Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 13

Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Onkos porukalla jääny FUTissa kortteja jumiin vaihtopakkaan myynti-ajan loputtua?Tulisi tarpeen nuo jumissa olevat reilu 50 tonnia. :mad:
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Onkos porukalla jääny FUTissa kortteja jumiin vaihtopakkaan myynti-ajan loputtua?Tulisi tarpeen nuo jumissa olevat reilu 50 tonnia. :mad:

Joo sama. Viime kerralla kun kävi tismalleen samoin niin kaikki tulivat takaisin kuin piti, rahat ja ostetut pelaajat.;)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Näyttää olevan paras paikka suomalaiselle FIFA/PES-keskustelulle, joten kaipa PC-pelaajankin pitää uskaltautua mukaan. Viesti voi olla pitkähkö, joten koettakaa kestää.

Pidin FIFA 13 -demosta ihan pirusti, eikä sen jälkeen sarjan edelliseen osaan koskeminen juuri kiinnostanut. Peli oli todella sulavaa, First Touch Control oli äärimmäisen kaivattu uudistus, tekoälyn pelistä puuttui lähes kokonaan se ankea mekaanisuus ja maalinteko oli pirusti entistä hauskempaa. En tiedä miksi, mutta täysversiossa on jostakin syystä otettu älyttömästi takapakkia. Kyllästyminen on iskenyt aika nopeasti.

Aloitin uramoodin Plymouth Argylen managerina nPower League 2:ssa. Vaikeustasona World Class, 10 minuutin puoliajat. Heti ekaksi huomio kiinnittyi siihen, että pelituntuma oli huomattavasti lähempänä FIFA 12:ta kuin mitä se oli demossa. Siitä huolimatta eka kausi oli nautittava. Vihdoinkin ottelut ja joukkueiden pelityylit olivat oikeasti erilaisia. Välillä nysvättiin nollanollaa ilman minkäänlaisia maalipaikkoja, välillä (vähän turhankin usein) tuli 4-3-maalijuhlia. Tekoäly tuntui muutenkin paremmalta, ja esimerkiksi tekoälypuolustuksen paniikkipurkuja nähtiin kiitettävän usein, kun FIFA 12:ssa tekoäly ei tuntunut hermoilevan koskaan. Sijoitus sarjassa oli kuudes, mutta nousukarsinta meni läpi heittämällä. League 1 odotti.

Toisella kaudella uusi maali on alkanut rapistua pahemman kerran ja FIFA 12:n huonoimmat puolet tuntuvat nousevan taas esiin. MK Donsin kaltaisilta joukkueilta nähdään välillä sellaista syöttöpeliä, että Barcelonakin häpeäisi. Epätoivoiset viime hetken liukutaklaukset boksin sisällä tekoäly väistää joka kerta. First Touch Control ei tunnu juuri vaikuttavan edes divaripelaajiin, sillä tekoäly jakelee kovaan tahtiin täydellisiä roikkusyöttöjä, jotka hyökkääjä ottaa täydellisesti haltuun ennen kuin upottaa pallon millintarkasti alanurkkaan. Ihmispelaajan hyökkääjät puolestaan tuntuvat aina ottavan samanlaisen puolikovan kosketuksen boksin sisällä tai sen rajalla riippumatta siitä, kuinka hyvä pallonhallinta kyseisellä pelaajalla on. Täydellisiä kämmejä tulee kuitenkin todella harvoin, eikä uudistus loppujen lopuksi muuta yhtään mitään. Demossa olosuhteilla tuntui olevan merkitystä enemmän, ja liukkaalla kentällä maailman huippupelaajatkin (jopa tekoälyn ohjastamat) saattoivat vahingossa sählätä pallon sivurajalta yli tai mokata haltuunoton täysin. Täysversiossa moista ei tapahdu oikeastaan koskaan, vaan haltuunotot ovat lähes maagisia. Toki välillä pallo saattaa ottaa pelaajan jalasta yhden ylimääräisen pompun, joka antaa puolustajalle sauman tulla väliin, mutta siinä se. Ensimmäisellä kaudella tämä ei häirinnyt, eli ehkä League 1:n pelaajat vaan ovat niin älyttömän paljon kovempia kuin sarjatasoa alempana pelaavat jannut?

