Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Hieman alle 10 tuntia takana, ja minä ainakin tykkään. Kohtuullisen paljon jo pelattu, ja juonellisesti ihan alussa vielä. Olen siis kohdassa, missä

Cloud on tippunut kirkkoon, ja Aeris tavataan nyt kunnolla ensimmäisen kerran.

Peli on paljon paljon yksityiskohtaisempi kuin alkuperäinen. Esim. tehtäviä ja kokonaan uusia kohtauksia on lisäilty. Ja myös erään sivuhahmon taustaa avattiin paljonkin. Tässsä pääsee siis entistä syvemmin Final Fantasy VII:n maailmaan sisälle, mistä varmasti kaikki fanit tulevat tykkäämään.

Taistelu tuntui vielä demoa kokeilessa aika sekavalta, mutta nyt kun tunteja on takana, on siihenkin päässyt jo hyvin sisälle. Olin muuten positiivisesti yllättynyt, että
tuttu Materia systeemi oli otettu mukaan. Tästä mulla ei ollutkaan mitään tietoa etukäteen.

En muuten ymmärrä sitä kritiikkiä, mit tämä on saanut, siitä, että peli julkaistaan osissa. Tietysti itsekin olisin halunnut kokea koko tarina kerralla, mutta netin mukaan pelillä on pituutta noin 30 tuntia, joka on lähes minkä tahansa kolmannen persoonan toimintapelin pituus, joten kyllä ainakin itse koen saavani tästä vastinetta rahoilleni ihan tarpeeksi.

Eikun takasin pelaamaan. :)
 
7 tuntia takana, ja vähän on kyllä vähän kaksijakoiset fiilikset. Laitetaan spoileriin.

Kyllähän tässä pieni keskeneräisyys paistaa ihan selkeästi läpi. Paikat on yhtä putkijuoksentelua, eikä niissä pahemmin ole tutkittavaa. Nyt peli tuntuu, että tässä nyt tehdään sitä samaa mitä olet tehnyt jo viimeisen tunnin. Noh, katotaan jos peli vielä vähän "aukeaa". Epäilen.

Kontrollit on ihan selkeästi pöllitty Dragon Quest XI:stä, mutta missä on hyppynappi!? Peli suorastaan huutaa sitä tietyissä paikoissa!

Taisteluista ei meinaa saada mitään selkoa, ja siksi turpaan tulee otettua aika mukavasti. Se kohta, missä tuli ekaa kertaa liekinheitintyyppejä oli raivostuttava! Myönnän, koko taistelusysteemi ei ole vielä meikäläiselle auennut ihan kokonaan. Ehkä se orkkiksen vuoropohjanen tyyli sopi itelleni enemmän.

Tämä(KIN) peli tulee ihan satavarmasti jakamaan mielipiteitä. Riittää kun lukee Gamefaqsien keskustelupalstoja.
 
Viimeksi muokattu:
itsellä takana 17h ja saavuin vasta nyt tuohon kyseiseen kohtaan missä Jirza on. Tekemistä on niin pirusti ja kaikkia piilotettuja juttuja siellä sun täällä kartan markerit ei näytä ku murto-osan. Tykkään myös kuunnella cityissä palkaillisten tarinoita jotka muuten kehittyy sitä mukaan mitä enemmän vietät kaupungeissa aikaa. tykkään myös ihailla tuttuja maisemia ja kuunnella aivan loistavan kovaa soundtrackkia. meille jotka pelannu orginal FF7 10 kertoja läpi.

this is something special.
 
Verkkaiseen tahtiin Destiz on pelannut. Itse en noita sivutehtäviä paljon jaksanut, koska ne ei paljon vaikuttanut eroavan muiden roolipelien tutuista "juoksupojan" tehtävistä. Saa toki korjata, jos olen väärässä. :) En silti itsekkään ole vaan juossut tarinaa eteenpäin, vaan hahmojen keskusteluja on kuunneltu ja maisemia ihailtu kaikesssa rauhassa. Pleikkarin ruudunkaappaustoiminto onkin ollut kovassa käytössä, sillä onhan tämä todella nätin näköinen peli. Toivottavasti tähän joskus saadaan päivityksen muodossa kunnon valokuvaustilan.
 
