Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FFVII remake huhu taas esillä..

Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Ketkä tätä tekisivät? XIII ja VS tiimit ainakin ovat vielä pitkään kiinni omissa projekteissaan ja eikö niissäkin ollut jo miespulaa jossain vaiheessa?
Miespula osoittautui vain väärinymmärrykseksi, paska käännös tjtn. Tuo on sittemmin korjattu.

Ja onhan tuosta ollut huhua ihan Famitsussa asti, että Sony rahoittaisi (osan) ja avustaisi muutenkin remaken teossa ehkä tarjoamalla kehitystiimin peliä varten. Tuskin kuitenkaan kertovat yhtään mitään tästä remakesta, jos sitä ollaan edes missään vaiheessa kehittämässä, ennen kuin molemmat FFXIII:t ovat kauppojen hyllyillä. Mitä sitä turhaan viedä huomiota pois omilta peleiltään.

Mutta tosiaan, kaikkien Kitasojen sekä Nomuroiden täytyisi olla vapaita XIII:n ja VsXIII:n laajuisista massiivisista projekteista ennen kuin tämä toteutuu.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

siis jos tekevät tästä uuden REMAKE muukun PS3 yhteen sopivan version niin saisivat käyttää koko tarina moodin peliin muistaakseni 80% alkuperäisestä juonesta pääsi mukaan alkuperäiseen. ja samalla palkata se Uematso tekemään remix omista biiseistään niin hyvä tulis.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Itse olen pidemmän aikaa jo epäillyt että remake tulee ennemmin tai myöhemmin mutta todennäköisesti PSP:lle kun kustannus kyseiselle konsolille on pienempi...
vaikka tämä ei ihan jokaista kuluttajaa saavuttaisikaan, uskon silti että moni ostaisi PSP ihan vain tämän takia ja tämä avaisi itsessään jo mahdollisuuden PS3/Xbox360 jatko-osalle kun pakkohan heidän on tuoda peli ensin uudempien sukupolvien tietoisuuteen. Monille nuorille FFVII on graaffisesti niin köyhä ettei pelkkä hypetetty juoni jaksa innostaa.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Itse olen pidemmän aikaa jo epäillyt että remake tulee ennemmin tai myöhemmin mutta todennäköisesti PSP:lle kun kustannus kyseiselle konsolille on pienempi...
vaikka tämä ei ihan jokaista kuluttajaa saavuttaisikaan, uskon silti että moni ostaisi PSP ihan vain tämän takia ja tämä avaisi itsessään jo mahdollisuuden PS3/Xbox360 jatko-osalle kun pakkohan heidän on tuoda peli ensin uudempien sukupolvien tietoisuuteen. Monille nuorille FFVII on graaffisesti niin köyhä ettei pelkkä hypetetty juoni jaksa innostaa.

Ja täällä nousee käsi ylös.. Grafiikassa ei ole mitään vikaa IMO, vaikka olenkin tullut peleihin vasta PS1-kauden loppupuolella eli aika nuori pelaaja olen. Kyllä se tarina ja pelattavuus grafiikan yli menee any day of week JRPG:issä.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Ja täällä nousee käsi ylös.. Grafiikassa ei ole mitään vikaa IMO, vaikka olenkin tullut peleihin vasta PS1-kauden loppupuolella eli aika nuori pelaaja olen. Kyllä se tarina ja pelattavuus grafiikan yli menee any day of week JRPG:issä.

Totta kai se kenelle tahansa itseään kunnioittavalle konsoli tai rpg-pelaajalle menee noin mutta esim Fallout 3 ketju pitää sisällään kommentteja mitkä sanovat että "en edes viitsinyt kokeilla kun näyttää niin kököltä" ja näitä kommentteja on vuosien varrella nähty muunmuassa FFVII threadeissa.
Itsellä on aina ja tulee aina menemeen tarina>hahmot>maailma ja monien muiden tunnelmaa tuovan seikan jälkeen vasta grafiikka... itse olen aina nähnyt sen pelkkänä eye candynä varsinkin RPG peleissä.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

PSP:lle kyllä voisikin tulla. Ehkä olisi vielä "parempi" vaihtoehto, kuitenkin kun ottaa huomioon, että pelin prologi on julkaistu myös PSP:lle.

