Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onko tuo Ultimate Edition bugittomampi? Eli jos tän hankin, niin kannattaako se pelin pyörimisen kannalta olla ehdottomasti tuo?
Kaiken sen mukaan paketoidun lisäsisällön kannalta "kannattaa" hankkia nimenomaan tuo versio. Muistaakseni siinä on myös jo levyllä mukana ne samat päivitykset, jotka perusversio lataisi verkon yli erikseen. Mutta siis ihan sama pelihän se on samoine bugeineen kuin alkuperäinenkin. Ilmeisesti pelitapa on se keskeisin bugisuuteen vaikuttava tekijä mutta oma reissuni ainakin tyssäsi lopullisesti 27 tunnin kohdalle.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tuon tekstin perusteella peli kannattaisi kiertää kaukaa. :) Itelläni ei Fallout 3 buginnu pahasti edes n. 100 pelitunnin aikana.
Niin no, Fallout 3 ei ollut ihan noin lopullisesti etenemisen pysäyttävä mutta sekin siinä määrin epämiellyttävästi kaatumisherkkä, että päätin suosiolla odottaa nimenomaan tuota New Vegasin täydellistä versiota lisäosineen korjauksineen kaikkineen ja kaiken sen tuskaisen odottelunkin jälkeen (koska aivan loistavia pelejähän nuo ovat) kävi noin. Oli samalla viimeinen kerta, kun yhtäkään Bethesdan tuotosta PS3:lle enää hankin.

Hymyilin myrkyllisesti jo silloin, kun Skyrimiä PS3:lla pelanneet alkoivat valittaa pitkässä juoksussa tapahtuvasta diashowsta ja kaatuilusta mutta virne muuttui kahta kammottavammaksi nyt, kun tuon pelin lisäsisältöä ei PS3:lle haluttaisi ylipäätään enää edes julkaista. En ihmettele ja ilmeisesti Bethesdakin taitaa vihdoin viimein alkaa vastahakoisesti myöntämään, että sen käyttämä pelimoottori on PS3:lla pyöriessään niin fundamentaalisesti rikki, ettei se ole enää edes hauskaa.

Edit: Pohjimmiltaan kyse on kai PS3:n arkkitehtuurista. Noissa Bethesdan peleissähän joka ikinen teko, liikuteltu esine, yms. tallentuu ja riittävän pitkässä juoksussa kaiken tuon muistissa pitäminen johtaa siihen, että se muisti loppuu kesken ja peli alkaa käyttäytyä arvaamattomasti. 360:llä muistia on käytettävissä tuplasti enemmän ja PC:llä siitä vielä moninkertaisesti, joten ne pysyvät pelikelvollisina pidempään.

Taatusti joku GTA alkaisi kaatuilemaan ihan samalla tavalla, jos se pitäisi ikuisesti muistissa pelaajan jokaisen listimän sivullisen, nyysityn auton, niiden hylkäyspaikat, jne. Ei kai se korjaus vaatisi muuta kuin ns. turhiksi katsottavien tapahtumien unohtamisen riittävän pitkän ajan kuluttua mutta ilmeisesti pelimoottori ei tässä tapauksessa sellaiseen joko kykene tai ei pysty erottelemaan sitä, minkä voisi unohtaa (esim. keskelle wastelandia tiputettu esine) ja mitä ei (esim. tapettu NPC).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tuon tekstin perusteella peli kannattaisi kiertää kaukaa. :) Itelläni ei Fallout 3 buginnu pahasti edes n. 100 pelitunnin aikana.

Mielenkiintosta olis käydä Las Vegasissa ja sellaista varmaan Falloutin peli tarjoaa. kohta on laitettava matkalaukku ja ostettava lentoliput seuraavaan kohteeseen koska uusiin haasteisiin lähden kuin muinaisen ajan Samurai. kotha on kokeiltava yksipyöräisellä taiturointia ja kymmeniä tunteja 1 jalalla seisomista. 100 tuntia on paljon kun vertaa vastaavaa monen vuorokauden sessioon. mieluummin juon energiajuomia ja kokista etten nukahda vahingossa kesken etenemisen seuraavalle tasolle. varsinkaan ennen Checkpointteja en pidä taukoja koska liian monesti peli voi ajaa ohitse jos viholliset pääsee yllättämään. en tiedä minkälaista on Falloutissa, kuitenkin varaudun että vastassa voi olla muita kuin vain saksalaisia tai venäläisiä tekoälysotilaita. Alienit ovat toinen asia ja tuntemattomana on vain vastattava niihin sarjatulella. sen näkee pystynkö selviytymään kovinkaan montaa avaruusolentoa vastaan. toisaalta voi olla parempi että lähden Vegasiin vain pokeria pelaamaan ja casinolla yritän tienata jotain voittoa. mieluummin kannattaa liittyä sirkukseen koska siellä tuskin tarvii heittää pelikortteja, pudottaa kolikoita pelikoneeseen ja arvuutella jatkuvasti ruletissa kuinka käy seuraavalla kierroksella.

