Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei toi Ubin launcherilla oleva version päivitys ollut kun 18GB, eikä se uudelleen niitä HD tekstuureja ladannut. Aika hyvää "uutisointia" tiltiltä...

Tuli eilen pelattua toi Dani & Danny vs Everybody -tehtävän, eipä se nyt kyllä häävi esitys ollut. :D Vielä olis loppu rypistys jälellä, niin saa poistaa tän viemästä kovo tilaa. 95% näyttää laucheri edistymiseksi.
 
65+ tuntia takana tätä herkkua, ylivoimaisesti parasta Farcryta tämä uusin peli, ennestään pelannut Farcry 3,4,5,newdawn ja primal läpi. Itsellä normaalisti pelit vaihtunut ennen kuin DLC- lisäosia ilmestynyt peleihin, mutta mietein pitäisikö kuitenkin pitää tätä peliä vielä ja ostaa tulevat lisäosat, kun näyttäisi tässä kuussa tulevan ensimmäinen lisäosa. Kuinkan pitkiä nämä lisäosat on? Minkään tunnin vuoksi ei varmaan järkeä, mutta jos oikeasti edes kohtuullinen määrä pelattavaa niin voisi olla ihan kiva vielä päästä uusiin Farcry 6 seikkailuihin.
 
Nyt se olis läpitte, 45h kilisi pelikelloon kun tuli aika reilusti haahuiltua kaikkea muuta kun stooria ens alkuun. :D Vähän alko puutumista tulemaan loppua kohti, mutta aika viihdyttävä paketti kokonaisuudessaan. Tekemistä olisi kyllä vielä, arrejahtia, supply droppeja yms ja niihin coop missioneihin ei ole tullut koskettua, kun kukaan kavereista ei innostunut tätä pelailemaan.

Mutta kokonaisuudessaa, niin tää oli paljon viihdyttävämpi kun vaikka FC5. Siinä oli paljon pikku juttuja mitkä ärsytti, niin tätä oli muutettu parempaan suuntaan kaikessa, ainakin omaan makuun.
 
Uusi ensimmäinen lisäosa julkaistu, siinä pelataan Farcry 3 tutulla Vaas hahmolla, myös Breakin Bad sarja tulee lisäosiin, ja myös nelosesta ja vitosesta tutut päähahmot Pagan Min ja Joeseph Seed. Myös Rambo ja strangers thigns teemat nähdään tulevissa lisäosissa, kai se on pakko ostaa suoraan seasonpass, ottaa peli pois myynnistä ja jatkaa lisäosien pelaamista. Mielenkiintoiselta näyttää jo tämä juuri julkaistu Vaas:insanity lisöosa. Onko joku täällä jo aloittanut lisärin pelaamisen?
 
Eka DLC on ihahhyvä, tietää metacritic kertoa. Mulla itselläni on pääpeliäkin edelleen varmaan 2/3 työstämättä, että DLC:t eivät vielä ole mielessä.
 
Nyt on tullut jonkun aikaan pelattua tätä. Tässä osassa ei ole kauheasti uusia asioita, että tässä jatketaan samoilla linjoilla vanhojen osien tapaan. Bugejakin löytyy mukavasti, kun hevosetkin lentävät minne sattuu.
 
Bugejakin löytyy mukavasti, kun hevosetkin lentävät minne sattuu.
Juu ja (punapiste)tähtäin häviää todella usein, jolloin luodit menevät vain vihollisten läpi.

Hieman sellainen viimeistelemätön fiilis pelistä, vaikka kyllä tästä on silti nauttinut.
 
Tarina läpi ja olihan loppu kaameaa copy/paste -tehtäviä. Pelimaailma ei ole vain kiinnostava ja sivutehtäviä aivan liian vähän erilaisia. Loppua kohden tehtävät pelkkää "massiivista" räiskintää, johon pelimoottori ei vain taivu. Vihollisia ilmestyy keskelle tietä, koska siinä sattuu olemaan loppumattomien vihollisjoukkojen spawn-pointti. Viholliset myös saattavat seistä toimettomana perusasennossa siihen asti, että pelaaja tulee ampuneeksi heitä.

Vihollisten tekoäly ei myöskään ole niin kehittynyttä, että varsinkaan sisätiloissa räiskintä olisi mitenkään siistiä. Viholliset tuntuvat juoksevan päättömästi.

