Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy (keskustelua pelisarjasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gurmeliini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
FF XI saanut loistavan uuden päivityksen ja tätä tullaan parantamaan entisestään. Pelin AI kumppanit eli Alter Egot saa mahdollisuuden tulla vahvemmiksi. Voit päivittää niiden kyky pisteitä ja tulevaisuudessa voit valita myös niiden varusteet. Itse aion palata pelin pariin parin viikon päästä joten tämä päivitys tuli hyvään saumaan ja todella iloinen ettei SE ole vaan hylännyt vanhaa sotaratsua.

FF XI joutuu sulkemaan jo kolmannen serverin uusilta pelaajilta kun kova pelaaja ryntäys vaan jatkuu.

XIV:ssä oli aikoinaan samanlaisia ongelmia. Muistan, kun Odinille pystyi tehdä hahmon vain keskellä yötä. Siinä sitä sitten päivysteltiin. Ei taida XIV:llä enää olla ihan noin paljon tunkua.

Hitto että olisin ikionnellinen, jos saatais tuo XI myös konsoleille. Välillä tuntuu, että XI saa nykyään enemmän päivityksiä kuin XIV. Täällä on XIV tauolla kun iski ihan totaalikyllästyminen niihin samoihin juttuihin, mitä pistetään päivityksillä ulos joka hemmetin kerta. Peli todella kaipaisi jo uusia tuulia. Varmaan moni muukin huomannut saman, ja siksi siirtynyt XI:n pariin.

Tuli tuossa pelattua Final Fantasy 7 remake läpi. Tarjosihan tuo ainakin paljon eeppistä cut sceneä jota tais olla itse koko pelistä noin 10 tuntia :D . Mutta kyllähän tuo silti oli hyvä joskin vähän lineaarinen.
Final Fantasy 7 rebirth taitaa olla sit enemmän tuota vapaata pelaamista joka julkaistaan xboxillekin kesäkuussa. Nyt just aloitin tuon Final Fantasy 16 niin saa nämä Squaren Final Fantasy xbox tarjoukset hyödynnettyä. Teemana siis Final Fantasy täällä.

Tuli tuossa pelattua Final Fantasy 7 remake läpi. Tarjosihan tuo ainakin paljon eeppistä cut sceneä jota tais olla itse koko pelistä noin 10 tuntia :D . Mutta kyllähän tuo silti oli hyvä joskin vähän lineaarinen.
Final Fantasy 7 rebirth taitaa olla sit enemmän tuota vapaata pelaamista joka julkaistaan xboxillekin kesäkuussa. Nyt just aloitin tuon Final Fantasy 16 niin saa nämä Squaren Final Fantasy xbox tarjoukset hyödynnettyä. Teemana siis Final Fantasy täällä.
Täälläkin FF7 Remake kesken Xboxilla. Kerran olen pelin PC:llä läpipelannut, mutta maistuu edelleen. Peli ei varsinaisesti ole mikään ihmeellinen, vaan pikemminkin perushyvä, mutta varsinkin kun Rebirth häämöttää horisontissa, niin täytyyhän tämä nyt uudelleen pelata. Varsinkin tarina on sen verran onnistunut. Taistelusta en edelleenkään tykkää erityisen paljon, mutta kyllä se menettelee.

Tuli tuossa pelattua Final Fantasy 7 remake läpi. Tarjosihan tuo ainakin paljon eeppistä cut sceneä jota tais olla itse koko pelistä noin 10 tuntia :D
No eipä tämä FF16 cutscenejä nyt ainakaan vähennä ;) Tuossa just oli tuo ifrit vs garuda taistelu ja olihan tuokin melkoisen eeppistä elokuvallista menoa. Ei ole tainnut olla kovin halpoja tuottaa nämä Final Fantasyt, et kun eivät ole olleet niin tyytyväisiä pelien myynteihin.

Reilu 20 tuntia Final Fantasy 16 jakso, mutta sit kyllä alkoi puuduttaan peli. Poistin tilaa viemästä kun ei vaan maistunut. Pelin rytmitys ei onnistunut sitten millään tavalla. Kaikki pelin hahmot cidiä lukuun ottamatta oli aivan mitään sanomattomia eikä tuo tarinakaan jaksanut kantaa yhtään. Cutsceneja oli ihan liikaa ja niitä tuli jatkuvalla syötöllä. Meinaan kun hahmot/tarina ja dialogi ei toimi niin eipä nuo cutscenetkään silloin jaksa kiinnostaa. Taistelu ja varsinkin nuo elokuvalliset bossi taistelut oli pelin parasta antia. FF7 remakessa nuo hahmt/tarina ja dialogi asiat oli kohdillaa ja jopa sai nauraakin välillä, Cloud mekossa jne. Mutta hyvä että FF7 remake maistu meikälle kun tuo Rebirth julkaistaan xboxille kesäkuussa eli sitä odottaa isolla mielenkiinnolla.

