Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Olisko tuo juuri ilmestynyt Fallout: New Vegas ultimate edition PS3:lle fiksu hankinta? Pelin sisältö ja laajuushan on ilmeisesti rautaa mutta kun oon lukenut että bugeja ja jäätymisiä piisaa. Vai ovatko viimeiset patchit korjanneet tilanteen paremmaksi ja peli on pelattavassa kunnossa?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Olisko tuo juuri ilmestynyt Fallout: New Vegas ultimate edition PS3:lle fiksu hankinta? Pelin sisältö ja laajuushan on ilmeisesti rautaa mutta kun oon lukenut että bugeja ja jäätymisiä piisaa. Vai ovatko viimeiset patchit korjanneet tilanteen paremmaksi ja peli on pelattavassa kunnossa?

Kuten Fallout 3:n GOTY, niin UE-paketissa kaikki patchit ovat mukana suoraan levyllä. Eli siinä mielessä voi olla huoleti.

MUTTA. Fallout-pelit ovat kuuluisia bugisuudestaan ja ei niitä kaikkia olla saatu siivottua edes näissä GOTY/UE-julkaisuissa. Omalla tavallaan se on näiden open world -pelien kohtalo osin (eli kaikkia bugeja ei voi välttää), vaikka tietysti osa firmoista saa nämä hoidettua paremmin kuin toiset.

Open world -peleissä bugit eivät myöskään ole kaikilla välttämättä identtisiä (mikä tekee niiden kaikkien siivoamisesta hankalaa), koska porukka pelaa niitä niin eri tavalla, savettaa eri lailla ja muutenkin tekee asioita yksinkertaisesti eri tavalla/järjestyksessä. Osa "tää peli bugaa!" voi olla toisen "Ei oo paljon bugeja mulla".

EDIT: Pelin bugeista löytyy keskusteluja ainakin täällä:
http://forums.bethsoft.com/forum/114-fallout-new-vegas-playstation-3-issues/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kiitos paljon tiedoista. Ja kun luin linkittämiäsi keskusteluja niin ei tuota tosiaan taida kannattaa hankkia. Damn!
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kiitos paljon tiedoista. Ja kun luin linkittämiäsi keskusteluja niin ei tuota tosiaan taida kannattaa hankkia. Damn!

Tuskin se New Vegas paljoa Fallout 3:a bugisempi on ja ei Fallout 3:ssa mielestäni ollut mitään häiritseviä bugeja. Ainoa ehkä eräässä lisäsisällössä, kun yhdessä sen tehtävissä tuli aina armoton diashow ja tehtävän läpipääseminen ilman pelikonsolin jäätymistä oli tuskaa (piti jotenkin katella maahan muistaakseni, jottei peli "rasittunut" liikaa ja jäätynyt). En itse jättäisi New Vegasia ostamatta joidenkin muutamien bugien vuoksi. Itsekin aion tuon paketin jossain vaiheessa vielä ostaa (kunhan hinta alenee ja on aikaa pelatakkin joskus).
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kiitos paljon tiedoista. Ja kun luin linkittämiäsi keskusteluja niin ei tuota tosiaan taida kannattaa hankkia. Damn!

Mulla on toi UE ollut nyt reilun viikon, hahmo taitaa olla lvl 15 (pelitunteja en muista tähän hätään). Peli on jäätynyt totaalisesti kaksi kertaa, mutta muuten toiminut ihan ok. Sisältö on sen verran rautaa, että tuon kestää vielä...helposti. Suosittelen, varsinkin tuohon n. 25e hintaan.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ja kun luin linkittämiäsi keskusteluja niin ei tuota tosiaan taida kannattaa hankkia. Damn!

Aika vahva tulkinta. Jos UE-versiota "ei kannata ostaa" niin jää samalla koko peli pelaamatta. Jos peli oikeasti kiinnostaa, niin se tuskin on kovin hyvä vaihtoehto?

