Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 11 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teme81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Ja uutihista:
Gary Paterson sanoi:
Hi,

There is a lot of talk about the pressure button so I thought I'd just let you know what we have done this year to make it slightly less effective:

a. Tackling
- Tackle animations are slower than in FIFA10, that is to say that they are longer to ball contact (less responsive if you like).
- Tackle animations are shorter than in FIFA10, that is to say that the players have less reach with their tackles (attribute based).
- There are more errors in judgement on when to launch a tackle than in FIFA10 (when the dribbler has started a turn, a players ability to predict the direction of the turn - attribute based)
- Tackle animations have better momentum preservation than in 10, therefore defenders cannot break momentum in order to get the ball from you
b. Pressing
- Has more delay in its target update after the ball changes direction (attribute based) so you will not be able to hone in on the ball quite so powerfully.
- Has delay to read the ball trajectory during a pass (attribute based) so you should be under less pressure when you recieve the ball.
c. Locomotion
- Is slightly slower accelerating from stand than it was in 10. This is because we are algorithmically controlling the players speed (therefore his is sticking to his definded acceleration curve) whereas last year this was an animation. This means that he player will take slightly longer to get to you.
- Does not allow the player to acclerate and turn (once above jog speed), this was allowed in FIFA10. Again, this means that he player will take slightly longer to get to you.
d. Dribbling
- Has better shielding than in FIFA10. For example, the player will auto shield from a defender if you turn away from him.
- Jostling is less clear cut than in 10 therefore giving more time to escape or pass the ball.
e. Stamina/Fatigue
Hopefully the video will be released soon but basically, stamina will have a greater effect on how quickly a player will fatigue and fatigue will have a greater effect on a players acceleration and sprint speed (among other things).

I'm not saying that these changes will fix everyones complaints but it has certanly made a difference.

Thanks,
Ea foorumit
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Kyllähän ne hortoilee PESsissäkin ihan missä sattuu suurimman osan ajasta tekoälyn ohjaamina.

Tuo 11 vs. 11 kieltämättä kiehtoo ja sitä tulee taatusti väännettyä :smile:

Ne hortoilee mis sattuu, mut on paikalla sillon ku tarvitaan, fifassa ei siel päinkään, tai sit ne kattoo ku pallo lipuu vierestä ohi
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Laitetaan nyt uuteen viestiin tämä videon pätkä:
[video=youtube;9vsK8PXNSCs]http://www.youtube.com/watch?v=9vsK8PXNSCs[/video]

E: Hyvä, Mäksä pelasti! Nyt ei tullut kahta viestiä nopeasti putkeen. :)
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Yleisö on kyllä vielä kaukana kaukana vrt 2k sarjan nba:sta vuosimallia 2010, mut saako tossa (tai no WC versiossa kameran jotenki samanlaiseksi kuin pessissä, nimittäin noi näyttää pessin jälkeen tikku-ukoilta. Koitin World cupissa säätää kameraa lähelle jne, eikä ollut lähelläkään pessin tasolla)
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Ne hortoilee mis sattuu, mut on paikalla sillon ku tarvitaan, fifassa ei siel päinkään, tai sit ne kattoo ku pallo lipuu vierestä ohi

No eipä ole sinänsä kovin oleellista eroa tuossa tullut huomattuatuon suhteen noissa pelisarjoissa.

PESsissä tosin nykyään onneksi voinee jo syöttää pallon minne sen itse haluaa.. jokunen vuosi takaperin kone päätti sen aina poikkeuksetta kenelle pallo meni väkisin.