ensimmäistä kertaa kokeilen peliä vuorokauden ja sen jälkeen päädyn tulokseen että kannattaako mieluummin liittyä sirkukseen. trapetsitaiteilu ja pyöräily narun poikki on antoisaa kvolniesitystä suurelle yleisölle joka saa myös hyvän esityksen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Hymyilin myrkyllisesti jo silloin, kun Skyrimiä PS3:lla pelanneet alkoivat valittaa pitkässä juoksussa tapahtuvasta diashowsta ja kaatuilusta ...

Noin kävi täälläkin sen jälkeen kun save file oli tarpeeksi iso. Sinänsä ihme, ettei tätä oltu tajuttu ja tehty jotain muuta ratkaisua. Miten olisi ollut esimerkiksi dropattujen kamojen lähes välitön katoaminen?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Noin kävi täälläkin sen jälkeen kun save file oli tarpeeksi iso. Sinänsä ihme, ettei tätä oltu tajuttu ja tehty jotain muuta ratkaisua. Miten olisi ollut esimerkiksi dropattujen kamojen lähes välitön katoaminen?
Sepä se. Vanha kunnon raha taitaa olla se selittävin tekijä. Eivätköhän nuo Falloutit edusta pohjimmiltaan puhdasverisiä PC-pelejä, jotka on rahankiilto silmissä puolihutaisten portattu konsolipelaajienkin "riemuksi" huomioimatta yhtään sitä, että konsolirautaa nimenomaan ei päivitetä. Se on aina ja ikuisesti mitä on ja minkä tahansa konsolipelin pitäisi pyöriä mukisematta alusta loppuunsa saakka ilman minkäänlaisia ongelmia.

Jos PC-pelaajat tuppaavat valittamaan paskoista konsoliporttauksista niin Bethesda on ainakin sen onnistunut todistamaan, että sama pätee ihan yhtä lailla toiseenkin suuntaan. Edelleenkään peleissä itsessään ei ole mitään vikaa - päinvastoin - mutta aika härskiähän tuo on pukata kerta toisensa jälkeen pelejä alustalle, jolla ne ennemmin tai myöhemmin hajoavat omaan mahdottomuuteensa ja kun näin käy, mitään ei voi tehdä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

On kyllä sikäli kummallista, että ES oblivionissa (+shivering isles) ei ollut läheskään noin paljon ongelmia. Ruudun päivitys saattoi laskea suurissa taistoissa, mutta en kokenut sitä suureksi ongelmaksi.

yli 100h peliaikana taisi 1-2 kertaa tiltata.

Samaa ei voi F: NV:sta sanoa.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Eivätköhän nuo Falloutit edusta pohjimmiltaan puhdasverisiä PC-pelejä, jotka on rahankiilto silmissä puolihutaisten portattu konsolipelaajienkin "riemuksi" huomioimatta yhtään sitä, että konsolirautaa nimenomaan ei päivitetä.

Eli siis pelit on kehitetty PC:lle/llä ja sen jälkeen "puolihutaisten portattu" konsoleille? Ihan näin en ole asiaa kyllä itse tulkinnut.

Itse miellän että nämä tietyt open world -pelit ovat yksinkertaisesti jo niin laajoja ja isoja, ettei niitä saa bugivapaaksi nykyiselle raudalle ja pelimoottorille - ei sitten millään (tai ehkä jos valmista peliä betatestaisi ensin vuoden tai pari). Ja koska pelit ovat niin laajoja ja isoja, niin niitä myös pelataan hyvinkin eri tavalla. Tämä tekee sen etteivät bugit välttämättä ole identtisiä keskenään, eikä kaikkia saada pois kaikilta pelaajilta vaikka raportteja tulisi ovista ja ikkunoista. Tietysti alussa pelaajat ovat ikävä kyllä betatestaajan roolissa (ja pahimmat bugit pyritään sitä kautta saamaan pois parin ekan ISON päivityksen jälkeen), mutta sen jälkeen yleensä peli jätetään rauhaan.