Kuminauhatekoälystä valittajille olen yleensä lähinnä naureskellut, mutta nyt tuntuu, että siinä voi sittenkin olla jotain perää. FIFA 12:ssa olin mielestäni varsin hyvä puolustamaan, eikä 1-0-johdon pitäminen ollut yleensä kovin hankalaa. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että tekoäly tekee joka pelissä ainakin sen yhden maalin. Aika usein tulee täydellisiä läpisyöttöjä, joille ei voi tehdä mitään. Välillä pallo pomppii sisään jonkun uskomattoman säkäpompun kautta. Monesti puolustaja taklaa pallon vastustajan hyökkääjältä pois, mutta se pomppaa suoraan toiselle hyökkääjälle, joka pääsee vapaasti maalintekoon. Välillä maalivahti sylkee heppoisen kaukolaukauksen suoraan tekoälyhyökkääjän juoksureitille. Joskus yksinkertaisesti vain tulee hyökkäyksiä, joissa tekoäly tulee hirveällä vimmalla puolustuksen läpi. Välillä oma maalivahti tulee rankkarialueen rajalle keskitystä vastaan, jää seisomaan paikalleen ja antaa hyökkääjän puskea pallon tyhjiin. Ei pelissä mitään sellaisia maaleja ole tullut, mitkä eivät olisi jotenkin olleet estettävissä tai joita voisi selvästi sanoa huijaukseksi, mutta aika konemaisesti tekoäly edelleen maaleja tekee.

Tähän liittyen, pelin ylivoimaisesti pahin puute on puolustuspelissä. Se on yksinkertaisesti aivan hirveää, koska ihmispelaajan on käytännössä tehtävä kaikki itse. Omat puolustajat eivät osaa merkata vastustajia lainkaan, jolloin tekoälyn kärkimiehet voivat heilua boksissa ihan miten haluavat tai pääsevät jatkuvasti läpiajoihin puolustajien sekoillessa. Kulmapotkujen, laidalta tulevien vapareiden ja keskitysten puolustaminen on välillä ihan arpapeliä, koska vajaan parin sekunnin sisällä pitäisi ensin saada jollakin ilveellä valittua oikea puolustaja, sijoitettua tämä oikein ja sen jälkeen vielä hypättyä palloon ennen vastustajan hyökkääjää, koska tekoälyn ohjastamat pakit eivät tee yhtään mitään vaan usein vain katsovat vierestä, kun pallo pusketaan maaliin. On ihan OK, että esimerkiksi pallon puskemiseen vaaditaan muutakin kuin yhden napin painallusta, mutta käytännössä on välillä pirun hankala arvioida pallon lentorata oikein, varsinkin kun se pitää yleensä tehdä niin lyhyessä ajassa ja omat puolustajat ovat yleensä sijoittuneet ihan miten sattuu. Sen seurauksena tekoäly pääsee tekemään liian usein aivan liian helppoja maaleja. Kilpikonnapuolustus oman rankkarialueen rajalla hajoaa yleensä heti alkuunsa, kun kärkimies uiskentelee helposti toppareiden väliin ja yleensä saa varsin pian erinomaisen läpisyötön, jota ei voi estää oikein milään. Kaipa tämänkin joskus vielä oppii, mutta tässä vaiheessa sanoisin, että FIFA 12 oli tässä suhteessa parempi.

Vastaavasti maalinteko on turhan helppoa, koska divarimiehetkin voivat ampua pallon kovaa ylänurkkaan varsin helposti. Pelaan itse vedot, syötöt ja keskitykset semillä ja kaikki muu manualilla (näin saa PES-tyylisimmän pelikokemuksen, heh), joten ehkä homma korjaantuisi manuaalivedoilla. Oli miten oli, yhdistettynä puolustuspelin ongelmiin tämä johtaa välillä melkoiseen maali-iloitteluun. En muista yhtään 5-5-tulokseen päättynyttä peliä FIFA 12:sta, mutta nyt niitä on vajaan kahden kauden aikana tullut useita. 4-4, 5-4 ja 7-2 ovat myös tuloksia, joita harvemmin todellisuudessa näkee. Ehkä peli on tasapainotettu 6 minuutin puoliaikoja silmällä pitäen, mutta mielestäni se on aivan liian lyhyt aika jalkapallo-ottelulle.