Mitä noista grafiikoista, niin FF-sarja on lähes ainoa pelisarja, missä ikä ei ole syönyt nautintoa. Ainoa asia joka itseäni häiritsee vähän vanhemmissa peleissä (ei ehkä niin pahasti enää FFVII:ssä) on soundtrack. Kuullostaa, anteeksi vaan, ihan hirveältä ne 8-raitaset syntikka soundtrackit, joissa korkeimmat nuotit rikkoo ikkunat :D
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

PSP:lle kyllä voisikin tulla. Ehkä olisi vielä "parempi" vaihtoehto, kuitenkin kun ottaa huomioon, että pelin prologi on julkaistu myös PSP:lle.

PSP:lle ei olisi mitään järkeä mielestäni tuoda, koska löytyy jo PSXPSP.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Eiköhän virallinen julkaisu olisi vähän eri asia kuin netissä liikkuvat emulaattorit. :)
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Toivottavasti ei ikipäivänä tule mitään remakea!

Ensinnäkin: Squarella ei ole (enää) taitoa/väkeä tehdä remakesta keskivertohuttua parempaa peliä.

Toiseksi: Teräväpiirto ja grafiikka/audiopäivitys teetättää ihan vitusti enemmän ongelmia ja miinuksia, kuin ratkaisuja ja plussia. (ääninäyttelyllä vai ilman, uusilla vai vanhoilla musiikeilla, esirendattu vai 3d, vapaa kamera vai fixattu, realistinen tyyli vai anime look... näitähän riittää, ja kaikki pitäisi ratkaista rippaamatta mitään nykypäivän paskapeleistä.)

Kolmanneksi: Ainakin Dirge of Cerberus on täysi pyhäinhäväistys. Jos FFVII remake olisi samaa tasoa niin ei kiitos. Voi jättää tekemättä. Vaikka remake olisi 10x parempi kuin Dirge, niin ei kiitos silti. Advent Children on kyllä pirun hieno ja teknisesti kaikinpuolin vaikuttava, mutta juoneltaan pettymys, kerronnaltaan sekava ja tunnelmaltaan kuollut. Remake ei saisi kompastua mihinkään näistä.

Remakeissa pitäisi muutenkin lähteä siitä liikkeelle että se olisi parempi kuin alkuperäinen silloin ilmestyessään. Eihän moista kannata silloin edes tehdä. Muutenhan kyseessä on Tomb Raider Anniversary-tasoinen tilulilutribuutti, joka ei kiinnosta juuri ketään, eikä ole lähimaillakaan alkuperäisen ammoista loistoa. Resident Evil Cubelle on mielestäni ainoa onnistunut remake mitä on tehty, eikä sekään ole mikään mestariteos, kuten FFVII oli aikanaan (ja mielestäni on vieläkin).

Jos jossain vaiheessa on tullut onnistuneeseen remakeen uskottua niin se oli silloin joskus FFX:n ilmestymisen aikoihin. Kaikki FFX:n pelilliset ja tekniset elementit toimisivat myös FFVII:ssä. FFXI:n ja FFXII:n myötä on menty niin huimaa alamäkeä Final Fantasy sarjan kanssa että heikoimpia jo hirvittää. Naama ihan peruslukemilla pystyn sanomaan, että Squaresta ei ole siihen. (paitsi jos FFXIII osoittautuu uuden sukupolven messias-peliksi, joka on mielestäni erittäin epätodennäköistä)

Tässä nyt tälleen lyhyesti: Ei vitussa mitään remakea.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Toivottavasti ei ikipäivänä tule mitään remakea!

(jolokoti...)

Tässä nyt tälleen lyhyesti: Ei vitussa mitään remakea.

Mielestäni Bionic Commando: Rearmed on varsin onnistunut Remake. Varmaan tälläkin Remakella tarkoitetaan käytännössä pelkkää eye-candy päivitystä eikä mitään muuta. Ääniin ei mielestäni tarvitisisi sen kummemmin koskea.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Toivottavasti ei ikipäivänä tule mitään remakea!

