Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Vastaus: Final Fantasy VII (remake)

Ainoa motkotus tästä täytyy sanoa, että god mode ei oikeasti ole mikään god mode. Jos sulla on HP 1000 ja vihu tekee 1001 vahinkoa niin kuolo korjaa. Muutoin HP palautuu aina takaisin samon MP ja limit break.

Tämä on iso harmi, sillä halusin pitkästä aikaa rökittää molemmat ultima weaponit ja god modella ajattelin tuon tehdä niin ei tarvisi niin kauaa aikaa käyttää varusteluun. Mutta eihän tuo sitten onnistu. Darn!

Tiedän, että god modet yms on huijausta jne, mutta olen aikanani käyttänyt lukemattomia tunteja kerätessäni levelit kattoon ja haaliessani knights of the round summonin jne jne. Ei vaan enää jaksa moista suorittaa. :D
 
Vastaus: Final Fantasy VII (remake)

Itsehän ajattelin tehdä kaiken ihan old school grind tyylillä mutta käytän tuota 3x nopeutta koska se tekee siitä puuhasta huomattavasti siedettävämpää. God modiin en koske ja no encounters vaan silloin kun tosissaan alkaa tasitelut ottaa päähän joissain kohtaa missä niitä ei haluaisi :D Mut toimiiko tuo GOD mode siis sillain että kunhan sulla on enemmän HPta kun vihu/bossi lyö niin et kuole ja ne palautuu takas ?
 
Vastaus: Final Fantasy VII (remake)

Itsehän ajattelin tehdä kaiken ihan old school grind tyylillä mutta käytän tuota 3x nopeutta koska se tekee siitä puuhasta huomattavasti siedettävämpää. God modiin en koske ja no encounters vaan silloin kun tosissaan alkaa tasitelut ottaa päähän joissain kohtaa missä niitä ei haluaisi :D Mut toimiiko tuo GOD mode siis sillain että kunhan sulla on enemmän HPta kun vihu/bossi lyö niin et kuole ja ne palautuu takas ?
Kyllä. Juurikin niin.
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

Hiljaista on kyllä ollut, tähänkin ketjuun tuli näköjään vuonna 2016 tasan nolla kappaletta viestejä. Tuntuu, että ovat Remaken kanssa aivan vaiheessa vielä, hyvä jos saamme edes ykkösepisodin vielä tämän vuoden aikana kätösiimme. Kesän E3:n jälkeen saatamme olla huomattavasti viisaampia, vaan saatamme olla olemattakin.

(Ketjun otsikko muokattu, pelin virallinen nimi on Final Fantasy VII Remake.)
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

Nyt sitten on varmistunut asia, jota olen pelännyt eniten tämän remaken suhteen: Taistelut EIVÄT ole vuoropohjaisia.

Push Square:No, Final Fantasy VII Remakes Battles Aren't Turn Based

Vaikka pidinkin Final Fantasy XV:stä, niin toivoin hartaasti, etteivät muuta VII:n taisteluita tuollaiseksi tosiaikaiseksi mättämiseksi, mutta niin vain menivät tekemään. On kyllä pettymys. :(
Sääli, mutta turha tässä nyt on pelihousujaan pelaamatta repiä. Tietohan ei ole mikään uusi vaan on ollut esillä jo 2015.

Esimerkiksi täällä: https://www.primagames.com/games/fi.../final-fantasy-7-remake-battle-system-details
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

Sääli, mutta turha tässä nyt on pelihousujaan pelaamatta repiä. Tietohan ei ole mikään uusi vaan on ollut esillä jo 2015.

Esimerkiksi täällä: https://www.primagames.com/games/fi.../final-fantasy-7-remake-battle-system-details

Minulle tuo oli uusi tieto, sillä en ole seurannut tämän remaken edesottamuksia, kun alunperin minun piti ostaa Switch, mutta sen julkistuksen jälkeen ostinkin PS4 Pro:n ja vasta nyt viimeisein parin kuukauden aikana olen opetellut seuraamaan PS4:n peliuutisia.

Ei tuo nyt varmasti mikään deal breaker ole, mutta olisin kyllä mieluummin ottanut tuon vuoropohjaisen taistelun kuin FFXV:n vastaavan, kun nykyisissä jrpg:ssä nimenomaan kaipaan noita vanhoja vuoropohjaisia taisteluita. Nämä nykyiset pidä/hakkaa toimintanappia -systeemit ei oikein tunnu sisältävän samaa taktisuutta kuin vuoropohjaiset taistelut.
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

Minulle tuo oli uusi tieto, sillä en ole seurannut tämän remaken edesottamuksia, kun alunperin minun piti ostaa Switch, mutta sen julkistuksen jälkeen ostinkin PS4 Pro:n ja vasta nyt viimeisein parin kuukauden aikana olen opetellut seuraamaan PS4:n peliuutisia.

Ei tuo nyt varmasti mikään deal breaker ole, mutta olisin kyllä mieluummin ottanut tuon vuoropohjaisen taistelun kuin FFXV:n vastaavan, kun nykyisissä jrpg:ssä nimenomaan kaipaan noita vanhoja vuoropohjaisia taisteluita. Nämä nykyiset pidä/hakkaa toimintanappia -systeemit ei oikein tunnu sisältävän samaa taktisuutta kuin vuoropohjaiset taistelut.
Xenobladejen jälkeen en varsinaisesti ole kaivannut vuoropohjaista rivissä mättämistä. En ole niitä vastaan ja just pelasin antaumuksella originaalia seiskaa Pleikka nelosella, mutta en kyllä halua samaa kokemusta enää remakelta.
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

Xenobladejen jälkeen en varsinaisesti ole kaivannut vuoropohjaista rivissä mättämistä. En ole niitä vastaan ja just pelasin antaumuksella originaalia seiskaa Pleikka nelosella, mutta en kyllä halua samaa kokemusta enää remakelta.

