Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itse hyppäsin Career Modessa Englannin toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan Millwallin puikkoihin. Heti ensimmäiseksi palkkasin seuralle englantilaisen scoutin ja aloitin scouttauksen Brasiliassa, josta olen yhden nuorukaisen jo kaapannut junnuakatemiaani.

Kausi alkoi hivenen alavireisesti, kun kolmessa ensimmäisessä sarjapelissä tuli kuokkaan maalierolla 1-7. Mainittakoon että preseasonin saldonakin oli kaksi tappiota ja yksi tasapeli. Sarjan neljännessä pelissä vastaan asettui liigan ainoa toinen joukkue, jonka pistetili oli vielä avaamatta, Middlesborough. Ilmoitin mediassa luottavani joukkueeseeni sataprosenttisesti, ja pelaajat vastasivat voittamalla ottelun numeroin 3-1 ja avaamalla pistesaldon. Myös Laziosta 1,1 miljoonalla punnalla ostettu kärkimies Makinwa avasi maalitilinsä viimeistelemällä 2-0 maalin.

Tästä voitosta joukkueen mieliala kasvoi ilmeisen paljon, kun liigacupin toisella kierroksella rankkarikisan jälkeen kaatui suuren suuri Aston Villa vieraissa, 2-1. Millwall ehti jo johtaakin peliä 1-0, mutta Darren Bent tasoitti ottelun pilkulta ja vei sen jakoajalle.

Seuraavana vuorossa olikin trade deadline, jossa Millwallin kokoisella seuralla oli erikoisen paljon liikehdintää. Ulospäin astuivat keskikenttäpelaajat Trotter (joka pyysi siirtoa muualle heikkojen peliesityksiensä takia) sekä Mkandawire. Vahvistuksia hankittiin keskikentälle Izcon tullessa Cataniasta, sekä hyökkäykseen, kun Chievo Veronan Thereau siirtyi aiemmin hankitun Makinwan vierelle 1,3 miljoonalla punnalla.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Nyt helevettiläinen palaa pinna.

Loistava peli, kunhan pelaamaan pystyisi! Career mode bugii mulla niin totaalisesti, että se on pelikelvotonta.
Hyvin sujui siihen asti, kunnes siirtoikkunat sulkeutuivat ja iso pino pelaajia oli tullut ja mennyt. Siitä lähtien kun olen koittanut mennä muokkaamaan squadia, homma hajoaa. Ensinnäkin myytyjen pelaajien tilalla on squadissa tyhjä aukko, pelipaikkana maalivahti ja taito 99 (tai no, kerran taidot olivat -70 000 :rolleyes:). Aina kun koitan siirtää nämä olemattomuudet pois ja tilalle oikeita pelaajia, peli ja samalla koko konsoli jäätyy. Tämä siis aivan joka kerta kun menen lähellekkään mitään mikä liittyy kokoonpanoihin tai pelaajiin alkuvalikossa, ja tällaisia kohtia ovat suurinpiirtein joka kohta.

Näin ollen päätin olla koskematta kokoonpanoihin ja annoin apumanagerin täytellä paikat niin kuin tahtoo. Peliin mentäessä ja siihen kokoonpanoja valitessa kaikki sujui normaalisti, olemattomia pelaajia ei ollut ja uudet sain kentälle. Aloitin pelin, pari sekuntia meni kunnes tajusin että ei nyt seevetti, joukkueellani oli 6 pelaajaa kentällä... Vain puolustuslinja sekä keskikenttäpelaaja. Peli pauselle ja Team Managementtiin, missä kaikki näytti normaalilta. Kokeilinpa ihan vain vittuillakseni vaihtaa pois pelaajan, jonka pitäisi olla avauksessa, mutta joka ei kuitenkaan jostain syystä ollut pelaamassa muutaman muun pelaaja tavoin. Vaihto onnistui ja yhtäkkiä kentällä oli kaikki 11 pelaajaa normaalisti. Wut?
Ei jumalauta oo mahollista. Tuo sama bugi (=nimetön molari, kokonaisuus jotain schaissea pölähtää kokoonpanoon) on ollut vähän erilaisina variaatioina jo ainakin Fifa 10:ssä ellei aikaisemminkin. Ei nyt tuollainen peliin aika radikaalisti vaikuttava bugi saisi ***** olla ainakin kolmessa peräkkäisessä julkaisussa.
Itelläkin Fifa 10:ssä ihan vakiokokoonpanoihin (ei manager mode) saattaa välillä pölähtää tuollainen kaveri, sen pelipaikan pelaaja sitten puuttuu kentältä laitoit siihen kenet tahansa. Ainoa millä sen saa pois on squadien resettaaminen, joka onkin ollut ihan ***** ilkeä asia koska 10:ssä on joutunut kovan homman tekemään siirtelemällä itse pelaajia joukkueesta toiseen kun päivityksiä ei enää ole tullut. Ja sekös kyrsii jos joutuu kaiken tekemään uudestaan.