Ensinnäkin: Squarella ei ole (enää) taitoa/väkeä tehdä remakesta keskivertohuttua parempaa peliä.
Kyllä on. Suurin osa FFVII:n kehittäneestä porukasta on edelleen Squarella töissä. Sakaguchi ja Uematsu ovat ainoat merkittävät SE:llä lopettaneet ja heistäkin Square Enix voisi palkata toisen tekemään homman freelancerina (Uematsu). Ja Sakaguchilla ei ollut enää niin merkittävää roolia FFVII:n kehityksessä kuin aikaisemmin, se alkoi jo olla enemmän Nomura + Kitase -tiimin aikaansaannosta. Hieman samalla tapaa kuin Aonuma on korvannut Miyamoton Zeldojen kehityksessä

Toiseksi: Teräväpiirto ja grafiikka/audiopäivitys teetättää ihan vitusti enemmän ongelmia ja miinuksia, kuin ratkaisuja ja plussia.
Ööh... en oikein ymmärrä logiikkaasi. :confused: Ainoa noista syntyvä ongelma on kasvavat kehityskustannukset, mutta sehän on täysin normaalia nykypeleille eikä aiheuta hirveän suuria ongelmia Square Enixin kokoluokan yhtiölle.
(ääninäyttelyllä vai ilman
Tietenkin ääninäyttelyllä. Square Enix on jo osoittanut useammallakin pelillä osaavansa valita taitavia ääninäyttelijöitä ainakin tärkeimmille pää- ja sivuhahmoille (FFXII, Dragon Quest VIII, Kingdom Hearts). Okei, ensimmäisissä ääninäytellyissä SE:n peleissä oli parantamisen varaa, mutta mitä sitten? Sen jälkeen ääninäyttelijöiden taso on vain parantunut peli peliltä, enkä voi sanoa tietäväni hirveän montaa (rooli)peliä (etenkään PS2:lta), joista löytyisi yhtä hyviä ääninäyttelijöitä kuin FFXII:sta.

uusilla vai vanhoilla musiikeilla,
Tietenkin uusilla. Tai siis kunnon orkesteroitu soundtrack midi-paskan sijaan. Vanhoista kappaleista voisi tehdä hieman uudenlaiset sovitukset, jotka sopivat paremmin kokonaisella orkesterilla soitetuiksi, mutta varsinaisesti uutta uutta musiikkia ei tarvitsisi säveltää.

esirendattu vai 3d
Duh, 3d. Missä ihmeen pelissä on nykyaikana enää esirendattuja taustoja (poislukien jotkut Wii-, DS- ja PSP-pelit? FFXII ja VsXIII taasen osoittavat, että PS3 (ja Xbox 360) pystyy pyörittämään vaaditun kaltaisia maisemia reaaliajassa.

vapaa kamera vai fixattu,
Vapaa, of course.

realistinen tyyli vai anime look...
Semi-realistinen, kuten jo näytetyssä FFVII Tech Demossa. Ei tarvitse valita mitään Tales of Vesperia -tyylistä animesöpöilyä, muttei toisaalta mitään maailman realistisintakaan tyyliä.

näitähän riittää
Ei riitä, täysin turhanpäiväistä pessimismiä ja ininää nuo ovat. Muutenkin nuo ovat sitä pelin PINNALLISTA puolta. Jopa pahimmat FF-vihaajat myöntävät varmasti sen, että teknisesti kaikki FF:t ovat aikansa huippua, jopa nykyiset FF:t.

ja kaikki pitäisi ratkaista rippaamatta mitään nykypäivän paskapeleistä
Kai tajuat, että FFVII:n remakeen ei tehtäisi välttämättä mitään massiivisia muutoksia. Siitä ei tehtäisi kokonaan uutta peliä, huonoimmassakin tapauksessa audiovisuaalinen toteutus päivitettäisiin vain nykystanterdeille sopivaksi..

