Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tulipa itsekkin hankittua tämä, vaikka en ole ennen falloutteja pelannut. Parin tunnin testaamisen jälkeen aivan mahtavat fiilikset. Onhan tuo peli vähän buginen eikä graffoiltaan mikään erikoisen hyvä, mutta ei ole itseäni haitannut. Ainut vaikeus itselleni, kun en oikeastaan paljoa edes rpg-genreen koskenut, on säädettävien asioiden määrä ja kaikkien esim. Lyhenteiden muistaminen. Itse pelattavuus(sis. Ampuminen, ohjaus yms) on yllättävän hyvää, vaikkei ampuminen olekkaan ihan bäfän tai codin luokkaa. Pelin parasta antia on kuitenkin tuo, että miten alkaa suorittamaan peliä eli mille factioneille on uskollinen ja mille taas ei. Myöskin pelityyli voi kai vaikuttaa peliin eli hoitaako itsensä pois pulasta puhumisen vai aseiden avulla.

Peli kyllä yllätti positiivisesti ja enkä malta odottaa taas seuraavaa reissua mojaven aavikolle.

Ps. Kysymys vielä: pääseekö tuonne ''kaupunkiin'' heti vaan menemällä vai pitääkö odottaa jotain juttua? En vaan haluaisi lähteä turhaan tallustelemaan sinne.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ilouutisia! Patsin asentamisen jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut enää bootata pleikkaria jyrnähtämisen takia. Muutamia pikkubugeja löytyy edelleen, mutta ei mitään kovin raflaavaa enää.

Ps. Kysymys vielä: pääseekö tuonne ''kaupunkiin'' heti vaan menemällä vai pitääkö odottaa jotain juttua? En vaan haluaisi lähteä turhaan tallustelemaan sinne.

En oikein osaa vastata tuohon ilman spoilauksia, mutta ei se tallustelukaan turhaa ole, kun siinä tulee samalla nähtyä paikkoja joihin kuitenkin ehkä tarvitsee vielä palata myöhemmin.

Itse olin kai joitan lvl 15-16 ennenkuin kerkesin stripille asti. Tuli vähän katseltua paikkoja muualla sitä ennen:) Tässä suurin syy siihen:
Meinasi mennä hermo etsiessä 100kpl scrap metallia Gun Runnersseille jotta saisin paremman valikoiman NCR basen myyjältä. Ensi kerralla panostan suosiolla speach-skilliin(vai mitä siihen tarvikaan) niin ei tarvii kaikkea tehdä vaikeimman kautta:)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ps. Kysymys vielä: pääseekö tuonne ''kaupunkiin'' heti vaan menemällä vai pitääkö odottaa jotain juttua? En vaan haluaisi lähteä turhaan tallustelemaan sinne.

Lähes mihin tahansa voi suoraan kävellä (kunhan paikan asukit eivät vihaa sua) paitsi stripille. Jos strippiä meinasit kuitenkin niin pääsyluvan saamiseen on useita keinoja:

Ainakin 1. credit checkin läpäiseminen eli 2,000 capin omistaminen, 2. science -checkin läpäiseminen (muistaakseni vaatii 80 ja näkyy dialogissa tyyliin "Step aside, Robot!"), 3. The Kingiltä pääsyluvan saaminen (kun tekee kingille hommia niin saa valita yhden palkinnon ja vaihtoehdoissa on pääsy stripille, mutta muut palkinnot ovat kyllä parempia) ja sitten 4. tekaistun henkkarin hommaaminen Mick & Ralphilta, vaatii riittävästi speechiä että avautuu mahdollisuus, maksoi 500 cappia itselleni (saattoi olla siihenkin speechi hinnan alentamiseen).

Hmm jotenkin kummasti tullut rahaa aika paljon, cäppejä about 22K tällä hetkellä vaikka korjannut pari asetta useammalla tonnilla juuri, ostanut hunting revolverin ja anti-materiel riflen (5 ja 7k tais olla gun runnersilla) ja snow globejakin on keräämättä vielä 4. Ja uhkapelaaminenkin ollut hyvin vähäistä. :p Tosin kävinpähän tyhjentämässä BOS -bunkkerin hidden valleyssa ja raahasin sieltä läjäpäin power armoreita myyntiin..
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Omia ajatuksia tästä vuoden odotetuimmasta pelistä.

  • Vierastan sitä että suurinosa ruoasta ei palauta energiaa heti vaan ajan kanssa.
  • Musiikki ei ole niin hyvää kuin Fallout 3:ssa, mutta kivoja country-ralleja ne silti on
  • Vaatii totuttelua että muistaa pitää oikeita vaatteita päällä, oikealla hetkellä
  • Peli ei ole jämähtänyt kertaakaan, mutta seisahtuu sekunniksi silloin tällöin kun maastoa samoaa.
  • Helvetin koukuttavaa taas etsiä paikkoja kartalta.
  • Peli näyttää minusta hitusen paremmalle kuin Fallout 3 (pelasin juuri ennen tämän aloittamista Fallout 3 lisäosia ja siksi kiinnitin huomiota vähän selkeämpään ilmeeseen).
  • Tuntuu edelleen pahalle tehdä tuhmaa kun on päättänyt että on Kristus wastelandissa.

