Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA10 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sir Shankley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Kertokaahan kokeneemmat pelaajat kuinka on mahdollista, että häviän järjestään kaikki pääpallot omalla rangaistusalueella? Onko puskunäppäimellä noissa tilanteissa väliä ja ymmärtääkö uusin FIFA ajoituksen tärkeyden jollain eri tavalla, kuin mihin olen PES:n parissa tottunut? Alkaa olla jo huvittaa kuinka Hyypiällä olen hyvin tilanteessa mukana, mutta silti vastustaja tuntuu pääsevän aina ensimmäisenä palloon.

Mä yritän aina ku mahdollista, niin päästä sen toisen pelaajan eteen (ei liian eteen) ja sitä kautta voittaa pääpallon itselleni. Harvoin häviin pääpalloa, kunhan vaan pääsen just sen eteen. Yleensä painan vaa X:ää ja pusken lähimmälle omalle pelaajalle.

Kertokaahan kokeneemmat pelaajat kuinka on mahdollista, että häviän järjestään kaikki pääpallot omalla rangaistusalueella? Onko puskunäppäimellä noissa tilanteissa väliä ja ymmärtääkö uusin FIFA ajoituksen tärkeyden jollain eri tavalla, kuin mihin olen PES:n parissa tottunut? Alkaa olla jo huvittaa kuinka Hyypiällä olen hyvin tilanteessa mukana, mutta silti vastustaja tuntuu pääsevän aina ensimmäisenä palloon.

X-napilla tulee normaali pusku. Kolmiolla tulee ns. läpipusku. Muista painaa suunta minne haluat pallon puskea. Ympyrästä en oo niin varma, mutta vaikuttaa siltä että pelaaja tulee puskupalloon vain tarkotuksella osua siihen jotenkin eli hieman rymistellen.

Pelaajaa voi siirtää puskupallossa. Tärkeää mm. maalipotkuissa. Paremmasta asemasta saat pallon helpommin omille. Nopeissa keskityksissä ei hirveästi kerkäe korjaamaan sijoittumistaan.

X-napilla tulee normaali pusku. Kolmiolla tulee ns. läpipusku. Muista painaa suunta minne haluat pallon puskea. Ympyrästä en oo niin varma, mutta vaikuttaa siltä että pelaaja tulee puskupalloon vain tarkotuksella osua siihen jotenkin eli hieman rymistellen.

Pelaajaa voi siirtää puskupallossa. Tärkeää mm. maalipotkuissa. Paremmasta asemasta saat pallon helpommin omille. Nopeissa keskityksissä ei hirveästi kerkäe korjaamaan sijoittumistaan.
Tuossa sijoittumisessa omat virheeni ilmeisesti tulevat sillä pelkästään se, että on vastustajan etupuolella ei näytä riitävän. Pelasin aiemmin illalla muutaman matsin kokeilumielessä siten, että annoin vastustajan tulla laitoja pitkin ja heitellä sieltä keskityksiä. Kun sain ohjattua pelaajani etupuolelle ja tarpeeksi lähelle vastustajaa aloinkin jo saada ilmatilan herruuden normaaleissa puskutilanteitssa. Asia erikseen ovat vastustajan toisesta aallosta tulevat ryntäykset palloon joita tuntuu olevan melko mahdotonta estellä.

Noista napeista en tuntunut itsekään saavan selvyyttä sillä ainoastaan rasti tuntui olevan idioottivarma valinta jolla pelaaja lähtee aina tavoittelemaan palloa. Johtuneeko siitä, että silloin pelaaja ottaa tilanteen siistimmin tarkoituksenaan jatkaa pallo lyhyellä syötöllä...

Niin puskuissa vaikuttaa FIFA:ssa myös ajoitus. Eli siis pitäisi oppia hyppäämään oikeaan aikaan. Myös vauhdilla on väliä. Eli paikaltaan on selvästi vaikeampi, samoin taaksepäin mennessä puskea kuin jos pääset juoksemaan pääpeliin vauhdilla ja hyvällä ajoituksella. Ja tällöin voi hyötykäyttää myös spurttinappia. Kannattaa käyttää keskitysnappia oikeastaan noissa, koska sillä pallon saa puskettua kauemmas kuin syöttönapilla.

Onko online-matseista mahdollista ottaa maaleja talteen EA:n Football Worldiin? Pallohan siirtyy heti vastustajalle aloituksen johdosta eikä replaytakaan ilmeisesti pääsisi katsomaan vaikka pausen saisikin päälle. Hjerpsethän on tehnyt koosteensa juurikin online-otteluista joten kai tuon jotenkin täytyy onnistua...

Onko online-matseista mahdollista ottaa maaleja talteen EA:n Football Worldiin? Pallohan siirtyy heti vastustajalle aloituksen johdosta eikä replaytakaan ilmeisesti pääsisi katsomaan vaikka pausen saisikin päälle. Hjerpsethän on tehnyt koosteensa juurikin online-otteluista joten kai tuon jotenkin täytyy onnistua...

Ei pysty tallentamaan. Hjerpseth käyttää tallentaessaan
"I use Hauppauge HD PVR to record my videos and edit in Pinnacle Studio and After Effects" näin. tuo laite tallentaa kaiken televisiokuvasta.

Ei pysty tallentamaan. Hjerpseth käyttää tallentaessaan
"I use Hauppauge HD PVR to record my videos and edit in Pinnacle Studio and After Effects" näin. tuo laite tallentaa kaiken televisiokuvasta.
Niinpä tietenkin...

Tuli iskettyä tänään melkoinen unelmamaali kikkailujen päätteeksi rävähtäneestä volleystä, mutta se tallentui sitten ainoastaan kahden ihmisen verkkokalvoille. Jos sitten seuraavaan FIFA:an tulisi uudistus jonka myötä ottelun päätyttyä voisi katsoa maalit replayna uudestaan ja tallentaa ne samalla muidenkin ihailtaviksi.

Jos sitten seuraavaan FIFA:an tulisi uudistus jonka myötä ottelun päätyttyä voisi katsoa maalit replayna uudestaan ja tallentaa ne samalla muidenkin ihailtaviksi.

Juu. Tämä ominaisuushan on 2K10 urheilupeleissä ja toimii kuin junan vessa. Lisäksi niissä on melko monipuoliset videon editointi mahdollisuudet. Toivotaan tosiaan että EA Sports ottaisi tästä mallia. Eikä ominaisuus rajoitu maaleihin, vaan myös maalia kohti lauottuihin laukauksiin. NBA2K10:ssä valikoima on vielä laajempi.

Onko R1-näppäimestä käytännössä hyötyä rangaistusalueen sisällä? Olen tuskaillut läpiajoista viimeistelyn kanssa ja tuntuu, että pallo lähtee todennäköisemmin ohi maalin sitä käyttämällä. Ilmeisesti alueen ulkopuolelta lauottaessa tuo lisää laukauksen vaarallisuutta antaen sille kunnon kierteen jonka myötä pallo uppoaakin helpommin takakulmaan, mutta boksissa sitä ei kannata käyttää(?).

Millaisissa tilanteissa muut ottavat hyödyn irti tuosta ominaisuudesta?

Onko R1-näppäimestä käytännössä hyötyä rangaistusalueen sisällä? Olen tuskaillut läpiajoista viimeistelyn kanssa ja tuntuu, että pallo lähtee todennäköisemmin ohi maalin sitä käyttämällä. Ilmeisesti alueen ulkopuolelta lauottaessa tuo lisää laukauksen vaarallisuutta antaen sille kunnon kierteen jonka myötä pallo uppoaakin helpommin takakulmaan, mutta boksissa sitä ei kannata käyttää(?).

Onhan siitä. Sehän juuri sijoittaa pallon, eikä vedetä täysillä. Vetoa pystyy kontrolloimaan paremmin, kierrettä lisäämään, jne. En toki tiedä miten sitten jos pelailee jottain automaattisilla vedoilla, mutta omat kokemukset erittäin hyödyllinen nappi.

Ei tule kyllä oikein pelattua tätä nyt kun demoa MM-kisapelistä saanut pelattua...

Tosiaan tuo highlightien tallentamattomuus on kyllä todella heikkoa. Sitten ne parhaat voisi sinne nettiin laittaakkin. Todella heikko esitys ja turhaa easportsworldin pakkosyöttämistä. Eikä ymmärretä että eniten kiinnostaisi nuo kuitenkin kavereiden kanssa katsella ja kelailla.

Minun mielestä sen on sijoitusnappi (?). Itse aina käytän juuri boksin sisällä R1:stä, jolloin pelaaja sijoittaa pallon takanurkkaan.