Peli ei myöskään kerro asioita ruudulla. Monesti oma apuri jää vain jonnekin, kunnes tarkempi tutkailu paljastaa, ettei pelintekijä ole halunnut tekoälykaveria tähän osioon peliä. Tämän huomasi esim. pelin lopussa, kun katsoin melkeinpä millin tarkkuudella, mihin asti tekoälykaveri suostui seuraamaan. Eli jonkinlaista tekstipalautetta peli voisi antaa, jottei pelaaja turhautuisi turhaan.

Kun aseet sai hiottua kohdilleen, ei niihin tullut juuri palattua. Samalla arsenaalilla tuli mentyä suurin osa peliajasta.

Peli ei kuitenkaan antanut sellaista Just Cause -tyylistä tyydyttävää fiilistä, jossa pelaaja on täysin ylivoimainen ja sotimisesta tulee jopa taidetta, sen antaessa pelaajan yrittää kaikenlaista. Tässä kuolema saattaa yht'äkkisesti yllättää, joten mitään siistejä pommivirityksiä jarruttomiin autoihin ei jaksa edes kikkailla, kun räjähteet tuntuivat olleen niin onnettomia tässä pelissä. Myöskään aikaisempien pelien leviävää tulta ei jaksa hyödyntää, kun se ei tunnu tekevän muuta, kuin polttavan todennäköisimmin pelaajaa itseään.

Vihollistankit poistivat lähes kokonaan olemassa olollaan, vaikka maassa riehui vallankaappaus ja sotilaallinen valmius kasvoi kasvamistaan.

Peli yrittää olla avoimen maailman peli, mutta kaikki open-world -hienoudet puuttuvat, jotta pelissä voisi kokeilla jotain hienoa. Aikaisempien osien hiippailua ei jaksa, kun helpommalla pääsee vain äänettömällä aseella putsaten tehtävät, sen enempää houkuttelemalla vihollisia minnekään heitettävillä kivillä (tässä sitä virkaa toimitti baseball-pallo).

Pelin loppu oli kaamea anti-kliimaksi:

minkäänlaista pomotaistelua ollut.

Peli ei ole silti huono, se olisi voinut olla silti paaaaljon parempi.
 
Tarina läpi ja olihan loppu kaameaa copy/paste -tehtäviä. Pelimaailma ei ole vain kiinnostava ja sivutehtäviä aivan liian vähän erilaisia. Loppua kohden tehtävät pelkkää "massiivista" räiskintää, johon pelimoottori ei vain taivu. Vihollisia ilmestyy keskelle tietä, koska siinä sattuu olemaan loppumattomien vihollisjoukkojen spawn-pointti. Viholliset myös saattavat seistä toimettomana perusasennossa siihen asti, että pelaaja tulee ampuneeksi heitä.

Vihollisten tekoäly ei myöskään ole niin kehittynyttä, että varsinkaan sisätiloissa räiskintä olisi mitenkään siistiä. Viholliset tuntuvat juoksevan päättömästi.

Peli ei myöskään kerro asioita ruudulla. Monesti oma apuri jää vain jonnekin, kunnes tarkempi tutkailu paljastaa, ettei pelintekijä ole halunnut tekoälykaveria tähän osioon peliä. Tämän huomasi esim. pelin lopussa, kun katsoin melkeinpä millin tarkkuudella, mihin asti tekoälykaveri suostui seuraamaan. Eli jonkinlaista tekstipalautetta peli voisi antaa, jottei pelaaja turhautuisi turhaan.

Kun aseet sai hiottua kohdilleen, ei niihin tullut juuri palattua. Samalla arsenaalilla tuli mentyä suurin osa peliajasta.

Peli ei kuitenkaan antanut sellaista Just Cause -tyylistä tyydyttävää fiilistä, jossa pelaaja on täysin ylivoimainen ja sotimisesta tulee jopa taidetta, sen antaessa pelaajan yrittää kaikenlaista. Tässä kuolema saattaa yht'äkkisesti yllättää, joten mitään siistejä pommivirityksiä jarruttomiin autoihin ei jaksa edes kikkailla, kun räjähteet tuntuivat olleen niin onnettomia tässä pelissä. Myöskään aikaisempien pelien leviävää tulta ei jaksa hyödyntää, kun se ei tunnu tekevän muuta, kuin polttavan todennäköisimmin pelaajaa itseään.

Vihollistankit poistivat lähes kokonaan olemassa olollaan, vaikka maassa riehui vallankaappaus ja sotilaallinen valmius kasvoi kasvamistaan.

