Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 22

Noniin... tämä oli XSX alennuksessa 44 €, joten laitoin digi version lataamaan. Tuli eilen tutkittua videoita, jossa esitellään yksityiskohtaisesti tuota uutta tapaa tehdä peliä. Minusta tämä on valtava mullistus futis peleille. Näyttää todella hienolta tuo miten pelaajat käsittelevät palloa.





Olen pitkään odottanut koska FIFA-sarja ottaisi sellaisen selkeän askeleen eteenpäin. Olen pelannut muistaakseni FIFA 17 viimeksi, joten toivon että pelaaminen olisi mennyt eteenpäin. Yllätyin myös kuinka uskomattoman aidoilta pelaajat näyttävät. Ihmettelen myös miten on voitu vaikka jonkun Haalandin vai mikä se Dortmundin nuori kaveri on nimeltään, että on kuulemma hänen juoksu tyylinsäkkin tähän saatu, mutta miten ihmeessä.

Sekin ilahduttaa että aidot valmentajat. Tarkoitus kokeilla alkuun ihan rauhassa normi pelejä tekoälyä vastaan ei sen enempää. Minusta FUT tekee pelistä jotenkin todella nopeaa, ainakin ennen oli näin.
 
Ihmettelen myös miten on voitu vaikka jonkun Haalandin vai mikä se Dortmundin nuori kaveri on nimeltään, että on kuulemma hänen juoksu tyylinsäkkin tähän saatu, mutta miten ihmeessä.

On nuo aika monelta huippupelaajalta skannattu. Ne laittaa semmosen puvun päälle ja sillein se sit onnistuu. Löytyy varmaan tubesta videoita.
 
heh, et ilmeisesti ole lainkaan kuullut uudesta tekniikasta jota käyttävät? vai tehdäänkö edelleen myös vanhalla tekniikalla?

mutta juu nyt kausi aloitettu PSG:llä. Mieletön peli kyseessä!
Onko teistä tuo Default kamerakulma hyvä? Eikö tunnu että pelaajat olisivat liian kaukana? Pelaan OLED 65".
 
Viimeksi muokattu:
heh, et ilmeisesti ole lainkaan kuullut uudesta tekniikasta jota käyttävät? vai tehdäänkö edelleen myös vanhalla tekniikalla?

mutta juu nyt kausi aloitettu PSG:llä. Mieletön peli kyseessä!
Onko teistä tuo Default kamerakulma hyvä? Eikö tunnu että pelaajat olisivat liian kaukana? Pelaan OLED 65".
Pelimoottorissa uusi ominaisuus. Tekniikka on edelleen sama kuin tuo videolla oleva, mutta noita palloja on hullusti enemmän.

edit: ja siis nyt pystyvät kaappaamaan täyden 11vs11 matsin datan kerralla kun pelaavat. Mutta saman xsens firman sensoreita edelleen. Kehittynyt versio vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teistä tuo Default kamerakulma hyvä? Eikö tunnu että pelaajat olisivat liian kaukana? Pelaan OLED 65".
Minä olen pelannut tele-kuvakulmalla, joka ei taida enää olla se oletus. Vähän korkeammalta ja kauempaa kuvattu, tuntuu että hahmotan pelaajien sijainnin paremmin siitä kuin oletuskuvakulmasta. Aika hyvinhän noita pystyy kustomoimaankin.

Käynnistin eilen FIFA 22:n ensimmäisen kerran pariin kuukauteen. Nähtävästi olivat viimeinkin korjanneet uramoodin pelinumerobugin sekä ilmoituksensa mukaan myös junnujen ohuet kädet. Todistettavasti ainakin pelinumerot näkyivät kaikilla. Kyllä tuota uraa jaksoi muutaman kauden ja sen 160+ pelituntia vääntää, eli kai siitä nyt voi sanoa etteivät peliin käytetyt 45 euroa ihan hukkaankaan menneet. Nyt on vaan jotenkin niin puhti poissa koko urheilupelirintamalla noin henkilökohtaisella tasolla, että taitaa FIFA 22:n pelitunnit nyt jäädä toistaiseksi tämän enempää karttumatta.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille, tällainen ongelma eli siis olen pelannut Career Modea PSG:llä ja laitoin loukkaantumiset 90/100, niiden vakavuuden pidän 50/100, MUTTA kun kauden mittaan loukkaantumisia tulee, niin pelaajahan täytyy laittaa Reserviin, jonka mielestäni teen.

