välttämättä siirry. Mutta se nähdään varmasti sitten reilun viikon päästä. Jos siirtyy niin sitten toinen kysymys on että aukeaako trophyt automaattisesti (tuskin, mutta olisihan se kiva).

Mulla muuten ei ollut mitään ongelmia tuon käynnistymisessä PS5:llä vaikka kaikki DLC:t on asennettuna. Savet tosin oli hukassa, mutta se johtuikin vain siitä etten ollut tuota aiemmin PS5:llä pelannutkaan niin savet oli vain pilvessä.
 
Tuota saven siirtymistä olen miettinyt (ja niin on yksi kaverikin joka pohti että jos nyt aloittaa PS4:llä niin voiko sitten jatkaa sillä uudella versiolla). Äkkiseltään voisi veikata aiempien perusteella että ei välttämättä siirry. Mutta se nähdään varmasti sitten reilun viikon päästä. Jos siirtyy niin sitten toinen kysymys on että aukeaako trophyt automaattisesti (tuskin, mutta olisihan se kiva).

Mulla muuten ei ollut mitään ongelmia tuon käynnistymisessä PS5:llä vaikka kaikki DLC:t on asennettuna. Savet tosin oli hukassa, mutta se johtuikin vain siitä etten ollut tuota aiemmin PS5:llä pelannutkaan niin savet oli vain pilvessä.
Joo mietinkin että pitäiskö nyt odottaa viikon tuota patchia. Vaikka hankala kyllä odottaa kun tekisi niin mieli pelaa tätä :D
 
Suosittelen kyllä odottamaan sitä patchiä. Ei pelkästään sen takia että onko ne yhteensopivia nykysukupolven version kanssa vaan myös sen takia että se patchi voi tuoda nykyisiin saveihin jotain ongelmia. Bethesda peleissä aina parempi aloittaa puhtaalta pöydältä patchien kanssa jos suinkin mahdollista.
 
Suosittelen kyllä odottamaan sitä patchiä. Ei pelkästään sen takia että onko ne yhteensopivia nykysukupolven version kanssa vaan myös sen takia että se patchi voi tuoda nykyisiin saveihin jotain ongelmia. Bethesda peleissä aina parempi aloittaa puhtaalta pöydältä patchien kanssa jos suinkin mahdollista.
Tämä, kyllä sitä muutaman viikon jaksaa odotella :)
 
Suosittelen kyllä odottamaan sitä patchiä. Ei pelkästään sen takia että onko ne yhteensopivia nykysukupolven version kanssa vaan myös sen takia että se patchi voi tuoda nykyisiin saveihin jotain ongelmia. Bethesda peleissä aina parempi aloittaa puhtaalta pöydältä patchien kanssa jos suinkin mahdollista.

Tätä tuetaan, tarkoitus olisi aloittaa kokonaan uusi Save. Tuleekohan tälle omat Trophyt?
 
Mulla on nyt niin kauan kun peliä pelannut ja siel on settlemetteihin rakennettu linnoja jne eikä muista yhtää mitä on tehnyt ja missä mennään, ehkä olisi parempi vaan alottaa puhtaalta pöydältä, en tiie kattoo nyt innostuuko ylipäänsä alottaa (ainakaan vakavasti) tätä pelaa, mut ainakin kokeilla.
 
Mulla on nyt niin kauan kun peliä pelannut ja siel on settlemetteihin rakennettu linnoja jne eikä muista yhtää mitä on tehnyt ja missä mennään, ehkä olisi parempi vaan alottaa puhtaalta pöydältä, en tiie kattoo nyt innostuuko ylipäänsä alottaa (ainakaan vakavasti) tätä pelaa, mut ainakin kokeilla.
Jos/kun aloittaa niin jättää Minutmenit ja Prestonin huomiotta...
 
Juu tuo settlemetteiden rakentelu kannattaa jättää omaan arvoonsa, ellei oikeasti pidä siitä.

Itse haen näistä Fallouteista tutkimisen ja roolipelaamisen riemua. Etenkin kolmosessa pystyi vaikuttamaan paljonkin asioihin. Vaikka tätä on tullut pelattua jonkin verran, mutta ei lähellekään samaa määrää kuin kolmosta.

Varmaan puolet tästä pelistä on sellaista mitä en ole kokenut. Lisäreistä puhumattakaan.
 
Fallis 4:sesta lienee turha odotella Skyrim - Special Edition -henkistä päivitystä graafisine herkkuineen. Tulkinnen niin, ensi viikon päivityksessä tulee lähinnä 60 fps + resoluutio + vähän lisää contenttia. Olisin luullut, että Bethesda olisi julkaissut edes jonkinlaisen trailerin tulevasta päivityksestä nyt tv-sarjan yhteydessä. Trailerin puute kalibroi mun odotusarvoja entisestään alemmas.
 
Ylös Bottom