Toinen ilkeä missä tuo tuli oli kesken manager moden, Bayern Münchenillä toinen kausi viimestä ottelua vailla valmis. Viimesenä otteluna Deutsche Pokalin finaali Hoffenheimia vastaan, ja kuinka ollakkaan Robbenin tilalla kokoonpanossa tuollainen kaveri. Siinä nousi vatutus oikeen kunnolla pintaan, ja kun yritin mennä team managementtiin niin koko peli tilee. Nice. Siinä tuli sellaset fiilikset että sinnekkö meni koko manager mode jota pitkään jyystäny. No, homma sentään ratkes sillä että heitin sen viimesen matsin simulla ja sattu tulemaan vielä 1-0 voitto ja sen jälkeen oli kokoonpanot onneksi palautunut normaaliksi.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Siis ku sä avaat Ultimate Teamin tuleeks sul heti valikko jota rullataa ylhäält alas mis on ekana Play? Eikös se pitäs tulla siihe? Mulla tulee sellane juttu ku painan ultimate team nii ylhäällä New Items - Active Squad - Trade File - Consulnates///CLub
ja jos rullaan new itemssien kohdalle alhaalla ilmestyy pelaajia 6 kappaletta. Eli oikeasti ongelmani on se etten pääse pelaamaan ollenkaan

Joo minulla tulee nykyään Play jne, mutta ensimmäisellä kerralla tuli sama kohta kuin sinulla. Siirrä pelaajat kokoonpanoon ja avaa ne kaikki pakkaukset nii pääset siihen normi UT-valikkoon.

Yksinkertainen asia, älä tee siitä niin vaikeata. Ja käytä vaikka sanakirjaa, jos et ymmärrä, mitä teksteissä lukee.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Oma kopio tuli haettua lauantaina mutta pienessa pöhnassa taisin pelata kun meni puolet pelistä ohi. En edes huommannut etta siellä olisi ollut manuaali ohjaus. Täytyy heti vaihtaa. Sama noitten slaidereitten kanssa. Kyllä niitä tuli saadettua mutta ei oikein tajunnut, tuli pelistä ihan liian helppo. On se Robben nopea, mutta ei ihan "noin" nopea.. Ei tajunnut että WC tasoa voi vähän tasoittaa sliderailla. Doh.

Kautta en ole vielä ehtinyt aloittaa. Tosin kuusi pokaali loytyy ultimate teamille. Sattui olemaan muutama extra MS piste tilillä. Tottakai nuo meni heti uusiin kortti pakkoihin. Pitaa yrittää olla pistämättä enempää rahaa. Työkaverille mainitsin ja hän hyvin tiesi miten pahasti niihin jää kiinni. Kuulemma kymmeniä puntia viime vuoden versioon pisti.