Edellistä peliä tuli pelattua yli 100h (ja vielä on Point Lookout pelaamatta), joten vähintään samoihin lukemiin tämän kanssa mennään. Viikonloput on hienoa aikaa, nyt voi pelata myöhäiseen yöhön.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Hassu bugi:

Vaultteja tutkiessa yhtäkkiä nokan edessä seisoo kaikki kumppanit joita on matkan varrella värvännyt. Tässä tapauksessa kaksi, joista toisen olen jättänyt odottamaan vaultin ulkopuolelle ja toisen majapaikkaan.

Ärsyttävää kun nämä jantterit roikkuvat yhtäkkiä mukana ja hyökkääväät kohti kaikkea mikä liikkuu. Tapahtunut kaksi kertaa tämä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Hassu bugi:

Vaultteja tutkiessa yhtäkkiä nokan edessä seisoo kaikki kumppanit joita on matkan varrella värvännyt. Tässä tapauksessa kaksi, joista toisen olen jättänyt odottamaan vaultin ulkopuolelle ja toisen majapaikkaan.

Itsellä kävi myös samoin. Olin heidät jättänyt Vaultin ulkopuolelle kun peelot tuumas aina juosta etulinjaan ja kuolla. Itse olin pahemmassa tilanteessa, tosin armori suojasi aika hyvin, mutta niin vain kumppanit ilmestyi juuri oikealla hetkellä auttamaan.

Peli kaatuu 90% varmuudella. Nykyään kun on menossa jostakin ovesta tms, jää latausruutuun.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Aika alussa olen vielä ja lykkäsin jonkun ladattavan sisällön sisään. Ei siinä, hyvät armorit sain ja aseita mutta ne taivaalta satelevat kuolleet skorpionit ja kallioiden sisällä olevat vihut olis saanu olla tulematta. En sit tiedä johtuiko tosta lisäsiällöstä vai ovatko normi kamaa.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onko tiedossa pystyykö konsoliversiossa kantamaan aseita kaupasta esim. vessan puolelle ja siellä laittaa salaa omaan taskuun? PC:llä tuolle on oma nappinsa.

EDIT. Heh kannattais aina selailla vähän taaksepäin. Nähtävästi R3:lla pystyy nostelemaan noita kamoja.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Groucho, energian palautuminen ajan myötä johtuu hardcore moodista, joka on hyvä, normalissa HP palautuu vanhaan tapaan kaikki kerralla.

Itse aloitin uuden hahmon, melee/explosives hahmon ja veryhard/hardcorella. Tulee varmaankin hauskaa, pitää vain saada companio pian, että olisi tykinruokana. Nyt pitänyt käyttää pari kertaa varmint rifleä, että selviää tiukoista kohdista, koska meleellä ei vielä alussa hirveän hyvin taistella.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Groucho, energian palautuminen ajan myötä johtuu hardcore moodista, joka on hyvä, normalissa HP palautuu vanhaan tapaan kaikki kerralla.

Oma havaintoni on, että normimoodissa ruokia syömällä saatava energia palautuu pikkuhiljaa ja stimpackeistä saatava energia tulee heti.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3 Hype]

Onko kellään tietoa, tukeekohan new vegas 1080i tilaa? Kotsivuilta en tietoa löytänyt.
[edit] tai no, onhan tossa vieressä tuo X360 joka hallitsee skaalaamisen komponentinkin yli :) ostetaan sille sit varuiksi

Plöh. Käpistelin tänään pelin pakkausta, niin tuetut näyttötilathan olivat vain 720p. Eli meitä "Raudassa jälkeenjääneitä" sorsitaan tämänkin pelin osalta :)
(eli 1080i kykenevä hd-ready plasmani ei toimi tämän pelin kanssa komponentin yli, PS3 skaalaa pelin SD-muotoon)

Pitää siis tosiaan hommata tämä X360lle.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

10 tuntia peliä takana ja yks kyssäri.
Aika alussa tuli joku keräilijä vastaan joka kertoi jo tovin seuranneensa mun tekemisiä. Mistähän tuon sällin mahtais nyt löytää? Olen löytänyt tavaroita joista keräilijät maksais "sievosia summia", nyt vaan pitäs löytää keräilijä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

10 tuntia peliä takana ja yks kyssäri.
Aika alussa tuli joku keräilijä vastaan joka kertoi jo tovin seuranneensa mun tekemisiä. Mistähän tuon sällin mahtais nyt löytää? Olen löytänyt tavaroita joista keräilijät maksais "sievosia summia", nyt vaan pitäs löytää keräilijä.

