Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 2 [PS3]

Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Kiitos vastauksista.

Hmm... En ole ihan varma mutta näin saattaa olla. Itse en kuitenkaan ottanut mitään riskejä vaan hain kaikki nauhat kartan kanssa. Oli paljon turvallisempaa... Jos vaikka siinäkin on joku bugi, jun kuitenkin se journalisti häipyy sen jälkeen kun olet antanut ne nauhat.

Niin olen lukenut, että ei väliä trophyn kannalta kuinka monta nauhaa antaa pohjoisessa, mutta bugit voivat tietty sitten olla eria asia. Itse tosiaan annoin eka 00-08 ja sitten toisella kerralla 09 (loput onkin sitten etelässä). Sen jälkeen heppua ei baarissa näkynyt tosiaan..

Kyllä niitä tulee lisää (mikä % tehtynä???). Sama Underground tehtävissä joissa viet passeja toiseen paikkaa ja saat malaria lääkkeitä palkaksi. Nekin aukeaa ajan kanssa.

Siirryin nyt etelään vihdoin, eikä enempää cell tower/convoy tehtäviä tullut pohjoisessa. Eli joko on joku bugi - tai sitten jotenkin pelin tuoksinnassa meni laskut sekaisin ja suoritin kaikki ne pohj tehtävät.. En tiedä. Veikkaan ekaa.. Selviää sitten joskus..

Jostain luin sitäkin, että tarvittaessa pohjoiseen pääsee takaisin (en sillä että olisin menossa).

Underground-missionit tulivat kyllä normaalisti.

Kyllä joudut etsimään osan kavereista. Pohjoisesta 3 kpl ja etelässä on sitten vain yksi joka ei kuuluu juonitehtäviin.

Joo, sekin lopulta selvisi. Eli pohjoisessa tosiaan on se yksi heppu (pakkolaskun tehneen koneen tms vieressä voihkimassa), yksi odotteli baarissa jossain vaiheessa (nainen) ja 2 tuli ihan tehtävien kautta (aika alkupuolella).

Kaksi löytyy joistain näistä paikoista: Lumber Yard/Cock Fights/ Slaughter House/Fresh Fish. Eli peli "arpoo" ekaksi näistä yhden paikan (josta ekan buddyn löytää + saa ekan trophyn) ja loput 2 ovat sitten jossain muualla.

Pari vinkkiä: Monessa trophy-guidessa ei mainita Fresh Fish -paikkaa. Sieltä voi siis buddy myös löytyä.

Toinen on se, että mielestäni näitä pitää etsiä silloin, kun EI ole aktiivista tehtävää päällä. Itse pyörin näissä jonkin tehtävän välissä (siis kesken) - enkä löytänyt ketään - mutta löysin buddyt sitten kun menin silloin kun mitään tehtävää ei päällä. En ole varma tästä kuitenkaan..

FC2:sen bugisessa maailmassa kaikki on mahdollista. Trust no-one. ;)

**

Sen verran lisäystä vielä aiempaan viestiin, että tosiaan tuo aiempi Youtube-linkki piti sekin kutinsa. Eli pohjoisessa on vain YKSI timantti, mihin tarvitaan glideria (eli se "helpoin", jossa vain mennään pieni matka veden yli kalliolle siellä sillan lähellä - lähellä on Fresh Fish), mutta muut 2 saa kuin saakin ihan "hyppämällä/renkuttamalla/auton katolta". Auttoi aika pirun paljon, jos glider ei oikein istu käteen.

Tässä vielä muutamat videot:

(pohjoinen/kallio Slaughter Housen ja Fresh Fishin "välissä" joen vieressä)
En löytänyt tästä nopeasti videota, mutta helppo glider-nakki. Ei muuta kuin vastakkaiselle kalliolle ja sieltä gliderilla melkein suoraan eteenpäin alas timantin luo.

(pohjoinen/Goka Falls) YouTube - FarCry 2 - Diamond No-Glider
Huom. Ei tarvinnut mitään autoa. Sprint+hyppy keplottelu.