Varmaan nyt tarvitaan uutta rautaa ja uusittua pelimoottoria. Ehkä sitten näin isot pelit alkavat pyöriä ilman bugeja konsoleillakin. En kuitenkaan menisi lyömään vetoa aiheesta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Eli siis pelit on kehitetty PC:lle/llä ja sen jälkeen "puolihutaisten portattu" konsoleille? Ihan näin en ole asiaa kyllä itse tulkinnut.

Itse miellän että nämä tietyt open world -pelit ovat yksinkertaisesti jo niin laajoja ja isoja, ettei niitä saa bugivapaaksi nykyiselle raudalle ja pelimoottorille - ei sitten millään (tai ehkä jos valmista peliä betatestaisi ensin vuoden tai pari).
Myönnettäköön, että "puolihutaisten portattu" voi olla vähän turhan kärjistetysti sanottu. Mielestäni sillä on kuitenkin eroa, millaisista bugeista ylipäätään puhutaan. On niitä perinteisiä bugeja, joita mihin tahansa pelimoottoriin jää väkisinkin. Vastaan on tullut montakin konsolipeliä, jotka saattavat koko läpipeluun aikana kaatua ehkä kerran tai pari tai niissä tapahtuu jotain muuten vaan odottamatonta. Yleisintä on päätyä vahingossa vaikka pelialueen ulkopuolelle ja Red Dead Redemptionissahan taisi päästä jopa aasinaisen kyytiin :)D) mutta se on sellaista, sitä sattuu ja se on ihan ymmärrettävää. Täysin bugivapaata peliä ei olekaan.

On kuitenkin eri asia, jos normaalin pelaamisen aikana ihan tarkoituksella kertyvä data paisuu kuin pullataikina ja vuotaa lopulta yli alla pyörivän raudan rajoista. Muilla alustoilla tuo raja voi hyvinkin olla riittävä siihen, että koko pelimaailman voi huoletta koluta läpikotaisin mutta PS3:lla näin ei tunnu olevan. Satunnaisen bugin siellä täällä sietäisi ihan hyvin mutta jos tuon rajan saavuttamisen jälkeen peliä ei voi enää edes pelata ja kaikki siihen käytetyt tunnit valuvat hukkaan, kyllähän siinä verenpaine vähän nousee.

Uusi rauta ja/tai pelimoottori ratkaisisi tosiaan kaiken mutta nykytilanteessa PS3 on tuolle Bethesdan tähänastiselle kolmikolle surkein mahdollinen ajoalusta.

On kyllä sikäli kummallista, että ES oblivionissa (+shivering isles) ei ollut läheskään noin paljon ongelmia. Ruudun päivitys saattoi laskea suurissa taistoissa, mutta en kokenut sitä suureksi ongelmaksi.

yli 100h peliaikana taisi 1-2 kertaa tiltata.

Samaa ei voi F: NV:sta sanoa.
Omaa kokemusta Oblivionista ei ole mutta jännää tuo on muuten siitäkin syystä, että se ja New Vegas käyttävät samaa pelimoottoria (Gamebryo) kun taas Skyrimiä varten Bethesda taisi kehittää uuden (Creation Engine), joka tuntuu pleikalla olevan edelleen tutunkuuloisin oirein rikki. Outoa on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Satunnaisen bugin siellä täällä sietäisi ihan hyvin mutta jos tuon rajan saavuttamisen jälkeen peliä ei voi enää edes pelata ja kaikki siihen käytetyt tunnit valuvat hukkaan, kyllähän siinä verenpaine vähän nousee.

En sinänsä koe mitään syytä vähätellä mitään bugeja (varsinkaan Bethesdan konsolipuolella), mutta en ole vielä törmännyt siihen että koko peli jotenkin jäätyisi eikä pakotietä ole. Meinaan yleensähän näissä tehdään useampi save-paikka (yleensä mahdollista) joita vähintäänkin kierrätetään ja ylipäänsä savetetaan usein, joten näihin usein löytyy lopulta joku kiertotie. Se että käyttää jossain isoissa open world -peleissä yhtä save-paikkaa on kyllä aikamoista optimismia ja hieman tyhmyyttä myös.