Varsin huvittavaa on myös se, että mainostetuista Career Mode -uudistuksista oikeastaan mikään ei tällä hetkellä toimi niin kuin pitäisi. Maajoukkueen managerointia en ole kokeillut, joten siitä en voi sanoa mitään, mutta kaikki muu bugittaa tavalla tai toisella. Geoff Shreeves kertoo, miten polvensa vääntänyt pelaaja jatkaa urheasti pelaamista, vaikka kyseinen pelaaja on otettu pari minuuttia aiemmin jo vaihtoon. Ensimmäisellä kaudellani kuulin noin 15 kertaa, miten jossakin toisessa pelissä on annettu rankkari, mutta näistä rankkareista 14 ei mennyt maaliin (järkeilin, että tämä johtuu siitä, että rankkarimaalin yhteydessä sanotaan aina maalintekijän nimi, mutta otteluraporteista vastaava tyyppi ei osaa sanoa League 2 -pelaajien nimiä). Pelin jälkeen kuullaan tulokset muista peleistä, mutta nämä ovat välillä ihan puuta heinää. On ihan kivaa, että jonkun pelaajan hintaa voi tiedustella ennen varsinaisen ostotarjouksen tekemistä, mutta saatu vastaus tuntuu aina olevan hatusta revitty luku. Joka kerta, kun olen tiedusteluni jälkeen tehnyt tarjouksen jostakin pelaajasta, kyseinen tarjous on hylätty, usein vielä solvausten saattelemana. Uudistukset varmaan näyttävät ihan hyvältä paperilla, mutta valitettavasti niitä ei ole liitetty itse peliin. Sneijderiä ei sentään ole myyty jokaisessa siirtoikkunassa, joten jotakin on ainakin parannettu.

Muutenkin koko Career Mode on edelleen onnettoman steriili viritys. Be a Prota en ole kokeillut, koska se oli ainakin viime FIFAssa aivan uskomattoman tylsää nuolen perässä juoksemista, mutta managerimoodi on varsin vaisu kaikin puolin. Voittaminen ei tunnu juuri miltään, koska pitkän tähtäimen suunnitelmia ei ole (vrt. esim. PESsin seurajoukkueiden ranking-listat tai Football Managerin tsiljoona eri listausta ja kaaviota seuran varallisuudesta, fanikannasta, yleisestä maineesta, fanien ja johtoportaan tyytyväisyydestä jne.) Pelaajien kanssa ei voi vuorovaikuttaa oikeastaan mitenkään muuten kuin joko valitsemalla heidät kokoonpanoon tai jättämällä heidät siitä pois. Median kanssa vuorovaikuttaminen on aivokuollein viritys ikinä, eikä sillä käsittääkseni ole mitään vaikutusta mihinkään. Omistan PC:lle FIFA 09:n, joka on todella huono peli, mutta jossa oli mielestäni todella hyvä managerimoodi, jossa pääsi esimerkiksi vastailemaan haastattelukysymyksiin, vaikuttamaan suoraan pelaajien, fanien ja seurajohdon tyytyväisyyteen, hieromaan sponsorisopimuksia ja niin edelleen. Tämä nykyinen viritelmä on visuaalisesti parempi, mutta muuten joka suhteessa huonompi. Jos vertailukohdaksi otetaan vaikkapa PESsin Master League, niin aika heppoisella pohjalla ollaan. Muutenkin bugeja on älytön määrä aina näkymättömästä pallosta pelaajiin, joilla on miinus kaksi vuotta sopimuksesta jäljellä. Clive Tyldesley ei myöskään tunnu oletusasetuksilla selostavan cup-otteluja, vaan Martin Tyleria kuullaan joka matsissa.