Ainakin Dirge of Cerberus on täysi pyhäinhäväistys. Jos FFVII remake olisi samaa tasoa niin ei kiitos. Voi jättää tekemättä. Vaikka remake olisi 10x parempi kuin Dirge, niin ei kiitos silti. Advent Children on kyllä pirun hieno ja teknisesti kaikinpuolin vaikuttava, mutta juoneltaan pettymys, kerronnaltaan sekava ja tunnelmaltaan kuollut. Remake ei saisi kompastua mihinkään näistä.
Edelleen, ajattele nyt vähän mitä sanot. Squarella on jo FFVII valmiina, se tarvitsisi vain päivittää nykypäivään, mieluiten FFXIII:n tyylisellä taistelusysteemillä varustettuna, mikäli se osoittautuu toimivaksi. Square ei tee uutta peliä. FFVII on jo valmiiksi erinomainen peli, mitä graffojen päivittäminen muuttaisi? Ei yhtään mitään, that's what.

Remakeissa pitäisi muutenkin lähteä siitä liikkeelle että se olisi parempi kuin alkuperäinen silloin ilmestyessään.
Usein remaket ovat huomattavia parannuksia alkuperäisesti, mutta tietyntyyppiset ihmiset (sinä ilmeisesti mukaanluettuna) jaksavat vain valittaa valittamasta päästyään, kuinka alkuperäinen on muka parempi, yleensä vain ja ainoastaan niihin liittyvien nostalgia-tuntemusten takia. En haluaisi REmaken jälkeen pelata enää PS1:n Resident Evil 1:stä. Toki muutokset ovat siinäkin lähinnä pinnallisia, mutta pelkästään sekin tekee REmakesta kymmenen kertaa paremman kokemuksen. Tomb Raider Anniversaryn jälkeen en halua enää ikinä koskea alkuperäiseen Tomb Raider 1:een (enkä sen liiemmin sen PS1:lle tehtyihin jatko-osiinkaan ), se tekee kaiken sen verran paljon paremmin, että nykyään se tuntuu auttamattoman vanhentuneelta, kömpelöltä ja totaalisen paskalta peliltä.

Eihän moista kannata silloin edes tehdä.
Miksi? Etkö halua pelata mahdollisesti kaikin puolin parempaa versiota jo hieman vanhentuneesta pelistä? Minua ainakin kiinnostaa pelata joitain vanhoja pelejä, mutta tietyistä peleistä aika on jo mennyt kovasti ohi (FFVII ei ole yksi niistä, mutta täytyy sanoa, että ilman nostalgiaa se olisi varmaankin melko karu kokemus nykypäivänä).

Muutenhan kyseessä on Tomb Raider Anniversary-tasoinen tilulilutribuutti, joka ei kiinnosta juuri ketään,
Niin, TRA:hän ei myynytkään erittäin hyvin, ei. :rolleyes:

eikä ole lähimaillakaan alkuperäisen ammoista loistoa.
Paitsi että Tomb Raider Anniversary on paras koskaan julkaistu Tomb Raider, joka päihittee helposti kaikki muut sarjan pelit ja on myös kaikin puolin parempi kuin alkuperäinen.

Jos jossain vaiheessa on tullut onnistuneeseen remakeen uskottua niin se oli silloin joskus FFX:n ilmestymisen aikoihin. Kaikki FFX:n pelilliset ja tekniset elementit toimisivat myös FFVII:ssä.

FFXI:n ja FFXII:n myötä on menty niin huimaa alamäkeä Final Fantasy sarjan kanssa että heikoimpia jo hirvittää.
FFXI on MMORPG, jonka ei ollut edes millään tasolla tarkoitus soveltua jokaiselle FF-fanille. Sitä paitsi, kyseessä on yksi niistä keskivertoa paremmista MMORPG:sta. Toki se ei ole täydellinen, mutta kuitenkin erinomainen aloitus Squarelta MMORPG-rintamalla.

FFXII taasen teki monia asioita paremmin kuin yksikään FF aikaisemmin ja tarjosi samalla juonen, joka oli kypsyysasteella paljon aikusempaa matskua kuin yksikään edeltävä FF (olkoonkin, että juonenkuljetuksen tahditus kusi monessa paikkaa).

