Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 13

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Oon nyt iha kujil täs. Sain eile tän pelin ni missä ihmeessä tässä on samanlainen pelimoodi ku head to head season, niinku fifa12? Löysin kyl sen H2T homman, mut siin on joku et ne pelit on unranked pelei? Et onks täs samanlaista moodii ollenkaan ku fifa12 h2h?:confused:

Etippä menuista sellanen juttu jossa lukee Seasons nii siel on..
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Ainoa mikä nyt mättää on se, että en meinaa saada yhtään vapaapotkuja. vaikka mitä kikkoja koittaa tekoälylle vetää, niin aina saa jalan väliin. Olisiko jotain hyviä vinkkejä tuohon, esim: Harhautuksiin?
Tökkää oikealla tatilla pallo puolustajan ohi ja juokse perään. Monesti ne joko laittavat myöhässä jalan eteen (mistä tulee usein myös kortti) tai sitten joutuvat jälkeen päin repimään paidasta (mikä on varmaan yleisin vapaapotkun syy käsivirheiden jälkeen). Kikoissa kyse on yleensä enemmän ajoituksesta kuin itse harhautuksesta, joten voi olla hyödyksi opetella pari simppeliä kahden tai kolmen tähden harhautusta niin, että ne tulevat selkäytimestä. Ihan tavallinen vartaloharhautuskin voi olla tehokas ja tuottaa paljon vapaapotkuja, kunhan sen osaa ajoittaa oikein. Harhautuslaukaus (vetonappi + syöttönappi) on myös todella tehokas oikein käytettynä.

Plymouthilla varmistui toinen perättäinen sarjanousu, eli Championshipissa ollaan. Ihan kovia junnujakin löytyy, mutta vahvuudet tuntuvat useimmilla olevan vähän väärässä paikassa. Löytyy esim. Frank Boere, hollantilainen laitapakki, joka on uskomattoman hidas ja jolla ei ole tekniikkaa nimeksikään, mutta joka on isokokoinen, erittäin hyvä taklaamaan ja katkomaan syöttöjä (Interceptions päälle 90, vaikka ikää vasta 17 v.) ja jolla on viiden tähden kikat. Kokonaisuus tällä hetkellä 73, potentiaali jossakin 90:n hujakoilla tai vähän sen yli ("Has Potential to be Special"). Olisi taitojensa puolesta paljon parempi topparina, jos Jumping ja Strenght eivät olisi todella surkeita. Tarkoitus on ollut vaihtaa kyseinen kaveri johonkin nopeampaan ja teknisempään laitapakkiin, mutta toisaalta tyyppi pelaa 500 euron viikkopalkalla, kun muut saman tasoiset kaverit vaativat kymppitonnia, mihin ei tällä budjetilla ole varaa. Kaksi muutakin viiden tähden kikat omaavaa junnua löytyy: hidas ja heiveröinen mutta henkisiltä taidoiltaan huikea venäläiskärki (potentiaali ehkä n. 85) ja mukiinmenevä englantilainen keskikenttämies (potentiaali 80:n yläpuolella, tosin tällä hetkellä puolen vuoden sairaslomalla). Näiden lisäksi on pari melko lupaavaa laituria, jotka niin ikään ovat älyttömän hitaita, mutta teknisiltä taidoiltaan erinomaisia. Omaan makuuni noita viiden tähden kikkailijoita vaikuttaa tulevan liian helposti, mutta ainakin tässä on vähän parannusta tullut viime vuoteen, jolloin superlupaavat brassilaiturit eivät osanneet välttämättä edes alkeellisimpia askelharhautuksia.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

No eipä se ihan noinkaan mene. Jos sulla on valittavana Nissan Sunny ja Toyota Corolla niin ihan sama kumman valitset, ei se silti mieleinen ole ja joihinkin osa-alueisiin ei ole tyytyväinen :p

Sitten pitää olla pelaamatta. Kaikkia ei voida aina mielyttää..
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Kovin on erikoista tuomaritoimintaa ollut pelissä, mutta vastikään tapahtui omituisuuden huippu. Olin päässyt yksin läpi vastustajan pakki kintereillä ja juuri kun pääsin boksiin, kaveri veti takaapäin sukille. Tuomari lähti juoksemaan boksia kohti näyttäen kädellä pilkun suuntaan. Olin varma, että tästä tulee punainen kortti. Noh, keltaisella kaveri selvisi tästä ja sitten se hienous tapahtui: Vastustajan vapaapotkulla jatkettiin. Miten vi*ussa voi olla mahdollista.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Kovin on erikoista tuomaritoimintaa ollut pelissä, mutta vastikään tapahtui omituisuuden huippu. Olin päässyt yksin läpi vastustajan pakki kintereillä ja juuri kun pääsin boksiin, kaveri veti takaapäin sukille. Tuomari lähti juoksemaan boksia kohti näyttäen kädellä pilkun suuntaan. Olin varma, että tästä tulee punainen kortti. Noh, keltaisella kaveri selvisi tästä ja sitten se hienous tapahtui: Vastustajan vapaapotkulla jatkettiin. Miten vi*ussa voi olla mahdollista.

Jos tuomari päättiki että filmasit, keltainenki tuli varmaan sulle mutta grafiikoissa näky vastustajan nimi ;))
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Kovin on erikoista tuomaritoimintaa ollut pelissä, mutta vastikään tapahtui omituisuuden huippu. Olin päässyt yksin läpi vastustajan pakki kintereillä ja juuri kun pääsin boksiin, kaveri veti takaapäin sukille. Tuomari lähti juoksemaan boksia kohti näyttäen kädellä pilkun suuntaan. Olin varma, että tästä tulee punainen kortti. Noh, keltaisella kaveri selvisi tästä ja sitten se hienous tapahtui: Vastustajan vapaapotkulla jatkettiin. Miten vi*ussa voi olla mahdollista.
Joo, aina välillä näitä tulee. Tuomaritoiminta kaipaisi muutenkin kyllä parannusta, koska edelleen yli puolet rankkareista tulee Impact Enginen sekoiluista (esim. kaksi pelaajaa juoksee boksissa toisiaan päin, hyökkääjä kamppaa puolustajan ja sen jälkeen kompastuu tähän, puolustaja vähän hipaisee hyökkääjää ilman että tämä edes kaatuu...) Pilaa fiiliksen aina totaalisesti, tapahtui tuo kumpaan päähän tahansa. Samaten hyötynäkökohtaa saatetaan tulkita välillä varsin mielenkiintoisesti, jolloin esimerkiksi läpiajoon päässyt, rankkarialueen sisällä kumoon vedetty hyökkääjä saattaa saada omalle joukkueelleen vapaapotkun 35 metristä, koska häntä satuttiin ensimmäisen kerran repimään paidasta jo siellä. Alin puolustaja voi muutenkin yleensä rikkoa aika surutta ilman pelkoa punaisesta tai edes keltaisesta kortista.