Pointti siis, että kaikki tunnit kyllä kohtuu harvoin valuvat hukkaan jos nyt hieman miettii mitä tekee, miten savettaa ja mitä patchejä on ladattu. Ja tuollaisia tosi vakavia game breaking bugeja on kyllä tullut aika laajalla rintamalla pelistä, alustasta ja genrestä riippumatta. Muistan jopa jumalaisen Nintendon peleissä olleen moista viime vuosina (ainakin: http://www.computerandvideogames.com/328514/how-to-avoid-a-game-breaking-zelda-skyward-sword-bug/ ). Samoin pienemmissä DL-peleissä on tätä myös (ainakin: http://www.doublefine.com/forums/viewthread/4107/ ).

Mutta tunnustan suoraan, että pelaan pelejä hyvin usein sillä tavalla myöhässä (hyvällä tavalla), että isommat bugit on löydetty ja isommat patchit jaettu. Eli siinä mielessä aika moni on toiminut mulle ylimääräisenä betatestaajana, kiitos siitä. :)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

En sinänsä koe mitään syytä vähätellä mitään bugeja (varsinkaan Bethesdan konsolipuolella), mutta en ole vielä törmännyt siihen että koko peli jotenkin jäätyisi eikä pakotietä ole. Meinaan yleensähän näissä tehdään useampi save-paikka (yleensä mahdollista) joita vähintäänkin kierrätetään ja ylipäänsä savetetaan usein, joten näihin usein löytyy lopulta joku kiertotie. Se että käyttää jossain isoissa open world -peleissä yhtä save-paikkaa on kyllä aikamoista optimismia ja hieman tyhmyyttä myös.
Näinhän se yleensä menee ja useammalla savella voi todella useasti pelastaa tilanteita, joihin vain yhdellä tai kahdella savella joutuisi. Tällaisessa tilanteessa niiden lukumäärällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Jos pelkkä eteenpäin pelaaminen johtaa joka tapauksessa lopulta siihen, että peli pistää ketarat ojolleen niin aiempiin tallennuksiin turvautumalla voi ainoastaan edetä uudestaan ihan siihen samaan lopputulokseen.

Jos jonkin sortin kiertoteitä on ehdoteltu jo maailman sivu (asenna uudelleen, formatoi koko PS3, pistä autosave pois päältä, tallenna manuaalisesti niin harvoin kuin mahdollista, jne.) mutta paitsi että ne eivät (yllätys yllätys) edes auta niin vaikka auttaisivatkin, on jo pelkästään niiden ehdottaminen näin konsolipelaajan näkökulmasta väärin. Konsolit ovat nimenomaan meitä reppanoita varten, jotka haluavat nauttia pelaamisesta ilman minkään sortin säätämistä. Se on luonnistunut jo lukemattomilla alustoilla satojen pelien kohdalla vuosikymmenien ajan mutta PS3:n Fallout 3 ja Fallout: New Vegas jättivät (pelillisistä ansioistaan huolimatta) arven, joka tuskin koskaan enää paranee. Skyrim olisi tuota arpea jopa syventänyt mutta sen jätin jo suosiolla väliin ja lähinnä hymyilen nyt vinosti kaikelle sille harmille, josta monet PS3-pelaajat ovat näköjään taas kerran päässeet nauttimaan.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Jos jonkin sortin kiertoteitä on ehdoteltu jo maailman sivu (asenna uudelleen, formatoi koko PS3, pistä autosave pois päältä, tallenna manuaalisesti niin harvoin kuin mahdollista, jne.)...

En ole ihan varma mihin peliin tarkalleen viittaat? Siis jossain pelissä joku forumilla neuvoo formatoimaan koko konsolin ja joku uskoo että sillä pelin bugit häviävät? Wat? Eivät kai ihmiset nyt sokeasti tee kaikkea mitä "forumit" neuvovat. JOS nyt sitten ei tule jotain hyvinkin virallista ohjetta itse kehittäjiltä (kuten esim. Costume Questin tapauksessa).

Sanon saman asian nyt tuhannetta kertaa, mutta näiden tiettyjen open world -pelien bugit eivät usein ole identtisiä kaikilla pelaajilla. Tämä on fakta, joka on aika helppo todeta kun lukee raportteja joissa osalla on paljon bugeja ja osalla aika vähän. Ja jopa niillä joilla on bugeja niin ne ovat usein erilaisia ja tapahtuvat eri kohdissa peliä. Niin, ja osaksi siksi että osa pelaa pelejä eri tahtiin. Konsensus on että "pelissä voi olla bugeja - ja osa voi olla pahojakin", mutta siihen se usein jääkin.

