Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Tulipas Remake saatua läpi vielä kerran ennen Rebirthin ilmestymistä. Peli maistuu edelleen mutta mitä enemmän sitä pelaa sitä enemmän sen ongelmat nostaa päätään kun se wau efekti ei ole niin vahva kuin ensikerralla. Se miten rakkaudella tämä on tehty uudelleen on edelleen se pelin parasta antia. Hahmot, ympäristöt, viholliset, tarina sekä siihen päälle huiman hauska taistelusysteemi niin johan pelin parissa viihtyy. Rebirth tulee myös varmasti parantamaan joitain Remaken ongelmia, kuten liian vähäinen vapaan gameplayn määrä, liian paljkon peli vie pelaajan elokuvaiseen etenemiseen tai hidastuu keskustelujen takia ja näin ollen se kunnon seikkailun fiilis puuttuu. Myöskin sivutehtävät on ekassa osassa niin @Huttu a kuin olla vain voi, toki suurimman osan niistä tein ihan vaan sen takia että hauskaa oli pelata. Täytyy vielä tuo Yuffien lisäosa pelata myös kun sen vain kertaalleen olen pelannut läpi, tosin siinä ei kauaa kestä.

Odotukset Rebirthiin on ladattu korkealle joten toivotaan että jatko-osa parantaa siinä missä tarvitsee ja ehostaa ennestään sitä mikä toimi.
 
Itse sain kanssa vihdoin pari päivää sitten tuon Remaken pelattua. Tuntuu olevan aika yhteneväiset mielipiteet. Hahmot, tarina ja taistelusysteemi ihan huippua. Sivutehtävät ja ajoittainen pitkittämisen tunne taas vähän plääh.

Mutta, kun nälkä jäi niin päätinpä vihdoin testata PC:n FF7:lle löytyvää 7th Heaven modityökalua kun tuosta niin paljon hyvää lukenut. Täytyy sanoa että olen jopa yllättynyt kuinka hyvältä tuon alkuperäisen pelin saa näyttämään menettämättä kuitenkaan alkuperäisen tunnelmaa.
Varmasti saattaa jakaa mielipiteitä, mutta itse pidän kovasti. Tuolta löytyisi vielä realistisempaa hahmomalia, mutta nämä ovat mielestäni juuri sopivasti päivittyneitä, mutta kuitenkin vielä alkuperäistä kunnioittaen.
Lisäksi löytyy modi joka tuo äänen JOKAISELLE hahmolle. Niin pää kuin sivuhahmoillekin. Odotukset eivät tätä kohtaan ollut kovin korkealla, mutta on yllättävän toimiva ja lisää kivaa immersiota. Ihan hyvää, vaikkei tietenkään mitään Remaken veroista ole. Kaikenlaista muutakin pikkukivaa löytyy, saa esimerkiksi halutessaan random encounterit pois, autoattackia yms. jos tykkää käyttää. Saa lisättyä askeläänet ja kaikenlaisia muita isoja ja pieniä äänilisäyksiä yms yms.
Suosittelen vahvasti jos PC löytyy. Ei ollut monimutkainen projekti ja itse Steam Deckillä olen pelaillut.

Mutta, kuvat puhukoot puolestaan:
20240214173654_1.jpg20240214170923_1.jpg20240214170938_1.jpg20240214171049_1.jpg20240214171251_1.jpg20240214171918_1.jpg20240214172219_1.jpg20240214172838_1.jpg
 
Itse sain kanssa vihdoin pari päivää sitten tuon Remaken pelattua. Tuntuu olevan aika yhteneväiset mielipiteet. Hahmot, tarina ja taistelusysteemi ihan huippua. Sivutehtävät ja ajoittainen pitkittämisen tunne taas vähän plääh.