Joitakin ihan mukaviakin poikkeuksia on tullut. Kahden kauden aikana peleissä on tullut omien laskujeni mukaan kuusi punaista korttia, jotka kaikki tulivat toisella kaudella. Kolme näistä on tullut tekoälylle ja kolme minulle, ja puolet kaikista punaisista tuli yhdessä ja samassa pelissä, jossa keltaisia jaettiin oikein urakalla kummallekin joukkueelle. FIFA 12:ssa punaiset olivat melkoisia keräilyharvinaisuuksia, joten niiden hienoinen lisääntyminen on ehdottomasti positiivista, vaikka suorat punaiset ovat edelleen tiukassa. Harmi, että sikamaiset liukutaklaukset puuttuvat pelistä edelleen oikeastaan täysin.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Nyt on sitten kaikki nähty. Oma ukko puolittain yksinläpi, zippaus vastaantulevan molarin yli niin että pallo osuu ylärimaan, putoaa siitä juuri ja juuri kokonaan maaliviivan yli jonka jälkeen pakki siivoaa pallon sivurajasta yli. Piti oikein monesta vinkkelistä katsoa että eikö muka ollut maali ja olihan se. Jostain syystä ei vaan "hyväksytty". Ei onneksi ollut voitto tästä kiinni
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Nyt on sitten kaikki nähty. Oma ukko puolittain yksinläpi, zippaus vastaantulevan molarin yli niin että pallo osuu ylärimaan, putoaa siitä juuri ja juuri kokonaan maaliviivan yli jonka jälkeen pakki siivoaa pallon sivurajasta yli. Piti oikein monesta vinkkelistä katsoa että eikö muka ollut maali ja olihan se. Jostain syystä ei vaan "hyväksytty". Ei onneksi ollut voitto tästä kiinni

FIFAssahan on mun mielestäni ollut jo ainakin jostaan kympistä (vai jopa aikasemminkin?) asti toi, että välillä tuomarit viheltää väärin (esim. välillä rajaheitoissa menee väärin, välillä paitsioissa, rikkeissä ja tollaisissa täpärissä maalitilanteissa -> itsellä tuli yhdessätoista sellainen, että vedin yläriman kautta niin, että pallo juuri ja juuri pomppasi maalin rajan sisällä, mutta kierteen takia pomppasi ulos: ei maali). Toihan on jalkapallossa ihan "arkipäivää", kun videolta ei edelleenkään tarkisteta mitään (tästähän oli muistaakseni kalapaliikkia nyt niin viime MM- kuin EM-kisoissakin, kun tuomarit vihelteli väärin pari tollaista tilannetta). Eli periaatteessa toi on ihan realistista ja ihan ihka oikea ominaisuus tossa pelissä. Se pitääkö siitä konsoli-/tietokonepelissä, onkin ihan eri asia. Jossakin tosi tärkeässä matsissa toi v***ttaisi varmaan todella paljon, niinkuin varmasti oikeassakin jalkapallossa. Yksi slaideri mitä juuri kaipaisin, on toi, että saisi säätää tuomarin "tarkkuutta/ankaruutta" molemmille erikseen, jossa 100% tarkottaisi, että kaikki vihellettäisiin konemaisella tarkkuudella. Ja edelleenkin se, että saisi säätää lob-passien ja lob-läpisyöttöjen tarkkuutta tiattarille ja assisted/semi-pelaajille, koska ne vain ovat liian tarkkoja. No, ehkä joskus ensi konsolisukupolven versioissa. :P
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Ainoa mikä nyt mättää on se, että en meinaa saada yhtään vapaapotkuja. vaikka mitä kikkoja koittaa tekoälylle vetää, niin aina saa jalan väliin. Olisiko jotain hyviä vinkkejä tuohon, esim: Harhautuksiin?