5h takana ja taistelusysteemi alkaa pikkuhiljaa istua lihasmuistiin (tosin noi L1+neliö- pikakomennot hakee vielä aika pahasti).

Itsellä perus PS4 ja grafiikka näyttää silti aivan uskomattoman komealta, alun video oli kuin elokuvasta konsanaan. Grafiikaltaan erittäin iso harppaus kaikkeen mitä olen pleikkarilla vielä nähnyt. Peli myöskin käy tasaisesti, ei nykimisiä ja konekin pysyy maltillisen hiljaisena.
 
Haastettakin tuntuu onneksi paikoin olevan, niin ei ole ihan pelkkää hack and slashia meno. Ja materiaa on niin pirusti siihen nähden miten vähän slotteja on, että joutuu vähän miettimään mitä päälle laittaa.

Tykkään että alkuperäistä tarinaa on syvennetty ja vähäisemmät hahmot saa lisää taustaa ja ruutuaikaa. Että kyllä tämä paljon uutta tuo pöytään juoneen vaikka alkuperäinen olisi puhki pelattu. Toki voi jakaa mielipiteitä jos poiketaan liikaa originaalista. Itse kyllä tykkään.

Nyt jo vaan harmittaa pirusti kun tietää että jää kesken ja luoja tietää kauanko pitää seuraavaa episodia odottaa.
 
joo aivan uskomattoman hieno kyllä visuaalisesti kaverille sanoinki et tuntuu ku pelais jotain next gen peliä. kun noissa cityissä kävelee tuntuu siltä et ois jossain FF museossa turistina ja kokoajan tulee jotain tuttua vastaan mut nyky graafikoilla. Joo peli kaipaisi kyllä valokuvaus tilaa. itekkin napsinu kuvia sieltä sun täältä. Kyllä ne sidequestit ja koluaminen palkitsee tässä suhteellisen hyvin esim itellä 2 kertaa enemmän exclusive early game (tiedä sitten voiko niitä saada enää myöhemmin) materioita ja muuta kamaa ku perus marketissa myydään. Sidequestit on Just sitä mitä FF:ssa on totuttu ja itse pidän niistä. Mun mielestä tommoset questit vaan on osa FF:ää, Witchereiden ja cyberpunkin 3 tunnin sidequestit on sitten taas erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Arvioita pulppuaa ja näyttää maistuvan myös heille, nyt kun vaan olis se perjantai pääsis tämän mestariteoksen kimppuun.

Siitä vielä vähän Karakin mietteitä jos haluaa nähdä vähän peliäkin.

 
Viimeksi muokattu:
Sylettää kun menin tilaaman tämän ps storesta, kun sais jo nyt kaupasta halvemmalla. Ei vissiin peruminenkaan onnistu enää, kun download on jo alkanut? :mad:
 
Hmm... nyt kun streamaus näyttää vapautuvan ja näkee pelikuvaa, on helppo yhtyä arvostelijoilen joukkoon tietyistä tekstuureista, jotka näyttävät PS2 tason mallinnuksilta. Sen takia mietinkin, että jos (kun) tämä tulee PS5lle, niin olisiko tuo hiottu lopulliseen, kunnon muottiin.

Ihan kahden vaiheilla ollaan että tilaanko jokatapauksessa. Sain juuri Witcher 3 platinan ja seuraavana pelisuunnitelmana oli pelata koko Uncharted sarja läpi. Bloodborne odottelisi vielä ensimmäistä läpipeluuta. Hmm..
 
Onneksi ei tee tiukkaakaan odottaa vaikka useampi vuosi sitä, että kaikki episodit on julkaistu ja niitä myydään johonkin kohtuulliseen pakettihintaan. Vielä pari DLC:tä pelattavana AC Odysseyssa sekä muutama päivä sitten aloittamani FF8 remaster hieman yli puolivälissä (ah, miten mukavaa ja tunnelmallista pelattavaa juuri tällaisenaan), ja 6-vuotiaan poikani kanssa riittää pelattavaa Lego LOTR:n ja Lego Star Wars III Clone Warsin parissa. Nuo kun on tahkottu läpi voisi viimeinkin jatkaa alkupuolelleen jäänyttä RDR 2:ta. Ja olisihan tuossa miljuuna muutakin peliä backlogissa kaikille konsoleille PS3 ja Xbox 360 ajoista alkaen. Eikä sitten haittaa vaikka kaikki tämän vuoden loput isot julkaisut siirtyisivät koronakriisin myötä vaikka vielä vuoden eteenpäin tai pidemmällekin. Pelattavaa kyllä riittää joka tapauksessa!
 
