Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

noo finaalit on siitä hyviä että niissä on aina oma tarina joka ei juurikaan koskaan liity entisiin osiin. Näin konkarina ehdotan että välttelet FF XIII saagaa, siinä vaan tulee paha mieli :D Ja tuo X-2 on ihan ok jos ykkää kovasta girlpoverista ja ei niin isosta maailmasta.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Lähes jokainen FF peli on oma itsenäinen tekeleensä joissa jokaisessa on eri hahmot,maailma, tarina ja hahmonkehitys systeemi. Ainoastaan X ja X-2 ovat samaa sarjaa sekä 13 trilogia on samaa sarjaa mutta niissäkin kaikissa erilainen hahmonkehitys systeeminsä. Ihan sama oikeastaan minkä niistä pelaa eka mutta järjestyksessä toki näkee miten pelit ovat kehittyneet.

Voi mennä siis hankintaan.

Tämäkö:http://www.gamereactor.fi/arviot/265624/Final+Fantasy+X/X-2+HD+Remaster/
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)


Tuo paketti on ihan hyvä paikka aloittaa jos haluaa vähän nykyakaisemman ja yksinkertaisemman FF pelin. FF X ja X-2 tulee muistaa se että ne on ensimmäiset FF pelit jossa on ääninäyttelyä ja se on aivan järkyttävää paikoitellen ja parhaimmillaankin vain keskinkertaista, jos se ei häiritse on pelit muuten loistavia vaikka monet X-2 tarinaa haukkuvatkin on se mielestäni ihan hauskaa seurattavaa mutta hyvin erilainen X verrattuna. PS4 versio X varsinkin on komeaa katseltavaa kun monia hahmoja ja rumimpia tekstuureja on viilailtu parempaan kuntoon ja Full HD resoluutio ja kunnon reunanpehmennys tekee pelille ihmeitä.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Tuo paketti on ihan hyvä paikka aloittaa jos haluaa vähän nykyakaisemman ja yksinkertaisemman FF pelin. FF X ja X-2 tulee muistaa se että ne on ensimmäiset FF pelit jossa on ääninäyttelyä ja se on aivan järkyttävää paikoitellen ja parhaimmillaankin vain keskinkertaista, jos se ei häiritse on pelit muuten loistavia vaikka monet X-2 tarinaa haukkuvatkin on se mielestäni ihan hauskaa seurattavaa mutta hyvin erilainen X verrattuna. PS4 versio X varsinkin on komeaa katseltavaa kun monia hahmoja ja rumimpia tekstuureja on viilailtu parempaan kuntoon ja Full HD resoluutio ja kunnon reunanpehmennys tekee pelille ihmeitä.

Tämä on hyvä muistutus ääninäyttelyn laadusta :D

[video=youtube;-5FTJxfV3pc]https://www.youtube.com/watch?v=-5FTJxfV3pc[/video]
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Tuota kohtausta nyt ei moni ymmärrä että sen on tarkoitus ollakkin tuollainen vähän kömpelön oloinen ja keventää tunnelmaa mutta olisi se varmaan paremminkin voinut hoitaa :D
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Tuota kohtausta nyt ei moni ymmärrä että sen on tarkoitus ollakkin tuollainen vähän kömpelön oloinen ja keventää tunnelmaa mutta olisi se varmaan paremminkin voinut hoitaa :D

Tästä voi olla montaa mieltä, mutta kyllä meikäläinen pitää enkkudubbia parempana kuin alkuperäistä. Tuo Japanitiittus kuulostaa tuossa ihan harakalta. Minua enkkudubbaus ei ole ikinä häirinnyt niin paljon. On niitä huonompiakin kuultu (köhöm, ensimmäinen Resident Evil).
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Tästä voi olla montaa mieltä, mutta kyllä meikäläinen pitää enkkudubbia parempana kuin alkuperäistä. Tuo Japanitiittus kuulostaa tuossa ihan harakalta. Minua enkkudubbaus ei ole ikinä häirinnyt niin paljon. On niitä huonompiakin kuultu (köhöm, ensimmäinen Resident Evil).

Kuten sanoit niin makuasioita ja kyllä tuo alkuperäinen japani versio kuulostaa paljon paremmalta. Yunakin kuulostaa iloiselta ja energiseltä kun taas enkku versiossa se kuulostaa sellaselta hiljaselta vässykältä. Enkku duppi hyvin harvoin kuulostaa kovin hyvältä jos sitä pääsee vertaamaan alkuperäiseen japani versioon, siinä on vaan niin paljon enemmän energiaa ja uskottavuutta mukana. Mutta kukin tyylillään.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)


Itse aloitin finalit juuri tuosta kympistä ja paras se mielestäni on edelleen 15v myöhemmin. Taitaa olla ainut yksinpeli johon olen yli 1000 tuntia elemästäni kuluttanut. :D
Uudemmista 12 on mielestäni täyttä kuraa automaattibattle mahdollisuuden takia, mutta 13 ja 13-2 toimivat ihan hyvinä perus modernisointi ropeina.