Tässä versiossa harhauttelu on entistäkin tarkempaa touhua, varsinkin noi spesiaalikikat vaatii aika täydellistä ajoitusta ja ball controllilla on myöskin suht iso vaikutus. Itse käytän erikoiskikoista oikeastaan pelkästään sitä sivulle pallonvieritystä ja joskus pyörähdystä. Oikealla tarkalla ajoituksella tosi kovia, ja myös kikoista helpoimpia toteuttaa niin sormille (sidestep: LT + oikea tatti sivulle, pyörähdys: LT + 360 astetta oikealla tatilla) kuin ajoitukseltaan. Toinen mikä kannattaa opetella, on pallon suojaus ihan vain ohjastamalla äijää niin, että pakki jää selkään, ja sit oikealla kohdilla vaan tekee tiukan kurvin oikeaan suuntaan (tarkkaile pakkia). Pallon heitto eteen oikealla hetkellä (oikea tatti) on kanssa tosi hyvä pelaajilla, joilla on hyvä acceleration. Tosta napsuu usein vihellys, jos pakki on myöhässä. Yleensäottaen vähän tiukemmissa tilanteissa kannattaa harhautellessa laittaa LT pohjaan, vielä täpärämmissä RB tai kumpikin LT+RT. Mutta se tärkein neuvo melkeinpä on, että: harjoittele noita ihan rauhassa. Kun noi saa selkärankaan, niin välillä onnistuu todella hienosti pistämään koneen pakit kaffelle. :) Niin ja nimenomaan se ajoitus ja tilannekohtaisuus: kaikki ei toimi kaikissa paikoissa.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Ja edelleenkin se, että saisi säätää lob-passien ja lob-läpisyöttöjen tarkkuutta tiattarille ja assisted/semi-pelaajille, koska ne vain ovat liian tarkkoja. No, ehkä joskus ensi konsolisukupolven versioissa. :P
Eilisessä Suomi-Georgia-pelissä tuli tilanne, jossa Georgia pääsi hyökkäämään kolmella yhtä vastaan. Palloa tuotiin ylöspäin vasemmalta laidalta ja kaksi Georgian pelaajaa meni boksiin kärkkymään keskitystä. Suomen ainoa puolustava pelaaja Alexander Ring yritti parhaansa mukaan seisoa pallollisen georgialaisen sekä tämän pallottomien joukkuekavereiden välissä ja blokata syöttölinjan. Lopulta Georgia-pelaajan keskitys leijaili kaikkien pelaajien yli ja muistaakseni suoraan sivu- tai päätyrajalta ulos. Jos FIFAssa yrittää puolustaa samoin kuin Ring, niin yhdeksän kertaa kymmenestä lopputuloksena millintarkka keskitys puolustajan yli hyökkääjälle, joka pääsee vapaasti puskemaan tai laukomaan pallon maaliin. On oikeastaan ihan sama, onko kyseessä tekoäly vai täysmanuaaleilla pelaava ihmispelaaja, verkko heiluu joka tapauksessa hirveällä prosentilla. Chippiläpisyöttö on manuaaleilla itse asiassa jopa helpompi kuin tavallinen läpisyöttö, joka usein osuu puolustajaan tai menee pitkäksi. Jokainen voi itse laskea, että montako kertaa on vaikkapa tämän kauden aikana nähnyt oikeassa jalkapallo-ottelussa virheettömän roikkusyötön puolustuslinjan taakse tai millintarkan chippisyötön rangaistusalueen sisällä siten, että hyökkääjä saa pallon suoraan ilmasta yhdellä kosketuksella haltuun. Veikkaan, että yhden käden sormet riittävät aika kevyesti, mutta FIFAssa suuri(n) osa tilanteista syntyy juuri noin.

Sliderit tässä tapauksessa olisivat vähän kuin yrittäisi paikata auton rengasta purukumilla. Muutenhan syötöt ja keskitykset on pelissä toteutettu hyvin, mutta nuo roikkusyötöt ovat jäänne jostakin pimeältä 90-luvulta.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Nyt löytyi helppo tapa saada coinseja. Ostan 400 coinsin pronssi pakkoja ja jos pakasta tulee fitness harjoitus kortti niin siitä saa 300 coinsia ja squad fitness kortista jopa 1700.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Täytyy sanoa, että hirveenmoista paskaa tää kyllä on. Yrittänyt antaa mahdollisuuden, mutta ei. Suurin ongelma on puolustuslinja. Itse pelannut topparina 12 vuotta ja tää näyttää ihan kun 12v yritetään opettaa puolustaa. Siis mikä ongelma siinä on, että toppari esim. antaa sen kärjen olla ihan vapaana ja pam heitetään kaari pallo yli ja yksinläpi. 7/10 maalia on isketty aivan samalla tavalla itseäni vastaan. Voitte olla erimieltä, mutta näin itse näen. Tuomaripelistä en aloita edes puhumaan. En tiedä, mitä ea on miettinyt... Ikävä todeta, mutta suurin fifa floppi tähän mennessä. :( myytiin lähtee.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