Toki Fifoissa päässyt puolustuksen läpi aivan liian helposti ja noita läpisyttöjä tullut viime versioissa vähän turhankin tiheään ja helposti. Toivottavasti tuon ovat korjanneet ja väittävät että syöttösysteemi ois uusittu jotta "ping-pong" syöttely ei onnais.. mutta demoa odotellessa, jotta näkee onko tuo syöttely muuttunut niin oleellisesti kuin mitä tekijät väittävät.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Fifan ongelma onkin siinä, että esim keskitykset laidoilta on ihan turhia, kun äijät kattelee puolenmetrin päässä kun pallo tulee eivätkä vaivaudu liikkumaan, samoin takatolpalla ei ole kukaan, kulmapotkuissa ei yksikään pelaaja odota 16rajalla reboundia, pessissä on kaikki toisin, pelaajat on paikalla sillon ku sinne syöttää, odottaa takatolpalla keskitystä, ja kulmissa tullaan 16 rajalle vastaan
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Fifan ongelma onkin siinä, että esim keskitykset laidoilta on ihan turhia, kun äijät kattelee puolenmetrin päässä kun pallo tulee eivätkä vaivaudu liikkumaan, samoin takatolpalla ei ole kukaan, kulmapotkuissa ei yksikään pelaaja odota 16rajalla reboundia, pessissä on kaikki toisin, pelaajat on paikalla sillon ku sinne syöttää, odottaa takatolpalla keskitystä, ja kulmissa tullaan 16 rajalle vastaan

No tuosta ongelmasta pääsee pitkälti onneksi eroon tänä vuonna kun pelaa vaan sellaisia pelejä joissa ainakin omalla porukalla on jokainen pelaaja ihmispelaajan hallussa.. toki kulmista nyt ole takuita vielä miten ne alkuastelmassa ne viskoo vai saako jokainen hakea oman paikkansa erikoistilanteissa tod näk. ei ainakaan täysin vapaasti.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

mun kaveripiirissä halveksitaan koko pelaamista tän ikäsenä :D...et ei paljoa oo mitään "omaa porukkaa" ja netissä porukka on mitä on...

mut joo, se siitä ot:sta
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

mun kaveripiirissä halveksitaan koko pelaamista tän ikäsenä :D...et ei paljoa oo mitään "omaa porukkaa" ja netissä porukka on mitä on...

mut joo, se siitä ot:sta

No meillä on erään futis-sivuston puitteissa tarkoitus kerätä porukkaa joukkueellisen verran ja väsätä oma joukkue, muutama ylimääräinenkään olis pahitteeksi kun ei kaikki kuitenkaan pääse joka kerta pelaamaan.. ensisijaisesti tosin otetaan ne mukaan, jotka sinne aktiivisesti kirjoittelevat mutta jos täältä jotain kiinnostaa asiallinen ja mukava peliporukka (sinänsä pelitaidoilla ja sillä oman virtuaalipelaajan taidoilla ei mittään väliä) niin pistelkää YV:tä jos täältä sattuis vaikka jotain kiinnostamaan.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Fifan ongelma onkin siinä, että esim keskitykset laidoilta on ihan turhia

En oikein ymmärrä, pelaanko eri peliä vai täh? Kun itsellä ainakin suurin osa maaleista tulee tehtyä juuri keskityksistä, ja varsinkin takatolpalle hyvällä prosentilla joku oma pelaaja löytää. Omasta mielestä FIFAssa enemmän se ongelma että keskityksistä tehdyt puskumaalit on liian helppo toteuttaa.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

En oikein ymmärrä, pelaanko eri peliä vai täh? Kun itsellä ainakin suurin osa maaleista tulee tehtyä juuri keskityksistä, ja varsinkin takatolpalle hyvällä prosentilla joku oma pelaaja löytää. Omasta mielestä FIFAssa enemmän se ongelma että keskityksistä tehdyt puskumaalit on liian helppo toteuttaa.

Keskityksiin kyllä vaikuttaa niin kovasti keskittäjät, niiden viimeistelyyn omat hyökkääjät, vastustajan puolustaja ja maalivahti. 11:ssä vielä kun maalivahteja on ilmeisesti selvästi aktiivisuutta lisää keskityksiin, niin niistä tullee aikamoisia taisteluita.

