Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA10 [PS3]

Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Kyllä omasta mielestäni peli on ostamisen arvoinen. Piiitkästä aikaa futispeli jota ole jaksanut pelata. Ei tämä kyllä demosta huonompaan suuntaa ole mennyt.

En oikein mitään huonoa osaa sanoa, vaikka kuinka yritän.
Sateella pelaaminen on ehkä vähän tylsää. Pallo on turhankin tahmea.

Bernabeu on yksi parhaimman näköisistä stadioneista mitä pelistä löytyy. Kannatti ladata kun kerran ilmaiseksi saai.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

En saa jostain syystä Bernabeua Realin stadioniksi sieltä stadionin muokkauskohdasta. Ei löydö sieltä stadionien listasta. Pikapeleihinkin se pitää valita, sinne sen saa, mutta Manager Modeen sitä ei saa. Perskuta! :mad:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Siis mitä helv.... nyt ei kyllä mene tajuntaan, että miks on toi poistettu, itekkin pelailen vaan ranked pelejä ja justiinsa custom tacticseilla sai aika hyvin estettyä jatkuvat c.ronaldon läpijuoksut. Vois kuvitella että EA saa aikapaljon nega palautetta tuosta, jospa vaikka päivityksellä korjaisivat...

Toivotaan... EA:n omalla FIFA-foorumilla joku kirjoitti asiasta --> 90% vastauksista oli "hyvä, hyvä"-tasoa --> mitä v*ttua!

Yleisesti DPK:lle pikarevikkana:

Olen pelannut vasta parisenkymmentä matsia, joten kyseessä on siis ensivaikutelma, väitän että ehkä vasta sadan pelin jälkeen voi sanoa jotain, jolla on painoarvoa.

Hieno pelihän tämä on, viimeisen päälle kiillotettu ja kaikkea, mutta...
keskikenttäpeli on yhä salamannopeaa ping-pongia, varsinkin onlinessa, jossa paras tapa saada pallo pois on yhä törmäillä. Tilaa ja aikaa ei yksinkertaisesti ole muuhun kun siihen one-touch-syöttelyyn, pallonhallintaa ei juurikaan ole koska pallo on koko ajan pakko pistää toiselle pelaajalle, muuten menetät sen --> aikaa ja tilaa muuhun ei yksinkertaisesti ole. Tai sitten olen vaan paska pelaaja.

Maalit tekee yhä ne pari kärkeä, muut ovat pienen ahtaan kentän takia sen verran takana (eikä siis sivuilla, vieressä tms), että maalinteko niiden kanssa on vaikeaa. Tai sitten olen vaan paska pelaaja.

Pikkumiinus: se onlinen filter-juttu on hiukan kustu, tähtien määrää ei saa itse valita miten tahtoo, vaan voi valita ennalta määrätyistä kuten "ohita 4,5-5 tähteä" jne. Itse olisin tykännyt enemmän siitä, että olisi voinut valita vaikka vain viiden tähden joukkueet, koska näin olisi tippuneet ne pahimmat realmadridit ja manut.

Tossa pari negatiivista juttua, ehkä joku pelistä innostunut voi vastata ja laittaa positiivisempaa kommenttia. Nämä nyt vaan sattuivat olemaan ensifiilikseni, olisin kaivannut jotain, hmmm, syvempää muutosta.

Yleisesti sanoisin että jos FIFA 09 oli kovin juttu koskaan niin et pety, mutta jos odotit täydellistä pelillistä uudistusta niin käy pelaamassa jossain ensin, lue arvosteluita (myös muita kuin niitä 100 pisteen/ viiden tähden juttuja).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Mitä ihmettä latasin Santiago Bernabeun Fifa storesta. Asensin sen, sit menin Edit teams -> Stadiums -> Real Madrid mutten löydä sielt listast Santiagoo :confused::confused:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Joutuu toteamaan että peli on pieni pettymys. Tuntuu yllättävän samalta kuin 09 ja demosta on menty reilusti huonompaan suuntaan. Demo oli erittäin sulava ja nautinto pelata ja siinä oli jopa vanhaa kunnon PES-fiilistä, mutta valmiissa pelissä meno kentällä on huomattavasti kankeampaa ja kontrolleissa on pientä viivettä niin kentällä kuin valikoissakin. Huono tämä ei missään nimessä ole, mutta demon perusteella odotin todella paljon enemmän.

Onko joku pelannut sekä PS3 etä X360 -versioita. Onko eroja?
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Mun mielestä tää on taas parempi kun se Demo.

Harahautuksilla ei pääse niin helposti pelaajista ohi kun 09:ssä.

Oon pelannu nyt vasta kaks ottelua onlinessa ja molemmat oli yhtä kirjoamista kun äijät on kun eri planeetalta liikkeissään kun pelaa onlinessa. Miks ei jumalauta saada onlinea toimimaan kunnolla?!?!!??! Raivostuttaa niin saatanasti. Tai sitte oli vaa paskat yhteydet vastustajaa.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

keskikenttäpeli on yhä salamannopeaa ping-pongia, varsinkin onlinessa, jossa paras tapa saada pallo pois on yhä törmäillä. Tilaa ja aikaa ei yksinkertaisesti ole muuhun kun siihen one-touch-syöttelyyn, pallonhallintaa ei juurikaan ole koska pallo on koko ajan pakko pistää toiselle pelaajalle, muuten menetät sen --> aikaa ja tilaa muuhun ei yksinkertaisesti ole. Tai sitten olen vaan paska pelaaja.

Laita nyt ihmeessä tempo slowlle (en tiiä voiko onlinessa laittaa, toivottavasti). Eihän sitä aikaa kovin paljoa oikeastikkaan ole, tässä on sitä juuri sopivasti ja opettelemalla vähän kikkailemaan voi voittaa sen pari sekuntia lisäaikaa.

Kyllä toi aika keskikentällä jauhamista ainakin mulla ollu. Manuaaleilla tää peli on kyllä jumaluutta, ai että sitä vapauden tunnetta kun voi yrittää laittaa sen pallon just sinne mihin haluat. Tosin vielä se ei sinne kovin usein mee, mut treenaillaan. Haastetta riittää ainakin ja fiilis on mitä hienoin kun onnistuu laittamaan unelmapassin ja siitä häkkiin. Matsit tuntuu erillaisilta ja monta hauskaa tapahtumaa sattunu kentällä, vaikka vasta eilisen illan pelailin. Maaleja en oo kovin montaa vielä onnistunu tekemään, mut oman maalin sain kyllä tehtyä pakin naamalla.. :) Kyllä tää vaikuttaa parhaalta futispeliltä, mitä on ikinä tehty ja tää tulee suoraa entiseltä PES-fanilta.

Ihmeen paljon täällä valiteltu että kokoversio ois huonompi kuin demo. Ite en demoa testannu ollenkaa, mutta muualta mm. Puhalta ja Futisforumilta oon kuullu täysin päinvastaista.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Ai että sitä vitutuksen määrää kun helppo lyhytsyöttö menee päin persettä.

No sekin. :) Mut siitä ei voi syyttää ketää muuta ku itteään. Assisted syötöillä ku pallo menee jonnekki ihan muualle mihin piti niin perseemmästä se on.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

minäkään en tykkää yhtään niistä manual asetuksista. ennemmin pelaan peliä, josta voi nauttia, eikä silleen että koko ajan pitää kirjoilla, ku perus syöttö menee perseelleen. mulle ihan sama onko se muka "parempi" manual asetuksilla, ite tykkään pelata sillä mikä tossa alussa on.

ja mulla meni heti manager modessakin realin koti sationiks bernabeu. ainaki ku pelasin koti matsin realilla, niin selostgajat rupes selittää jotain siitä stadionista.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

HUOMIO! HUOMIO! HUOMIO!

Nyt hetkeksi peli SEIS! Tuntuu siltä, että monet entiset Pes-veteraanit tykkäävät uudesta FIFa 10 pelistä. Sen sijaan Fifa-veteraanit tuntuvat hieman pettyneen.

Nyt muuan arvon toimittaja Puha vertaa uutta Fifa 10, jopa vanhan kunnon pes5 peliin. Pes 5 oli monella paras pes koskaan.. onko tosiaankin nyt näin, että jos ennen pes maistui, niin nyt tuon fiiliksen on korvannut Fifa 10.

..Ja toisinpäin jos Fifa 08 ja 09 maistuivat, niin nyt Fifa 10 hienouksia ei nähdä eikä saada pelistä riittävästi irti. Hmm.. mikä ero on ensi fiiliksen ja 200 pelatun ottelun jälkeen.. Only the time will tell?


Joopa joo.. onneksi pääsen tänään pelaamaan fifa 10 ensi kertaa ja jokainen sitten itse ratkaiskoon onko pelistä mihinkään. Olen kuitenkin huikean yllättynyt näistä puheista, että peli olisi mennyt huonompaan suuntaan demosta.. Todella kova väite. Oletko siis ex-pes vai ex-fifa -veteraani, vaikuttaako tämä seikka tuntemuksiisi koskien uutta Kuningasta???
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

ja mulla meni heti manager modessakin realin koti sationiks bernabeu. ainaki ku pelasin koti matsin realilla, niin selostgajat rupes selittää jotain siitä stadionista.

Jaa meni? Näkyi siis siinä, kun olit valinnut joukkueen niin siinä Stadium kohdassa? Mä en siihen saanut ainakaan valittua Bernabeua. :(
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ainut mis mä Bernabeun näen on ku menee exhibition matchii ja valitsee asetuksist stadionn muttei missään muualla:mad::confused::mad:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ilmeisesti nämä custom taktiikat on pudotettu onlinesta sen takia että viime kaudellahan tuli hemmetisti vastaan tyyppejä joilla oli aggret ja joku muu arvo täysillä. Olivat opetelleet pelaamaan sillä sitten niin, ettei vatustajilla ollut mitään mahdollisuutta pitää palloa sekuntia pitempään. Ilmeisestyi eivät saaneet ratkaistua ongelmaa muulla tavalla ja siksi pudottivat sen kokonaan pois. Nuo läpisyötöt saa muutenkin pois kuin taktiikkaslidereilla. Käyttää pallollisen painostukseen 2nd player pressurea ja vahtii syöttölinjaa valittuna olevalla pelaajalla.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Joopa joo.. onneksi pääsen tänään pelaamaan fifa 10 ensi kertaa ja jokainen sitten itse ratkaiskoon onko pelistä mihinkään. Olen kuitenkin huikean yllättynyt näistä puheista, että peli olisi mennyt huonompaan suuntaan demosta.. Todella kova väite. Oletko siis ex-pes vai ex-fifa -veteraani, vaikuttaako tämä seikka tuntemuksiisi koskien uutta Kuningasta???

Hmm, pelasin PES5:sta niin perkeleesti, ajattelisin asian niin, että pelinopeus (normal-asetuksella) ja pallon liikkuvuus on FIFAssa samantyyppistä kuin PES5:ssä. Väittäisin, että Puha puhuu enemmän omasta tunneskaalastaan (siis että FIFAa pelatessa on tullut samanlaisia onnistumisen/turhautumisen/tms elämyksiä) kuin pelien teknisestä samanlaisuudesta verratessaan näitä pelejä.

Tuosta PES/FIFA-jutusta sen verran, että PES-pelaajat ilmeisesti pitävät (jos pitävät) tästä pelistä, koska näppäinviiveet tms on aika pitkälti nollattu ja pelinopeus on kohtuullinen heille.

En sano pettyneeni koska en sitä ole, mutta järjetön ennakkohype ja hillittömät arvostelut saivat odottamaan juuri tuota "kuningasta", jota ei sitten ihan tullutkaan. Hyvä peli tämä, mutta ainakaan mulle ei vielä se "kaikkien aikojen urheilupeli" mitä monet tyypit kuuden matsin pelitestauksella toitottavat.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Joopa joo.. onneksi pääsen tänään pelaamaan fifa 10 ensi kertaa ja jokainen sitten itse ratkaiskoon onko pelistä mihinkään. Olen kuitenkin huikean yllättynyt näistä puheista, että peli olisi mennyt huonompaan suuntaan demosta.. Todella kova väite. Oletko siis ex-pes vai ex-fifa -veteraani, vaikuttaako tämä seikka tuntemuksiisi koskien uutta Kuningasta???

Jos olet PES-veteraani niin tulet pitämään tästä. Ja se että demosta olisi muka menty huonompaan suuntaan on imo höpöhöpöä. Kosketukset palloon ovat paljon aidommat, pehmeämmät ja tarkemmat. Syöttely on semi-assistedilla tarkempaa ja manuaalitähdätyt läpisyötöt menevät paremmin sinne minne haluaa. Pelin perusteet oppii nopeasti, kuten aikoinaan parhaissa PES-peleissä, mutta hienouksien, kuten skilled dribling, advanced passing ja muiden ansiosta peliä ei varmaan koskaan täysin hallitse. Tekoäly hakee paremmin vapaata tilaa kuin 09:ssä ja sitä voi joissan tilanteissa myös ohjeistaa. Jos siis itse vertaan demoa ja koko peliä, niin totean vain että sain enemmän kuin odotin, vaikka demonkin perusteella odotin jo todella paljon.

EDIT: Lisätään vielä että kun demossa tuntui pelinopeus slowkin hiukan liian nopealta, itse pelissä normalin ja slown ero on selvempi. Tuolla slowlla tulen pelaamaan, tuntui aidoimmalta tempolta.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Noniin voin sanoa vähän yli 50 matsin kokemuksella nyt, että kyllä kyseessä on ainakin henk koht paras fudis peli mitä koskaan olen pelannut.

Uudistettu manager mode on aivan mahtava! Alottelin tossa eilen puolen päivän pintaan manager moden Leedsillä englannin 3 divarissa. Ensiksi tuli hyvä fiilis, kun muutin Ivy Lane-> Elland Road :) Eihän tuo iso mullistus ole mutta kummasti nostaa filiksiä kun kotimatseissa lukee se siinä ennen peliä. Pelistä löytyy nyt ne preseason pelit ja niitä olikin mukava pelailla vastaan sattui mm hoffenheim! Aivan pakko sanoa tosta uudistetusta pelaajasiirto jutusta että on kyllä hienosti toteutettu! Ensimmäisellä kaudella sain värvättyä joukkoihini Scott Carsonin ja lainalla Davide Santonin. Kauden päätteeksi tuli sitten ensimäinen sija mikä seuran johto oli asettanut tavotteeksi! seuraavalla kaudella lähetäänkin sitten hakemaan keskinkertaista suoritusta The Championshipistä:) Palkka budjetissa jäljellä 5000€ sillä ei kyllä vahvistuksia hirveästi hankita:D

Itse pelistä pitää sanoa, että tuo 360 driblingi voisi näkyä selvemminkin kentällä. Suurempi uudistus itselleni on ainakin nuo pallojen riistot ja ne taistelut jotka monin verroin nyt parempia kuin 09:ssä. Vedot ovat vielä vähän hakusessa.
 
Ylös Bottom