Yritin tuossa aiemmin vähän sanoa, etteivät nämä laajat open world -pelit tule koskaan olemaan "bugi vapaita". Se ei taida olla mahdollista. Mutta kun GOTY/UE-version ostaa, niin saa ainakin pelin jossa kaikki patchit ovat mukana ja joissa on (luultavasti huomattavasti) vähemmän bugeja kuin vasta julkaistussa pelissä. Ja kun savettaa usein (ja eri paikoille), niin välttyy isommilta ongelmilta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Yritin tuossa aiemmin vähän sanoa, etteivät nämä laajat open world -pelit tule koskaan olemaan "bugi vapaita". Se ei taida olla mahdollista. Mutta kun GOTY/UE-version ostaa, niin saa ainakin pelin jossa kaikki patchit ovat mukana ja joissa on (luultavasti huomattavasti) vähemmän bugeja kuin vasta julkaistussa pelissä. Ja kun savettaa usein (ja eri paikoille), niin välttyy isommilta ongelmilta.
Tuskinpa niitä täysin bugivapaiksi saa mutta Bethesdan kohdalla ongelma tuntuu olevan ylipäätään pelimoottorin soveltumisesta PS3:lle. Kun samoista PS3-kohtaisista hidastumis- ja kaatumisvaivoista on kärsitty jo kolmessa pelissä putkeen (Fallout 3, New Vegas ja Skyrim) eikä edelleenkään oikein tiedetä mistä tuo johtuu tai miten se saataisiin korjattua lopullisesti, alkaa se olla jo norsunkokoinen ongelma.

Ei sillä etteikö sisältö olisi silkkaa rautaa, etteivätkö nuo pelit olisi (riittävän) pelattavia tai että kaikki tuota kangertelua edes kokisivat mutta säännöllinen uudelleenkäynnistely syö niin miestä kuin immersiotakin aika tavalla.

UE:n hintahan on kovin houkutteleva jo nyt mutta Bethesdan tuotosten kohdalla sitä huomaa aina toivovansa, että nurkissa pyörisi 360 tai pelikelvollinen PC.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tuskinpa niitä täysin bugivapaiksi saa mutta Bethesdan kohdalla ongelma tuntuu olevan ylipäätään pelimoottorin soveltumisesta PS3:lle.

Bugeja on kyllä ollut myös 360:lla, ei tätä kannata taas kerran pelkästään PS3:n niskaan kaataa. Bethesdan kohdalla bugit ovat osa peliä - valitettavasti. Niiden kanssa joutuu elämään tai valitsemaan toisen lafkan pelit.

Itse olen ratkaissut tämän niin, että en osta mitään Bethesdan pelejä ns. täyteen hintaan tai muutenkaan julkaisussa. Odotan yleensä sen GOTY/UE-painoksen (mikä tulee jossain vaiheessa myös Skyrimistä), jossa ne pahimmat bugit on kuitenkin siivottu pois. Ja saa yleensä DLC:t samaan hintaan - yleensä vielä Blu-ray-levyllä. Itse pelikokemus ei meinaan ole siitä kiinni, että onko peli "uusi" vai "vuoden vanha".
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Bugeja on kyllä ollut myös 360:lla, ei tätä kannata taas kerran pelkästään PS3:n niskaan kaataa. Bethesdan kohdalla bugit ovat osa peliä - valitettavasti. Niiden kanssa joutuu elämään tai valitsemaan toisen lafkan pelit.

Itse olen ratkaissut tämän niin, että en osta mitään Bethesdan pelejä ns. täyteen hintaan tai muutenkaan julkaisussa. Odotan yleensä sen GOTY/UE-painoksen (mikä tulee jossain vaiheessa myös Skyrimistä), jossa ne pahimmat bugit on kuitenkin siivottu pois. Ja saa yleensä DLC:t samaan hintaan - yleensä vielä Blu-ray-levyllä. Itse pelikokemus ei meinaan ole siitä kiinni, että onko peli "uusi" vai "vuoden vanha".
Joo, sekalaisia bugeja on varmasti jokaisella alustalla mutta nimenomaan tuo ajan myötä aina vain paheneva hidastelu ja diashow tuntuu peli toisensa jälkeen olevan PS3:n ikävä yksinoikeus. Kaikenlaista tarinaahan tuon ympärillä liikkuu (vaikka nyt sitten tämä) mutta jo yksi kokemus oli riittävän traumaattinen, saati sitten kolme.