Naama ihan peruslukemilla pystyn sanomaan, että Squaresta ei ole siihen.
Et näyttäisi tajuavan mitä remaken tekeminen vaatii. Squarella on edelleen talossa pelialan lahjakkaimpia kehittäjiä, etenkin kun mietitään presentaatiota. Audiovisuaalisesti FFVII-remake ei tulisi olemaan mitään muuta kuin hämmästyttävä. Pelimekaniikka ja juoni ovat jo paikallaan, joten niihin ei ole pakko mennä koskemaan, joskin toivoisin edelleen, että jos/kun FFVII Remake tehdään, että taistelusysteemiä muokataan enemmän FFXII:n ja FFXIII:n suuntaan sen sijaan että pysyttäisiin perinteisemmässä (& tylsemmässä) vuoropohjaisessa tavassa.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

´Edelleen, ajattele nyt vähän mitä sanot. Squarella on jo FFVII valmiina, se tarvitsisi vain päivittää nykypäivään, mieluiten FFXIII:n tyylisellä taistelusysteemillä varustettuna, mikäli se osoittautuu toimivaksi. Square ei tee uutta peliä. FFVII on jo valmiiksi erinomainen peli, mitä graffojen päivittäminen muuttaisi? Ei yhtään mitään, that's what.

Sun pointtis on muuten hyviä, mutta toi vuoropohjainen taistelu on ehdottomasti säilytettävä! Esim XII:n taistelusysteemi oli aivan arsesta.. Pitää nyt odottaa XIII:n systeemiä että millanen se lopulta on. Mutta nyt sanon että ehdottomasti "vanhanaikainen" vuoropohjaisuus takaisin! Se ei todellakaan ole tylsä.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Esim XII:n taistelusysteemi oli aivan arsesta.
Active Mode + suht nopea tempo FFXII:ssä on paljon parempi ja jännittävämpi yhdistelmä pelillisesti kuin vuoropohjainen taistelusysteemi yhdessäkään Final Fantasyssä. FFVII:n tyylinen vuoropohjaisuus on vain vanhanaikainen tapa pelata roolipelejä, jäänne ajalta, jolloin oli melkeinpä pakko (tai ainakin helpompi) tehdä erillisellä taistelukentällä tapahtuva taistelusysteemi kuin FFXII:n tapainen reaaliaikainen vaihtoehto ilman minkäänlaisia satunnaisia tappeluita.

Jos kerta Square Enix lähtee/lähtisi päivittämään FFVII:a, miksi jättää myös pelattavuus sinne 90-luvun puolelle? SILLOIN olisi kyseessä melko tyhjänpäiväinen remake ja olisi aivan sama tehdä se vaikka DS:lle. PS3 pystyy niin paljon enempään, joten miksei käyttää niitä tehoja ihan kunnolla hyödyksi? Tuntuisi pöljältä, jos peli päivitettäisiin näyttämään FFXIII-tasoiselta, mutta se pelittäisi edelleen kuin peli revittynä suoraan vuodesta 1997.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Point is että ihmiset rakastaa tota vuoropohjaista systeemiä etenkin X:ssä
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Sun pointtis on muuten hyviä, mutta toi vuoropohjainen taistelu on ehdottomasti säilytettävä! Esim XII:n taistelusysteemi oli aivan arsesta.. Pitää nyt odottaa XIII:n systeemiä että millanen se lopulta on. Mutta nyt sanon että ehdottomasti "vanhanaikainen" vuoropohjaisuus takaisin! Se ei todellakaan ole tylsä.