Ongelma on siinä kun menen peliin, peli ilmoittaa että tekeekö se siirron automaattisesti vai menenkö minä laittamaan pelikirjaa uusiksi? En ymmärrä tuota touhua ollenkaan? Mihin loukkaantunut pelaaja oikein laitetaan vai onko kyseessä bugi.
 
Hei kaikille, tällainen ongelma eli siis olen pelannut Career Modea PSG:llä ja laitoin loukkaantumiset 90/100, niiden vakavuuden pidän 50/100, MUTTA kun kauden mittaan loukkaantumisia tulee, niin pelaajahan täytyy laittaa Reserviin, jonka mielestäni teen.

Ongelma on siinä kun menen peliin, peli ilmoittaa että tekeekö se siirron automaattisesti vai menenkö minä laittamaan pelikirjaa uusiksi? En ymmärrä tuota touhua ollenkaan? Mihin loukkaantunut pelaaja oikein laitetaan vai onko kyseessä bugi.
Mitä tapahtuu jos sitten menet pelin ehdotuksesta pelikirjaan, onko pelaaja jo reserveissä? Jos on, niin sitten se voi olla bugi. Toinen ehdotus mikä tulee äkkiseltään mieleen on, että tarkista mikä on tiimin oletustaktiikka (jos olet luonut useampia) ja että olet varmasti siirtänyt loukkaantuneen pelaajan nimenomaan oletustaktiikassa reserveihin. Muistaakseni FIFA 22 saattoi ainakin syksyllä tehdä sitä, että jokaisen pelisession alussa oletustaktiikaksi oli vaihtunut joukkueen alkuperäinen taktiikka itse luodun pelikirjan sijaan.

E: Taktiikat eivät siis onneksi "nollautuneet", mutta jos oli luonut useamman eri taktiikan, niin jokaisen pelisession alussa oletuksena oli niistä ensimmäisenä luotu eli joukkueen alkuperäinen pelikirja.
 
jaahas :/ ja kyseessä on bugi... mikäs kuukausi nyt on???


juuba juu duuba duu ei mulla muuta, kiva homma. eli nyt sitten ihan mahdoton enää ikinä pelata uramoodia,,, peli on rikki omalla kohdalla... voi hemmetti... en mitenkään jaksaisi vaihtaa mukavaa uratilaa siihen että alan jotain FUTtia pelaamaan :/ joka epärealistisempi pelimuoto. Mielestäni nopeatempoinen ja arcade.
 
Tässä FIFA:ssa lienee nykyään paljon kehuja saanu pelattavuus..

Myös kuulemma vedot on hyvin toteutettu..

Mut puolustuspeli on tässä ollu mulle myrkkyä,joten kannattaako hankkia?

Tappiot esim.World Classilla voi olla yleisiä?
 
EA julkisti luopuvansa FIFA-yhteistyöstä ja tämän syksyn FIFA on viimeinen lisenssin alla julkaistava peli. Ensi vuonna luvassa on EA Sports FC -nimellä kulkeva peli. Mukana on kansalliset liigat ja pelaajat edelleen sekä UEFAn kilpailut.

