Vastaus: Far Cry 2 [PS3]
Että älä pelästy jos ei ilmesty uutta nauhaa journaliin ja kaikis lopuis on sama tarina...
Heh, en kauheasti ole nauhoja kuunnellut vielä.. Ajattelin sitten jossain vaiheessa. Näyttäisi kuitenkin listassa olevan ok (00-08).
Kävin sitten (viime viestin jälkeen) kartan kanssa läpi kaikki pohjoisen nauhat ja tosiaan yksi puuttui (eli se "08" - joka tarkalleen ottaen on kuitenkin pohjoisen alueen "yhdeksäs" nauha, koska eka on "00"). Otin sen ja vein senkin sille hepulle baariin. Eli pohjoisen nauhat pitäisi olla ok..
Sen ekan trophyn kai (?) saa, vaikka antaisi x-määrän nauhoja, mutta toiseen pitäisi sitten olla kaikki kerätty.
Ja Cellular ja Convoy tehtävät kaikki pitäisi olla auki ennen viimeisiä juttuja. Convoy (eli asetehtävät) tiedät montako puuttu kun käyt asekauppiaan luona ostoksilla. Katot montako asetta on lukittuna.
Tämä on mulle vähän mysteeri, koska tein näitä tosiaan aika pelin "alussa" (ehkä tein välissä 1-2 päätehtävää myös) ja nyt pohjoisessa ei ole enää niitä yhtään auki. Epäilen kuitenkin, etten tehnyt ns. kaikkia.. Täytyy käydä katsomassa noita aseita ja yrittää päätellä.
Olen yrittänyt koluta nettiä, mutta en ole saanut vastausta siihen, että avautuuko (pohjoinen) noita Cellular/Convoy-tehtäviä myöhemmin pelin edetessä? Jos ei, niin sitten mulla varmaan joku bugi.
Aika p***eestä on muuten tuo pelin menun "stats"-ruutu, jossa nuo kaikki sivutehtävät laitettu samaan karsinaan. Minkä hemmetin takia ei voi lukea "Cellular missions 4/4, Convoy missions 3/4" tms? Sitten kuitenkin on jotain prosentteja siitä miten on osunut vihuihin, joita tulee minuutin välein jos vähänkin enemmän teillä ajelee.. Who cares?
Aloin tuossa sitten järjestelmällisesti käymään läpi pohjoisen alueen timantteja (ei olisi montaa enää), vaikka en tiedä miten järkevää se on (koko eteläinen kartta tutkimatta - eikä takeita että saan ikinä kaikki Cellular/Convoy -tehtävät - pelissä meinaan paljon surullisenkuuluisia bugeja, joten ehkä mulla on nyt yksi..).
Se kuitenkin vihjeeksi, että osan noista "glider-timanteista" saa ilman glideria. Esim. siellä bensatehtaan lähimaastossa olevalla isolla kivellä on yksi timantti (jonka voi napata gliderilla hieman kauempaa), jonka viereen (missä kiven reuna hiukan "alempana") voi ajaa auton (itse käytin Jeeppiä, mutta osa on käyttänyt hieman isompaa rekkaa) ja siitä hypätä kivelle. AIkaa iisi ainakin tuo yksi.
Toisesta (Goka Falls) on joku Youtube-video täällä (
YouTube - FarCry 2 - Diamond No-Glider ), pitänee kokeilla illalla. Itse en handlaa tuota glider-lentämistä sitten ollenkaan ja koska savettaa ei voi minne vaan, niin uusintayrityksen valmisteluun palaa aikaa.. Kolmas oli sitten hiukan helpompi, koska piti vain liitää pieni matka eteenpäin kalliolle..
Mites muuten nuo buddyt? Olen "löytänyt" nyt 4 (yksi oli siellä lentokoneen vieressä tuskissaan - katsoin suoraan jostain kartasta sijainnin). Ilmeisesti muutama pitää tosiaan "etsiä", eli kaikki eivät tule automaattisesti tehtävien ohessa tms?
Melkoinen viha-rakkaus suhde tähän peliin tulee.

Samaan aikaan kun syyhyttää pelata, niin ottaa päähän aika moni asia. Varsinkin, jos lähtee tuolle "kerätään/tutkitaan kaikki" -linjalle..
Pelin (normi)liikkuminen, kartta ym ovat varsin selkeitä ja tehtävät suoraaviivaisia (gun&run), mutta sitten kolikon toisella puolella on sekavia osa-alueita, kallioilla "kiipeileminen" on ehkä surkeinta mitä on koskaan vastaan tullut, re-spawnaavat viholliset erittäin kyllästyttäviä, savettaa ei voi minne vain (mikä kuitenkin aika yleinen juttu "open world"-peleissä - ja hyvä tapa pitää "pelimoraali" korkeammalla) yms. Mutta silti on pakko pelata.
Mutta joo, nyt tuntuu että olisi voinut ehkä unohtaa trophyt (tai ainakin timantit) ja pelata vain suoraviivaisemmin läpi. Nyt tunteja palaa niin paljon, ettei peli ikinä saa "maksettua" niitä takaisin (ei tämä niin hyvä ole). Mutta selkeitä vahvuuksia pelissä on, ainakin jos tykkää open world-räiskinnästä. Se tosin mietityttää, että miksi Far Cry 2:sta kehutaan ja jotain Saboteuria haukutaan? Aika samantasoisia pelejä mielestäni, eli ihan jees. Sinne 7-8/10 maastoon.. Ei yhtään enempää, mielestäni.