Mutta, kun nälkä jäi niin päätinpä vihdoin testata PC:n FF7:lle löytyvää 7th Heaven modityökalua kun tuosta niin paljon hyvää lukenut. Täytyy sanoa että olen jopa yllättynyt kuinka hyvältä tuon alkuperäisen pelin saa näyttämään menettämättä kuitenkaan alkuperäisen tunnelmaa.
Varmasti saattaa jakaa mielipiteitä, mutta itse pidän kovasti. Tuolta löytyisi vielä realistisempaa hahmomalia, mutta nämä ovat mielestäni juuri sopivasti päivittyneitä, mutta kuitenkin vielä alkuperäistä kunnioittaen.
Lisäksi löytyy modi joka tuo äänen JOKAISELLE hahmolle. Niin pää kuin sivuhahmoillekin. Odotukset eivät tätä kohtaan ollut kovin korkealla, mutta on yllättävän toimiva ja lisää kivaa immersiota. Ihan hyvää, vaikkei tietenkään mitään Remaken veroista ole. Kaikenlaista muutakin pikkukivaa löytyy, saa esimerkiksi halutessaan random encounterit pois, autoattackia yms. jos tykkää käyttää. Saa lisättyä askeläänet ja kaikenlaisia muita isoja ja pieniä äänilisäyksiä yms yms.
Suosittelen vahvasti jos PC löytyy. Ei ollut monimutkainen projekti ja itse Steam Deckillä olen pelaillut.

Mutta, kuvat puhukoot puolestaan:
Näytä liitetiedosto 14242Näytä liitetiedosto 14243Näytä liitetiedosto 14244Näytä liitetiedosto 14245Näytä liitetiedosto 14246Näytä liitetiedosto 14247Näytä liitetiedosto 14248Näytä liitetiedosto 14249

PC pelaamisen paras puoli. Vanhat pelit saa näyttämään kuin uusilta remastereilta.
 
Makuasioita, mutta itse pelaan mieluummin originaalia hieman pikselöityneellä grafiikalla kuin skaalattuja ja..no, sutattuja grafiikoita. 3D-mallien parantaminen on tietty monipuolisesti mahdollista, mutta esirenderöityjen taustojen (eli käytännössä kuvien) muokkaaminen on ilman alkuperäismateriaalia vähän haastavampaa. Lopputuloksena on usein vähän sellainen kliininen vaikutelma.

Oheinen kuva selittänee asian paremmin, vaikkei tuossa aiemmassa esimerkissä nyt ihan näin räikeä tilanne olekaan:
Näytä liitetiedosto 14252

Niin no tietysti itsekin näistä sinun kuvista valitsisin tuon vasemman puoleisen. Tässä modissa näitä taustoja on tehty myös ihan alusta pitäen käsin ja osassa käytetty joitain skaalaimia. On totta että raja on hyvin veteen piirretty viiva mikä menee yli ja mikä ei. Itselle se tuntuu olevan niin, että ainakin NES ja SNES aikakauden pelit pelaan aina mieluummin originaaleina.

Mielestäni tämä on kuitenkn tehty vahvasti alkuperäistä tyyliä kunnioittaen, mutta kuten sanoin, jakaa varmasti mielipiteitä.
 
Kaippa tämä nyt tulee ostettua vaikka olin sitä mieltä että vasta valmis paketti pitää olla käsissä. Alkuperäinen peli siis tietenkin aikanaan pelattu. Pitää varmaan Remake pelailla Extran kautta ensin. Mutta liian mielenkiintoselta vaikutti kyllä videoiden perusteella, demoa en testannut

Muoks: Tulee tuosta ylempää mieleen sama kun esim Fallout 2 tehtäisiin samana pelinä mutta vähän sieltä täältä kiillotettuna. Kelpaisi itselle, mutta porukka tykkää myös uudemmasta.
 
Itse sain kanssa vihdoin pari päivää sitten tuon Remaken pelattua. Tuntuu olevan aika yhteneväiset mielipiteet. Hahmot, tarina ja taistelusysteemi ihan huippua. Sivutehtävät ja ajoittainen pitkittämisen tunne taas vähän plääh.