On kaksi eri asiaa keskustella kriittisesti bugeista konsoliversioissa kuin lietsoa jotain "formatoikaa kone" -tyylistä paniikkia. Se että jollain pelaajalla X toimii joku kikka (joidenkin bugien kiertoon) ei tarkoita että se sama kikka toimisi kaikilla, koska pelaaja X on pelannut open world -peliä kymmeniä tunteja aivan eri tavalla kuin pelaaja Z tai pelaaja Y.

Itse pelasin Fallout 3:sta lähes 100 tuntia lisäreineen ja kaiken sain tehtyä (mitä halusin, pari trophyja olisi vielä platinaan). Save-paikkoja oli todella monta ja savetin hyvin usein. Autosavet olivat päällä. En formatoinut konetta. En deletoinut saveja. En asentanut mitään uudelleen. En sinänsä tehnyt mitään muuta kuin pelasin peliä täysin omaan tahtiin ilman mitään "bugi-ohjeita" tai kikkoja. Pelasin GOTY-versiota jossa viimeisimmät patchit mukana. Tämä on oma raportti pelistä. Toisella voi olla toisenlainen raportti.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

En ole ihan varma mihin peliin tarkalleen viittaat? Siis jossain pelissä joku forumilla neuvoo formatoimaan koko konsolin ja joku uskoo että sillä pelin bugit häviävät? Wat? Eivät kai ihmiset nyt sokeasti tee kaikkea mitä "forumit" neuvovat. JOS nyt sitten ei tule jotain hyvinkin virallista ohjetta itse kehittäjiltä (kuten esim. Costume Questin tapauksessa).
New Vegasista puhun ja usko pois, kyllä tekevät :D Olen tosin samaa mieltä siitä, että tuo on jo ihan järkyttävä ylilyönti (varsinkin kohta "I do every step in this guide once a month or so" sai repeämään aika huolella) enkä todellakaan aio tuollaiseen turvautua.

Anyway, myös pelin pääsuunnittelija on todennut, että kyseessä ei ole niinkään bugi kuin fundamentaalinen ongelma PS3:n raudan kanssa (Does Fallout NV PS3 lag explain Skyrim issues?). Toki tuo artikkeli puhuu Skyrimistä mutta kuten sieltä voi todeta, sitä pyörittää itse asiassa sama pelimoottori kuin New Vegasiakin, mitä nyt vähän ehostettuna ja uudelleennimettynä. Minä jo ihmettelinkin, miten Skyrim voi kärsiä ihan samoista ongelmista uudellakin pelimoottorilla mutta tuohan sen selittää...

Olet oikeassa toki myös siinä, että osalle pelaajista peli kuin peli voi näyttäytyä merkittävästikin erilaisessa valossa. Jos jonkun New Vegas toimii ongelmitta niin hyvä homma se vaan on ja kyllä minä voin sen uskoa; en pyri väittämään heidän olevan väärässä tai valehtelevan tai mitään. Meille toisille New Vegas voi kuitenkin aidosti ja kiihkoilematta olla riittävän pitkässä juoksussa tätä tai tätä pahimmillaan viisi minuuttia edellisestä kaatumisesta. Jos tuohon törmää niin eipä siinä paljoa lämmitä se, että aiheuttajana on perustavanlaatuinen pelimoottoriongelma, jonka kiertäinen vaatisi kehittäjiltä merkittävää ajallista panostusta (em. Eurogamer-artikkelia lainaten) ja sitä ei ilmeisesti haluta tehdä. Ymmärtäähän sen, jos peli on jo myyty ja kolmesta alustasta vain yhdellä on taipumus vetää itsensä jojoon mutta ikävää yhtä kaikki.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kyllä tuo Falloutin ja muiden Bethesdan Oblivion moottorin (ja siitä kehitettyjen) pelien ongelma on jo sitä tasoa että aika vastuutonta pelinkehittäjiltä jatkuvasti syyttää rautaa kun tiedossa on aika selvästi missä vika on ja miten se korjataan.