(pohjoinen/Railyard - iso kivi) YouTube - Far Cry 2 - North Railyard Diamond
Huom. Itse käytin ihan jeeppiä..

(etelä/Weelegol) YouTube - Far Cry 2 - Diamond Near Weelegol No-Glider
Tämä toimii juurikin noin. Auto vain vasemmalle, ja pientä keplottelua.

(etelä/Rail Xing) YouTube - Far Cry 2 Bowa Seko East Sector Rail Xing Diamond NO HAND GLIDER
Toinen video: YouTube - FC2 Diamond North Of Rail Xing
Näiden videoiden reitti lähtee hieman kauempaa, mutta itse ajoin veneen vain Rail Xing -tekstin "alle" kallion viereen ja hyppäsin siitä. Veneen sain läheiseltä rannalta kun listin siellä muutamat äijät.

(etelä/Mosate Selao -karttaosio, lähellä vasenta ylänurkkaa - tai siellä suunnassa ainakin) http://www.youtube.com/watch?v=kmen...43C14317&playnext=1&playnext_from=PL&index=31
Videossa heppu listii lähellä olevan vihollispesäkkeen, mutta ainakin mulla ne olivat aina taas "elossa" kun liitelin yli. Ja ampuivat alas (toisilla ehkä mennyt paremmin). Lopulta unohdin koko pesäkkeen, ja keskityin glideriin. Videon kohdassa 3:30 näkee aika hyvin lentoradan. Kun vihollispesäkkeen "kohdalla" ikäänkuin kaartaa *oikealle*, niin ainakaan mulla vihut eivät ampuneet. Jos meni liian "keskeltä" tms, niin ne ampui. Lopulta helpompi homma kuin miltä ensin tuntuu.. Muista savettaa ennen ekaa yritystä.

(etelä/Sediko) http://www.youtube.com/watch?v=nJmqNp6Eu3M&feature=related
Pieni kierto kallion kautta, eikä tarvitse glideria.

(etelä/lähellä on Crash Site) http://www.youtube.com/watch?v=ETYI7RcX13w
Tässä kai pakko käyttää glideria. Pitää mennä toisen safe housen luo, josta löytyy glider. Sitten aika suoraviivainen, lyhyehkö liito timantin luo (kaartaen eka hieman vasuriin, ja sitten oikeaan). Muista savettaa varmuuden vuoksi.

Sama suhde täällä mutta nettipelin puolella. Kamalan puuduttavaa jo tässä vaiheessa mutta ei enää montaa XP... heh just... vasta lähennyn RANK 20 että kyllähän siinä muutama pelitunti vierähtää vielä ennen Grand Warlord rankkia ja platinaa...

Juu, siis en (varmaankaan) aio nettipuolta tahkota, eli ts. platinaa en tule samaan. Ei yksinkertaisesti ole aikaa, koska pelejä jonossa perkuleesti ja muutakin elämää. Harmi toisaalta, että nykypeleissä tuohon platinaan usein liittyy jotain armotonta nettigrindaamista (kaverilla GTA4:sen kaikki varsinaiset trophyt suoritettu, mutta ei taida jaksaa enää nettipuolta sekään.. ehkä..).

Ja tosiaan jos nuo cell tower/convoy-tehtävät jotenkin bugasivat, niin en sitten saa muutenkaan kaikkia timantteja (eli sitä trophya).

Toisaalta Saboteur (tulikin jo mainittua) on tavallaan vähän samanhenkinen peli kuin tämä FC2 (ei tosin juonen/maailman kannalta tietenkään), mutta siinä ei ole online-puolta. Eli suosittelen ko. peliä jos platinaa hamuaa - ja tämä FC2-tyyli ei puuduta liikaa.. Itse pelasin Saboteurin Xbox 360:lla, joten ei riittänyt mielenkiinto ihan pelata kaikkia sivutehtäviä (meinaan kuitenkin diggailen enemmän trophy-osastosta). Mutta boksillakin sain aika monta achievementiä.