Itsekin odottelen missä tahansa pelissä ihan mielelläni noihin GOTY-painoksiin saakka pelkän tarkan euron politiikan ja yleisen DLC-inhon vuoksi mutta Bethesdan tapauksessa PS3-versio tuntuu kaiken tuon odottelunkin jälkeen olevan se heikoin lenkki. Se on silkkaa elitististä pilkunviilausta, jos FPS silloin tällöin tipahtelee, antialiasointi hyppii silmille tai vaikka pää spinnaa mutta kun nimenomaan pitkäkestoiseksi suunnitellut seikkailut alkavat hyytymään pitkässä juoksussa muutaman tunnin uudelleenkäynnistämistä vaativiksi sessioiksi, on peli-ilo nopeasti tiessään.

Minä ainakin muistan Fallout 3:n paitsi todella upeana maailmana, myös susipaskimpana ja epävakaimpana konsoliesityksenä koskaan ja se on sääli. Kunhan tuo New Vegasin UE tipahtaa alle parinkympin, pitää antaa sille kauan kaivattu mahdollisuutensa. Silti pelottaa, että käteen jää toistamiseen mitä upein tuotos teoriassa mutta lopulta keuhkotautisen, vuosikymmeniä ketjupolttaneen fretin tarmolla köhivä kokemus PS3:lla :/
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kylläpäs mielipiteet vaihtelee kovasti. Voi olla että "otan riskin" ja kokeilen kuitenkin ostaa ultimate editionin. Bethesdan peleistä en oo pleikalla kokeillut kuin Oblivionia ja se toimi ainakin ihan riittävän hyvin mun tarpeisiin, toivottavasti tämäkin. Pelikelpoinen puuceekin löytyy mutta sen äärellä ei jaksa istua kun töissä saa näyttöä läheltä tuijottaa kaiket päivät. Mieluummin tunti pari illassa nojatuolissa istuen pleikalla pelaten...
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kylläpäs mielipiteet vaihtelee kovasti. Voi olla että "otan riskin" ja kokeilen kuitenkin ostaa ultimate editionin. Bethesdan peleistä en oo pleikalla kokeillut kuin Oblivionia ja se toimi ainakin ihan riittävän hyvin mun tarpeisiin, toivottavasti tämäkin.

No, jos Oblivionia kestit Pleikkarilla niin New Vegas on melkeinpä bugiton verrattuna siihen. Eli todellakin kannattaa ostaa. New Vegas on tämän sukupolven parhaimpia pelejä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Minä ainakin muistan Fallout 3:n paitsi todella upeana maailmana, myös susipaskimpana ja epävakaimpana konsoliesityksenä koskaan ja se on sääli.

Totta kai se on sääli ja asia josta täytyy pitää meteliä. Ja faktahan on se, että Bethesdan peleissä on luultavasti keskimääräistä enemmän bugeja, tai ainakin säätöä jos pelin julkkarissa ostaa (alussa pelaajat ovat ikään kuin loppuvaiheen betatestaajia, sad but true). Myöhemmin asioita kuitenkin korjataan - vaikka kaikkia bugeja ei pois saada.

Mutta sekin on todettava, että itse pelasin Fallout 3:n pääpelin ihan normilevyltä, ja vuoden tauon (tai jotain) jälkeen kymmeniä tunteja lisää GOTY-painoksen kautta (sivutehtäviä, DLC-osastoa, trophyja, yleistä nuohoamista). Ja minä en muista peliä mitenkään "susipaskana" bugien suhteen - en edes silloin kun veivasin sitä ihan normiversiolta (trophyt oli tosin jo, joten ihan julkkarina en sitä ostanut). Pelissä oli kyllä bugeja ja välillä varsinkin niitä ärsyttäviä jäätymisiä, siitä ei pääse mihinkään. Luultavasti enemmän kuin normipeleissä - siitäkään ei pääse mihinkään. Mutta susipaska? Ei minusta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Totta kai se on sääli ja asia josta täytyy pitää meteliä. Ja faktahan on se, että Bethesdan peleissä on luultavasti keskimääräistä enemmän bugeja, tai ainakin säätöä jos pelin julkkarissa ostaa (alussa pelaajat ovat ikään kuin loppuvaiheen betatestaajia, sad but true). Myöhemmin asioita kuitenkin korjataan - vaikka kaikkia bugeja ei pois saada.
Satunnaiset bugit eivät häiritse pätkän vertaa mutta pelimoottorin köhiminen riittävän pitkässä juoksussa yhdellä kolmesta alustasta on jäänyt kitkerästi mieleen ihan astetta vakavampana ongelmana. Ei se täälläkään estänyt F3:n pyörittämistä "läpi" viiteen kertaan (kolmesti normiversiolla ja kahdesti GOTYlla) mutta kun jokainen noista kerroista oli loppua kohti aina vain nykivämpi ja jäätymisherkempi matka, ei luottoa Bethesdan myöhempiin PS3-julkaisuihin ole enää riittänyt. Kahta hurjempaa on ollut seurata, kuinka Vegasin ja jopa Skyrimin kohdalla valitellaan tuota ihan samaa, nyt jo neljän vuoden kypsään ikään kasvanutta perustavanlaatuista ongelmaa jota joko on tai ei ole.