Mutta, kun nälkä jäi niin päätinpä vihdoin testata PC:n FF7:lle löytyvää 7th Heaven modityökalua kun tuosta niin paljon hyvää lukenut. Täytyy sanoa että olen jopa yllättynyt kuinka hyvältä tuon alkuperäisen pelin saa näyttämään menettämättä kuitenkaan alkuperäisen tunnelmaa.
Varmasti saattaa jakaa mielipiteitä, mutta itse pidän kovasti. Tuolta löytyisi vielä realistisempaa hahmomalia, mutta nämä ovat mielestäni juuri sopivasti päivittyneitä, mutta kuitenkin vielä alkuperäistä kunnioittaen.
Lisäksi löytyy modi joka tuo äänen JOKAISELLE hahmolle. Niin pää kuin sivuhahmoillekin. Odotukset eivät tätä kohtaan ollut kovin korkealla, mutta on yllättävän toimiva ja lisää kivaa immersiota. Ihan hyvää, vaikkei tietenkään mitään Remaken veroista ole. Kaikenlaista muutakin pikkukivaa löytyy, saa esimerkiksi halutessaan random encounterit pois, autoattackia yms. jos tykkää käyttää. Saa lisättyä askeläänet ja kaikenlaisia muita isoja ja pieniä äänilisäyksiä yms yms.
Suosittelen vahvasti jos PC löytyy. Ei ollut monimutkainen projekti ja itse Steam Deckillä olen pelaillut.

Mutta, kuvat puhukoot puolestaan:
Näytä liitetiedosto 14242Näytä liitetiedosto 14243Näytä liitetiedosto 14244Näytä liitetiedosto 14245Näytä liitetiedosto 14246Näytä liitetiedosto 14247Näytä liitetiedosto 14248Näytä liitetiedosto 14249
Suosittelen myös kokeilemaan New Threat Mode 2.0, niille jotka ovat alkuperäisen useasti pelanneet läpi ja haluavat erilaisen kokemuksen. Tarina on pääsääntöisesti sama, uutta dialogia ja tiettyjä "korjauksia" tehty. Uusia sivutehtäviä, uusia vihollisia/bosseja (mm. materia caveissa vartioi vahvoja olentoja). Tavaroiden sijainteja vaihdettu. Varusteille annettu paljon erilaisia bonus statseja. Hahmoilla on omia kykyjä. Samoin hahmojen statseja pystyy haluamallaan tavalla kehittämään (eli jos haluaa vaikka strengthiä tai dexterityä nostaa). Kokonaisuutena haastavampi, mutta löytyy vielä erillinen hard modekin.
 
Ehkä ite en juuri tykkää PC pelaamisessa ja modeissa tästä, että itse peli muuttuu ihan suoraan eri peliksi. "Pelasin joo, sillein että siinä ei ollu sitä ja sit sen takia sain sen jo alussa ja joo se oli poistettu kokonaan". Nämä on tietenkin jokaisella omia mieltymyksiä.

Sama kun katselin FightingCowboyn eri versioita Dark Souls 3 pelistä PC modeilla niin ei. Peli on täysin eri.
 
Suosittelen myös kokeilemaan New Threat Mode 2.0, niille jotka ovat alkuperäisen useasti pelanneet läpi ja haluavat erilaisen kokemuksen. Tarina on pääsääntöisesti sama, uutta dialogia ja tiettyjä "korjauksia" tehty. Uusia sivutehtäviä, uusia vihollisia/bosseja (mm. materia caveissa vartioi vahvoja olentoja). Tavaroiden sijainteja vaihdettu. Varusteille annettu paljon erilaisia bonus statseja. Hahmoilla on omia kykyjä. Samoin hahmojen statseja pystyy haluamallaan tavalla kehittämään (eli jos haluaa vaikka strengthiä tai dexterityä nostaa). Kokonaisuutena haastavampi, mutta löytyy vielä erillinen hard modekin.
New theat 2.0 custom musiikeilla ja save anywhere modilla tuli pelattua peli alusta loppuun ja voi pojat, että maistui taas nannalle.
 