 
Mä en selvästikään osaa pelata uusinta fifaa. Tai siis ongelma on siinä että jos yritän tehdä sopimuksia pelaajieni kanssa niin lähes aina tulee joko erottamis/varoitusviesti seuran omistajilta. Äskenki jouduin varmaan 5 kertaa tekemään saman ennenku meni läpi ilman omistajien viestiä. Eli se oli hyväksytty sillon. Mietin vaan sitä että mistä tietää että mitä voi tarjota pelaajille. Yleensä ongelma on siinä summassa joka sovitaan ensimmäiseksi ennen palkkaa ja allekirjoitusbonusta. Onkos se se hinta minkä pitää maksaa mikäli halutaan purkaa sopimus. Eli mistä tietää sen oikean arvon vai pitääkö sitä vaan kokeilla niin kauan kunnes osuu. Pelaan PSG:llä
 
Olet varmaan neuvotellut sopimuksen ulosostohinnan niin pieneksi, että saat aina potkut. Tai näin veikkaan tuon sun kirjoituksen perusteela.
 
Ei toimi sun ennakkos. Mutta tuntui ihan hitosti maksetulta ennakolta, kyllä nyt kaikki tietää mikä copypaste sieltä lopulta tulee taas, joka keskittyy lähinnä vain FUT-pelimuotoon, managerin jne ollessa samoja kopioita karmeine bugeineen, kuin tähänkin mennessä. Gameplay varmasti alkuun on taas hyvää, mutta sitten EA muuttaa sen jälleen kerran paskaksi, kuten aina.
 
Ei toimi sun ennakkos. Mutta tuntui ihan hitosti maksetulta ennakolta, kyllä nyt kaikki tietää mikä copypaste sieltä lopulta tulee taas, joka keskittyy lähinnä vain FUT-pelimuotoon, managerin jne ollessa samoja kopioita karmeine bugeineen, kuin tähänkin mennessä. Gameplay varmasti alkuun on taas hyvää, mutta sitten EA muuttaa sen jälleen kerran paskaksi, kuten aina.
Linkki korjattu.

Ite en maksettuun ennakkoon usko, koska tähänkin asti on ennakoissa kyllä aina paistanu läpi jos on huono peli luvassa.
 
Näytti kieltämättä ihan hyvältä, mutta EA on aina EA. Väkisin tulee mieleen, että onko homma vedetty jälleen ihan överiksi noiden uudistuksien kanssa. Pari vuotta takaperinhän FIFA uudisti pääpeliään ja gameplay olikin sitten pelkkää keskitystä ja puskujen hakemista. Mennäänkö noiden uusien kikkojen ja puolustusliikkeiden kanssa sitten taas ääripäähän ja gameplay on pelkästään niitä, kun ne ovat uusia, niin se jää taas nähtäväksi. Valitettavasti epäilen, että näin tulee olemaan.

Toinen iso ongelma pelin kanssa on julkaisupäivä. Se näyttää olevan syyskuun lopussa, kun oikeat jalkapallokaudet alkavat viimeistään parin viikon päästä. Uusin peli tulee siis vasta puolitoista kuukautta kauden alkamisen jälkeen, joka on suoraan sanottuna ihan täyttä paskaa. Uuden kauden alkaessahan sitä uutta peliä haluaisi pelata. Lisäksi kun otetaan huomioon, että FUT seuraa kuitenkin erikoiskortteineen viikoittain oikean elämän jalkapalloa, niin onhan tuo pelin julkaiseminen 'puolitoista kuukautta myöhässä' ihan täyttä skeidaa. Sinänsä ihme juttu, että EA kuitenkin kykenee julkaisemaan NHL-sarjan pelit sopivasti oikean kauden aluksi, mutta FIFAn julkaisupäivä on aina 'myöhässä'. 2K kykenee myös julkaisemaan NBA-koriksensa niin, että peli on ulkona, kun uusi kausi alkaa.

Varsinkin julkaisupäivän takia taitaa olla tilanne se, että jää jälleen ostamatta, vaikka poikkeuksellisesti vähän kiinnostaisikin. Puolitoista kuukautta 'myöhässä' on pitkä aika ja syyskuun lopussa on kuitenkin jo useampi viikko pelattu uutta korista ja hankittu monia mielenkiintoisia kortteja, joten ei taida EA taaskaan saada meikäläiseltä rahaa.
 
Ylös Bottom