Toisaalta on turha odottaa suuria parannuksia, kun ideologia on se, että uudistusten pitää olle helposti markkinoitavia. Mitäs uudistuksia FIFAssa on kahtena viime vuonna ollut? Tactical Defending™. Precision Dribbling™. Impact Engine™. First Touch Control™. Complete Dribbling™. Niinpä niin. Vaikka kokemus näistä uusista FIFA-peleistä rajoittuu kahteen uusimpaan peliin (muuten pelisarjaa tuli pelattua vuodesta 1998 asti, kunnes siirryin PESsiin ja pysyin PES5:n ja PES6:n parissa aina viime vuoteen asti), niin kyllähän noista tulee se fiilis, että on vain liimattu uusia ominaisuuksia vanhan pohjan päälle, vaikka juuri se pohja kaipaa uudistusta. Edelleenkin tuntuu, että pallo liikkuu täysin ennalta määrättyjä ratoja pelaajalta toiselle, eikä PESsin elävyyttä ja arvaamattomuutta saavuteta missään vaiheessa. Peli tuntuu hyvin binääriseltä, eli syötöt joko napsahtavat ns. suoraan lapaan tai sitten menevät minne sattuu. Ihmispelaajalle ja tekoälylle on täysin eri säännöt. Toki esimerkiksi parannukset tekoälyyn ovat tervetulleita, mutta paljon on tuolla saralla vielä tekemistä. Viime vuonna tuli hommattua sekä FIFA että PES, ja näistä PES jäi lopulta vähän vähemmälle huomiolle. Tänä vuonna voi olla, että homma menee toisin päin.

Eipä silti, ellei viime vuoden FIFAa olisi tullut pelattua niin paljon, niin varmaan pitäisin FIFA 13:sta aika paljon. Se on mielestäni kuitenkin aavistuksen viime vuoden peliä parempi, vaikka toisaalta siinä onkin paljon myös uusia ongelmia. Jotenkin se vain taas palauttaa mieleen ne syyt, miksi EA Sportsin pelejä ei ole tullut 2000-luvun alun jälkeen juuri ostettua.

Nettipeliä ei ole vielä tullu testattua. Sen verran olen kuullut negatiivista juttua, että voi jäädä kokeilematta.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Kiitokset erittäin ansiokkaasta listauksesta ja tämä oikeastaan tiivisti kaiken:

...Ihmispelaajalle ja tekoälylle on eri säännöt

Mitään erityistä muutosta ei siis ole tullut sitten vuoden 2003. Koneen ohjaamat pelaajat pystyvät tarvittaessa yli-inhimillisiin suorituksiin ja ihmispelaaja voi sitten keskittyä kiukkupuuskan hillitsemiseen rystysten puristaessa valkoisina ohjainta.

Perus EA meininki siis. Vai sanooko joku että tuon perustan voisi pelastaa slidereilla?
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Osaako joku kertoa, että missä on ongelma, kun yhtäkkiä viikonloppuna alko sellane meininki fifan kanssa, että se ei suostunu enää alottamaa pelejä ollenkaa. ps3:lla seasonsia siis (pikasesti kokeilin myös fifa interactive world cuppii kans mut siinäki sama ongelma). Eli antaa mun normaalisti valita joukkueen ja ettii vastustajan, lataa arena ruudun ja sen jälkee päästää sillee et pitäs matsin alkaa ja siinä vaiheessa vasta tulee "connection has been lost with your opponent.....". Sit ei auta muu painaa ku 'quit' ja yrittää uudestaa mut aina sama homma. Näin nyt ollu 4 päivää ja kaikennäköstä oon kokeillu. Pari edellistä viikkoa toimi ihan normaalisti vaikka välillä jäiki areenaan jumiin ja sillo riitti et käynnistää laitteen vaa uudestaa ni no problem, mut nyt ei näytä mikää auttavan... Eli onko vastaavii ongelmia ollu ja mitä pitäs tehä?
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Helou! Ostin tuossa pari päivää sitten fifa 12:sta käytettynä ja pidin kovasti (edellinen fifa kokemus tais olla 98 ). Ainut ongelma on, että nettipeliin ei pääse käytetyn online koodin takia. Eli kysymys kuuluu, onko tuo fifa 13 paljonkin paranneltu, että kannattaako sijoittaa roposet suoraan siihen, vai ostaisinko vaan online koodin 12:sta ja säästän rahaa????
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]