Ei ole aiemmin tullut lainkaan netissä pelattu Fifaa. Kaksi Ultimate Team online peliä on nyt takana. Eka oli aika tasainen mutta selvästi se vastustaja ei itse puolustanut. Vasta näitten kommenttien jälkeen tuon ymmärsin tosin. Doh. Jatko-ajalle mentiin ja kaksi maalia nopeasti sain. Elit eka pelin heti voitin. Toinen peli oliki jo paljon haastavampi. Näki heti kun oli 100% Enkku joukkue. Kunnon chemistry ja kaikki. 5-0 otin turpiin ekan erän jälkeen. Ei mitään mahdollisuuksia ollut niin pitihän tuo luovuttaa (Fortheit match). Oletan että tuo oli oikein? Vastustuja sai pisteet minulta? Yksi häviö on statseissa ja oletan että se on tuo.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itse pelaan Player Careeria, just toinen kausi meni pakettiin Ranskassa, jossa alkukausi meni vähän puihin loukkaantumisen takia. Meni kuitenkin loppukausi aika hyvin ja päätin vaihtaa taas seuraa, kun tuli sen verta kiinnostavia tarjouksia, eli Real Madridiin käypi tie. Huonona puolena tietty toi, että putosi äijä Squad Memberiksi, mutta eiköhän toi tosta nosteta Starting Eleveniin kauden aikana. ;)

Sattui kauden vikassa matsissa aika hauska tilanne, oma äijä on niin kova luu, ettei edes pudonnut tossa, vaan jatkoi matkaa, tai no, pallon takia piti pakittaa. :D Mut pakki jäi keräilemään itteään maahan. :D Harva meistä on rautaa, mutta näköjään mun äijä on! ;)

Valenciennes FC 0 – 0 LOSC Lille | EA SPORTS
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

FIFA 11:ssa ei ainakaan ole näin.


no mutta onneksi tämä on 12.. ja sitäpaitsi kyllähän tuo on ollu noin jostain fifa 88'sta asti.. bugeja toki sattuu ja välillä menee miten menee mutta kyllä siitä luovutusvoitosta yleensä ne pisteet tulee.. ite nyt en jaksa joka voiton perään itkeä ni ei nyt tuu joka luovutuspistettä tarkistettua
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ja harvinaisen perseestä tuo, ettei nää vastustajan joukkuetta, kun ei ihan joka peliä huvittaisi pelata barcaa vastaan. En ole vielä katsonut voiko asetuksista tjms laittaa tähtirajoitusta tuohon h2h seasoniin, mutta jos ei, niin tarve olis.

Jos ite ottaa 5 tähen joukkueen (real, chelsea jne...) ni ei siinä sillon varmaan kannata itkeä jos kaverilla barca :D hyvä esimerkki tästä on kun voitetun pelin jälkeen tuli vihainen viesti että "you need real to win loser!!" kaverilta joka pelas barcelooonalla

mutta anyway ku otat ite jonku huonomman joukkueen ni ei tartte pelata parhaita vastaan..


Onko muuten tosi että tästä pelistä ei löydy ollenkaan KUNINGASTA?
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Sain vihdoinkin oman Fifan ja pelin kannessa komeilee Rooney, Cahill ja Kaka. Missään ei lue et olisi eu:n peli ja takakannessa on .ea.com/au/football
Eli taitaa lähtee bumerangina takaisin.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

EA:n sivuiltahan voi itse tulostaa eri joukkueiden/pelaajien kansia, toki ei siellä niitä kovin montaa ole. Leeds fanina voisin vaikka piruttain tulostaa nuo Leedsin kannet, kun ei kerran Juventuksen kansia siellä ole.

