Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 16

Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Kokeilin PES:sin demoa. Ei vaa motoriikka taivu monen Fifa vuoden jälkeen. Siis jatketaan tällä.
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Siellä saa muistaakseni täysin custom näppäimet laitettua jos ei se esiasetus kelpaa (niistäkin joku oli todella lähellä fifaa)
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Mielestäni FIFA 15:ssa on ainakin PS4:sella toi CPU:n syöttötaito liian hyvä. Menettävät palloja liian harvoin.:mad:
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Missä pelimuodoissa? Offlinessahan on sliderit jonka avulla saat ne menettämään tyyliin joka pallon jos niin haluat. Kunnon slidereilla career on erittäin nautittavaa.
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Mielestäni FIFA 15:ssa on ainakin PS4:sella toi CPU:n syöttötaito liian hyvä. Menettävät palloja liian harvoin.:mad:


CPU? Que? ...........konetta vastaan peli kun peli on yhtä jännää ku syödä näkkileipää pimeessä


Oliko tästä tulossa Demoa saataville?

Demo tulee 9. päivä. EA Accessin kautta koko peli 10 tunnin peliajalla tulee 17. päivä( onkin tiukkaa et saa sen riittämään julkkariin asti)
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Vähän jo etukäteen harmittaa tuon FUT Draftin suoraviivaisuus. Etenkin kun on katsonut, miten Maddenissä Draft Champions -pelimuodossa on asia toteutettu. Siellä tulee 15 kolmivalintakohtaa, ja yhdessä valinnassa on aina eri pelipaikan pelaajia. Pitää siis vähän ottaa riskiä ja taktikoida, että ottaako pelinrakentajan alkuvuoroilla vai luottaako vielä kovemman tulevan myöhemmin. Vai tuleeko ollenkaan? Ja joukkue on täytetty heti alkuun perus 70-77 overallin korteilla, joten draftista haetaan vaan se 80+ parhaimmisto.

Nyt tuossa FIFAn draftissa lyödään mielestäni liian avonaiset kortit pöytään, on vain satunnaisuudesta kiinni mitkä valintakohdat siihen tulee. Ainoa missä joutuu selvästi taktikoimaan, on tuo kapteenivalinta. Se on kuitenkin hyvä, että toisin kuin siinä Neville&Carra -esittelytrailerissa niin noissa Gamescomissa nähdyissä drafteissa pelaajien taso oli selvästi vaatimattomampi. Mutta toisaalta vaatimattomampi taso näyttää johtavan helposti siihen, että sitten vain otetaan linkkien perusteella samasta liigasta tylsähkö jengi kuten tässä: YouTube.

Toivottavasti tuota vaihtopelaajageneraattori vähän muutetaan ennen julkaisua. Tässä YouTube-videossa jannut pähkäilevät minuutteja, ottaako kärkeen Bonyn vai Dzekon, tuleeko laidalle Nasri linkiksi. Sitten kone arpoo vaihtopelaajiksi Ronaldon, Sturridgen ja Lacazetten. Ööh, OK.

Mutta jännä idea, ja eiköhän tuota tule sudittua etenkin jos on palkinnot kohdallaan. Omathan siellä luvattiin 15k pääsymaksusta pois (tod. näk. siis 15k pakka), mutta miten palkintosummat sitten nousevat? Pakkoja, kolikkoja, pelaajia ja lainapelaajia on ainakin luvattu palkinnoiksi. Parin voiton jälkeen pakka ja lainapelaaja ei välttämättä ole sellainen mitä haluaa nähdä.
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Tässä hetken maiskuteltuani tulee muutama asia mieleen johon kaipaisi muutosta. Pelaan siis offlinessa kausia.
1. Tuomarin toimintaan enemmän tasaisuutta.
2. Tekoälyn reagointi irtopalloihin.
3. Enemmän vuorovaikutusta pelaajien kanssa. Esim. Vastausvaihtoehtoja pelaajien lähettämiin viesteihin. Sama toisinpäin kun pelaa omaa uraa pelaajalla.
4. Yhtäkään pelaajaa en ole saanut suostuteltua joukkueeseen jos ei ole luvattu takuupaikkaa aina avauksessa.
5. Pelaajakohtainen miesvartiointi. Ja siihen slideri millä intensiteetillä miestä seurataan.
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Vähän jo etukäteen harmittaa tuon FUT Draftin suoraviivaisuus. Etenkin kun on katsonut, miten Maddenissä Draft Champions -pelimuodossa on asia toteutettu. Siellä tulee 15 kolmivalintakohtaa, ja yhdessä valinnassa on aina eri pelipaikan pelaajia. Pitää siis vähän ottaa riskiä ja taktikoida, että ottaako pelinrakentajan alkuvuoroilla vai luottaako vielä kovemman tulevan myöhemmin. Vai tuleeko ollenkaan? Ja joukkue on täytetty heti alkuun perus 70-77 overallin korteilla, joten draftista haetaan vaan se 80+ parhaimmisto.