Minun mielestä sen on sijoitusnappi (?). Itse aina käytän juuri boksin sisällä R1:stä, jolloin pelaaja sijoittaa pallon takanurkkaan.
Sijoitusnappihan se on, mutta halusin vain kuulla millaisia kokemuksia muilla on sen käytöstä. Itse en manuaaleilla pelatessa saa sitä käyttäen laitettua boksin sisältä palloja tehokkaasti häkkiin vaan yleensä suuntaus on aivan tolpan vierestä ohitse. Olenkin nyt käyttänyt keinona sitä, että maalivahdin tullessa vastaan teen pienen siirron sivulla ja näpäytän laukaisunappia. Paremmalla prosentilla minä tuolla omalla tavallani teen.

Täytynee yrittää opetella tuota R1:n käyttämistä jos kerta se tosiaan toisilla toimii...

Sijoitusnappihan se on, mutta halusin vain kuulla millaisia kokemuksia muilla on sen käytöstä. Itse en manuaaleilla pelatessa saa sitä käyttäen laitettua boksin sisältä palloja tehokkaasti häkkiin vaan yleensä suuntaus on aivan tolpan vierestä ohitse. Olenkin nyt käyttänyt keinona sitä, että maalivahdin tullessa vastaan teen pienen siirron sivulla ja näpäytän laukaisunappia. Paremmalla prosentilla minä tuolla omalla tavallani teen.

Täytynee yrittää opetella tuota R1:n käyttämistä jos kerta se tosiaan toisilla toimii...

09:n erona 10:ssä pystyy maalivahdin myös harhauttamaan oikeasti. Sekä vetoharhautuksella että ihan vain oikeaan aikaan tökkäisee tikulla pallon sivuun ja ohittaa veskan niin. Näistä tosin onnistunut mm. Messillä vielä pistämään tyhjästä ohi, kun ensin täydellisesti niputtanut pari pakkia ja sitten vielä maalivahdinkin ;)

Mites toi kun pelaa FIFAa netissä niin aina kun vastustajalla pallo boksin rajalla, lähtee semmonen ihme veto takakulmaan... ja aina maalissa. Ajattelin jos joku vois valaista ja kertoa miten kummassa sen saa lähtemään noin...?

Mites toi kun pelaa FIFAa netissä niin aina kun vastustajalla pallo boksin rajalla, lähtee semmonen ihme veto takakulmaan... ja aina maalissa. Ajattelin jos joku vois valaista ja kertoa miten kummassa sen saa lähtemään noin...?

Normaali sijoitusveto takanurkkaan. Tyypillinen Henry-maali. Jos pallo on aina maalissa on vastustajalla "automaatiinen" tähtäys, mikä on säälittävää. Sen yleensä huomaa jos on, saatika syötöt ja läpisyötöt myös automaattiohjauksella.

Normaali sijoitusveto takanurkkaan. Tyypillinen Henry-maali. Jos pallo on aina maalissa on vastustajalla "automaatiinen" tähtäys, mikä on säälittävää. Sen yleensä huomaa jos on, saatika syötöt ja läpisyötöt myös automaattiohjauksella.

Säälittävää. täh. Voit ihan itse valita haluatko netissä pelata sillä kaikki manuaalilla, että vihollisellakin on manuaalilla kaikki. minua se ei voi pierun vertaa kiinnostaa. muutenkin pelaan niin harvoin fifaa, ettei kiinnosta opetella tollasta. Haluun pitää pelin simppelinä. Se ei ole sulta pois, jos muut pelaa miten pelaavat, kunhan eivät klitsaa, tms.

Säälittävää. täh. Voit ihan itse valita haluatko netissä pelata sillä kaikki manuaalilla, että vihollisellakin on manuaalilla kaikki. minua se ei voi pierun vertaa kiinnostaa. muutenkin pelaan niin harvoin fifaa, ettei kiinnosta opetella tollasta. Haluun pitää pelin simppelinä. Se ei ole sulta pois, jos muut pelaa miten pelaavat, kunhan eivät klitsaa, tms.

Teoriassa kuulostaa hyvältä. Käytännössä saat odotella tunnin jos toisenkin löytääksesi jonkun muunkin joka haluaa pelata Manual-asetuksilla.

Ylös Bottom