Niin ja kannattaa nostaa sitä crossing-tasoa, jos tahtoo lisää kavereita sinne boxiin. Ja turha kyllä kauheasti valittaa kulmissa tai vapareissa enää sijoittumisesta, ainakaan paljoa, kun itse voi tehdä ne juuri niin kuin tahtoo. Vielä kun puolustuksessa saisi valita kuka merkkaa kenetkin tai miten pelataan eri tilanteet.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Tuli vasta nyt katseltua tuo video. Ja vain kaksi asiaa mitä tuli negatiivista mieleen. Tempo(mutta se taisikin olla fast) ja vaparit ovat taas liian helppojako?

Muuten aivan törkeän hyvältä näyttää kyllä. Varsinkin pisti silmään että pallottomat kaverit hakevat TODELLA hyvin paikkaa. Pystyyn lähti kokoajan kaveria, syvältä ja ns. tilanteen "ulkopuoleltakin", eikä vain ainoastaan se lähin kaveri. Varsinkin Messi ja Pedro juoksivat pari kertaa todella hyvin syvyyteen. Toivottavasti tuo ei rajoitu vain staroihin, vaan muutkin nopeat ja oikeasti hyvin pystyyn juoksevat kaverit tekevät tuota.

Syöttely, puolustaminen, suojaaminen, haltuunotot, nämä kaikki selvästi parempaa kuin aiemmin. Tässä alkoi kyllä demoa jo kuola valuen melkein odottamaan.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

En oikein ymmärrä, pelaanko eri peliä vai täh? Kun itsellä ainakin suurin osa maaleista tulee tehtyä juuri keskityksistä, ja varsinkin takatolpalle hyvällä prosentilla joku oma pelaaja löytää. Omasta mielestä FIFAssa enemmän se ongelma että keskityksistä tehdyt puskumaalit on liian helppo toteuttaa.

Samaa mieltä. Monet pelaajat esim. Rooney & Torres on tehty liian hyviksi pääpelaajiksi. Voittaa monesti pääpallon vaikka näkee jo kesken keskityksen, että tulee omalle äijälle, mutta niin vaan sieltä supermies tuuppaa pallon häkkiin.

Minusta keskitykset on luotu hyvin. Pelaan seminapeilla, mut keskitys vissii manual, en oo iha varma...mutta mm. Early cross vaihtoehto. Tuplanäpäytyksellä etutolpalle. Kolminkertasella matala. Voimakkuudella voi myös määrittää laittaako takatolpalle, jos siellä ukko on. Keskelle vai etutolpalle. Läpisyöttö ilmassa toimii myös hyvin lähietäisyydeltä keskityksenä. Suunnan laittaminen puskuun; joskus pelaaja on paremmassa asennossa puskeakseen vaikka toisesta aallosta tulevalle kaverille kuin maalia kohti. Tää on just sitä FIFAn realismia parhaimmillaa kun näkee äijän asennosta että ei pääse pallon päälle joten on fiksumpaa jatkaa päällä vaikka takaraivon suuntaan toiselle äijälle. Keskittävän pelaajan asento on myös huomioitava. +90 asteen keskitys täydestä juoksuvauhdista on vaikea kenelle tahansa pelaajalle. Lopputulos usein; pallo yli rajojen ja äijä perseellää maassa, kuten oikeastikin.
......Taitaa olla keskittäjässä vika?

Vapareissa sais olla virhamarginaali tai joku toleranssi laukauksen tarkkuudessa. Ei se Gerrardin vapari mee aina sinne ylänurkkaa samalla nopeudella oikeassakaan elämässä vaikka se laittaa saman voiman palloon.

edit. tosta onlinemodesta kysymys missä on kaikki pelaajat käyttäjien hallinnassa. Oon joskus kokeillu sitä yhen pelin verran ja se oli ihan kamalaa. En muista mikä fifa oli. Kaikki vaihto pelaajia kokoajan. Pelissä ei ollu mitään pisteytystä miten joku pelas, eli kaikki käytännössä juos pallon perässä ku 5-vuotiaiden futismatsissa. Ja sit ottelu loppu niin ei tullu mitää statseja kenenkää otteista. Niin onko tässä uudessa jo niin, että saat valita kenellä pelaat koko pelin? Esim vasemmalla pakilla ja sun pitää pelata sitä pakin roolia ja pisteitä tulee oman tontin pelaamisesta. Aivan kuten captain your countryssä tuli muistaakseni miinuksia jos hortoilet missä sattuu? Sitte ottelun jälkee summattais kenellä on parahaat pointsit.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

