Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

OT:

OT: kuinkas monennella rivillä kyseiset paikat oli, jos saa kysyä ? Itse menossa kattomaan muutaman viikon päästä peliä Evertonia vastaan samaan katsomoon.

Ei pysty enää muistaan, liput loppu niin nopeesti että aika korkeelle ne oli otettava.


FIfa 12:

Tuo puolustusuudistus on tosiaan muuttanut tietokonetta vastaan pelaamisen totaalisesti. Nykyään kun AI tekee jopa useita maaleja per ottelu, niin joutuu tosissaan venymään hyökkäyspäässä. Pallo on nykyään enemmään vastustajan hallussa, koska sitä ei saa välittömästti X pohjassa pois. Lisäksi omat mokat puolustuspäässä johtaa usein maaleihin. Tässä on kyllä mukavasti haastetta.:cool: Vielä kun miettii että tässä on tosiaan nuo sliderit, niin jokainen saa just sellaisen pelin kuin haluaa, ei pitäis paljon olla valittamista.

Taidanpa aloittaa manager moden ja kokeilla nettipelejä vasta kun tuo molarihomma on korjattu. Onpahan aikaa reenata puolustusta kuntoon...
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hei kaikille, kiitos vastauksesta.

Voisiko joku lyhyen ytimekkäästi kertoa mikä pelimuoto tuo ultimate team on ? Onko siinä kaikilla aluksi ihan samantasoiset pelaajat ja siten samantasoinen joukkuiden taso vai ?

Voittamalla otteluita saa pisteitä ja rahaa - voi ostaa parempia pelaajia.? En ole aikaisemmin pelannut. Tuo pelimuoto nyt kiinnostaisi, kun on vähän harjoitellut fifaa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hei kaikille, kiitos vastauksesta.

Voisiko joku lyhyen ytimekkäästi kertoa mikä pelimuoto tuo ultimate team on ? Onko siinä kaikilla aluksi ihan samantasoiset pelaajat ja siten samantasoinen joukkuiden taso vai ?

Voittamalla otteluita saa pisteitä ja rahaa - voi ostaa parempia pelaajia.? En ole aikaisemmin pelannut. Tuo pelimuoto nyt kiinnostaisi, kun on vähän harjoitellut fifaa.

Ultimate Teamissa ostat pisteillä korttipakkoja, joista saat uusia pelaajia, sopimuskortteja, kykykortteja yms. Pisteitä saat pelaamalla ja voittamalla (offline ja online) sekä myymällä omia pelaajiasi huutokaupassa. Suurin ongelma itselle on se, että korttipakkoja voi ostaa myös oikella rahalla, mikä tarkoittaa käytännössä todella suurta etua niille, jotka lahjoittavat rahansa EA:lle. Olisipa omat sarjat Massimiehille ja Pelaajille!
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Kuinkas kauan on porukalla mennyt, että on manuali controllit alkanut tuntua omilta? Mites niillä onnistuu ahtaaseen tilaan pelaaminen?

Se, että ne tuntuivat ihan 100% omilta, niin siihen meni kyllä tovi, varmaan useita kymmeniä matseja (joillaan varmaan vähemmän, tää vaan mun kokemus). Mutta se, että alkoi peli luistamaan siedettävästi, niin ihan siedettävän nopeasti, varmaan joku pari-kolmekymmentä 4min erillä pelattua matsia. Omasta mielestäni ahtaassa paikassa toimii paremmin kuin semi tai assisted, koska voit pistää syöttöä mihin vaan vapaaseen tilaan, jos siis kontrollit hyvin hallussa. :) Hermojahan toi harjoittelu vaatii. Alkuun varsinkin tulee (omista taidoista riippuen tietty) ihan turhauttava määrä mokia, varsinkin paniikkitilanteissa -syöttö lähtee liian kovaa/hiljaa, tai ihan harakoille, sama vedolla, keskityksistä nyt puhumattakaan :) - mutta loppujen lopuksi kun noi oppii, niin uskaltaisin sanoa, ettei ole enää koskaan paluuta vanhaan. ;) Tsemppiä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Mulla on nyt pieni ongelma tuon tallennuksen kanssa tietääkö kukaan, mistä saa automaatti tallenuksen päälle?
Virtual Pro:ta, kun kehittelen niin sen jälkeen kun sammuttan hävii kaikki...turhauttavaa:(

Kiitos etukäteen!
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Joo vastustajalta (tietokonetta vastaan) pallon saaminen on välillä jopa turhauttavaa. Tuntuu että vihu kävelee suorastaan puolustuksen läpi boksin sisällä välillä. Laituri juostuaan lähelle kulmalippua monesti ravaa vielä sielä edestakasin ihan kuin koijatakseen apinaa vaan vittuillakseen. :D Liukutaklauksilla on toooooodella vaikea osua. Pitää olla aika lähellä vastustajaa jotta se osuu edes johonkin. Tietokoneen syötötkin lähtevät vain ja ainostaan silloin kun se on lukenut että itse ei siihen pääse väliin. Harvoin tulee niitä syöttöjä joihin pääsee väliin.

Luulin että oon suht hyvä tässä pelissä, mutta professional taso ainakin on osoittautunut itselle suht vaativaksi. =)

Heh, hauska kuulla, etten ole ainoa, jota tämän vuoden painos on kyykyttänyt (joku 40-50 matsia takana player-careeria, koko jengiä ohjaten). :D Helvettiläinen sentään, en ole varmaan urheilupeli-urallani koskaan joutunut nöyrtymään näin pahasti - tähän mennessä joutunut pudottamaan 2 pykälää vaikeustasoa. :D Alkuun ihan suosiolla pudotin yhden ja säätelin slidereita, kun opettelee uusia juttuja, mutta perkele, vaikka puolustus on alkanut luistamaan paremmin, niin maalien teko tuntuu tosi vaikealta meikäläisenkin mielestä. Alkoi oikeasti tuntumaan niin kovalta duunilta saada edes 1 maali pelissä, että ihan suosiolla nöyrryin ja iskin vielä vaikeustasoa alaspäin (ja samalla resetoin sliderit). No, ainakin on haastetta taas, ja opeteltavaa.

Olen kanssa vähän samaa mieltä tosta boksin sisällä puolustamisesta. En tiedä mikä siinä on, ei kait vieläkään ole itsellä selkärangassa toi uusi puolustus. Tuntuisi, että tässä tactical defendingissä kaikista pahin moka on päästää hyökkäävä äijä edes vierelle, että sitten on peli menetetty. Pikemminkin pitäisi siellä boksin sisällä vaan rauhallisesti peittää vetoa, eikä edes koita ottaa palloa pois. Tuntuisi, että AI-pelaajat suojaavat niin helvetin hyvin palloa. No, ainakin viimevuoden maaginen "koukkujalka-riisto" on poissa. :) Tiattari on kanssa tosi kova puolustamaan, näin asiasta tuhanteen, ehkä välillä vähän liiankin kova(?). Blokkaa ihan helvetin hyvin kesot ja juoksut laidalla. Mutta joo... lisää treeniä, katotaan sitten. Nää kun on taas näitä, että voi olla, että menee uuden asian piikkiin. Nimittäin 11:sta kanssakin olin alussa vähän "wtf!?!? mitenkä tässä tehdään maaleja ja puolustetaan!?!?". :D

PS. Player Careeria pelatessa, jos ohjaa omaa äijää, joukkuepelaajat tuntuisivat pelaavat paljon fiksummin kuin 11:sta, mikä on siistiä (10:ssähän oli kanssa mielestäni tosi hyvät AI-joukkuetoverit).

PPS. Ja niin, mun mielestä tänä vuonna liukutaklaukset ovat parempia: ei liian helppoja, mutta oikeaan aikaan tehtynä, todella tehokkaita. =)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Komppaan ylläolevien mietteitä. Vielä on opeteltavaa puolustuksen kanssa. Chelsealla aloitettu careeri (vaikeustasona professional) ja kahdeksasta matsista olen voittanut vain kaksi. Pitäisi vain muista olla kärsivällinen, mutta tappiotilanteessa meinaa välillä mennä hermot AI:n pyörittelyyn. Noh, homma paranee ottelu ottelulta.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Komppausta täältäkin! Itekkin jo kaksi kertaa joutunut pudottamaan vaikeustasoa, ja puolustus ei meinaa sujua ollenkaan :D heti kun Vastustaja pääsee boxin lähellekkään tai boxin sisään, niin AI:lta ei saa palloa ollenkaan pois ja ne suurinpiirtein kävelee läpi ja tekee maalin, joka on tosi turhauttavaa.
Mutta pelaamallahan se puolustuskin paranee ajanmyötä :D
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Komppausta täältäkin! Itekkin jo kaksi kertaa joutunut pudottamaan vaikeustasoa, ja puolustus ei meinaa sujua ollenkaan :D heti kun Vastustaja pääsee boxin lähellekkään tai boxin sisään, niin AI:lta ei saa palloa ollenkaan pois ja ne suurinpiirtein kävelee läpi ja tekee maalin, joka on tosi turhauttavaa.
Mutta pelaamallahan se puolustuskin paranee ajanmyötä :D

Tähän täysin sama.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Jep, rankkialueen sisällä kannattaa pitää sormi pois taklausnapilta ellei ole lähes 100% varma onnistumisesta, muuten lopputuloksena rankkari tai ohitaklaus. Kannattaa peitellä mahdollisimman läheltä hyökkääjää, jolloin oma pakki saattaa yrittää automaattisesti pallonriistoa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Noniin, kausi jenkkisarjaa, MLS:ää takana (joo, älkää kysykö miksi :D jostaan syystä starttaan FIFA-careerin aina MLS:stä :) ) ja nyt alkoi jo luistamaan sen verta, että uskalsin nostaa vaikeustasoa pykälällä kesken kauden. Slidereita jouduin silti viilaamaan pikkasen omaksi eduksi, muttei liikaa. Tuli hiffattua enemmän tota puolustuksen jujua. Tosiaan tuntuisi siltä, että ihan ehdoton numero uno -prioriteetti puolustamisessa on tukottaa syöttölinjat, kaikki muu on toissijaista. Riistoja vain joko harkiten tai hyvin ajoitettuina. Maali-tilanteita tuntuisi myöskin tulevan paaaaljon paremmin, jos malttaa vähän "leipoa" sitä tilannetta syöttelemällä ja jallittelamalla rauhassa. Maaleja ei tule vieläkään liukuhihnalta, ja hyvä niin, mutta tilanteita on alkanut tulemaan paljon enemmän, kun tosiaan "leipoo" huolella. Nyt siirto Ligue 1:een Ranskaan. Tekisi mieli pelaa helvetisti lissää, mutta kait tää 8h riittää tälle päivälle, ettei silmät sula päästä. :D
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Miten ihmeessä pääsen pois ultimate teamista ja miten aloitan pelin ultimate teamissa se vaa jää siihe ja voin liikuttaa R2 jne ??
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Emmeköhän voisi viimein lopettaa keskustelun tässä viestiketjussa ja siirtyä ihan pelkkään FIFA 12 -topiciin? Sellaista ei kuitenkaan ole vielä olemassa, joten joku saisi tehdä nyt jotain asian eteen. :D
 
Emmeköhän voisi viimein lopettaa keskustelun tässä viestiketjussa ja siirtyä ihan pelkkään FIFA 12 -topiciin? Sellaista ei kuitenkaan ole vielä olemassa, joten joku saisi tehdä nyt jotain asian eteen. :D