Täysin samaa mieltä! Vuoropohjaisuus voi olla vanhanaikaista, mutta joihinkin peleihin se sopii kuin valettu. En haluaisi pelata Jagged Allianceakaan (jos siitä tehtäisiin remake :rolleyes:) ilman vuoropohjaisuutta vaikka nykyään olisikin interaktiivisempia ja suoraviivaisempia tapoja toteuttaa taistelukohtaukset.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Täysin samaa mieltä! Vuoropohjaisuus voi olla vanhanaikaista, mutta joihinkin peleihin se sopii kuin valettu. En haluaisi pelata Jagged Allianceakaan (jos siitä tehtäisiin remake :rolleyes:) ilman vuoropohjaisuutta vaikka nykyään olisikin interaktiivisempia ja suoraviivaisempia tapoja toteuttaa taistelukohtaukset.
Jagged Alliance on täysin eri asia. Se on strategia-peli, ei räiskintäpeli. Parempi esimerkki olisi se, että haluaisiko oikeasti kukaan pelata nykyräiskintöjä tai remakea vanhasta räiskinnästä Duke Nukem 3d:n tai Doom 1& 2:n kontrolleilla.

Ja FFXIII:han taistelusysteemi on vuoropohjainen, mutta siihen on otettu myös paljon ominaisuuksia FFXII:stä (ei satunnaistaisteluita, vihut näkyvät ruudulla koko ajan ja niitä voi vältellä, taistelun aikana voi liikuttaa hahmoja jne.) ja tempoa ollaan nopeutettu huomattavasti. Jos haluaa välttämättä vuoropohjaisen taistelusysteemin, niin mieluummin tosiaan jotain FFXIII:n tapaista kuin paluu "kaks-askelta-eteenpäin->taistelu-erillisellä-taisteluruudulla->kolme-askelta-eteenpäin->taistelu->infinite-repeat" tyyliseen hidastempoisempaan systeemiin. Se olisi resurssien hukkaan heittämistä. Jos tuollaisen remaken haluaa, niin turha edes haluta peliä PS3:lle. Sama ostaa GBA tai DS ja toivoa remakea sille. :rolleyes:
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Jos oli Diablosin arvio hitusen pessimistinen niin Famaz, vastineesi on kyllä yltiöoptimistinen. Mieti nyt, että koska VII:tä palvotaan ja pidetään legendan asemassa, niin jokaikisen pelin aspektin muuttaminen tuo mukanaan suuren riskin, että VII alkuperäiset ihailijat eivät uudistuksesta pidä! Itse heitit niin helposti apteekin hyllyltä vastaukset, mutta näitä mielipiteitä on miljoona muutakin.

My two cents.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Jagged Alliance on täysin eri asia. Se on strategia-peli, ei räiskintäpeli. Parempi esimerkki olisi se, että haluaisiko oikeasti kukaan pelata nykyräiskintöjä tai remakea vanhasta räiskinnästä Duke Nukem 3d:n tai Doom 1& 2:n kontrolleilla.

Ja FFXIII:han taistelusysteemi on vuoropohjainen, mutta siihen on otettu myös paljon ominaisuuksia FFXII:stä (ei satunnaistaisteluita, vihut näkyvät ruudulla koko ajan ja niitä voi vältellä, taistelun aikana voi liikuttaa hahmoja jne.) ja tempoa ollaan nopeutettu huomattavasti. Jos haluaa välttämättä vuoropohjaisen taistelusysteemin, niin mieluummin tosiaan jotain FFXIII:n tapaista kuin paluu "kaks-askelta-eteenpäin->taistelu-erillisellä-taisteluruudulla->kolme-askelta-eteenpäin->taistelu->infinite-repeat" tyyliseen hidastempoisempaan systeemiin. Se olisi resurssien hukkaan heittämistä. Jos tuollaisen remaken haluaa, niin turha edes haluta peliä PS3:lle. Sama ostaa GBA tai DS ja toivoa remakea sille. :rolleyes:

