Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

olisi varmaan myös syytä mainita tälle x puolustukselle että Fifa n puolustussysteemi uudistui edelliseen versioon ja X napilla pidetään vain juurikin sopivaa etäisyyttä vastustajaan. Kannattaa katsoa ohjeet. Puolustuspeliin liittyy nyt monta nappia.

aivan. enpä kyllä hoksannut tuota ollenkaan. ja mikäli ei uudesta systeemistä tykkää niin kontrolleistahan voi vaihtaa siihen vanhaan legacy puolustukseenkin takaisin. tosin kannattaa muistaa etä online pelimuodoissa ei vanhaa käytetä

olisi varmaan myös syytä mainita tälle x puolustukselle että Fifa n puolustussysteemi uudistui edelliseen versioon ja X napilla pidetään vain juurikin sopivaa etäisyyttä vastustajaan. Kannattaa katsoa ohjeet. Puolustuspeliin liittyy nyt monta nappia.

Erittäin hyvä tietää. Pitääkin opetella sitten tuo puolustustouhu uusiksi. FIFA 10:ssä kun ei tosiaan tarvinut kuin juosta X pohjassa vastustajan vierellä niin pallon sai itselleen :D

Parikyt peliä demoa takana ja sanottava, että hyvältä tuntuu. Samantien tuli fiilis, että tässä on varmaan taas paras FIFA ikinä.

Muutamia mietteitä demosta:
- Ensikosketukselta (pun intended ;) First Touch on tervetullut uudistus, tuo enemmän merkitystä kenelle sitä palloa pistää 16 rajalla, ja muutenkin tuntuisi, että on vedetty taas pykälä eteenpäin tota, että on merkitystä kenellä sitä palloa kuljettelee.
- Omat äijät leikkaa paremmin defaulteilla kuin 12:sta, ainakin Juventuksella ja Man Cityllä pelatessa.
- Toisin kuin tuolla edellä sanottiin, niin omat kokemukset olisivat tässä, että CPU:n äijät laukovat taas selkeästi hanakammin kuin viime painoksessa, mikä on hyvä. Tullut muutama niin jäätävä maali CPU:lta 16 ulkopuolelta, yksi volleysta silleen yläkulmaan, että melkein seivasin sen maalin omiin hi-laitteihin. :D
- Toi Staminan merkitys on niin helkatin tervetullut viilaus, ettei tosikaan. Huomasin saman itsekin, että jotkut äijät on aika tapissa, jos on huono Stamina.
- Näillä peleillä vaikuttaisi, että fysiikkamoottoria on viilailtu paremmaksi.
- Tuomarin puolueellisuus vaikuttaisi myös olevan (osittain varmaan fysiikan parannuksen takia) paremmin hallinnassa. 12:sta kun tuli ihan käsittämätön määrä virheitä ihan vain, kun osui vastustajaan, kun fysiikka lennätti vastustajan kanveesiin.
- Maalien teko vaikeata, mikä on kiva juttu mun mielestä. Tuntunut kanssa, että paikkoja tulee parhaiten, kun liikuttaa paljon palloa ja taktisella hetkellä pistää syötön vapaaseen paikkaan (full manual baby, tietenkin :) ). Tullut monia todella nättejä paikkoja.

Mitään sen kummempaa negatiivista ei vielä ole sanottavana. Itse en ole huomannut en sitten minkäänlaista kuminauha-efektiä. Ja tosiaan pelin nopeushan taitaa olla vain demoon, koska demossa on niin lyhkäinen peliaika, että pitää saada tehtyäkin jotaan siinä ajassa. Noi voisi kyllä joskus laittaa näihin demoihin myös pari huonoa jengiä. Niillä kuitenkin näkee kunnolla miten esim. 1st Touch, Stamina jne. oikeasti vaikuttaa. Mutta joo, ennakkotilauksessa on, ja nyt kuumeinen odottelu demon parissa sitten. :)

Edit. ainiin tossa muuten hauska First Touch -efekti, näköjään vaikuttaa myös molareihinkin :) ->
http://easf.www.easports.com/soccer/videos/ugc/135016876