Kotimainen katsaus tulevaan Rebirthiin:


Näyttää kyllä todella hyvältä. Sijoittuu demon jälkeisiin tapahtumiin.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyis vielä vähän fiilistellä tuota Remaken PS5 versiota ja Yuffie lisäri pelata, siihen en koskaan koskenut. Ei ole Remaken pariin tullut palattua muutenkaan sitten julkkarin, josta tulee jo melkein se 4 vuotta.

Modi keskusteluun sen verran että itse en oo ikinä modailu puoleen lämmennyt. Hyvä keino toki pidentää uudelleen peluu arvoa mutta itse tykkään, tai on ainakin kiehtonut erilaiset itse kehitellyt challenget. Ei niitä juuri ole itse suorittanut, ainoa FF7 liittyvä on putkeen pelin pelaaminen läpi, jonka suoritin reilu 15 vuotta sitten. N. 22 tuntia siinä muistaakeni meni ja taktisesti kun ajoitti vessassa käynnit ja syömiset välianimaatioiden aikaan niin rullasi päivä mukavasti heh. Ei pystyis nykyään kun ei mitenkään jaksa valvoa noin paljon putkeen, saatikaan että olis aikaa. Mutta lämpimät muistot joka tapauksessa.
 
Onko se Yuffie-lisäri jollain tapaa pakollinen ja/tai suositeltava pelata ennen seuraavaa osiota? Remaken olen pelannut mutta lisäriä siis en.
 
Onko se Yuffie-lisäri jollain tapaa pakollinen ja/tai suositeltava pelata ennen seuraavaa osiota? Remaken olen pelannut mutta lisäriä siis en.

Vaikea sanoa miten paljon siitä on otettu Rebirthiin. Mutta ainakin pari uutta pahista näkyy ja saa vähän pohjustusta Yuffien hahmolle.

Äkkiä sen suhaa läpi. Itsellä meni 3h just kun tänään pelasin läpi.
 
joku tekee melkoista taidetta tuon minipelin avulla varsinkin jos hallitset tuon Minipelin käytetävän laitteen niin voit periaatteessa luoda mitä vaan eiköhän meillä ole yli 500 luotua teosta, tämän minipelin avulla kun mennään muutama kuukausi eteenpäin. aika hemmetin hienoa ei voi muuta sanoa, tässä on vielä suomalaisen kaverin luomuksia joka hallitsee tämän kapistuksen ihan oikeastikkin

mietin pitkään että, laitanko tämän spoilereihin koska moni varmasti ehkä arvaa mistä on kyse, no laitoin sitten kumminki, demosta tosiaan tuo Minigame/feature tosiaan löytyy ja se onkin ollut kovassa käytössä.

 
Viimeksi muokattu:
aijai, keskiviikkona sitten lisää herkkua tarjolla, paikan huomioiden todennäköisesti tuossa jälkimmäisessä demon pätkässä päästään sitten enemmän ottamaan alkumaistiaiset pelin Open worldmaisesta rakenteesta ja pääsee liikkumaan vapaammin.

Second Part of the Final Fantasy 7 Rebirth demo will be added on Wednesday, February 21, 2024
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan ohitettu kaikki mahdolliset trailerit, sneak peekit sekä erityisesti demot. Täysi pimento päällä ja uusintakierros ekasta osasta päällä.
Ei vaan pysty, koska haluan ällistellä ja pällistellä omaan tahtiin. Mitä enemmän uutta ja ihmeellistä, sen parempi :)
 
arvosteluista ei tosiaan katsella muuta kun numerot, tietenkin se numero kiinnostelee kovasti ja eiköhän siellä mene +90 rikki, oma veikkaus 90-93 metascore, mutta harmillista sinänsä että ne tulevat noin ennakkoon että 1-2 päivää ennen julkaisua olisi riittänyt hyvin.
 
Ylös Bottom