Nyt kun arviot on ulkona niin pitihän tuo itekki laittaa digiversio ennakkotilaukseen. Kiva, että pelillä tuntuu olevan pituuttakin kivasti niin ei tunnu rahastukselta maksaa täyttä hintaa. :)

Nuo huonosti latautuvat tekstuurit tuntuu olevan nyt aika monessa pelissä tullut vähän ajan sisään vastaan. Viimeksi The Hunt ja Division 2 kärsi ainakin omalla koneella samasta ongelmassa.
 
Olen pienellä varauksella tätä odottanut, mutta ainakin metascoren puolesta voi henkäistä helpotuksesta. Vähän vielä epäilyttää tämä osiin jakaminen eikä niinkään minkään muun kuin tarinan takia. Täytyy varmaan vielä jossain kohtaa pelata alkuperäinen läpi niin näkee tarinan vähän nopeammin :D Kuulun siihen harvinaiseen ryhmään joka on jo PS1 aikakaudella pelannut FF, mutta tämä on jäänyt niistä selvästi vähimmälle. FF8 ja 9 kanssa on vietetty varmasti satoja tunteja.
 
Onneksi avasivat tuon ennakkolatauksen jo tänään eikä silloin 8 päivä joka oli tarkoitus, 12h ollut latauksessa ja 50 gigaa valunut eli 40 olisi vielä jäljellä. :D
 
nyt on 40h takana peliä ja tekemistä vielä piisaa. en ole vielä siis edes lopussa ja side contettia riittänee ties kuinka pitkäksi ajaksi. tosin olen miettinyt et lyönkö kaikki paukut tähän playtroughun kun tarkoitus olisi aloittaa sitten hardille heti uus runi jolla sitten onki tarkoitus hommata eka platinum trophy koskaan. Joten uskoisin et +100h puolelle mennään reippaasti tämän kanssa. ja joo pakkohan on se on jo tässä vaiheessa sanoa että tämmöiselle tyypille joka on kattonu Advent Childrenin yli 20 kertaa. pelannu FF7 orginalin läpi yli 10 kertaa. 2 kertaa pelannu FF7 Crisis coren lävite. ja tullu pelattua läpi Vincentin own game Dirge of Cerburuski. niin onhan tämä helposti tämän vuoden Goty. kaikkien aikojen parhaalle pelille loistava Remake.
 
nyt on 40h takana peliä ja tekemistä vielä piisaa. en ole vielä siis edes lopussa ja side contettia riittänee ties kuinka pitkäksi ajaksi. tosin olen miettinyt et lyönkö kaikki paukut tähän playtroughun kun tarkoitus olisi aloittaa sitten hardille heti uus runi jolla sitten onki tarkoitus hommata eka platinum trophy koskaan. Joten uskoisin et +100h puolelle mennään reippaasti tämän kanssa. ja joo pakkohan on se on jo tässä vaiheessa sanoa että tämmöiselle tyypille joka on kattonu Advent Childrenin yli 20 kertaa. pelannu FF7 orginalin läpi yli 10 kertaa. 2 kertaa pelannu FF7 Crisis coren lävite. ja tullu pelattua läpi Vincentin own game Dirge of Cerburuski. niin onhan tämä helposti tämän vuoden Goty. kaikkien aikojen parhaalle pelille loistava Remake.
Toisella boardilla eräs ihminen sanoi että 50 tuntia kesti kun teki pelissä kaikki questit
 
Viimeksi muokattu:
Olen ymmärtänyt, että tämä ensimmäinen julkaisu on kattaa vain osan alkuperisen FFVII:n tarinasta. Onko jossain ollut arviota, että paljonko alkuperäisestä tarinasta jää seuraaviin julkaisuihin?

Itsellä nyt takana 7h ja maistuu kyllä todella hyvältä!
 
Ylös Bottom