Seiskan ylihypetystä en tule koskaan ymmärtämään, mutta nämähän ovat kaikki makuasioita ja jos kumartaa niin pyllistää jollekin toiselle.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Ah, vanha kunnon "Laughing Scene". Tosiaan varmaan pelihistorian eniten väärin ymmärretty kohtaus. Puolet porukasta tuntuu aina kuvittelevan, että ne yritti siinä nauraa oikeasti.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Itse aloitin finalit juuri tuosta kympistä ja paras se mielestäni on edelleen 15v myöhemmin. Taitaa olla ainut yksinpeli johon olen yli 1000 tuntia elemästäni kuluttanut. :D
Uudemmista 12 on mielestäni täyttä kuraa automaattibattle mahdollisuuden takia, mutta 13 ja 13-2 toimivat ihan hyvinä perus modernisointi ropeina.

Seiskan ylihypetystä en tule koskaan ymmärtämään, mutta nämähän ovat kaikki makuasioita ja jos kumartaa niin pyllistää jollekin toiselle.

Harkitaan,harkitaan.;)
 
Vastaus: PS4:n tulevat pelit (huhut, uutiset)

Täällä myös melkein onnen kyyneleitä voisi tirauttaa. Toivekkaana oon miettiny, että jos vain tulisi. Iloinen uutinen on siis tämä. Mielestäni yksi parhaista Final Fantasy - peleistä ikinä. Ja paras viimeisimmistä.

Luultavasti ootte jo pelanneet aikoinaan FFX:ää Ps2:ella? Ellette, niin siinä on hyvä plei ja hyvä tarina eikä grafiikka mitään huonoa ole.

Enpä ole koskaan kuullutkaan kenekään kehuvan FFX:n jälkeisiä FF:iä vielä. Mite hemmettiä siis? Oon lukenut hehkutuksia tyyliin, että FFX olisi ollut se viimeinen hyvä FF. Mä kyllä uskon siihen mielipiteeseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4:n tulevat pelit (huhut, uutiset)

Luultavasti ootte jo pelanneet aikoinaan FFX:ää Ps2:ella? Ellette, niin siinä on hyvä plei ja hyvä tarina eikä grafiikka mitään huonoa ole.

Enpä ole koskaan kuullutkaan kenekään kehuvan FFX:n jälkeisiä FF:iä vielä. Mite hemmettiä siis? Oon lukenut hehkutuksia tyyliin, että FFX olisi ollut se viimeinen hyvä FF. Mä kyllä uskon siihen mielipiteeseen.

Oon pelannut Finalit seiskasta kolmeentoista asti. FFXII on mun mielestä todella hyvä peli. Pidin juonesta ja useista hahmoista (Balthier on parhaita hahmoja ikinä) ja taistelusysteemi on mielestäni onnistunut, vaikka pidänkin aiempien versioiden systeemistä hitusen enemmän. Pelissä on mukavasti tekemistäkin, ja itse tykkään tuosta Guild Hunt- systeemistä.

Moni voi sanoa mitä vaan peleistä, mutta itse kokemalla sitä voi muodostaa jo mielipiteenkin.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Kyllä FF XII on yksi aliarvostetuimmista peleistä ikinä, todella hyvät hahmot, maailma ja taistelususteemi ovat loistavia. Tämä jos joku peli on oikeutettu HD päivitykseen koska jäi varmasti monelta kokematta kun ps3 oli juuri nurkan takana pelin ilmestyttyä
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Pääseeköhä tähän pelin juoneen enää mukaan,ku ei oo pelannu aiempia??
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Pääseeköhä tähän pelin juoneen enää mukaan,ku ei oo pelannu aiempia??
Final Fantasyissa ei ole jatkuvaa juonta tai aina edes yhtenäistä maailmaakaan. Jokainen osa toimii täysin erillisenä pelinään, eikä aiempien osien tuntemus ole tarpeen.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

^ Poikkeuksena final fantasy 13, 13-2 ja lightning returns.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

Jos kiinnostaa niin täällä

https://www.twitch.tv/rpglimitbreak

on menossa FF speedrun marathon race, eli 17 FF peliä juostaan putkeen läpi niin nopeasti kuin vaan pääsee. FF II tehtiin jo maailmanennätys joten saa nähdä mitä on vielä luvassa. Kestää 17-21.6 ympäri vuorokauden.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

^
Omistan ehkä tylsän elämän, mutta tälläisten speedrunien seuraaminen on yllättävän viihdyttävää, itsellä kun ei aika riitä kaikkia kyseisiä pelejä läpäistä kumminkaan.

Josta päästäänkin asiaan, kesäloma häämöttää ja kaipaisin vähän viihdytykettä, joten ajattelin aloittaa uuden FF:n peluun. Olen läpäissyt FF8 ja FF9, seiskasta olen kuullut pelkkää hyvää, mutta grafiikka on niin pikselimäistä että pää ei kestä sen läpipeluuta isolla televisiolla (HD versiota odotellessa), olisiko siis FF X (remaster) hyvä valinta seuraavaksi vai joku muu? :confused::cool:
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

x ja x-2 on hyviä jos ei pixeli mössöt kiinnosta. Myös 13 trilogia on ihan kiva, mutta jos itse täytyis joku noista aloittaa se olis x ja x-2. XII remaster kun on vielä niin kaukana.
 
Vastaus: Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

FFX on paras. Osta se. Mulla oli FFX2 ja siinä ei ollut vuoropohjaisia taisteluja edes eli ihan tympeä maku vain jäi koko pelistä.
 
Ylös Bottom