Noi voisi kyllä joskus laittaa näihin demoihin myös pari huonoa jengiä. Niillä kuitenkin näkee kunnolla miten esim. 1st Touch, Stamina jne. oikeasti vaikuttaa. Mutta joo, ennakkotilauksessa on, ja nyt kuumeinen odottelu demon parissa sitten. :)

Aika laajat reservit löytyy joukkueilta, eli kyllähän sitä pystyy heittään näiltäkin tiimeiltä 50-60 tason pelaajia varmaan lähes kentällisen. luulisin näin ainakin. ei ole nyt peli päällä niin en pääse tarkastamaan

Jälleen kymmenkunta peliä pelattu. Vaikeusasteen kanssa vähän ongelmia. Professionalilla voittaa pelit helposti ja World Classissa ei pärjää lainkaan :D Slidereiden säädöistä ei ole mitään käryä miten olisi parasta säätää.. Pitänee koitella eri asetuksia

Onkos tietoa milloin Xboxille saapuu Fifa 13 demo? Ei ainakaan eilen löytynyt listasta eikä myöskään haulla uutta demoa.

Kyllä se on ollut siellä jo monta päivää. Meneppäs marketplaceen ja demoihin.

Mielestäni kyllä ihan oikeassa paikassa pyörin ja ihan haulla koitin myös hakea mutta ei löytynyt. Täytyy katsella uudelleen tänään kun pääsee töistä kotio :)

EDIT: Ei hemmetti. En mä kyllä löydä. Tossa on joku "Go for gold to play demo" mutta siitä vaan lähtee video pyörimään. Pitääkö olla kultatili, että pystyy lataa tuon demon?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Roppakaupalla lisää pelejä alla ja pakko todeta, että nyt tuntuu kyllä todella hyvältä. Pelailen World Classilla, full manualeilla, enkä ole vielä mennyt sörkkimään slidereita, enkä varmaan demossa jaksakaan moista tehdä.

Hommailin muuten ton demon PC:lle, koska en tällä hetkellä voi oikein pelailla boxillani, niin PC:lle tuli tänään update demolle. Ei tosin mitään hajua mitä se päivitys teki. En ainakaan itse huomannut mitään pelillisiä muutoksia demoon. Päivittyikö toi konsoleillakin?

Mutta joo, nyt on aivan sairaat täpinät, että pääsisi pelaamaan koko peliä. Vielä 2 viikkoa... :P

Koitin pelata noilla manuaaleilla mutta oli kyllä sellasta sohellusta että assisted taitaa olla oikea omille taidoille :D

Skill Games. Tarvitseeko muuta sanoa? Mielestäni pelin paras uudistus. En malta odottaa koko peliä jossa pääsee esim pelaamaan kaverin kanssa "tennistä" tai potkimaan palloja ylärimaan Crossbar Challengessa. Muuten peli on aivan täydellinen. Pelinopeus edes slow:lla ei toimi offlinessa mutta luulen että onlinen puolella pelinopeus on juuri sopivan hektinen. Eikä sitä offline puolta tulekaan pelattua kun ainoa offline pelimuoto jota tulen pelaamaan on Manager mode jossa vain simuloin kaikki pelit jotta joukkueen oikea taso tulee esiin, enkä itse siihen omilla taidollani pääse vaikuttamaan.

Roppakaupalla lisää pelejä alla ja pakko todeta, että nyt tuntuu kyllä todella hyvältä. Pelailen World Classilla, full manualeilla, enkä ole vielä mennyt sörkkimään slidereita, enkä varmaan demossa jaksakaan moista tehdä.

Hommailin muuten ton demon PC:lle, koska en tällä hetkellä voi oikein pelailla boxillani, niin PC:lle tuli tänään update demolle. Ei tosin mitään hajua mitä se päivitys teki. En ainakaan itse huomannut mitään pelillisiä muutoksia demoon. Päivittyikö toi konsoleillakin?

Mutta joo, nyt on aivan sairaat täpinät, että pääsisi pelaamaan koko peliä. Vielä 2 viikkoa... :P

Oisko ollu joku matchday update. Eli siis plussaa joillekki pelaajille overaaleihin tjms..

