Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 5

Pistetään tänne kun en parempaakaan ketjua keksi mutta jotta ihmiset eivät missaa tätä. Ubisoft on nimittäin päättänyt että 1.4.2019 alkaen ubisoft pisteet vanhenevat 2 vuoden jälkeen, sinulla on siis 31.3.2019 asti aikaa tuhlata vanheneva osa. Voit täältä käydä katselemassa kuinka monta pistettä sinulta vanhenee tuona päivänä ja sen mukaan käyttää niitä pois. Itsellä on 2000 pistettä säästössä joista noin puolet vanhenee sinä päivänä, onneksi Division 2 ilmestyy juuri ennen sitä (jos ei myöhästy) joten jotain johonka tuhlata ne. PCllä voit myös hommata 100 pisteellä 20% alennus koodeja Uplay palvelun peleihin, toimii suomessa myös ennakkotilauksiin joten varmaan muutama sellainen täytyy laittaa talteen. Toki en tiedä vanheneeko nekin joskus. :rolleyes::mad:

Jos joku keksii tälle paremman ketjun siirtäköön sinne.
 
Jooh, kaikkia aikaisempia osia pelannut ja mitä tulee tähän peliin niin kyllä pettymys oli. Ehkä vuoden kovin pettymys. Alkuun vaikutti kiinnostavalta niin pelattavuuden, kuin juonenkin osalta. Sitten koko roska lässähti kuin pannukakku. Tekeminen alkaa Ubisoftin pelien tyyliin toistamaan pahasti itseään. Hyvää on sentään ettei tekemistä tuputeta samallailla, eikä radiomastoihin tarvitse kiipeillä. Pahimmat virheet on kuiteski se että kokoaika on joku perseessä kiinni, sekä yleinen helppous pelissä. Sniikkailu esim tehty liian helpoksi ja räiskiminenkään ei hetkauta. Peli jäi siis kesken kun ei koukkua oikein löytynyt pelaamiseen missään vaiheessa, vaikka toivoin että meno paranee..
 
Sniikkailu esim tehty liian helpoksi ja räiskiminenkään ei hetkauta. Peli jäi siis kesken kun ei koukkua oikein löytynyt pelaamiseen missään vaiheessa, vaikka toivoin että meno paranee..
No siis uskon, että palkitseva pelaaminen on hauskempaa, kuin haastava. Tämän vuoksi Doomit, Just Causet ja FarCryt ovat nyt "suosiossa". Peliä on kiva pelata, kun pelin sankari on yliluonnollisen ylivoimainen vihollisiin nähden. Pelaajalla on pienempi kynnys ottaa sinko käteen ja räiskiä sillä taistelutantereella, asennella pommeja yms. kun ei tarvitse jatkuvasti pelätä, että seuraava osuma voi tappaa.

Farcry 3 (vai 4) tekijät selitettiin hyvin vihollisten käyttäytymistä juuri tämän palkitsemisen osalta. Hahmot eivät tee nopeita käännöksiä, jotta pelaajan on helppo hiipiä. Viholliset myös ampuvat yleensä ensimmäisen laukauksen ohi, jotta pelaaja kerkiää "heräämään" taistelua varten ja saamaan adrenaliinit kehoonsa.
 
Nii no totta tuokin, mutta kun myöskää koheltaminenkaa itseeni tässä ei napannut samallailla vaikka kuten noissa Just Causessa tai Hitmaneissa. En tiedä mikä siinä on mut juurikin tässä se immersio ei oo hirveen hyvä tässä. Ei varmaan kertaakaan vaan jaksanut alkaa perseilee ku ei voi edes rauhassa laitella mitää pommeja ku kokoaika perseessä vihollinen. Eli olisi edes se sniikkailu tehty vähän mielenkiintosemmaksi.

Saas nähä lunastaako Just Cause 4 sitten odotukset kun juuri semmosta kunnon kohelluspeliä kaipaankin.
 
Jaa no onkoha mun pelissä jotain vikaa sitten kun vaikka hiljensin niitä outposteja nii siltikään ei vihollisten menoa haitannut. Vasta kun olin sen pääbasen vallannut nii Johan hiljeni kummasti. Tai sitten vaihtoehtoisesti oli aina joku karhu yms kimpussa. Josta tulikin mieleen sen enempää spoilaamatta että aika rasittavaa oli kun kyseiset nallet teki yllärihyökkäyksiä eräällä alueella..
 