Omien puolustus-AI-pelaajien markingista ja passiivisuudesta olen ihan samaa mieltä, joskaan en ole vielä testannut miten sliderit vaikuttavat tohon (markingiinhan moiset ovat olemassa), saattaa jopa korjata. Kannattanee koittaa säätää niitä. Ja toinen josta olen samaa mieltä on koneen maagisen tarkat lob-syötöt (purut ja linjan taakse vippaukset, tosin jälkimmäiset on aika helppo puolustaa pois, kunhan on vain tarkkana). Aika pitkälti kaikesta muusta tuleekin taas vaihteeksi fiilis, että pelataanko edes samaa peliä. :) Ei millään siis pahalla, mutta omat kokemukset noin 150 pelin jälkeen aika reippahasti erilaiset. Pelaan siis kanssa vain pääosin offlineä konetta vastaan. No, kukin toki on oikeutettu omaan fiilikseensä.

Pakko kanssa sanoa, että jos sulla pelit päättyy 7-2 World Classilla, niin joko sä oot aivan todella helvetin sikahyvä pelaamaan hyökkäyspäässä FIFAa tai sitten tossa tosiaan semillä paukutellaan joka paikasta sisään. Tossa justiinsa kavereiden kanssa puhuttiin tästä FIFAsta ja tiedän heistä useamman olevan oikeasti pirun hyviä FIFAn pelaajia, ja jokainen valitteli, että maalinteko on vaikeata, josta olen itse ihan samaa mieltä. Useampi joutunut meistä pudottamaan pykälän vaikeustasoa verrattuna FIFA 12:sta, ettei tule turpaan joka matsissa. Pelit päättyy lähinnä 0-0, 0-1, 1-0, 1-1. Pelaamme siis täysmanuaaleilla (jos nyt jollekin vielä tässä ketjussa on epäselvää mun osalta tämä ;D ). Eli toistan samaa mantraa taas: koita ihmeessä full manuaaleja. Itselläni toi ainakin muutti aikanaan maalinteon fiiliksen osastosta "siisti maali taas, mut tuleehan näitä" osastoon "no huh huh! instant replay -fiilistelyt päälle". :)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

No huh kylläpä jotkut mättävät maaleja jos 5-7 maalia saa matsin aikana tehtyä. Itse pelaan 10min puoliajoilla ja saan yhden-kolme maalia yleensä per peli. Suurinumeroisin voitto on 5-0.

Nyt tuli pidettyä paussia muutama päivä ja tämän aikana katosivat viimeisetkin maalintekotaidon rippeet. Viisi matsia, yksi tehty maalia ja jokaisesta tappio :confused: Kummallisesti nyt tuntuu ettei hyökkäyspäässä ole ketään kenelle syöttäisi ja sitten vedot ovat löysiä tuhnuja kun potkaisee kauempaa
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Muilla ongelmia manager careerin kanssa? Homman nimi se, että ensimmäisen tallennuksen jälkeen kun yrittää ladata peliä continue career tai load careerin kautta boksi jäätyy siihen paikkaan ja vain uudelleen käynnistys auttaa. Tänään 4 kertaa yritin putkeen ja aina jäätyi.

Lisäksi normi seasoneissa harvaa peliä pääsee aloittamaan kun ensin neppaillaan areenalla joku 4 minuuttia ja sitten ihmetellään että lost connection to opponent. Hieno peli.

p.s. Tehkäähän vielä first touchista vähä kovempi ja vittumaisempi. Ei veikkausliigassa edes nää noin jäätävää touhua. Tietääkseni kuitenkin pelaajat tienaa sen verran viikossa, että luulisi pallon pysyvän niillä punnilla räpylöissä kiinni...
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Omien puolustus-AI-pelaajien markingista ja passiivisuudesta olen ihan samaa mieltä, joskaan en ole vielä testannut miten sliderit vaikuttavat tohon (markingiinhan moiset ovat olemassa), saattaa jopa korjata. Kannattanee koittaa säätää niitä.
Marking-sliderit ovat 70 sekä minulle että tekoälylle, mikä auttaa vähän. Suurin ongelma on kuitenkin siinä, että välillä puolustajat eivät yksinkertaisesti halua/osaa merkata ketään, jolloin slider-asetuksilla ei ole mitään merkitystä. Muuten en ole slidereita säätänyt, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, koska FIFA 12:ssa noita sai rukata oikein kunnolla, ennen kuin peli alkoi tuntua hyvältä.