Mutta onnea nettipeliin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Vielä monologia..;)

Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Sain kuin sainkin sitten kaikki yksinpeliin liittyvät trophyt - myös ne, joissa jo epäilin bugia. Kaikki timantit tuli kerättyä (melkoinen homma) ja homma saatua päätökseen.

Bugin pelko tosin oli koko ajan läsnä ja tässä muutama joka tuli vastaan:

*"Jackal tapes bug" = Eli etelässä (pohjoisessa siis 9 nauhaa - "00-08" & etelässä 8 - "09-17") nauha "10" oli se, missä puhutaan pienestä pojasta varastamassa saappaita tms. Noh, kun pääsin nauhan "11" luo, niin se oli sama kuin "10".

Tässä vaiheessa en voinut muuta (forumien perusteella) kuin ottaa riskin, eli keräsin kaikki loput nauhat (sama tarina pojasta ja saappaista) ja menin sitten niiden kanssa Marinaan. Heppu oli paikalla, annoin nauhat ja sain trophyn.

En tiedä toimiiko kaikilla, mutta itse sain siis trophyn vaikka selkeä bugi keräysvaiheessa.

Tässä tosiaan kannattaa kerätä KAIKKI (siis eka kaikki pohjoisen - ja viedä ne, ja sitten kaikki etelän - ja viedä ne) nauhat ensin ja aina viedä kaikki "kerralla". Joillain ollut ongelmia siinä, että heppu sitten kadonnut kun nauhoja vie monta kertaa tms.

*"Safe house ei avaudu" = Eli vaikka kaikki vihut ovat kuolleet, niin safe house ei avaudu. Tämä tapahtui etelässä kaksi kertaa. Ei muuta kuin toiseen paikkaan välillä ja sitten takaisin. Toisella kerralla avautui.

Buddy-trophyn sain sen jälkeen, kun pelastin sen yhden tyypin "Brewing Co:n" yhdestä talossa (lähellä vettä muistaakseni) tehtävien välissä. Mielestäni hän oli vasta buddy nro "10" (vaikka kai pitäisi pelastaa 11).. Tiedä sitten.

Kaikki etelän cell tower/convoy -tehtävät tein ennen kuin jatkoin päätehtäviä (eka piti kyllä tehdä, koska se taisi tulla ikäänkuin luonnostaan).

TImanteista sen verran, että pohjoisessa tosiaan oli vain yksi varsinainen glider-timantti, ja etelässä kaksi, joita en ainakaan itse saanut ilman glideria. Muut (vaikka glider tarjolla) siis saa joko auton/veneen avulla hyppäämällä tai sitten sprint+hyppy-keplottelulla kallioilla (yleensä aika helposti vielä). Heitän vielä parit lisävinkit aiempaan viestiin..

Jos tosiaan kerää kaikki timantit pitkin karttoja, niin "kaikki ase/upgrade" -trophyn (tai siis tarpeeksi timantteja niiden hankkimiseen) saa jo ennen itse päätehtävien loppua. Loput voi sitten tuhlata camo-pukuun (en tiedä tosin mitä hyötyä siitä oli - en ainakaan huomannut eroa), lisä syringeen, vehicle upgradeen, ym.

Ja jos joku sekoaa siellä loppupuolella (itse jäin vähän miettimään mikä oli mikä), niin "Last man standing" -trophyn saa
vähän ennen "Heart of Darknessiin" menemistä - eli pitää suorittaa sitä ennen kaksi tehtävää, jossa täytyy listiä yht. 4 pomoa (2+2)
.