Asiasta toiseen. Onko muilla ollut ongelmia, että omat custom formationit sekä custom taktiikat häviävät kokonaan pelistä/kovalevyltä, kun pelin käynnistää seuraavan kerran uudestaan? Todella omituista, kun oma profiilikin on pelissä ladattu ja ei ennen ollut mitään onglmia aikasemissa Fifoissa eikä edes Fifa 12 Early Release versiossa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Täytyy vuodattaa muutama kyynel tämän uuden tactical defendingin vuoksi. Peliä tullut pelattua noin 30 pelin verran ja näitä 80% päättynyt tappioon. Tietokonetta vastaan puolustaminen on päätöntä pallon perässä juoksemista. Team mate contain harvoin riittää pallonriistoon ennen oman rankkarialueen rajaa, jolloin vastustaja jo ajanut itsensä lähes toivottamaan tilanteeseen. Jockeyta käytettäessä vastustaja saa mielinmäärin pitää palloa hallussa eikä jockeylla nopeus riitä puolustajilla hyökkääjien kiinni saamiseen. Tuo uusi "kevyt" taklausnappi (itsellä neliössä kun pes näppäimet)itsellä poikinut niin monta ohi mennyttä taklausta että harvassa on paikat kun sitä uskaltaa enään käyttää. Jockeyta käytettäessä kun ei tunnu vauhti riittävän nopeimpien kaverien kiinni saamiseen on otettava väliin muutama juoksuaskel jolloin vastustaja onnistuu luvattoman helposti karkaamaan nopealla suunnanvaihdoksella eikä sen jälkeen ole toivoakaan enään tämän puolustajan saavuttamisesta.

Menipäs aikamoiseksi valittamiseksi en todellakaan odottanut että tämä uusi puolustussysteemi voisi aiheuttaa näin paljon päänvaivaa! Enemmän kaipaisin myös hyökkäysalueen pallonriistoja. Jääneet todella todella harvinaisiksi, koska containia käyttämällä pelaajat jättävät pienen hajuraon vastustajaan.

Pelin paranttamis ideoita otetaan vastaan!
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Mistä sä olet oikein pelin ostanut? :D Tuo Rooney-Cahill-Kaka-kansi on ilmeisesti käytössä Australiassa.

Ostin VPD:n Ahvenanmaan varastosta.
Peli toimii moitteetta.
Aloitin career moden Juventuksella ja yli puolet ajasta menee kentän ulkopuolella. Nyt vain pitää vielä löytää hyvät sliderit career modeen.
Kaikin puolin ensivaikutelma on hyvä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Noniin nyt ensimmäinen kausi Manchester Cityllä takanapäin.

Kausi päättyi voittoon, kun F.A. Cupin finaalissa kaatui paikallisvastustaja Manchester United tiukkojen vaiheiden jälkeen 1-0. Voittomaalin iski Edin Dzeko 20 minuuttia ennen päätösvihellystä.
Liiga taas päättyi pienoiseen pettymykseen, kun tuloksena oli kolmas sija. Chelsea (91 pistettä) ja ManU(88p) menivät oman joukkueen ohi, jolle pisteitä kertyi 85. Sinällään tosin hyvä tuuri kävi, että Liverpool oli takana myös 85 pisteessä, mutta kolmanneksi pääsin maalieron turvin, joka minulla oli yhden maalin Liverpoolia parempi (ManC: 78-34, Pool: 77-34). Liigan kärjessä olin vielä kymmenen kierrosta ennen loppua, mutta menin häviämään ottelut Chelseaa(1-4) ja ManUa(0-1) vastaan, jolloin molemmat kiilasivat ohitse sarjataulukossa.

Maalipörssin voitto meni Carlos Tevezille.

Päätin jatkaa Manchesterilaisjoukkueen peräsimessä, josko tulevalla kaudella toteuttaisin myös tavoitteen, eli voittaisin Valioliigan.