Nyt tuossa FIFAn draftissa lyödään mielestäni liian avonaiset kortit pöytään, on vain satunnaisuudesta kiinni mitkä valintakohdat siihen tulee. Ainoa missä joutuu selvästi taktikoimaan, on tuo kapteenivalinta. Se on kuitenkin hyvä, että toisin kuin siinä Neville&Carra -esittelytrailerissa niin noissa Gamescomissa nähdyissä drafteissa pelaajien taso oli selvästi vaatimattomampi. Mutta toisaalta vaatimattomampi taso näyttää johtavan helposti siihen, että sitten vain otetaan linkkien perusteella samasta liigasta tylsähkö jengi kuten tässä: YouTube.

Toivottavasti tuota vaihtopelaajageneraattori vähän muutetaan ennen julkaisua. Tässä YouTube-videossa jannut pähkäilevät minuutteja, ottaako kärkeen Bonyn vai Dzekon, tuleeko laidalle Nasri linkiksi. Sitten kone arpoo vaihtopelaajiksi Ronaldon, Sturridgen ja Lacazetten. Ööh, OK.

Mutta jännä idea, ja eiköhän tuota tule sudittua etenkin jos on palkinnot kohdallaan. Omathan siellä luvattiin 15k pääsymaksusta pois (tod. näk. siis 15k pakka), mutta miten palkintosummat sitten nousevat? Pakkoja, kolikkoja, pelaajia ja lainapelaajia on ainakin luvattu palkinnoiksi. Parin voiton jälkeen pakka ja lainapelaaja ei välttämättä ole sellainen mitä haluaa nähdä.

Toivottavasti tossa nyt sit ollaan tiukkoina niiden kolikoiden suhteen, ettei tosta tuu sitä Ainoota Oikeeta Kolikontekomoodia.

Kuulostaa kyl turhan helpolta et saat palkinnon jo kahdesta peräkkäisestä voitosta(vrt. CUPpien harjaamiseen)
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Toivottavasti tossa nyt sit ollaan tiukkoina niiden kolikoiden suhteen, ettei tosta tuu sitä Ainoota Oikeeta Kolikontekomoodia.

Kuulostaa kyl turhan helpolta et saat palkinnon jo kahdesta peräkkäisestä voitosta(vrt. CUPpien harjaamiseen)

Niin, mitään faktaahan noista palkinnoista ei muuta ole, kuin "saat panostuksesi arvon takaisin tappiosta huolimatta" tuolla yhdellä videolla tosiaan mainitaan pakat, kolikot, pelaajakortit ja/tai lainapelaajat palkinnoiksi.

En usko millään, että tuosta tulee mitään rahasampoa. Koko draftin ideahan on Hearthstonen Areenasta, jossa 150 kultapanostuksella saa vähintään pakan (a,- 100 kultaa) + rihkamaa, vaikka häviäisi suoraan kolme matsia. 12 matsin areenassa pitää voittaa 3-6, että saa varmasti palkinnon joka vastaa samaa kuin kävisi ostamassa sen pakan suoraan. Ja tilastojen mukaan vain puolet HS:n pelaajista pääsee siihen kolmeen voittoon asti.