Jaa miksi? Eihän tuota tarvitse kuin otsikkoa muuttaa (tuskin sitäkään), jos se niin häiritsee... :rolleyes:
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Noniin, nyt uskaltaisin sanoa, että puolustaminen alkaa olemaan aikalailla hanskassa, ainakin tämänhetkisellä vaikeustasolla. On kyllä niin paljon palkitsevampaa toi puolustus nyt, kun systeemi alkaa olemaan hanskassa. Siistiä kun saa CPU:n tekemään virheratkaisuja, kun puolustaa hyvin. Kohta varmaan uskaltaa nostaa vielä pykälän vaikeustasoa. Noi sliderit on kyllä taivaan lahja. Vaikka NHL-sarjassa, ja vaikka NHL/NBA 2K-sarjassa nämä ovat olleet läsnä jo jonkinaikaa, niin jotenkin FIFAan ei osannut kaivata noita - mutta nyt, kun ne on, niin tulee taas tunne "miten näitä ilman ollaan pärjätty?!". Säätöjä tosin saisi olla jokunen vielä lisää (esim. selkeät sliderit CPU:n puolustus- ja hyökkäys-aktiivisuudelle). On vähän outoa, että maasyöttöjen kovuutta ja tarkkuutta voi säätää CPU:lle, muttei ilmasyöttöjen. Josta päästäänkin ensimmäiseen vähän ärsyttävään asiaan, jonka olen tässä pelatessa huomannut: CPU iskee aika maagisen tarkasti roikkusyöttöjä keskikentällä vapaisiin paikkoihin/vapaille äijille. Ei nyt mikään gamebreaker, mutta välillä pikkasen ärränpäitä lennättävä juttu. :) Onneksi maltillinen ja tiukka puolustus alhaalla hoitaa noi tilanteet haltuun.

Tuntuuko muuten muista, että normaalien keskitysten tekeminen suorasta juoksusta boksin sisään on paljon vaikeampaa kuin viime painoksessa (ainakin manual controlleilla), jos lähellä on puolustaja? En meinaa keskityksen tarkkuutta, vaan sitä kuinka hyvin CPU blokkaa kesot, tai häiritsee (= repii paidasta) niin, että se epäonnistuu. Oikeastaan aika siistikin, että kesotukseen pitää pelata vähän enemmän tilaa, mutta välillä tämäkin irroittelee muutamat kirosanat. :D

Yksi outo juttu, on kanssa se, että jos ei tee nopeata rajaheittoa (joka on muuten sikahyvä uudistus), niin tilanne ikäänkuin "leikataan" normi-heittotilanteeseen. Mitä meinaan: äijät ihan eri kohdin kuin ennen heittoa. Varmaankin tarkoitettu, että heitoissa olisi silti enemmän vaaratilannetta, mutta silti pistää välillä ihmetyttämään, että mikäs järki tossa on, kun nopeassa tilanne jatkuu normaalisti. Vaikuttaa vaan jotenkin oudolta ratkaisulta.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Miten keskityksissä se tatti pitää olla ku joka helvetin keskitys lentää suoraan päätykatsomoon tai sitte johonki oman maalin suuntaan, alkaa vähitellen vituttaan ku ne ei mene edes maalille päin.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Miten keskityksissä se tatti pitää olla ku joka helvetin keskitys lentää suoraan päätykatsomoon tai sitte johonki oman maalin suuntaan, alkaa vähitellen vituttaan ku ne ei mene edes maalille päin.

etköhän sillä pääse alkuun, että vedät vasenta tattia joko oikealle tai vasemmalle keskittäessä, riippuen kummalta puolelta kenttää keskität. eli aina vasenta tattia siihen suuntaan missä vastustajan maali on.. tuolla nyt pitäisi alkuun päästä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Miten keskityksissä se tatti pitää olla ku joka helvetin keskitys lentää suoraan päätykatsomoon tai sitte johonki oman maalin suuntaan, alkaa vähitellen vituttaan ku ne ei mene edes maalille päin.

Jos pelaat sivultapäin-kuvakulmasta, niinkuin varmaan 99% pelaa ja haluat kesottaa maalin eteen ja sanotaanko, että olet alalaidassa (oikea laita) juoksemassa, niin kun painat keskitysnappia pohjaan, niin silloin vasenta tattia sinne suuntaan minne haluat, tässä tapauksessa ylöspäin (oikea laita/maalin edustaa kohti). Kantsii harjoitella vaikka areenalla niin, että painat back-nappia (PS3 = select-nappi) ja otat itelles vaikka 5 hyökkääjää ja vastustajalle pari (tilaa touhuta ympäriinsä, mutta silti joitakin ohitetavia siellä). Kyllä sen nopeasti sitten tajuaa sen jujun. :) Tsemppiä!

Edit: niin... kuten jo yllä sanottiinkin :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ei ole kyllä edellisissä fifoissa ollu tuon kans ongelmia, en tiä mikä nyt on sitte siinä
 
Ylös Bottom