Muutama hyvä hankintakin olisi tarkoitus tehdä ennen kauden alkua.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hei, olen pelannut tuota virtual prota. Kehittänyt omaa ukkoa. Siellä on joillakin aika kovat statsi pisteet. Tuli sellainen mieleen, että eikös se ole mahdollista että porukat sopii jonkun toisen pro club joukkueen kanssa; PELATAAN SOPUA, niin saadaan helposti nuo pistevaatimukset tehtyä omalle ukolle. Tehdään tätä vaikka vuorotellen. Tosi helppoa. Mitä mieltä olette tästä asiasta ? Kyllä tämä minusta haiskahtaa vähän epärehelliseltä toiminnalta.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Noniin. Tänää on tullut pelattua oikein kunnolla, koska lievässä kuumeessa olen. Nyt on siis kaksi kautta career modea Roman peräsimessä takana.
Ensimmäinen kauteni oli kohtalainen. Alkukauden sekoilun jälkeen pääsin kunnolla peliin kiinni ja niitä voittojakin alkoi tulla. Ensimmäiselle kaudelle ostin Arshavinin Arsenalista ( 13.5 milj. ) ja Alanin Bragasta ( 8.5 milj. ). Ensimmäisen kauden tammikuussa olin vielä sarjan keskikastissa, mutta onnistuin voittamaan paria tärkeää ottelua ja päädyin lopulta viidenneksi. No, seurajohto ei ollut täysin tyytyväinen tähän, mutta antoi minun jatkaa onnekseni. Ensimmäisellä kaudella sain yllättävän paljon lahjakkaita junnuja akatemiaan ja kahdelle niistä on jo tullut sopimus tehtyä. Kauden jälkeen minulta lähti monta pelaajaa. Monet avain-pelaajat kuten Gago ja Kjaer lähtivät lainalta takaisin seuroihinsa. :(
De Rossinkin kanssa sain jatkosopimuksen väännettyä pitkien neuvotteluiden jälkeen ja sen jälkeen olin valmis rakentamaan joukkuetta toiselle kaudelle. Romassa siis jatkoin, koska tarjouksia sain vain huonommista seuroista kuin Roma. Tarvitsin uutta hyökkääjää, koska maalinteko tökki aika pahasti. Laitoin kummatkin kärkimiehet, Osvaldon ja Borriellon myyntiin ja katsoin kumpi menee ensimmäisenä kaupaksi. Bayern Munchen ostin Osvaldon 13.5 milj. eurolla ja tämän jälkeen alkoi uuden hyökkääjän todellinen etsintä. Minulla oli monia vaihtoehtoja, lopulta päädyin Ferdando Llorenteen, joka tuli 18 milj. eurolla joukkueeseeni. Ostin vielä ennen siirtoikkunan sulkeutumista Pieterssin ( LB ) PSV:stä ja ajattelin joukkueeni olevan valmis. Mutta tajusin tarvitsevani vielä ainakin topparin ja pelintekijän. Transfer deadline daystä sain kaapattua entisen pelaajani Perrotan ja yhden Argenttiinalaisen topparin. Perrotta muuten suostui sopimukseen, jossa palkka oli 6 k viikossa. Vaati vielä alkukesästä vähintään 35 k. :D Toinen kausi meni melko sujuvasti sekin. Eurooppa-liigassa tipuin puolivälierissä Twentelle ja Italian cupissa Milanille ensimmäisellä kierroksella. Toisen kauden tammikuussa olin viidentenä liigassa ja mietin, että potkut tuleee jos en vähintään sijaa nouse. Vaativat kauden alussa, että pääsen Chämppäriin. No tammikuussa Juanille tuli koti-ikävä ja seurajohto vaan päätti myydä hänet Bilbaoon. Oli transfer deadline day ja lähdin kiireisesti etsimään korvaajaa. Sain sitten hankittua Luganon kuudella miljoonalla PSG:stä. Olin ihan tyytyväinen, kun Lugano pelasi kelpo kauden. :) Liigan kolmanneksi viimeisessä pelissä vastaan tuli Milan ja siinä pelissä ratkeaisi tulevaisuuteni Romassa. Voitin pelin Llorenten kahdella maalilla, joka muuten oli 6 kk poissa kaudesta ja teki silti pelkässä liigassa 12 maalia. Tulin lopulta liigassa neljänneksi ja pääsin chämppäriin. Seurajohto ja minä olin todella tyytyväinen. Huomenna aloitan kolmannen kauden Romalla. Näiden kahden kauden aikana moni pelaajistani on nostanut tasoaan. Mm. Bojan 81, Lamela 78 (alussa 73), De Rossi 84, Jose Angel 78 (alussa 74), Pjanic 82 ja nuori wingerini Caprari 74 ( alussa 70). Tästä nyt tulikin aika pitkä teksti, mutta toivottavasti se ei haittaa. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itse tahkosin perinteiseen tapaan heti alkuun kauden läpi Barcalla. Alussa oli hieman totuttelua puolustussysteemiin, lopulta sen omaksui todella nopeasti, sillä olin jo viime vuonna puolustanut melkein samalla tyylillä. No, kauteen lähdettiin positiivisin mielin, ei ostoja eikä myyntejä, vaan oletuksilla mentiin, sillä pidän kaikista Barcan pelaajista erittäin paljon (fani kun olen). Alkuun tuli kaksi tappiota, muta sen jälkeen alkoikin uskomaton voittoputki, joka kesti aina helmikuun loppupuolelle asti. Alkukaudesta Busquets ei jostain kumman syystä ollut ollenkaan tyytyväinen saamaansa peliaikaan. Peluutin häntä aina kun mahdollista, ehkäpä olisi halunnut suuremman roolin keskikentällä, nyt kun oli tilanne sellainen että Iniesta ja Xavi pohjalla ja Cesc piilokärkenä. No, lopulta Busquets halusi lainalle löytääkseen jälleen motivatiota pelaamiseen. Tammikuussa sitten päätin myydä hänet Cityyn, vaikka Realilta tuli suurempi tarjous, ei kurkkija sinne halunnut, enkä olisi myynytkään rakkaille pääkaupungin mulkuille mitään. No, siinä helmikuun jälkeen tuli aivan käsittämätön romahdus hetkeksi, neljästä ottelusta kolme tapiota ja yksi voitto, yksi tappioista liiga jumbolle Granadalle. Tuona aikana Kuninkaalliset pääsivät tasapisteisiin. Lisäksi noiden nljän pelin jäaikana olivat Puyol, Pique ja Cesc loukkaantuneet kaikki vähintään kuukaudeksi. Liigaa jäljellä neljä peliä, ensimmäinen niistä Clasicon toinen osa kotikentällä. Tiesin, että tämän ottelun voittaja tule viemään mestaruuden, sillä pääkaupungin toinen seura Atletico oli tammikuun jälkeen romahtanut totaalisesti. Clasicosta tuli loppujen lopuksi tiukka voitto Afellayn viimehetken osumalla. Voitto tuntui mahtavalta erittäin pahasti vajaamiehisellä ryhmitelmällä, varsinkin kun ensimmäinen mittelö alkukaudesta oli päättynyt valkopaitojen 6-1 voittoon. Tämän jälkeen sitten olikin kolme peliä enään jäljellä, jotka hoidettiin rutiinilta alta pois. Viimeisen ottelun päätyttyä saatiin juhlia pokaalin nostoa, ja maalipörssin kaksoisvoittoa; Messi (29), Villa (27). Tämän jälkeen ajattelin että olisiko aika vaihtaa joukkuetta, ja näin teinkin, sillä kadentoista vuoden Barcalla myllyttämisen jälkeen aloin kaipaamaan pelaamiseen vaihtelua. Lopulta päädyin että nostetaanpas Shrewsbury Englannin pohjalta Euroopan huipulle. Tässä siis luvassa haastetta roimasti.