Tarkotat luultavasti sitä joka puhuu niistä tähti pullonkorkeista. Käsittääkseni sitä äijää ei enää tapaa, mutta sehän kertoo Festus nimisestä henkilöstä. Ja hänet/sen löytää Sunset Sarsaparilla Headquartersista. Ja sille kun vie vähintään 50 tähti pullonkorkkia niin saa palkinnon.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tarkotat luultavasti sitä joka puhuu niistä tähti pullonkorkeista. Käsittääkseni sitä äijää ei enää tapaa, mutta sehän kertoo Festus nimisestä henkilöstä. Ja hänet/sen löytää Sunset Sarsaparilla Headquartersista. Ja sille kun vie vähintään 50 tähti pullonkorkkia niin saa palkinnon.
Mikähän se keräilijä sitten on... Noh selvis toi korkkijuttu ainakin samalla. Toinen mikä häirinny niin en tajua tuosta terminaalin hakkeroinnista yhtään mitään. Kattonu pari videota ja lueskellu Fallout wikistä neuvoja mutta ei vaan aukea "vanhukselle".

EDIT. Arvaamalla sujui helpommin toi hakkerointi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Toinen mikä häirinny niin en tajua tuosta terminaalin hakkeroinnista yhtään mitään. Kattonu pari videota ja lueskellu Fallout wikistä neuvoja mutta ei vaan aukea "vanhukselle".

EDIT. Arvaamalla sujui helpommin toi hakkerointi.

Vastataan vaikka New Vegasin peliavulle on pyhitetty oma ketju.
Spoilerissa rautalangasta väännetty selitys miten hakkerointi toimii käytännössä. Toivon mukaan auttaa.
How it works
On the computer terminal screen there is a list of passwords to choose from within other computer characters. You guess which word it might be and and after a choice is made, feedback will be given on how many letters are shared between the picked option and the correct answer. Keep in mind, that if you fail, the correct password might show wrong letters, and eventually the terminal gets locked and the only way to unlock it is to have a correct ,password so start looking. Overall the game can be compared with the popular board game, Mastermind.

Here is an idea, if your on a hard or very hard terminal then when you use 3 of 4 tries, just back out of the terminal and try again. This will reset the password to a different word, but it will prevent being locked out. Note, the higher your science skill, the less wrong word choices appear.

Using Logic
These word choices can sometimes help you with the hacking minigame. For example, selecting a word that ends in -ing or -ned is usually a good choice. If the result is 3/N, then you probably have to choose another word that ends in -ing.

Imagine it like this: You select the word HACKING. This is not the correct password, but the result was 3/7. You then select another word that ends in -ing, such as MELTING. Note that the first 4 characters do not match, but the remaining three do. Typically, only a few words will contain the same ending letters.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Mikähän se keräilijä sitten on... Noh selvis toi korkkijuttu ainakin samalla. Toinen mikä häirinny niin en tajua tuosta terminaalin hakkeroinnista yhtään mitään. Kattonu pari videota ja lueskellu Fallout wikistä neuvoja mutta ei vaan aukea "vanhukselle".

EDIT. Arvaamalla sujui helpommin toi hakkerointi.

Jos meinaat, että mihin snowglobet myydään niin
Mr Housen penthousissa naisrobotti ottaa niitä vastaan (Jane tais olla nimi). Sitä ei muistaakseni näy kun ensimmäisen kerran käy siellä mutta sen jälkeen varttoo aina siinä hissin edessä kun saavut.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Nyt kerennyt tätäkin peliä enempi pelaamaan ja HD-tekstuureilla/äänillä,käytössä niin peli kuulostaa ja näyttää ihan hyvältä (Vaikkakaan grafiikka ei ole pääasia. Aseet oli munattoman kuuloisia jo F3:ssa.) Jotenkin tämä maailma ei vaan ole niin koukuttava, kuin fallout 3:n. Ehkä se vaan oli sitä että fallout 3 tuli pelattua niin 100% läpi, kuin vain mahdollista ja FOOK+muut asennettuna oli pelissä paljon jo New Vegas ominaisuuksia joten peli ei tunnu niin uudelta. Pelissä myös esiintyy outoja läpinäkymättömiä seiniä. Naurattaa kun sankaritar ei pääse yli edes pienimmästä kivestä vaan se täytyy kiertää kaukaa. Eräs mitä näihin peleihin toivoisin olisi enemmän tunteita niin että niitä pystyisi jopa lukemaan hahmojen kasvoista. Nyt traagisemmatkin käänteet kuitaan yhdellä sanalla. Silti tämä peli tulee pelattua läpite.

Olisi ongelma tehtävässä I Put a Spell on You

Olen kohdassa Investigate the late-night break-ins at the Camp McCarran control tower. Eipä tuonne torniin kyllä ketään ole ilmestynyt vaikka, kuinka monet yöt olen siellä valvonut.

Kiittää ja kumartaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Olisi ongelma tehtävässä I Put a Spell on You

Olen kohdassa Investigate the late-night break-ins at the Camp McCarran control tower. Eipä tuonne torniin kyllä ketään ole ilmestynyt vaikka, kuinka monet yöt olen siellä valvonut.

Juuri eilen tein sen tehtävän. Odotat siinä ulkopuolella 12-01 yöllä ja sit menet sinne sisään, niin siellä on eräs heppu. Eli ei sinne tule ketään jos olet kokoajan siellä tornissa sisällä.
 
Ylös Bottom