Reilu 20 tuntia Final Fantasy 16 jakso, mutta sit kyllä alkoi puuduttaan peli. Poistin tilaa viemästä kun ei vaan maistunut. Pelin rytmitys ei onnistunut sitten millään tavalla. Kaikki pelin hahmot cidiä lukuun ottamatta oli aivan mitään sanomattomia eikä tuo tarinakaan jaksanut kantaa yhtään. Cutsceneja oli ihan liikaa ja niitä tuli jatkuvalla syötöllä. Meinaan kun hahmot/tarina ja dialogi ei toimi niin eipä nuo cutscenetkään silloin jaksa kiinnostaa. Taistelu ja varsinkin nuo elokuvalliset bossi taistelut oli pelin parasta antia. FF7 remakessa nuo hahmt/tarina ja dialogi asiat oli kohdillaa ja jopa sai nauraakin välillä, Cloud mekossa jne. Mutta hyvä että FF7 remake maistu meikälle kun tuo Rebirth julkaistaan xboxille kesäkuussa eli sitä odottaa isolla mielenkiinnolla.
Ihan hyviä pointtauksia, tämä on omastakin mielestä vähän turhan ryppyotsaista ja vakavaa menoa FF sarjan peliksi. Ennen kaikkea tuo rytmitys on hämmentävän perseellään; tapat kerrostalon kokoisen perkeleen ja seuraavaksi keräät omenoita naapurin rouvalle omenapiirakkaa varten.

FF16 on vähän ristiriitainen tapaus. Vaikka nautein siitä ja DLC:tä myöten perinpohjaisesti läpi pelattu niin siinä ei ole oikein mitään mikä saisi pelaamaan sitä uudestaan (toisin kuin muita FFiä jaksaa tahkota lukuisia kertoja uudestaan, poislukien FF15 kans). Tarina ja graafinen ilotulittelu pomotaisteluissa oli parasta mutta pelattavuus itsessään aika tympeää ja mmo tyylinen rytmitys ei tosiaan toimi hirveän hyvin. Tuota ylenpalttista synkkyyttä en myöskään kaipaa Final Fantasyihin.

Noh aika näyttää miten FF16 kestää ajanhammasta.

---

Nyt olisi minulla tänä vuonna hyvinkin vahvat fiilikset aloittaa FF13 trilogian uudelleen peluu (suunniteltu jo pari vuotta). Originaali FF13 edellisestä pelaamisesta on jo kohta varmaan 15 vuotta aikaa. Pelasin sen muutamankin kertaa läpi aikoinaan ja pidän. Jatko-osien pelaaminen jäi vain yhteen läpipeluu kertaan.
Tämä projekti toivottavasti käynnistyy pian.

Tuntuu hullulta, mutta koko pelisarja on melkein tuntematon minulle. Toki joskus olen muistaakseni FF13 kokeillut 360:llä. Samoin FF7 Remakea vuosi tai pari sitten, mutta ihan pari tuntia alusta vain.

Kiinnostus edelleen jäi pelisarjaa kohtaan, ja tuota FF16:sta olen katsellut. Ehkäpä jos sen saisi hyvään hintaan, niin voisi hommata.

Täälläkin jäänyt FF16 kesken. Xboxin pelikello näyttää että 14 tuntia olisi pelattuna, mutta lukuunottamatta hienoja pomotaisteluita niin ei se oikein tuntunut lähtevän.

Tarinan lähtökohdat ovat kyllä kunnossa, mutta kuten muutkin ovat maininneet niin rytmitys tökkii. Tavallaan kyllä tekisi mieli pelata loppuun jo pelkästään siksi, jos ne eeppiset mittasuhteet, joita pelin alku lupailee sieltä lopulta löytyisivät.

Itse tykkäsin todella kovasti 16:sta, tarina ja taistelu piti otteessa. Mutta rytmitys tosiaan on hukassa pahasti, ja jos Teillä jo peli tökki ensimmäisten 15-20 tunnin kohdalla tuon takia, niin se pahenee loppua kohti. Toki sieltä myös löytyy ne siisteimmät hetket, yksi taistelu varsinkin on upeimpia mitä olen videopelaamisessa ikinä kokenut.
Haluaisin uudestaan pelata vielä läpi, mutta joku siinä hiertää palaamaan pelin pariin, luultavasti juurikin se että päätarinaan on tungettu paljon tyhjänpäiväistä nyhertämistä. Ja kuinka masentava maailma pelissä on, suurinosa hahmoistakin on hirveitä. Muutaman kerran pelatessakin kävi mielessä, miksi edes yrittää pelastaa tätä maailmaa?

Ylös Bottom