Remeded
Well-Known Member
Tiedän, että Far Cry vitonen ei kaikkia juurikaan miellyttänyt, mutta itselleni se kyllä kolahti erittäinkin hyvin. Jotenkin nuo vinksahtaneet lahkosisarukset eri alueiden bosseina ja heidän vähintään yhtä vinksahtaneet rivikulttilaiset on sellainen sopivan kieroutuneen ja jopa ajoittain mustaa huumoria tihkuvan huvittava ja kutkuttava kokonaisuus, jossa on myös se omanlaisensa kieroutuneen tiivis tunnelmansa. Myös Jenkkilän punaniskamaaseutu toimi varsin hyvin jylhän luontonsakin voimalla. Aivan erinomainen peli itselleni, ja sanoisin, että vaikka Far Cry 3, 4 ja 5 kamppailevat itselleni oikeastaan kohtuullisen tasaisesti parhaan Far Cryn tittelistä, niin kyllä tuon tittelin vie minulle kuitenkin loppujen lopuksi Far Cry 5.
Kutonen ei sitten oikein enää itselleni toiminutkaan. Jotenkin tarina tai hahmotkaan eivät saaneet minua enää innostumaan samaan tapaan kuin aiemmissa Far Cry-peleissä. Lisäksi pelattavuuteen oli tuotu erittäin outoja ja suorastaan surkeasti toimivia ratkaisuja, jotka hyydyttivät peli-iloani, kuten esim. vihollisten mukaan vaihdettavat luodit yms. paskaa. Kesken on siis kutonen jäänyt. En tiedä sitten muuttuisiko mielipiteeni pelistä, jos saisin sen joskus jatkettua loppuun? No, muiden Far Cryiden kohdalla ei ainakaan vastaavaa tylsistymistä ja turhautumista tullut missään vaiheessa, kuin kutosen kohdalla jonkun reilun kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen.
Jos vitosesta tulee vielä nykykonsoleille versio, niin tuonhan voisin ehkä vielä kertaalleen pelata läpi - vaikkapa pleikkarilla tällä kertaa, kun aiemmin tuli pelattua jo boxilla. Voisihan sitä ottaa trophyt talteen pleikkarillakin. Sen verran hyvä peli on tosiaan kyseessä itselleni, että voisin jopa vielä uudelleen läpi pelata, mitä en sitten todellakaan pelien kohdalla normaalisti tee. Vain itseäni aivan erityisesti innostaneiden pelien kohdalla on sitten näinkin voinut äärimmäisen harvoin käydä.
Mulle oli syy ostaa far cry 5 juuri samoista syistä, edellinen oli far cry 3, mut sit 4 ja prime ei jotenki napannut. Tässä just tämä "idyyli" suburb american dream" ja vinksahtanut kultti jotenki viehätti, oli vielä joku huikea tarjous kun ostin nii ei kaduta yhtään. Sit kutonen jotenki taas lässähti.