Eli voisin kuvitella, että 15k panostuksella saisi ekan hävitessään esimerkiksi 7,5k kultapakan, 3,750 hopeapakan, 2x1k kolikkotokenin ja jotain konsuja/lainapelaaja päälle, että se 15k arvo edes teoriassa täyttyy, mutta käytännössä ei lähellekään. Parilla voitolla saisi vaikka 2x7,5k pakkoja ja sälää. Koko neljän pelin turnauksen lanaamisesta voisi tulla sitten 15k:n pakka ja jotain rihkamaa päälle esim random kortteja, joita ei voisi myydä.

Veikkaan, että tuo on rakennettu niin, että kahdella voitolla saisi varmasti omansa pois. Ja kun pyramidirakenteella yli 50% pelaajista tippuisi 0:n ja 1:n voiton välimaastossa, niin tuohan sataisi koko ajan EA:n laariin. 4:n voiton pelaajille voisi antaakin jotain, kun sinne asti pääsisi joku 5 pinnaa draftin aloittavista.

EDIT: Ettei menisi ihan mutuiluksi niin Futheadin testit kertovat seuraavaa:
"The rewards will always be different, but we picked up Jumbo Gold Packs, Premium Gold and Silver Packs, coins, Standard Gold Packs and everything else in between. As soon as you get past one win, you'll be walking away with more than your entry fee, so there's plenty of reward on offer in FUT Draft."
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Hätäisimmät (kuten minä) voivat latailla demon jo nyt tekemällä uuden PSN-accountin, jossa maana Uusi-Seelanti. Ohjeet esimerkiksi ao. videossa.

[video=youtube;p9uCXvYizjA]https://www.youtube.com/watch?v=p9uCXvYizjA[/video]
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Demo on ladattavissa nyt myös Suomen Storessa. Tässä latauslinkit: PS4 & PS3
 
Vastaus: FIFA 16 [Hype]

Demoa testailtu eilinen ilta ja tämä aamu. Perus Kick off ilman mitään taktisia asetuksia. Tässä vain muutama nopea tuntuma:

+kaksinkamppailut – enemmän vääntöä. Esimerkiksi laukausten ja syöttöjen laatuun vaikutti se, jos vastustaja oli iholla ja pallon pystyi myös ryöstämään siitä.
+fitness oli nopeasti punaisella pitkän juoksun jälkeen
+porukkaa mukana – hyökkäyksissä hyvin apuja ylhäällä useammissa aalloissa. Muutenkin joukkueen liike päästä päähän tuntui yhtenäisemmältä.
+arvot/ominaisuudet/konteksti – vihdoinkin sillä näyttäisi olevan merkitystä kummalla jalalla laukoo, mistä asennosta ja millä pelaajalla.
+kontrollien järkeistäminen – osittain edelliseen liittyen, kontrolleita ei pystynyt enää painelemaan silmät kiinni. Esimerkiksi harkitsematon pieni sprinttaus tarjosi heti vastustajalle mahdollisuuden katkoon. Hätäiset liikkeet ohjaimessa heijastui heti lopputulokseen…

- …paitsi että assisted maasyötöt – varsinkin tämä uusi syöttötapa Passing with purpose tuntui OP:lta. Niitä pystyi roiskimaan usean putkeen omille, boxin sisään vaan lottopalloa ja siitä suoraan läheltä ylös silmänräpäyksessä. Tuntui irralliselta ja järjettömältä muuhun maltillisempaan säätöön verrattuna, potentiaalinen tämän vuoden oikotie?

? tekoäly irtopalloissa – suurimmaksi osaksi hyvää ja vauhdikasta kamppailua pallosta, mutta niitäkin tilanteita tuli, missä oma pelaaja pyöri pallon lähettyvillä ilman mitään reaktiota.
? kentän koko – kenttä tuntui isommalta, mutta voi toki johtua tästä konsolin vaihdoksesta…

Yhteenveto: silmät kiinni roiskimisen sijasta tuntui jalkapallolta. Tila piti tehdä pelaamalla ja senkin jälkeen vaadittiin harkittuja suorituksia, mikä tarkoitti sitä että pelin tempoa oli pakko pudottaa. Valinnoilla ja ajattelulla oli eri tavalla merkitystä, eikä päätön sprinttaaminen tällä kertaa ollut se vapaalippu maalin kulmalle.
 
Ylös Bottom