Ite olen pelaillut semi-proolla, proolla :D Ei tule AI:ta vastaan ikinä pelailtua koko versiota, niin mielestäni oppii paremmin hyökkäyksen temput kun saa pitää palloa niin paljon ku tykkää.

Koitin pelata noilla manuaaleilla mutta oli kyllä sellasta sohellusta että assisted taitaa olla oikea omille taidoille :D

Ei kannata luovuttaa heti. :) FIFA paranee (mielestäni) pelinä huomattavasti, kun oppii pelaamaan manuaaleilla. Hyvä vinkki on, että älä pistä kerralla kaikkea manuaaliksi. Pistä ensin vaikka pelkkä maata pitkin syöttely, sitten vaikka läpisyöttö, sitten keskitys, sitten potkaisu jne., aina pykälä enemmän manuaalista, kun on saanut edellisen silleen haltuun, että pelaaminen on mielekästä. Varsinkin syöttelyn oppiminen manuaalilla nostaa pelin pelattavuutta ihan silmissä. Itse pidän myös siitä, että jokainen maaliin menevä veto on oikeasti mun itse taidolla tekemä maali, ei mikään aim-bot-rykäsy. ;) Esim. tällaisesta vedosta maaliin manuaaleilla voi ihan oikeasti olla tyytyväinen:
DEMO: Manchester City 1 – 0 Milan | EA SPORTS Soccer (huomaa myös syöttö tyhjään tilaan, manuaaleilla kun voit pistää pallon minne oikeasti haluat, kun sen on oppinut)

Ei kannata luovuttaa heti. :) FIFA paranee (mielestäni) pelinä huomattavasti, kun oppii pelaamaan manuaaleilla. Hyvä vinkki on, että älä pistä kerralla kaikkea manuaaliksi. Pistä ensin vaikka pelkkä maata pitkin syöttely, sitten vaikka läpisyöttö, sitten keskitys, sitten potkaisu jne., aina pykälä enemmän manuaalista, kun on saanut edellisen silleen haltuun, että pelaaminen on mielekästä. Varsinkin syöttelyn oppiminen manuaalilla nostaa pelin pelattavuutta ihan silmissä. Itse pidän myös siitä, että jokainen maaliin menevä veto on oikeasti mun itse taidolla tekemä maali, ei mikään aim-bot-rykäsy. ;) Esim. tällaisesta vedosta maaliin manuaaleilla voi ihan oikeasti olla tyytyväinen:
DEMO: Manchester City 1 – 0 Milan | EA SPORTS Soccer (huomaa myös syöttö tyhjään tilaan, manuaaleilla kun voit pistää pallon minne oikeasti haluat, kun sen on oppinut)

Kiitos vinkistä! Tein tosiaan sen virheen että heti asetin kaikki manuaalille. Tuntui tuo maatapitkin syöttelykin menevän niin reisille että oikein nauratti miten huono pelaaja voin olla :D . Ajattelin jos syöttelykin tuottaa ongelmia niin miten ikinä saa palloa maaliin asti..

Oli kyllä komea pommi tuossa videossa! Miten hitossa saa noin tarkasti potkaistua varsinkin jos manuaalit on päällä :confused: :D

Oli kyllä komea pommi tuossa videossa! Miten hitossa saa noin tarkasti potkaistua varsinkin jos manuaalit on päällä :confused: :D

Paljon, paljon pelejä takana, kyllä ne peukalot siihen pidemmän päälle tottuu. :) Ja manuaaleilla ei suikaan kaikki yritykset mene nappiin, joka omasta mielestäni onkin osa sitä viehätystä. Välillä kun oikein hätäilee, niin sitä tuikkaa varmojakin paikkoja katsomoon, mutta niinhän se menee oikeassakin futiksessa. Sitten kun onnistuu, niin se yleensä myös tuntuu onnistumiselta ja paljon enempi palkitsevalta kuin assistedeilla. Mutta ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se siitä hiljalleen. Nythän tässä on oiva sauma harjoitella tota manuaaleilla pelaamista demolla ennenkuin kokoversio tulee. :)

Ylös Bottom