Eli sellaista. Koukuttava, mutta samalla myös aika monotoninen peli. Toivottavasti FC3 hieman petraa tuossa "tee yhtä ja samaa" -osiossa.. Nyt antaisin 8/10.
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

o pitäny jo kauan kysyä mut en oo koskaan muistanu eli meikäläänen on vetänyt pelini sinne ns. viimeiseen tehtävään ja oon nyt jackalin kanssa vankilassa ja en haluaisi mennä viel heart of darknessiin mutta en myöskään pääse vankilasta pois (en pääse vankilan portista enää pois) et onko mitenkää mahdolista hylätä jo valmiiksi aloitettua tehtävää? (joku tos aikasemmin sano et lataa tallennus mutta meikälääne tallensi vankilan sisälle)
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

o pitäny jo kauan kysyä mut en oo koskaan muistanu eli meikäläänen on vetänyt pelini sinne ns. viimeiseen tehtävään ja oon nyt jackalin kanssa vankilassa ja en haluaisi mennä viel heart of darknessiin mutta en myöskään pääse vankilasta pois (en pääse vankilan portista enää pois) et onko mitenkää mahdolista hylätä jo valmiiksi aloitettua tehtävää? (joku tos aikasemmin sano et lataa tallennus mutta meikälääne tallensi vankilan sisälle)

Sinulla ei siis ole useita save-paikkoja (mikä on tässä pelissä - ja yleensä muissakin - aika must, sen verran mahd. bugeja yms)? Eli ei ole esim. savea ennen vankilaa? Mulla oli varmaan 6 eri savea, joita koko ajan vaihteliin.. Tehtävää tuskin voi "hylätä" jos sen on aloittanut.

Ja oletko varma, ettei vankilasta pääse vielä takaisin pelikartalle (siis ennen "Heart of Darknessia")? En nyt itse ole ihan varma, mutta ennen varsinaista HoD-jaksoa peli vielä kysyy, että onko "kaikki tarvittava mukana".. Joten äkkiä luulisi, että palata silloin vielä voi...

Siellä vankilassa Jackal muuten puhuu osin "jaksoissa", eli jos puhe loppuu - eikä mitään tunnu tapahtuvan, niin voi olla että pitää käydä jossain kauempana ja Jackal sitten jatkaa ikäänkuin juttua.. Eli ehkä et pääse takaisin sen takia, että Jackalilla "juttu kesken"? Ihan villi veikkaus..
 
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Siellä vankilassa Jackal muuten puhuu osin "jaksoissa", eli jos puhe loppuu - eikä mitään tunnu tapahtuvan, niin voi olla että pitää käydä jossain kauempana ja Jackal sitten jatkaa ikäänkuin juttua.. Eli ehkä et pääse takaisin sen takia, että Jackalilla "juttu kesken"? Ihan villi veikkaus..

toi jackal hommahan oli ihan hyvä veikkaus ja olen ittenkin ihmetellyt sitä kohtaa kun kysytään että onko nyt kaikki tarvittavat mukana jos sieltä ei edes pääse hakemaan mitään...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 2 [PS3]

Tulipa palattua tämän pelin ääreen pitkän tauon jälkeen kun on ollut noita muita pelejä tahkottavana. Meinasi kyllä tulla Unchartedia ikävä kun kiipeilin kallioilla koillisosassa sijaitsevan vesiputouksen tienoilla. Kaksi kertaa menin vihulaisia piiloon polun väärälle puolelle. Väärälle puolelle siinä mielessä, että molemmilla kerroilla jäin jumiin kalliotasanteelle, josta oli polvenkorkuinen askelma takaisin polulle. Harmi vaan, että sankari ei kyennyt moista ponnistusta tekemään, vaan ainoa keino päästä takaisin jatkamaan peliä oli hypätä kalliolta alas kuolemaan. Erityisesti tämä tympäisi siksi, että edellinen tallennuspaikka oli ihan tarpeeksi kaukana.

Muuten kyllä jäi FC2-hammasta lyhyen pelisession jälkeen kolottamaan (johtuen varmaan siitä, että yhtään respawnannutta tienvarsikolonnaa en ehtinyt istunnon aikana kohdata) ja enköhän seuraavalla kerralla kun konsolin ääreen ehdin, laita kyseisen pelilevyn jälleen konsolin uumeniin.
 
Ylös Bottom