Pakko kanssa sanoa, että jos sulla pelit päättyy 7-2 World Classilla, niin joko sä oot aivan todella helvetin sikahyvä pelaamaan hyökkäyspäässä FIFAa tai sitten tossa tosiaan semillä paukutellaan joka paikasta sisään. Tossa justiinsa kavereiden kanssa puhuttiin tästä FIFAsta ja tiedän heistä useamman olevan oikeasti pirun hyviä FIFAn pelaajia, ja jokainen valitteli, että maalinteko on vaikeata, josta olen itse ihan samaa mieltä. Useampi joutunut meistä pudottamaan pykälän vaikeustasoa verrattuna FIFA 12:sta, ettei tule turpaan joka matsissa. Pelit päättyy lähinnä 0-0, 0-1, 1-0, 1-1. Pelaamme siis täysmanuaaleilla (jos nyt jollekin vielä tässä ketjussa on epäselvää mun osalta tämä ;D ). Eli toistan samaa mantraa taas: koita ihmeessä full manuaaleja. Itselläni toi ainakin muutti aikanaan maalinteon fiiliksen osastosta "siisti maali taas, mut tuleehan näitä" osastoon "no huh huh! instant replay -fiilistelyt päälle". :)
Suurin osa peleistä päättyy ihan uskottaviin lukemiin. Isomaaliset pelit ovat aika poikkeustapauksia, mutta aina välillä niitä tulee. Monta kertaa on tullut 0-1-lukemin turpaankin, kun paikkoja ei saa luotua oikein millään tai sitten niistä ei saa sisään. Alussa maalinteko oli todella hankalaa minullekin (ekat viisi peliä menivät muistaakseni maaleitta), mutta kun taktiikoita on vähän viilaillut enemmän, niin hyökkäyspelikin sujuu eri malliin. Osasyy on myös siinä, että Tom Bradshaw on sellainen divari-Messi, että verkko heiluu melkein joka pelissä.

Täysmanuaaleillakin on toki tullut pelattua edellistä FIFAa varsin hyvällä menestyksellä, mutta tykkään kuitenkin siitä, että pelaajienkin taidoilla on selkeästi merkitystä, eikä kaikki riipu vain tatin suunnasta. Muutenkin tykkään syöttökuvioiden rakentelussa sellaisesta tietystä vaivattomuudesta, jossa pelin lukeminen ja ajattelu voittaa teknisen suorittamisen, mikä esimerkiksi PES5:ssä on ihan huipussaan. Manuaaleilla pelaaminen on sitten vähän enemmän "kieli keskellä suuta" -meinkinkiä. Tosin tuntuu, että tässä pelissä semi-asetukset ovat vähän avustetumpia kuin viime vuoden versiossa, joten ehkä noista tulee jossakin välissä siirryttyä pois. Tällä hetkellä kuitenkin vaikeustaso on muuten ihan kohdallaan, kaikesta huolimatta.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

p.s. Tehkäähän vielä first touchista vähä kovempi ja vittumaisempi. Ei veikkausliigassa edes nää noin jäätävää touhua. Tietääkseni kuitenkin pelaajat tienaa sen verran viikossa, että luulisi pallon pysyvän niillä punnilla räpylöissä kiinni...

Muuta slidereistä First touch control kohtaa.