Tulipa tämä alesta hankittua xboxille ja ihan hauskalta vaikutttaa mitä hieman pelaillut.
Yksi ärsyttävä iso piire ainakin on että välillä kesken touhuilun joku nappaa pelaajaan ja alkaa joku osio mitä ei olisi välttämättä nyt just halunnut aloittaa :mad:. Toivottavasti näitä ei ihan kauheasti piisaa.
Ajoneuvoja on monipuolisesti joka on hieno juttu ja autot kuulostavat hyvältä V8 saundeineen.
Vihollismäärät ei ole ainakaan vie haitanneet kauheasti .
 
Tulipa tämä alesta hankittua xboxille ja ihan hauskalta vaikutttaa mitä hieman pelaillut.
Yksi ärsyttävä iso piire ainakin on että välillä kesken touhuilun joku nappaa pelaajaan ja alkaa joku osio mitä ei olisi välttämättä nyt just halunnut aloittaa :mad:. Toivottavasti näitä ei ihan kauheasti piisaa.
Ajoneuvoja on monipuolisesti joka on hieno juttu ja autot kuulostavat hyvältä V8 saundeineen.
Vihollismäärät ei ole ainakaan vie haitanneet kauheasti .
Niitä piisaa ihan liikaa.. Vei omat pelihalut nuo täysin.. Pilaavat hyvää peliä aikalailla..
 
Juu mulla on tainnut nyt kolme noita olla ja saisi riittää.

Lisää on vielä tulossa kaikkien bossien kohdalla.


Minusta toi "pelaajan kaappaus" on kerrottu hyvin lopulta.

Minusta se oli taas laiska ja ylikäytetty ratkaisu jaksottaa eri alueiden valtataistelua. Eikö samaa olisi voinut toteuttaa niin, että pelaaja olisi mennyt omasta aloitteistaan näiden välipomojen luokse?

Nyt näistä "kaappauksista" seurasi täysin naurettavia tilanteita. Itse esimerkiksi oli lentokoneen lakikorkeudessa tutkimassa karttaa, kun jouduin yhtäkkiä hypnoosi-biisin valtaan ja vedin syöksykierteellä tonttiin. Seuraavaksi alkoi pyörimään välivideo, jossa olin (taas) vihollisen vankina. WTF?
 
Nyt näistä "kaappauksista" seurasi täysin naurettavia tilanteita. Itse esimerkiksi oli lentokoneen lakikorkeudessa tutkimassa karttaa, kun jouduin yhtäkkiä hypnoosi-biisin valtaan ja vedin syöksykierteellä tonttiin. Seuraavaksi alkoi pyörimään välivideo, jossa olin (taas) vihollisen vankina. WTF?
Itselläni kävi samalla tavalla, kun olin lentelemässä. Kaappaus itsessään oli huonosti toteutettu, varsinkin kun teilasin yleensä kaikki kaappaajani, mutta se kaappauksen jälkeisen osion syy oli kerrottu myöhemmin hyvin.
 
Far cry - sarjaa pilaa kaikki nämä "huumaus" kohtaukset muutenkin. Tällä hetkellä menossa FC3, ja yllättäen siinäkin ollaan välillä sienestämässä. FC4:ssä sen sijaan oli tämä shangri-La, joka oli myös paikoin aika ärsyttävää.
Far Cry 5:n meinasin ottaa uudelleen peluuseen seuraavaksi, ja vituttaa jo valmiiksi kaikki mainitut asiat.
FC5:llä olisi ollut mahikset todella hyväksi peliksi ilman kaikkea turhaa perseilyä.
 
Far cry - sarjaa pilaa kaikki nämä "huumaus" kohtaukset muutenkin. Tällä hetkellä menossa FC3, ja yllättäen siinäkin ollaan välillä sienestämässä. FC4:ssä sen sijaan oli tämä shangri-La, joka oli myös paikoin aika ärsyttävää.
Far Cry 5:n meinasin ottaa uudelleen peluuseen seuraavaksi, ja vituttaa jo valmiiksi kaikki mainitut asiat.
FC5:llä olisi ollut mahikset todella hyväksi peliksi ilman kaikkea turhaa perseilyä.
Halpa tapa saada peliin toisentyylisiä osioita, jotka on testattu toimiviksi muissa peleissä. Watch Dogissa oli "virtuaalitodellisuuspelejä", joilla saatiin keinotekoisesti täysin pelimaailman ulkopuolelta lisäpelattavaa.
 