No niin! Suomi selvitti tiensä karsinnoista EM-kisoihin! \o/ :D Eli ensi kaudella on sitten tollaset kisat edessä. :)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Kovin on erikoista tuomaritoimintaa ollut pelissä, mutta vastikään tapahtui omituisuuden huippu. Olin päässyt yksin läpi vastustajan pakki kintereillä ja juuri kun pääsin boksiin, kaveri veti takaapäin sukille. Tuomari lähti juoksemaan boksia kohti näyttäen kädellä pilkun suuntaan. Olin varma, että tästä tulee punainen kortti. Noh, keltaisella kaveri selvisi tästä ja sitten se hienous tapahtui: Vastustajan vapaapotkulla jatkettiin. Miten vi*ussa voi olla mahdollista.

Itsellä ollut yksi aivan ufo vastaavanlainen tilanne. Olin puolustajalla oman päätyrajan aivan lähellä selkä vastustajaa päin. Vastustaja tuli ja sukitti komeasti, josta sille vihellettiin pilkku, kun piti olla 110% varmuudella vapari minulle.. Sanattomaks veti. :D
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Itsellä ollut yksi aivan ufo vastaavanlainen tilanne. Olin puolustajalla oman päätyrajan aivan lähellä selkä vastustajaa päin. Vastustaja tuli ja sukitti komeasti, josta sille vihellettiin pilkku, kun piti olla 110% varmuudella vapari minulle.. Sanattomaks veti. :D

Mulla kävi tänään niin, että äijä yksin läpi, vastustajan 2 pakkia roikkuu paidassa ja boksin sisällä vetää mun äijän takaapäin nurin = ei mitään tietoakaan, että tuomari olisi puhaltanut pilliä, peli jatkuu. Sit seuraavassa pelissä sain sit takaisinpäin ihan ufon pilkun, tilanteesta, jossa mun ei mielestäni todellakaan olisi pitänyt saada pilkkua. No, pallo sisään ilman omatunnontuskia, koska yleensä noi ei todellakaan mene noinpäin noi tuomiot. :D Mutta joo, kuten aikasemminkin sanottu: toi tuomaripeli ja fysiikkaengine ei oikein vieläkään toimi yhteen. Ja miksi helvetissä käsivirheitä ei saa kytkettyä pois kesken kauden? Taas ruvennut kyrpimään noi käsivirheiden sattumanvaraisuus siinä määrin, että jos ei olisi EM-kisat edessä, niin lähtisi kyllä uusi ura käyntiin. Onneksi mulla ei sentään ole ne käsivirheet päällä pilkuille.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Missäs Divarissa jengi menee tuolla ultimate teamin puolella ? itse pääsin juuri div2 ja tuntunut aika helpolta divareissa nousu.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Missäs Divarissa jengi menee tuolla ultimate teamin puolella ? itse pääsin juuri div2 ja tuntunut aika helpolta divareissa nousu.

Ite pääsin eilen 2 divariin ja siihe asti homma menikin komeasti. Sitten tulikin paria tasapeliä lukuunottamatta pataan oikein kunnolla ja nyt ollaan takasin kolmosessa :D.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

3-divarissa painetaan. Edellisellä kaudella en noussu enkä tippunu. Nyt alko lupaavasti uus kausi ja eiköhän tästä nousta. Miten lie noi divarit menee, kun ihan yhtä hyviä/huonoja on vastustajat ollu joka divarissa.

Mikä ton chemistryn merkitys on? Ostelin jotain kortteja, et sain sitä nostettua. Ei ainakaan tuntunu paremmin peli kulkevan.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]

Divisioona 1. 1-Divarin voitosta saakin enää sen 8 000, kun 2 divarin voitosta rapsahti 10 000.
 
Ylös Bottom