Ja sitten asiaa! Eli tämän viikonlopun aikana tulee päivitystä tähän peliin joka korjaa ainakin tuon career moden jäätymisen sekä muut tiedossa olevat bugit.

http://www.ea.com/uk/football/news/fifa-13-title-update-02
 
Re: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Niin iso palkka et kaikkien pitäis kyetä täydellisyyteen. Nyt voidaan ihmetellä miten Messi sillä +200k viikkopalkalla ei kykene laukoon kun vasurilla. Eiks vaan? Uudistus on helvetin hyvä ja näin se ois pitäny toimia jo 10v sitten.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Marking-sliderit ovat 70 sekä minulle että tekoälylle, mikä auttaa vähän. Suurin ongelma on kuitenkin siinä, että välillä puolustajat eivät yksinkertaisesti halua/osaa merkata ketään, jolloin slider-asetuksilla ei ole mitään merkitystä. Muuten en ole slidereita säätänyt, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, koska FIFA 12:ssa noita sai rukata oikein kunnolla, ennen kuin peli alkoi tuntua hyvältä.

Joo toi on kyllä välillä todella ärsyttävää, että jätkät vaan seisoo tilanteen vieressä. Mäkin muutin just tänään omien marking slidereita (60). Parani kyllä, mutta edelleen näin pari tapausta, jossa omat jätkät seisoskelivat aikalailla "nollat taulussa", kun pallo lentää suhteellisen läheltä. En tiedä pitäisikö ihan hupiinsa testaa miten vaikuttaa, jos iskee markingin vaan kylmästi täysille. :)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Tekijät on ilmeisesti ihan vittuillakseen tehneet tähän semmosen bugin että kun teet pelissä oikeasti hienon maalin ja haluaisit sen pelin jälkeen tallentaa, niin highlightseja ei näy. Omassa fifassa ei ainakaan pysty tallentamaan kesken pelin instant replaysta näitä tilanteita, vaan pitää jännittää näkyykö tilanteet pelin jälkeen.:mad:
 
FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Melkosta vinkunaa tällä foorumilla pelistä. Mielestäni peli on aivan loistava! Siirryin nyt vihdoin manuaalipelaajaksi ja haastetta riittää. Laskin vaikeustasoa rutkasti alaspäin professionalille ja aloitan tästä managermodessa manual harjoittelun. Tuntuu että manual on anteeksiantavampi kuin Fifa 12. Ihan kuin nykyinen manual olisi vanhan semin ja manuaalin välimaasto. Vetoja tarvii kyllä rutkasti että saa pallon reppuun, mutta tarkoitus olisi ensi managerkausi pelata world classilla kunhan tatsi löytyy. Ja vieläkin pakko hehkuttaa first touchia, niin paljon realistisempia ovat haltuunotot nykyään kuin aikaisemmin. Saatika siitä seuraavat tilanteet. Paluuta Fifa 12 ei ole.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Melkosta vinkunaa tällä foorumilla pelistä. Mielestäni peli on aivan loistava!

Se on täällä joka vuotinen perinne et kaikki on paskaa. Se on kumminkin ainut fakta et markkinoilla on 2 fudispeliä valitsee niistä sen paremman niin mitään ongelmaa ei pitäis olla.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Itsellä nyt manager mode tiltannut täysin eli peli jäätyy joka kerta samaan kohtaan... no päivitystä odotellessa.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Se on kumminkin ainut fakta et markkinoilla on 2 fudispeliä valitsee niistä sen paremman niin mitään ongelmaa ei pitäis olla.

No eipä se ihan noinkaan mene. Jos sulla on valittavana Nissan Sunny ja Toyota Corolla niin ihan sama kumman valitset, ei se silti mieleinen ole ja joihinkin osa-alueisiin ei ole tyytyväinen :p
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Ainoa mikä nyt mättää on se, että en meinaa saada yhtään vapaapotkuja. vaikka mitä kikkoja koittaa tekoälylle vetää, niin aina saa jalan väliin. Olisiko jotain hyviä vinkkejä tuohon, esim: Harhautuksiin?
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Oon nyt iha kujil täs. Sain eile tän pelin ni missä ihmeessä tässä on samanlainen pelimoodi ku head to head season, niinku fifa12? Löysin kyl sen H2T homman, mut siin on joku et ne pelit on unranked pelei? Et onks täs samanlaista moodii ollenkaan ku fifa12 h2h?:confused:
 
Ylös Bottom