Ainakin minun osaltani Skyrim oli viimeinen kyseisen puljun peli minkä ostan PS3 raudalle - katsotaan nyt *ostanko* enää yhtään, varsinkaan konsoleille kun tuntuu että PC-pelaajat ovat ainoat joita muistetaan julkaisun jälkeen lisäherkuilla (olivat ne sitten yhteisön tai pelinkehittäjien tekemiä). PS3 tuntuu muutenkin olevan se "punapäinen äpärälapsi" jolle jäteteään lisäosat julkaisematta tai sitten ne julkaistaan kuukausikaupalla myöhässä jonkun sopimuksen takia (enkä nyt puhu pelkästään Bethesdasta yksin)...
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tuli tuossa pelattua läpi tämä tarina. Hyvä tarina ja oli mukava huomata kuinka liittoutuminen vaikutti loppuratkaisuun. Tuo viimeinen taistelu oli mielestäni todella hyvin tehty ja se vaikeutui todella viimeisissä kohdissa. Varsinkin tuo huone jossa oli ansoja ja se yksi vihollinen kokoajan vahtimassa oli haastava. Myös viimeinen huone oli haastava piti tehdä omia ansavirityksiä.

Peli ei tehnyt aivan samanlaista vaikutusta kuin fallout 3 mutta kuitenkin hyvä peli on kyseessä. Seuraavan kerran kun pelaan, pelaan hardcoremodella ja pelaan samalla lisä-osat. Oli myös tiukkoja tilanteita esimerkiksi että health oli lopussa ei stimpackeja ja jumissa vaultissa. Ei voinut edes nukkua koska ei ollut sänkyä. Ongelma oli se että vaultin edessä oli Gekkoja lauma. Onneksi pääsin jotenkin liukumaan tuosta tilanteesta pois.

Teknisiä ongelmia tuli pelin aikana muutamia mm. muutaman kerran tilttasi ja muutamassa kohtaa tuli järkyttävää fps dropia esimerkiksi Brotherhood of Steelin päämaja ja siellä padolla. Muuten kyllä toimi todella hyvin.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Juuri lähti tilaukseen, kun pitkään miettinyt että jospa sitä sukeltaisi FallOuttejen "uusiin" tekeleisiin. Edellinen FallOut mitä pelasin, oli Fallout 2, ja uskon että peli on kehittynyt tässä ajassa :). Antaisitteko aloittelijoiden vinkkejä?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas

Mulla varmaan 27 tuntia about takana myös ja peli meni aivan kelvottomaksi, jäätävä lagi missä kaveria saa metrin eteenpäin vartissa ja kaikki jumii, että menee hermo saatana, hyvä peli olisi muuten ja loppuun olisin halunnut tämänkin pelata mutta paskanmarjat. Poistin pelidatan ja asensin uusiksi niin tunnin pystyi pelaamaan kunnes sama perseily jatkui. Ei jaksa puolta tuntia dataa asentaa tunnin pelaamiseen joka kerta, kyrpii kyllä suunnattomasti kun tämä firma parhaat pelit tekee.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas

Mulla varmaan 27 tuntia about takana myös ja peli meni aivan kelvottomaksi, jäätävä lagi missä kaveria saa metrin eteenpäin vartissa ja kaikki jumii, että menee hermo saatana, hyvä peli olisi muuten ja loppuun olisin halunnut tämänkin pelata mutta paskanmarjat. Poistin pelidatan ja asensin uusiksi niin tunnin pystyi pelaamaan kunnes sama perseily jatkui. Ei jaksa puolta tuntia dataa asentaa tunnin pelaamiseen joka kerta, kyrpii kyllä suunnattomasti kun tämä firma parhaat pelit tekee.

Mulla oli sama ongelma tämän ja fallout 3 kanssa. Aivan hirveä lagi alkaa kun tallennustiedosto kasvaa suureksi. Pelasin kumminkin läpi, mutta pelin loppupuolta ei voi kyllä nautinnolliseksi kokemukseksi sanoa vaikka juonikuviot ovatkin loistavia. Toivottavasti seuraavassa pelissä keskittyvät tosissaan tähän ongelmaan.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas

Mulla kävi Fallout 3:sen kanssa niin että pelasin pelin läpi onneksi(tai noh nuohosin aika pitkälle wastelandin ja pääjuoni loppuun sen jälkeen) asentamatta noita lisäpaketteja. Mulla siis toi GOTY versio. Sen jälkeen asensin lisäpaketit ja aloin pelaamaan ni sit alkoi ongelmat. Kaatuilua ja jäätymistä ja tökkimistä tuli tosi paljon kehiin sen jälkeen.

New Vegas odottaa vielä korkkaamista, se onkin sitten taas isompi projekti kun sitä alkaa tahkoamaan. Jos jättäis suosiolla kesän jälkeen nin ei mene aurinkoiset päivät sisällä istuessa.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas

Toivoa sopii, että ps4:lla nämä ongelmat bethesdan pelien kanssa loppuvat.
 
Ylös Bottom