Peli yrittää olla avoimen maailman peli, mutta kaikki open-world -hienoudet puuttuvat, jotta pelissä voisi kokeilla jotain hienoa. Aikaisempien osien hiippailua ei jaksa, kun helpommalla pääsee vain äänettömällä aseella putsaten tehtävät, sen enempää houkuttelemalla vihollisia minnekään heitettävillä kivillä (tässä sitä virkaa toimitti baseball-pallo).

Pelin loppu oli kaamea anti-kliimaksi:

minkäänlaista pomotaistelua ollut.

Peli ei ole silti huono, se olisi voinut olla silti paaaaljon parempi.
Eli tästä viestistä voisi päätellä että miksi suurinosa pelaajista oli ainakin jättänyt pelin kesken koska pelin pääpahikselta(Ubilta) oli tullut sähköpostia pelaajille ketkä olivat jättäneet pelin kesken.


Ei siinä, itselläni ei ole vielä motivaatiota palata Far Cry pelien pariin kuten ei ole Assasins Creedeihin kun Odyssey ja Far Cry 5 tuli pelattua jonkin verran(Useampi sata tuntia varmaan)

Ehkä sitten ajan kanssa joskus tulevaisuudessa korkkaan tämän kutosenkin myös, sitten olisi kolmosesta lähtien kaikki "pääsarjan pelit" pelattuna läpi paitsi Blood Dragon, siinä oli kyllä loistavat musiikit.
 
Tarina läpi ja olihan loppu kaameaa copy/paste -tehtäviä. Pelimaailma ei ole vain kiinnostava ja sivutehtäviä aivan liian vähän erilaisia. Loppua kohden tehtävät pelkkää "massiivista" räiskintää, johon pelimoottori ei vain taivu. Vihollisia ilmestyy keskelle tietä, koska siinä sattuu olemaan loppumattomien vihollisjoukkojen spawn-pointti. Viholliset myös saattavat seistä toimettomana perusasennossa siihen asti, että pelaaja tulee ampuneeksi heitä.

Vihollisten tekoäly ei myöskään ole niin kehittynyttä, että varsinkaan sisätiloissa räiskintä olisi mitenkään siistiä. Viholliset tuntuvat juoksevan päättömästi.

Peli ei myöskään kerro asioita ruudulla. Monesti oma apuri jää vain jonnekin, kunnes tarkempi tutkailu paljastaa, ettei pelintekijä ole halunnut tekoälykaveria tähän osioon peliä. Tämän huomasi esim. pelin lopussa, kun katsoin melkeinpä millin tarkkuudella, mihin asti tekoälykaveri suostui seuraamaan. Eli jonkinlaista tekstipalautetta peli voisi antaa, jottei pelaaja turhautuisi turhaan.

Kun aseet sai hiottua kohdilleen, ei niihin tullut juuri palattua. Samalla arsenaalilla tuli mentyä suurin osa peliajasta.

Peli ei kuitenkaan antanut sellaista Just Cause -tyylistä tyydyttävää fiilistä, jossa pelaaja on täysin ylivoimainen ja sotimisesta tulee jopa taidetta, sen antaessa pelaajan yrittää kaikenlaista. Tässä kuolema saattaa yht'äkkisesti yllättää, joten mitään siistejä pommivirityksiä jarruttomiin autoihin ei jaksa edes kikkailla, kun räjähteet tuntuivat olleen niin onnettomia tässä pelissä. Myöskään aikaisempien pelien leviävää tulta ei jaksa hyödyntää, kun se ei tunnu tekevän muuta, kuin polttavan todennäköisimmin pelaajaa itseään.

Vihollistankit poistivat lähes kokonaan olemassa olollaan, vaikka maassa riehui vallankaappaus ja sotilaallinen valmius kasvoi kasvamistaan.

Peli yrittää olla avoimen maailman peli, mutta kaikki open-world -hienoudet puuttuvat, jotta pelissä voisi kokeilla jotain hienoa. Aikaisempien osien hiippailua ei jaksa, kun helpommalla pääsee vain äänettömällä aseella putsaten tehtävät, sen enempää houkuttelemalla vihollisia minnekään heitettävillä kivillä (tässä sitä virkaa toimitti baseball-pallo).

Pelin loppu oli kaamea anti-kliimaksi:

minkäänlaista pomotaistelua ollut.

Peli ei ole silti huono, se olisi voinut olla silti paaaaljon parempi.
Aivan samat fiilikset pelistä, jätin kesken ja myin eteenpäin.
 