Bethesda itsessään toki puskee pihalle mitä hienointa settiä mutta olisi se kaksin verroin maittavampaa, jos riittävän pitkän pelaamisen jälkeen pieni nykiminen ei olisi selvä merkki pysähtyä niille sijoilleen muutamaksi sekunniksi, jottei konsoli vedä itseään jojoon. Ei tuon suhteen mitään meteliä jaksa pitää eikä edes konsolisotiminen kiinnosta mutta Bethesda+PS3 tuntuu olevan pelistä toiseen vähintäänkin kyseenalainen yhdistelmä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kahta hurjempaa on ollut seurata, kuinka Vegasin ja jopa Skyrimin kohdalla valitellaan tuota ihan samaa, nyt jo neljän vuoden kypsään ikään kasvanutta perustavanlaatuista ongelmaa jota joko on tai ei ole.

Niin no näistä Bethesdan bugeista tuntuu nykyään saavan kivat otsikot (toki ongelmia on oikeasti ollut - mutta en tiedä mitä järkeä on tehdä aiheesta joku uutisotsikko joka toinen päivä), mutta en tiedä mikä "fakta" se on jos New Vegasin designer kommentoi Skyrimin ongelmia - kuitenkin kaksi eri firmaa kyseessä. NV heppu ei ole työstänyt Skyrimiä, joten hän parhaimmillaankin spekuloi. Tai ainakin itse otan nuo kommentit spekulointina, en minään faktana (joku toinen voi ottaa kommentit niin, että NV designer löysi savuavan aseen).

Kuten sanoin, niin itse en osta mitään Bethesdan pelejä (tai julkaisemia - kuten New Vegas) julkaisussa tai täyteen hintaan. Bugeja on kuitenkin aina sen verran, että parempi vain odottaa ainakin paria ekaa patchiä - ja koska DLC:tä tulee vähintään 3-4, niin pian onkin sama odottaa sitä GOTY/UE-painosta. Mielestäni GOTY/UE-painokset ovat sitten jo ainakin "pelattavassa" kunnossa. Tämä simppeli ajattelu ainakin säästää ihan niiltä pahimmilta pettymyksiltä bugien suhteen. Hintana on tietysti se, että pelaa peliä silloin kuin moni muu on siirtynyt jo muiden pelien pariin.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kuten sanoin, niin itse en osta mitään Bethesdan pelejä (tai julkaisemia - kuten New Vegas) julkaisussa tai täyteen hintaan. Bugeja on kuitenkin aina sen verran, että parempi vain odottaa ainakin paria ekaa patchiä - ja koska DLC:tä tulee vähintään 3-4, niin pian onkin sama odottaa sitä GOTY/UE-painosta. Mielestäni GOTY/UE-painokset ovat sitten jo ainakin "pelattavassa" kunnossa. Tämä simppeli ajattelu ainakin säästää ihan niiltä pahimmilta pettymyksiltä bugien suhteen. Hintana on tietysti se, että pelaa peliä silloin kuin moni muu on siirtynyt jo muiden pelien pariin.
Jeps, tässä ihan samoilla linjoilla. Paitsi että mahdollinen GOTY tulee DLC-herkissä tapauksissa olemaan lopulta kuitenkin se halvin, kattavin ja täydellisin versio, on se myös varmasti vakain mahdollinen. Pelattaviahan nuo ovat jo julkaisupäivänään mutta ilman minkäänlaisia perusteita pelkään, että jopa tuo Vegasin Ultimate Edition tulee vähintään parinkymmenen tunnin jälkeen nykimään ja jäätyilemään ihan samalla innokkuudella kuin F3 aikoinaan. Ehkä näin ei käy mutta mikään ei ainakaan osoita siihen suuntaan, että tuota alustakohtaista mielenharmia olisi saatu mitenkään pysyvästi teilattua ja se nimenomaan on se norsunmentävä ongelma.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Sain juuri päätökseen Ultimate Editionin pleikkarilla ja ainoa ongelma oli pelin lagaaminen. Siihen auttoi hieman kun pelasi offlinessä, mutta ei se ongelmaa poistanut. PC:llä kun aiemmin pelasin tuon läpi niin ainoa ongelma oli pelin kaatuminen latausruutuun jos sattui kuolemaan. Tuohon tosin saattaa vaikuttaa se että pc versiota olen konsolikomennoilla muokannut mieleiseksi.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Sain juuri päätökseen Ultimate Editionin pleikkarilla ja ainoa ongelma oli pelin lagaaminen. Siihen auttoi hieman kun pelasi offlinessä, mutta ei se ongelmaa poistanut. PC:llä kun aiemmin pelasin tuon läpi niin ainoa ongelma oli pelin kaatuminen latausruutuun jos sattui kuolemaan. Tuohon tosin saattaa vaikuttaa se että pc versiota olen konsolikomennoilla muokannut mieleiseksi.