Tosiaan kauden pelasin itse kaikki ottelut legendary vaikeustasolla.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Julkaisuaikataulu sattui fudispelifaneille kyllä todellakin nappiin. Kaksi viikkoa on sopiva elinkaari päivittäin pelaaville Fifan omistajille. Nimittäin peli kaverini mukaan alkaa toistamaan itseään juurikin tuossa ajassa. Noh vielä viikko Pessiin ja loppuvuoden pelit voi pelailla sitten hieman monipuolisemmin.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Täytyy vuodattaa muutama kyynel tämän uuden tactical defendingin vuoksi. Peliä tullut pelattua noin 30 pelin verran ja näitä 80% päättynyt tappioon. Tietokonetta vastaan puolustaminen on päätöntä pallon perässä juoksemista. Team mate contain harvoin riittää pallonriistoon ennen oman rankkarialueen rajaa, jolloin vastustaja jo ajanut itsensä lähes toivottamaan tilanteeseen. Jockeyta käytettäessä vastustaja saa mielinmäärin pitää palloa hallussa eikä jockeylla nopeus riitä puolustajilla hyökkääjien kiinni saamiseen. Tuo uusi "kevyt" taklausnappi (itsellä neliössä kun pes näppäimet)itsellä poikinut niin monta ohi mennyttä taklausta että harvassa on paikat kun sitä uskaltaa enään käyttää. Jockeyta käytettäessä kun ei tunnu vauhti riittävän nopeimpien kaverien kiinni saamiseen on otettava väliin muutama juoksuaskel jolloin vastustaja onnistuu luvattoman helposti karkaamaan nopealla suunnanvaihdoksella eikä sen jälkeen ole toivoakaan enään tämän puolustajan saavuttamisesta.