edit. tosta onlinemodesta kysymys missä on kaikki pelaajat käyttäjien hallinnassa. Oon joskus kokeillu sitä yhen pelin verran ja se oli ihan kamalaa. En muista mikä fifa oli. Kaikki vaihto pelaajia kokoajan. Pelissä ei ollu mitään pisteytystä miten joku pelas, eli kaikki käytännössä juos pallon perässä ku 5-vuotiaiden futismatsissa.
...
Niin onko tässä uudessa jo niin, että saat valita kenellä pelaat koko pelin? Esim vasemmalla pakilla ja sun pitää pelata sitä pakin roolia ja pisteitä tulee oman tontin pelaamisesta.

11 vs 11 ei ole koskaan aiemmin ollut mahdollista.. joten ensi kertaa voi pelata noin että kaikki olis ihmispelaajien pelaajia. Aiemmin mitä tuota muotoa ollaan pelattu vähemmillä pelaajilla niin ollaan aina pelattu sillain että pelataan ainoastaan sillä yhdellä omalla pelaajalla (joka on se be a pro ukkeli, ainakin meikäläisellä siinä sen oman äijän taidot kehitty pelaamisen ohella ja se aina kesken pelin ilmoitteli jos oli avannut jonkin taitoparannuksen) sillä omalla pelaajalla ainoastaan ja toiminut erittäin mainiosti ! toistaiseksi toki osa pelaajista ollut pakon sanelemana tietsikan ohjaamia aiemmissa versioissa tuossa pelimuodossa.

Porukassa ollaan sovittu pelipaikat ja niillä "pysytään" eikä sooloilla ellei nyt paikka satu nousulle sopivasti tulemaan, ainakaan meidän matseissa ei omat juosseet kaikki päättömästi pallon perässä siis mitä kympissä ollaan tuota muotoa pelailtu.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

[video=youtube;7hDksbqnvTI]http://www.youtube.com/watch?v=7hDksbqnvTI[/video]
Gameplayta 0:40--->
Eikö noille puolustajille ole tehty yhtään mitään? Kaverit seisovat ja katsovat vieressä, kun Messi paahtaa läpi.. Ja muutenkin nuo läpisyötöt näyttävät pelottavan tutuilta. No toivotaan, että Pro Passing ei ole päällä ja vaikeustaso on alhainen.
 
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Gameplayta 0:40--->
Eikö noille puolustajille ole tehty yhtään mitään? Kaverit seisovat ja katsovat vieressä, kun Messi paahtaa läpi.. Ja muutenkin nuo läpisyötöt näyttävät pelottavan tutuilta. No toivotaan, että Pro Passing ei ole päällä ja vaikeustaso on alhainen.

No pakkohan tuon on olla alhainen, koska 10:ssä puolustajat(koneen siis) olivat selvästi aktiivisempia ja tuskin sitä nyt on laskettu alemmas. Syöttelystä en nyt niin samaa mieltä, juuri sen vaikeustason takia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Gameplayta 0:40--->
Eikö noille puolustajille ole tehty yhtään mitään? Kaverit seisovat ja katsovat vieressä, kun Messi paahtaa läpi.. Ja muutenkin nuo läpisyötöt näyttävät pelottavan tutuilta. No toivotaan, että Pro Passing ei ole päällä ja vaikeustaso on alhainen.

Pro Passing EI ole päällä tossa videossa. Ja luulis vaikeustasonkin olevan suht alhainen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 11 [PS3 Hype]

Kyllä huomaa jo tuosta että flipperi pelaaminen on todellakin vielä mahdollista. Muistuttaa erittäin paljon pelattavuudeltaan World cupia niinkuin arvelinkin. Mutta kun pessi lyö hirveetä pökköä pesään niin taitaa jäähä jo tutuksi tullut toki hyvä pelisarja hyllyyn.
 
Ylös Bottom