Niin, esimerkki oli ehkä huono, mutta hainkin takaa sitä faktaa, että kun on kyseisiä pelejä tottunut vuosikaudet pelaamaan tietyllä systeemillä tuntuu se ainoalta oikealta. Toki uudistettu taistelusysteemi voisi tuoda lisää mahdollisuuksia ja virtaviivaistaa pelattavuutta, mutta kuinka moni FFVII fani lopulta haluaisi noinkin radikaalisti uusitun version rakkaasta pelistään? Itselleni kelpaisi pelkästään audiovisuaalisesti päivitetty painos, vaikka se monien mielestä olisikin mahdollisuuksien tuhlausta. En tosin kiellä etteikö myös radikaalimpi remake löytäisi tietä hyllyyni, jos vain tuollainen remake joskus meille FF faneille suotaisiin :)
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Jos oli Diablosin arvio hitusen pessimistinen niin Famaz, vastineesi on kyllä yltiöoptimistinen.
Kommentoin nyt lähinnä vain tuota graffojen ja audion päivittämistä, mitä Diablos väitti muka vaikeaksi. Square osaa tunnetusti ottaa kaiken irti valitsemistaan alustoista peleissään, miksipä niinkin iso remake niinkin isosta pelistä kuin FFVII tehtäisiin vähän vasemmalla kädellä hutaisemalla? Jos FFVII Remake tehdään ja se tehdään PS3:lle, voit olla varma, että se tulee näyttämään yhtä hyvältä kuin Versus XIII, ehkä jopa paremmalta, onhan SE:llä nykyään jo kokemusta PS3-kehityksestä.


Mieti nyt, että koska VII:tä palvotaan ja pidetään legendan asemassa, niin jokaikisen pelin aspektin muuttaminen tuo mukanaan suuren riskin, että VII alkuperäiset ihailijat eivät uudistuksesta pidä!
Lähinnä noissa graafisten & audio-muutosten valittajissa olisi kyse nostalgikko-puristeista, jotka valittaisivat joka tapauksessa, aivan sama olisiko FFVII remake paras peli ikinä kaikkien muiden maailman asukkien mielestä.

Itse heitit niin helposti apteekin hyllyltä vastaukset, mutta näitä mielipiteitä on miljoona muutakin.
Niin heitin, koska vastaukset ovat niin itsestäänselviä. Kamoon, DS:n Dragon Quest remakeissa on 3d graffat ja orkesteroituja kappaleita (olivat sentään alunperin 2d-pelejä ja musat midejä) sekä vapaasti pyöriteltävä kamera ja FFIV DS:ssä ääninäyttelyä. Mihin tahansa moderniin roolipeliin ON lisättävä ääninäyttely ja PS3:ssa riittää tehot 3d-ympäristöjen tekemiseen eikä tarvitse pelleillä esirendattujen kanssa. FFXII:ssä kameran pyörittely toimi hyvin -> sama käyttää FFVII remakessakin. Musiikit EIVÄT saa olla FF-eeppisyysluokan peleissä nykyaikana enää mitään midejä. Jos et ole vielä kuullut orkesteroituja versiota FFVII:n musiikeista, suosittelisin hankkimaan kyseisiä levyjä käsiinä. Ovat nimittäin mahtavaa kuunneltavaa.

Muutokset taistelusysteemiin ovat ainoita muutoksia, jotka minä miellän kiisteltäviksi asioiksi, joskin silloinkin mielestäni pitäisi kulkea eteenpäin (kuten Tomb Raider Anniversary, joka puuttui myös alkuperäisen kankeaan tankki-kontrolleihin samalla kuin muutti kaiken muun täysin paitsi ei kenttäsuunnittelua, joskin sitäkin hiottiin), eli uudistaa taistelusysteemi parhaaksi mahdolliseksi systeemiksi. Perinteinen vuoropohjainen taistelu on vanhentunutta eikä sellaista kannattaisi laittaa muuten megaluokan remakea kömpelöittämään.

Oikeasti, mitä etuja hitaassa FFVII-tyylisessä vuoropohjaisessa taistelussa on verrattuna uudempiin taistelusysteemeihin JRPG:issä (en nyt puhu pelkästään FF-sarjasta)? Jos nyt oikeasti pitäisi säilyttää ATB-mittarit ja vuoropohjaisuus, niin ottaisivat mallia Chrono Triggeristä. Silloin toisaalta taidettaisiin jo olla aika lähellä FFXIII:tä, pitäisi vain lisätä vapaa liikkuminen taisteluiden aikana ja poistaa ATB-mittari.
 
Ylös Bottom