Menipäs aikamoiseksi valittamiseksi en todellakaan odottanut että tämä uusi puolustussysteemi voisi aiheuttaa näin paljon päänvaivaa! Enemmän kaipaisin myös hyökkäysalueen pallonriistoja. Jääneet todella todella harvinaisiksi, koska containia käyttämällä pelaajat jättävät pienen hajuraon vastustajaan.

Pelin paranttamis ideoita otetaan vastaan!

Kuulostaa siltä, ettet ole vielä ihan sisäistänyt ton puolustamisen ideaa. Itsekin juoksin alkuun kuin päätön kana CPU:n hyökkääjien perässä, ennenkuin sytty lamppu pään päällä. Pyri ennemmin luomaan painetta: estämään syöttölinjoja (oman maalin suuntaan etenkin), opettele käyttämään team mate containia harkiten (sitä kun ei todellakaan kannata pitää kokoaikaa pohjassa, vaan käyttää lähinnä siihen, että pussittaa esim. laidalla vastustajan sooloilevan hyökkääjän) ja treenaa kanssa taklausten ajoitusta (tarkka juttu). Itse myöskin sanoisin, että unohda itse ohjaamasi pelaajan kanssa se contain-nappi, ja ota ennemmin haltuun jockey/jockey-juoksu/juoksu ja oikea-aikaiset taklaukset, niin normaali kuin liuku. Ylhäällä ja keskikentällä voi vähän ryntäilläkin, mutta alhaalla kannattaa pitää pää kylmänä eikä juosta täysiä muuten kuin tilanteissa, joissa se tosiaan vaatii sitä (laitajuoksut tai äijä pääsemässä yksin läpi tms.). Muuten yrität vaan pitää ittesi joko pallon ja maalin välissä, tai pallon ja mahdollisen syöttölinjan välissä. Kannattaa kanssa riistonapilla vähän repiä paidasta/tuuppia, jos juoksee rinnalla. Vaikea tämän enempää selittää sanoin, se vaan jossaan vaiheessa naksahtaa kohdilleen, ja sitten toi onkin aivan hiton palkitseva systeemi verrattuna entiseen. Toivottavasti oli edes jotakin pientä apua. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Voi hitto sentään, että alkoi sitten Player Careerin 3. kausi aika helvetin värikkäissä merkeissä: siirryin siis Real Madridiin, ja harjoitusmatsien ja Cup-matsin jälkeen, ennen siis kauden alkua, C. Ronaldo halus siirtoa, ja se perkele tapahtui. "No, ei siinä, onhan näitä", ajattelin, niin helvetti ekassa matsissa Özil loukkaantuu 4 kuukaudeksi! :D Tuli sitten kivasti haastetta, kun pari aika kovaa luuta on poissa. :) Mutta hyvin alkanut kausi silti, voitin todella tiukan matsin Barcaa vastaan. Joutu oikein tuulettamaan nyrkit viuhuen, kun sain sen voittomaalin tehtyä. Hienoja fiiliksiä! :D
 
Ylös Bottom