Itsekki ostin alesta julkkarissa, enkä ole jaksanut pelata pitkään aikaan. Varmaan suht loppupuolella menossa, mutta niin puuduttavaa settiä että taitaa jäädä kesken.
 
Tuli itsekin hankittua tämä peli julkaisuviikonloppuna, koska oli tarjouksessa ja olen aimmista osista paljon tykännyt ja pelannut kaikki läpi 2:sesta lähtien. Tässä on jo hetken ollut sellainen fiilis, että pelin voisi yrittää pelata läpi. Se on vaan puuduttavaa niinkuin aiemmista tämän ketjun muista viesteistä voi päätellä. Lisäksi kartta on niin iso, että helpointa on kulkea helikopterilla. Se on vaan ärsyttäbää jos satut kuolemaan kesken tehtävän niin joudut hakemaan helikopterin jostan pisteeltä uudestaan. Mulla rupesi kättä särkemään johtuen ohjaimen puristamisesta ja siitä, että tattia pitää liikuttaa koko ajan. Päätin, että jätän tämän pelin kesken ja palaan jossain vaiheessa takaisin, kun peli jaksaa taas kiinnostaa. Harmi sinänsä, että peliä ei ole hiottu loppuun asti vaikka siinä on paljon tekemistä.
 
Harmi sinänsä, että peliä ei ole hiottu loppuun asti vaikka siinä on paljon tekemistä.
Omasta mielestä tekemistä on kyllä paljon, mutta lähes kaikki tekeminen on joko:
- Outpostien valtaus
- Yllätyshyökkäykseen osallistumista
- Sotilastukikohdan valtaus
- Tutkien hajottaminen

Sen jälkeen on vain väkinäiset eläinten metsästysmaat.

Aarteenmetsästys sen sijaan ollut vaihtelevasti erittäin hauskaa.

Eli kaikenlaiset kiinnostavat "yllättävät NPC-tehtävät" loistavat poissaolollaan, joten tuntuu, ettei karttaa ole mikään järki tutkia.


Jotenkin tuntuu, että myös punainen myrkkykaasu jäi tästä todella nopeasti pois. Ensimmäisissä tehtävissä oli kunnon tehtaita, mutta koko juttu tunnuttiin unohtavat kokonaan. Ehkä tuotannossa on painanut koronat yms., jonka vuoksi homma jäänyt monilta osin hyvinkin keskeneräiseksi.

Myös edelleenkään en tajua, miksei valikon ristiohjain-bugia ole saatu korjattu. Ristiohjaimellahan ei pysty siis ilman ongelmia selaamaan valintaruudukoita, koska ps4:lla ainakin sivusuunnasa kursorin liikuttelu hyppii valintoja viistottain. Ainoa, samalla hitaampi tapa on valita aseita yms. power-uppeja tattiohjaimilla.
 
Alun jälkeen tää peli jäi mutta nyt aloin taas pelaamaan. Tottakai tavoite on aina 100% . Nyt olen 26%. Katsoin mitä 100% vaatii ja siellä listassa oli, että kaikki trophyt pitää saada tehtyä. Siinä onki haastetta. Onkos kukaan vielä ehtinyt menemään 100% läpi :D
 
Tarinan sain nyt räiskittyä osittaisena pakkopullana läpi. Aikaa meni semmonen 30 tuntia, että pitkältä tarina tuntui ja välillä ajatteli että kauanko tää vielä kestää. Nää far cry pelit on sellasia seiskan pelejä, ei sinänsä huonoja mutta paljon parempiakin pelattu. Mistä tuo tekstin sumennuksen saa tänne keskusteluun?

Löytyy muuten ps5 jossain puolen välin jälkeen pelin etenemisen estävä bugi:
The New Revolution tehtävässä kun pitää helikopterista hypätä mereen ja siinä laivaan niin hahmo ei pääse hyppäämään veteen jos istuu kopterissa takapenkeillä. Mistään napista ei tapahdu mitään, peli jää siihen jumiin. Pitää ladata edellinen tallennuspiste. Pitää istua lentäjän vieressä etupenkillä että pääsi kopterista pois.
 
Kutsun FND-aseman valtaamisessa co-op-kaveria niin pitäisikö jonkun muun pelaajan liittyä peliini auttamaan tehtävässä? Ei nimittäin ikinä ketään ilmesty. Onko asetuksissani jotain väärin vai eikö kukaan enää pelaa tätä?
 
Ylös Bottom