Tuli tämä aloitettua pari päivää sitten ja pakko myöntää, että tuli tehtyä virhe kun ensin päätin pelata season passin mukana tulleen kolmosen classic version.
Tuon pelaamisesta kyllä on jo varmaan yli 2kk aikaa, mutta yllätyin kuinka samalta vitonen tuntuu.
Kaikki outpostien valtaamisesta autojen ajamiseen on niin samaa. Jopa kiipeily paikoista kertovat roikkuvat köydet on täysin samoja mitä kolmosessa.
Myös sitä täysin samaa jouskaria on tullut käytettyä jo kolmessa pelissä.

Ei peli silti huono ole ja jos olisin jättänyt tuon kolmosen pelaamatta niin tämä varmasti tuntuisi paljon tuoreemmalta kun nelosen pelaamisesta on kulunut jo vuosia aikaa.
Silti kolmosen Vaas on niin loistava pahis, että ei nämä vitosen kultistit pärjää sille mitenkään. Jotain ehkä kertoo sekin, että tuo kolmosen classic oli jo kolmas kerta kun pelasin kolmosen läpi ja silti se tuli pelattua suurella innolla. Itselle se oli koko sarjan huipentuma.
 
Olen taas palannut pelin pariin pitkästä aikaa, kun jäi itselleni viimeinen Faithin alue kesken viime kesänä. Ei näköjään mikään vakaa peli PS5:lla, 8 kertaa peli kaatunut viikon aikana. En ainakaan muista, että olisi PS4 Prolla hirveästi kaatuillut.

Ei Far Cry 5 todellakaan ole mikään laadukas peli, mutta helppoa ja kevyttä pelattavaa silloin, kun ei jaksa muita pelejä pelata. Far Cry-pelien konsepti toimiva, mutta itse en pidä vitosen toteutuksesta.
 
Ei Far Cry 5 todellakaan ole mikään laadukas peli, mutta helppoa ja kevyttä pelattavaa silloin, kun ei jaksa muita pelejä pelata. Far Cry-pelien konsepti toimiva, mutta itse en pidä vitosen toteutuksesta.
Hyvin summattu. Itse myös tuota yksinpeliä kaksin pelanneena pystyn olemaan hyvin samaa mieltä. Ei ole kovin hyvä peli, tuntuu aika pitkälti suorittamiselta semisti epämielenkiintoisessa maailmassa, mutta kyllä tuota pelailee harvakseltaan.
 
Saanut viikonlopun pelailla tätä ilmaiseksi ja piti ottaa kokeiluun. Far cry 3:n jälkeen ei ole näitä tullut pelailtua ja en tule pelaamaan jatkossakaan. Siis tämä on oikeasti aivan hirveää kuraa. Tarina vaikutti todella mielenkiintoiselta, lahko ja kaikkea, mutta kun toteutus on tätä luokkaa, niin ei. Viholliset ovat copypastea ja ne vaan yht'äkkiä ilmestyvät tyhjästä eteesi, jatkuvasti. Tämän kokoluokan pelissä tuollaista ei voi antaa anteeksi. Se syö niin paljon immersiota, että en jaksa enää edes yrittää.

Mutta pakko nostaa hattua siitä, että koin muutaman tunnin kokeilun aikana yhden pelihistoriani hauskimmista hetkistä. Puuma hyökkäsi yhden kloonin kimppuun, jonka jälkeen se tuli mua kohti. Ammuin sitä useamman kerran, jonka ansiosta se pakeni paikalta. Sitten aloinkin saamaan vahinkoa ja mietin, että mitä nyt tapahtuu. Käännyn ympäri ja kimpussani oli helvetin KALKKUNA! Tämä kalkkuna kävi päälle oikein urakalla, räkätin vedet silmissä ja tyhjensin lippaan siihen. Tuo oli oikeasti ainoa positiivinen kokemus tästä pelistä.
 
Ylös Bottom