Bethesdan ,tai tässä tapauksessa Obsidianin, pelit ovat bugittomampia ja selvästi paremmin toimivia PC:llä. Erot New Vegasin PS3-versiossa ja PC-versiossa ovat huomattavat. Latausajat ovat monta kertaa lyhyempiä PC:llä ja bugejakaan ei ilmene niin paljoa. PC:n suuri etu on myös quick save mahdollisuus.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Bethesdan ,tai tässä tapauksessa Obsidianin, pelit ovat bugittomampia ja selvästi paremmin toimivia PC:llä. Erot New Vegasin PS3-versiossa ja PC-versiossa ovat huomattavat. Latausajat ovat monta kertaa lyhyempiä PC:llä ja bugejakaan ei ilmene niin paljoa. PC:n suuri etu on myös quick save mahdollisuus.

Tapauskohtaista. Omalla kohdalla on juurikin päinvastainen tarina. Fallout 3:een tuli tuhlattua +200 tuntia PS3:lla ja tänä aikana en kohdannut kertaakaan suurempia bugeja. Toki muutaman kerran peli kaatui, muttei mitään maata mullistavaa. New Vegas sen sijaan oli aidosti rikkinäinen teos: Jatkuvat kaatuilut, NPC hahmot upposivat maan uumeniin, frame rate tuppasi laskemaan pohjalukemiin - Ja alustana juurikin PC.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tapauskohtaista. Omalla kohdalla on juurikin päinvastainen tarina. Fallout 3:een tuli tuhlattua +200 tuntia PS3:lla ja tänä aikana en kohdannut kertaakaan suurempia bugeja. Toki muutaman kerran peli kaatui, muttei mitään maata mullistavaa.

Tähän tavallaan viittasin kun puhuin etteivät bugit ja pelisessiot ole ihmisillä välttämättä kovin identtisiä (puhuin tosin konsolipuolesta). Osalle bugeja voi osua syystä tai toisesta huomattavasti enemmän kuin jollekin toiselle pelaajalle. Ja luonnollisesti sitten bugien kanssa taisteleva kiroaa peliä - kun taas vähemmän bugeja havainnut jopa kyseenalaistaa sen miksi niin moni peliä haukkuu. Kumpikaan ei ole täysin oikeassa tai väärässä.

Bethesdan kohdalla lienee parasta ettei odota mitään bugivapaata pelikokemusta - lienee harvinaista. Mutta ei varmaan kannata odottaa automaattisesti susip**kaakaan kokemusta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Cobretin kanssa samoilla linjoilla. Bethesdan tuotoksissa on omat ongelmansa, mutta esim. NV:n kohdalla pahimmat kaatuilut sai ratkaistua yllättävän yksinkertaisesti: jos tiedossa ei ole mitään suurempaa tulitaistelua, pykimisen alkaessa kohdistaa hahmon katseen kylmästi 45 astetta alaspäin, kulkee eteenpäin ja kummallisesti pykiminen loppuu hetken kuluttua. Go figure. Sama pätee toisinaan eri faktioiden Hoover Dam -kohdissa, mutta ei aina. Edelleen, go figure.
 
Ylös Bottom