Minulle taas riittäisi FFVII:sta ulkoasunsa puolesta ehostettu versio, jossa kuitenkin materian hallinta ja taistelusysteemi olisivat jokseenkin samoja, sillä tuo taistelu on mielestäni suuri osa noiden vanhempien pelien viehätystä. FFXV:n taistelu ei ollut minusta läheskään yhtä antoisaa, koska sitä strategista puolta ei juuri ollut, vaan lähinnä sai pitää yhtä nappia pohjassa ja välillä käskyttää niitä seuralaisia, kun olivat ongelmissa. Ei siinä mitään, jos peli suunnitellaan alusta alkaen toimintapainotteisemmaksi (kuten vaikkapa nuo Xenobladet, joista pidän itsekin), mutta itse en tosiaan ole innoissani tuosta muutoksesta tämän remaken kohdalla. Ymmärrän toki miksi tuohon ratkaisuun on päädytty, mutta minusta se vain vie osan pelin hohdosta.

Itsekin olen originaalia pelaillut tässä ajoittain PS4:llä ja nautin siitä edelleen. Itse asiassa se oli yksi ensimmäisistä ostoksistani konsolille juurikin siksi, että halusin päästä FFXV:n jälkeen pelaamaan jotain klassisempaa vuoropohjaista jrpg:tä, koska tuo XV:n taistelusysteemi ei vain antanut samaa tyydytystä kuin nuo vuoropohjaiset, vaikka muuten ihan kelpo peli olikin. Vielä kun saisi FFVIII:n jossain muodossa PS4:lle, niin olisin innoissani, sillä se on mielestäni sarjan paras osa.
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

XV:n kaltainen taistelusysteemi kelpaisi aivan hyvin itselleni. Se on toimiva kokonaisuus ollut. En vuoropohjaisuutta realistisesti tähän edes odottanutkaan. Kumpi vain oisi kelvannut.
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

Oma mielipide on se että ei missään nimessä samanlaista taistelusysteemiä mikä ff XV. Tässä pitää olla joku taistelusysteemi missä oikeesti pitää miettiä että mitä tekee ja harkita taktikointia. Mielummin vaikka joku FF XII taistelusysteemi kun tämmänen pääton hack and slash. Vuoropohjanen olisi paras mutta sitä tuskin tulee.
 
Vastaus: Final Fantasy VII Remake

Remakea odotellessa olen fiilistellyt alkuperäistä teosta aina silloin tällöin YouTuben kautta, koska alkuperäinen pleikkari on jossain vaatehuoneen perällä, enkä ole jaksanut viritellä sitä paikoilleen ja alkaa itse pelaamaan tätä. Kevyempi katsella myöskin pelaajaa, joka tuntee pelin muutenkin noin sataprosenttisesti! Suosittelen tätä läpipeluuta muillekin :)

https://www.youtube.com/playlist?list=PLawwJPcwj4dfxPzz4XQJnwJMJnobpcFJP
 
Lukaisin koko yo. ketjun läpi ja vaikkakin tämä Remake jakaa mielipiteitä niin onha se nyt kumminkin VII perustuva ja aivan pakkohankinta. Viime postauksesta näyttää olevan sen verran aikaa että olisi kiva nostaa tämä taas esille ja kysellä onko kenelläkään mitään uutta tietoa?
Osat pelikaupoista nimittäin jo myyvät netissä tätä ennakkotilauksena, esim Puolenkuun Pelit 59,90€ ja ilmoittavat julkaisupäiväksi 31.3.2018? Voiko pitää paikkansa. http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=85795

Sitä en sitten ymmärrä kun aikaisemmin oli puhetta että peli julkaistaan monessa osassa, niin onko tämä nyt 1. osa vai oikeuttaako koko settiin.
 
^ Eipä tästä pelistä olla kuultu mitään piiiitkin aikoihin. Viimeisin muistikuva on, että kehittäjätiimiä myllättiin tavalla tai toisella, mikä ei kuulosta millään tapaa lupaavalta. Voin toki tämän muistaa myös väärin, mutta Puolenkuun 31.3.2018 ei missään nimessä tule olemaan julkaisupäivä tälle ensimmäiselle osalle. Vuoden loppupuoliskoon sen sijaan voisin uskoa.

Toisaalta en yhtään ihmettelisi, vaikka tämän kimppuun päästäisiin vasta 2019.
 
Viimeksi muokattu:
Itse muistan kuulleni jostain että SE ulkoisti pelin tekemisen jollekkin toiselle firmalle joka ei sitten saanut aikaan kovin hyvää jälkeä ja oliko sitten tuossa alkuvuodesta SE otti pelin omaan huostaansa ja tiedä alottivatko alusta vai mitä siellä tapahtuu kun ei mitään infoa ole.
 
SE ON ELOSSA TAAS. Uusi traileri ja lisää infoa E3 veikkaisin.



EDIT: Hauskasti Square Enix kiusoittelee faneja laittamalla Tifan partyyn melkeen joka taistelussa mutta on editoinut hänet pois pelikuvasta :D Hahmoa pystyy myös vaihtamaan lennosta, en muista onko tätä ominaisuutta ollut aikaisemmin julkistettu.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom